Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens store nyttårsforsett-challenge! (Endomondo)


Hermes
 Share

Recommended Posts

Jeg ser at jeg ikke er alene om å lure på om Endomondo har hikke - døøøøør litt av latter - men hey, alt man får i tillegg er jo bare bonus.

Han har jo aldri vært til å stole på, han der... Litt nonchalant med målingene sine, men han har blitt bedre enn han var i starten da jeg begynte å bruke ham. Lurer på om jeg må ta med meg den håndholdte GPS'en min på de neste turene og se hva den logger igjen :). Jeg synes Endomondo var litt raus med farten på målingene hos meg i går - jeg jogga/gikk neppe så fort som han påsto på enkelte strekninger :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 495
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takket være denne utfordringen har jeg endelig klart å komme meg i joggeskoene og ta en løpetur etter en lang orker-ikke-pause! Herlig! Og min firbeinte venn ble minst like glad

Altså, jeg syns ikke det skal tas så høytidelig, og min idé var en utfordring om flest km med "tur", uansett om man laffer rundt, går raskt, løper, rir, sykler, går på ski, eller hva.

Italienere er kicket, og utfordringen er gjort privat igjen

Posted Images

Han har jo aldri vært til å stole på, han der... Litt nonchalant med målingene sine, men han har blitt bedre enn han var i starten da jeg begynte å bruke ham. Lurer på om jeg må ta med meg den håndholdte GPS'en min på de neste turene og se hva den logger igjen :). Jeg synes Endomondo var litt raus med farten på målingene hos meg i går - jeg jogga/gikk neppe så fort som han påsto på enkelte strekninger :).

Jeg synes han er veldig raus jeg også. Vurderer å bruke begge samtidig for å få et litt mer realistisk resultat.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han er veldig raus jeg også. Vurderer å bruke begge samtidig for å få et litt mer realistisk resultat.

Han er likevel ikke så raus som Sportstracker. Den logget vel faktisk 1,5 km lenger strekning enn Endomondo på en tur hvor Endo logget 7,5 km. Det er mye feilmargin på kort tur, det :). De er vel egentlig noen slubberter begge to :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Garmin sin GPS, og importerer kun til Endomondo, så får ikke luksusen med ekstra km...

Nuuu... stikk jeg til fjells. Blir litt skitur de neste dagene, håper batteriet på klokken holder hele veien, så jeg får målt alt :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er likevel ikke så raus som Sportstracker. Den logget vel faktisk 1,5 km lenger strekning enn Endomondo på en tur hvor Endo logget 7,5 km. Det er mye feilmargin på kort tur, det :). De er vel egentlig noen slubberter begge to :lol:

Hos meg er nok runkeeper mer riktig tror jeg. Den logger aldri like langt som endomondo. Men det er da ikke såå nøye når jeg tenker meg om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er nok runkeeper mer riktig tror jeg. Den logger aldri like langt som endomondo. Men det er da ikke såå nøye når jeg tenker meg om :P

Ja, det kan nok stemme med min erfaring også - Runkeeper er litt kjipere med kilometrene *ler*

Jeg bruker Garmin sin GPS, og importerer kun til Endomondo, så får ikke luksusen med ekstra km...

Nuuu... stikk jeg til fjells. Blir litt skitur de neste dagene, håper batteriet på klokken holder hele veien, så jeg får målt alt :P

God tur og kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker begge, mest fordi jeg har et personlig mål på RK jeg ikke vil avslutte. RK er alltid mer nøktern enn Endo, men jeg trur nesten jeg blir litt snytt av han til tider. Jeg veit at jeg bruker ganske nøyaktig 10 min på 1 km (bortsett fra når Aiko svimer så mye at jeg må stoppe og vente på henne), mens i går mente RK at jeg hadde gått kortere på tur enn hva jeg faktisk gjorde. Han snøyt med for 7 min, trur jeg.

Jaja, i det store og det hele går det vel opp i opp, og all får jo uansett like mye "ekstra". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gir ikke endmondo noe ekstra, jeg har målt opp med ATV. Men kommer det jeg trente i går rett inn på utfordringen eller må jeg gjøre noe?

Okej, kanskje det er RunKeeper som er streng, da? I can live with that! :D Og ja, så lenge du har godtatt utfordringa legges alt inn der av seg sjøl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gir ikke endmondo noe ekstra, jeg har målt opp med ATV. Men kommer det jeg trente i går rett inn på utfordringen eller må jeg gjøre noe?

Det legger seg automatisk inn, så du trenger ikke gjøre noe. Men det tar 10-15 min hos meg før det er oppdatert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Altså. ... jeg går noen hundre meter tur retur stasjonen hver dag. Vet ikke hvor langt det kan være. .. tre til firehundre meter kanskje. .. det blir jo fort ett par tre kilometer i uka men jeg kan jo ikke skru på dingsen for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. ... jeg går noen hundre meter tur retur stasjonen hver dag. Vet ikke hvor langt det kan være. .. tre til firehundre meter kanskje. .. det blir jo fort ett par tre kilometer i uka men jeg kan jo ikke skru på dingsen for det...

Kan du vel? Begynn dagen med å starte saken, sett på pause etter morgentur, start på vei til stasjonen, pause osv

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Altså. ... jeg går noen hundre meter tur retur stasjonen hver dag. Vet ikke hvor langt det kan være. .. tre til firehundre meter kanskje. .. det blir jo fort ett par tre kilometer i uka men jeg kan jo ikke skru på dingsen for det...

Det kan du jo :) Jeg gidder ikke slå den på på annet enn skikkelige turer. Mest av egeninteresse, for jeg bryr meg ikke om hvor langt jeg går sånn total sett, bare hvor mye tur jeg går :) Så jeg slår den på på turer på minst 2-3 km, ikke korte lufteturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du jo :) Jeg gidder ikke slå den på på annet enn skikkelige turer. Mest av egeninteresse, for jeg bryr meg ikke om hvor langt jeg går sånn total sett, bare hvor mye tur jeg går :) Så jeg slår den på på turer på minst 2-3 km, ikke korte lufteturer.

Er sånn jeg også tenker... Tur er jo TUR liksom, ikke den runden vi går på jordet noen ganger i løpet av dagen :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg logger alle turene vi går nå mest pga min egen nysgjerrighet på hvor mye vi faktisk går om dagene :)(også for å ta igjen noen av dere :aww:)

Nå er det også ganske spesielt mtp at jeg må ut med begge bikkjene samtidig hvor den ene har løpetid og jeg er ikke kjent i området samtidig som sambis har skada foten og klarer ikke å gå, så da blir det tur X2 for hver tur for min del. Så akkurat nå er det litt for lite, men vi kommer sterkere tilbake når sambis er bra i foten sin igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I dag så slo ikke saken seg på før jeg hadde gått 200-300 meter, så jeg på kartet etterpå. Hva kommer det av? Men med hodelykt, tåke og delvis is fikk vi da stavret oss gjennom lufterunden, som er den korteste "turen" vi går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte selvsagt Endomondo hjemme når jeg gikk hovedturen i går, men men - vi kommer sterkere tilbake. Men seriøst, Endomondo er pittelitt ustabil synes jeg. I går når jeg kom fra jobb, selte jeg på hundene og satte i gang kjekkasen i lomma - jeg gikk tisserunden pluss en sving og tur/retur postkassa for å lufte hundene. Da sa Endomondo at jeg hadde spasert pittelitt over to kilometer.

I dag tidlig husket jeg Endomondo og jeg rasket avgårde - omtrent på forventet sted (i forhold til andre turer i området i løpet av fem år) ropte dama i lomma at jeg hadde gått en kilometer - neste kilometer kom litt før jeg hadde regnet med og i dag tidlig så var tisserunden - minus ekstrasvingen sånn ca. 500 meter LENGRE enn runden i går ettermiddag. Altså - jeg klager ikke - den var nærmere det jeg trodde i dag enn i går liksom, men ikke nok med det - den mente jeg hadde forsert kilometern på litt i overkant av 7 minutter og det er jeg rimelig sikker på at jeg ikke gjorde i dag tidlig. Det er fort det, og jeg går av naturlige årsaker ikke fort om dagen, ei heller er det mulig pga. glatta i dag. Men jeg takker og bukker *ler* Følte meg skikkelig pigg på morran gjorde jeg, og det trengte jeg jo med tanke på at jeg har vært våken mesteparten av natta fordi jeg tok en litt lang "powernapp" i går kveld.

Det er pga gps en/hvordan appen samarbeider med gps en i din tlf. På min gamle tlf virket ikke RK over hodet, mens E virket, dog noe ustabilt og veldig ømfintlig mtp værforhold, tett skog osv om jeg hadde signal eller ikke. På min nye tlf er E stabil og har enda ikke opplevd og ikke ha signal, uansett vær og terreng, RK er ikke prøvd på denne tlf.

Her gir ikke endmondo noe ekstra, jeg har målt opp med ATV. Men kommer det jeg trente i går rett inn på utfordringen eller må jeg gjøre noe?

Du har fått svar så jeg, men siden quoten er her, ja det logger automatisk :)

I dag så slo ikke saken seg på før jeg hadde gått 200-300 meter, så jeg på kartet etterpå. Hva kommer det av? Men med hodelykt, tåke og delvis is fikk vi da stavret oss gjennom lufterunden, som er den korteste "turen" vi går.

Det kan være dårlig gps signal om det er skyer, tåke, tett skog osv og noen tlf har dårligere gps enn andre og blir lettere påvirket. Det er også grunnen til at noen opplever appen som ustabil. Mulig også at det er forskjell på hvordan appen komuniserer med forskjellige mobiler, iom at RK kan funke selv om E ikke gjør det og motsatt.

Lurt og sjekke at det står "gps ok" (eller hva det står) før man starter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...