Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens store nyttårsforsett-challenge! (Endomondo)


Hermes
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

Jeg har lyst til å være med, men har et "blondt" spørsmål; Store deler av der jeg beveger meg i skogen er det ikke mobil dekning, betyr det at det da ikke blir registrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 495
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takket være denne utfordringen har jeg endelig klart å komme meg i joggeskoene og ta en løpetur etter en lang orker-ikke-pause! Herlig! Og min firbeinte venn ble minst like glad

Altså, jeg syns ikke det skal tas så høytidelig, og min idé var en utfordring om flest km med "tur", uansett om man laffer rundt, går raskt, løper, rir, sykler, går på ski, eller hva.

Italienere er kicket, og utfordringen er gjort privat igjen

Posted Images

Jeg har lyst til å være med, men har et "blondt" spørsmål; Store deler av der jeg beveger meg i skogen er det ikke mobil dekning, betyr det at det da ikke blir registrert?

Det har ingenting å si, men du må ha GPS på mobilen og ha signaler (signalene pleier å fungere fint uansett hvor du er, så sant du har fått signaler før du setter i gang).

Har det gjerne likedan, bortsett fra at jeg ikke bruker mobilen til dette lengre, men klokken min - og klokken har selvsagt ikke mobildekning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å være med, men har et "blondt" spørsmål; Store deler av der jeg beveger meg i skogen er det ikke mobil dekning, betyr det at det da ikke blir registrert?

Det har ingenting å si, men du må ha GPS på mobilen og ha signaler (signalene pleier å fungere fint uansett hvor du er, så sant du har fått signaler før du setter i gang).

Har det gjerne likedan, bortsett fra at jeg ikke bruker mobilen til dette lengre, men klokken min - og klokken har selvsagt ikke mobildekning :P

Bare vær OBS på at mobilen trekker sinnsyke mengder strøm når den er utenfor dekning og påskrudd…. Når mobiltelefoner mister dekning får de angstnevrose og bruker energi til å sende ut sterke signaler for å finne mobiltårn. Den ekstra energien tapper batteri fortere en fy… Jeg har en iPhone 5 jeg sliter med å holde liv i en hel dag, sånne ekstra programmer som trekker strøm er en dødare for den. Pluss på områder med dårlig dekning og den holder max 2-3 timer liksom :lol: Satser på å få en annen gps-mekanisme etterhvert, dårlig batterilevetid ødelegger all gleden :( BAH HUMBUG APPLE! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Bare vær OBS på at mobilen trekker sinnsyke mengder strøm når den er utenfor dekning og påskrudd…. Når mobiltelefoner mister dekning får de angstnevrose og bruker energi til å sende ut sterke signaler for å finne mobiltårn. Den ekstra energien tapper batteri fortere en fy… Jeg har en iPhone 5 jeg sliter med å holde liv i en hel dag, sånne ekstra programmer som trekker strøm er en dødare for den. Pluss på områder med dårlig dekning og den holder max 2-3 timer liksom :lol: Satser på å få en annen gps-mekanisme etterhvert, dårlig batterilevetid ødelegger all gleden :( BAH HUMBUG APPLE! :P

Da har du enten en dårlig telefon, dårlig batteri eller veldig mange programmer som kjører. Appelfrelste vil sikkert avvise den første :lol: Min tappes også fortere for strøm om den ikke har dekning, men ikke så fort :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du enten en dårlig telefon, dårlig batteri eller veldig mange programmer som kjører. Appelfrelste vil sikkert avvise den første :lol: Min tappes også fortere for strøm om den ikke har dekning, men ikke så fort :hmm:

Kjører en god del programmer, samt har iPhone 5 en sånn teit utforming med aluminium-cover som blir iskaldt på nullkommaniks. Mobiltelefonen blir derfor iskald og batteritiden minker ytterligere. Men ja. Crap batterilevetid har den utvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær OBS på at mobilen trekker sinnsyke mengder strøm når den er utenfor dekning og påskrudd…. Når mobiltelefoner mister dekning får de angstnevrose og bruker energi til å sende ut sterke signaler for å finne mobiltårn. Den ekstra energien tapper batteri fortere en fy… Jeg har en iPhone 5 jeg sliter med å holde liv i en hel dag, sånne ekstra programmer som trekker strøm er en dødare for den. Pluss på områder med dårlig dekning og den holder max 2-3 timer liksom :lol: Satser på å få en annen gps-mekanisme etterhvert, dårlig batterilevetid ødelegger all gleden :( BAH HUMBUG APPLE! :P

Det er sant, jeg stresset mye med å lade opp mobilen før jeg skulle på lengre turer før, særlig hvis jeg hadde tenkt å ta noen bilder på turen også :) Slik sett er en GPS-klokke mer optimalt, lengre batterilevetid, og enkelt å importere til Endomondo også :)

MOD: Vil ha disse på sonen:

smiley_running.gifrun.gifrunning.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å være med, men har et "blondt" spørsmål; Store deler av der jeg beveger meg i skogen er det ikke mobil dekning, betyr det at det da ikke blir registrert?

Det er gratis og prøve :) går det så går det og går det ikke så går det ikke. Gps går på andre signaler enn mobildekning så det kan gå helt fint. Det er også litt avhengig av hvilken tlf du har, den forrige jeg hadde hadde dårlig gps så den sleit ofte med og finne dekning om vi var i skogen eller om det var overskyet osv, den jeg har nå har overhodet ikke samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags GPS klokke har du Marjan? Og overføres det automatisk til emondo eller må du gjøre noe selv?

Jeg har Garmin Forerunner 210. Logger alt på Garmin connect og Endomondo. Inne på Endomondo trykker jeg "New Workout" oppe i menyen, så "Import from Garmin", mens klokken er koblet til data. Jeg får valg om å laste opp alle nye økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Garmin Forerunner 210. Logger alt på Garmin connect og Endomondo. Inne på Endomondo trykker jeg "New Workout" oppe i menyen, så "Import from Garmin", mens klokken er koblet til data. Jeg får valg om å laste opp alle nye økter.

Takk

Vet du om det funker med andre Garmin enheter?

Har en håndholdt GPS som jeg bruker på tur nesten daglig, hadde vært fint om jeg kunne brukt den og ikke mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...