Gå til innhold
Hundesonen.no

Har hunden din et favorittmenneske, utenom deg?


Guest Klematis
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Det har min, og de traff hverandre igjen i kveld.

De møtes ikke ofte, det kan gå mange måneder mellom, men det slår ikke feil.

Hunden blir så overlykkelig når han møter denne mannen igjen, han hopper, spretter og danser av lykke.

Det hender mannen passer han, og jeg vet at hunden min har det som plommen i egget og vel så det der, han er sentrum av oppmerksomhet, leker og går stadig turer i nye, spennende områder.

Hadde han bare bodd nærmere enn ti mil, hadde det blitt fast hundepasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom samboeren min er bestevenninna mi en favoritt. De ser hverandre ikke såå ofte, men når han ser hu så veit han ikke hvor han skal gjøre av seg, han blir så glad at han nesten tipper. :P Hyler og skriker og hopper og spretter. Vet ikke hva som er så spesielt med hu, men han elsker hu virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker generelt er helt fantastisk for kelpien. Men hun blir rimelig vill i nickersen av borderen, AnetteH, JeanetteH, Pippin og mamma (faktisk). Når Anette kommer, så står kelpien på to bein og hyler..

Kooiker'n har ingen andre favoritter enn mamsen sin, men han er alltid glad i folk han også.

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asti har en, i tillegg til meg og familien, og det er en eldre dame som går turer i skogen "vår". Er hun ute så stikker han faktisk etter henne. En eldre dame på over 70, men han SKAL til henne for å si hei og få en klapp. Rareste, han er ellers ikke noe særlig sosial med folk og synes de kan droppe å kladde på han. Denne damen derimot, han lener seg inntil henne og skal koooose. Hun har ikke hund og har aldri gitt han en eneste godbit. Han bestemte seg for at hun var yndlingsmennesket hans når han var litt over året. Damen synes heldigvis det er koselig, men de første gangene skvatt hun jo naturlig nok over å få en kald snute i hånda *ler* Vi kan glemme å ha dårlig tid når han finner henne, da går vi ingen steder før han er ferdig. Raringen min :wub: Hun er sånn akkurat passe stolt av hun er en av veldig få utvalgte som han liker så godt :)

Edit: Glemte jo helt. Han har begynt å utvikle ett forhold til @ida også som jeg ikke ser hos andre. På turen i dag har han telt med henne i sine opptellinger og ser stadig på henne. Hun fikk til og med en litt våt og "voldsom" suss på slutten av turen. Det gjør han kun med meg.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocca ELSKER bestevenninnen min, da er ingen andre spesielt interressante.

Vi går ofte på turer sammen og møtes på ett fast sted og hvis jeg og Mocca går forbi der en gang uten at vi skal møte venninnen min, så må hele stedet sjekkes før vi kan gå videre.

Kan jo hende hun gjemmer seg ett sted liksom.

Oskar liker veldig godt bestefaren min. Det er han som passer Oskar når vi er borte og Oskar kan veien dit og går vi forbi der uten å gå innom bestefar, er han ikke veldig villig til å bli med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayah er veldig, veldig, veldig glad i min samboer. Han er det kuleste mennesket i hele verden! Når hun ser han igjen etter at vi har vært fra hverandre en stund tar hun helt av! Mye mer enn om hun ser igjen meg etter en stund.

Ellers er begge hundene veldig glad i min mamma og moren til samboeren min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom meg og samboer, som er de ultimate favoritter uansett hva!

Bamse:
Mora til samboer. Herlighet, han blir helt umulig når hun er i nærheten. Det er så slitsomt! Ignorerer alt annet enn henne :lol:

Shensi:
Det er mange som får hyle/hoppe/lykkevelkomst når de kommer inn hit, så det er litt vanskelig å si. Men hun er veldig glad i søstra til samboer.
Dyrlegen vår også da! Så utifra deres korte bekjentskap vil jeg kanskje si henne. Shensi springer bort til henne med en gang hun kommer til venterommet :) Veldig kjekt at de har et sånt type forhold. Men Shensi er litt overlykkelig begeistret for en del folk altså, så det er litt vanskelig å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joshi elsker alle mannfolk. Limer seg inntil dem. Tufani elsker mannen til oppdretteren. Han tar helt av når de møtes, han hopper og spretter og hyler. Han kan også bli så glad at han bare velter :P Vet jo ikke hvilket ben han skal stå på. Om mannen setter seg ned, klatrer Tuf opp på fanget og han flytter seg ikke før noen fjerner han. Han er ikke sånn med noen andre, og jeg aner ikke hvorfor han har valgt ut mannen til oppdretteren sin, for han har alltid vært ganske reservert rundt hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak elsker mamma over alt på jord. Han ser helt forelsket ut, han kan ligge med overkroppen sin i fanget hennes og bare seeee og seeee. Og hun får masse klemmer, og han må klemme litt på venstre, så på høyre og slik fortsetter det. Med frambeina på begge skuldrene til mamma, en skikkelig klem ;) Han kunne nok bodd hos mamma og vært helt lykkelig selv om han ikke fikk tur eller trening :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka er veldig glad i ei venninne av meg som vi går mye tur sammen, de tøyser og styrer mye, det er også hos hun Chicka er hvis jeg trenger pass :)

Mammaen min er hun også veldig glad i, hun går nesten ut av sitt gode skinn når vi kommer til hun.

Også har vi mormor da, mormor over alle mormorer!!!!

Mormor døde i august ifjor, jeg hadde et veldig tett og spesielt forhold til hun, jeg vokste opp i generasjon bolig, mormor oppe og vi nede.

Da jeg flyttet hjemmefra så var jeg allikevel mye "hjemme", og da Chicka ble medlem i familien så var det naturlig å ta med seg hun på besøk også.

Mormor og Chicka fikk et veldig nært forhold, de gikk mange fine turer og var mye sammen i den store hagen vår.

Jeg har vært mye på sykehus og da har Chicka bodd hos mormor, også da jeg ble liggende på sykehus en hel måned, da var det trygt å vite at hun var hos noen som hun var så glad i.

Har masse bilder av de sammen og det lyser kjærlighet av dem, når den tid kommer at d begge har forlatt meg så kommer disse bildene til å knuse hjertet mitt, bare nå så renner tårene ved tanken.

Selvom hun er/var veldig glad i disse, så er det meg som er på toppen, hun syntes ikke det er noe gøy at jeg går fra hun, men hun slutter ikke å spise osv og hun koser seg fælt hos dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonnie holder på å dø på seg av lykke hver gang vi møter pappa (par ganger i året), bjæljer og maser og hopper og løper på stedet, ser ut som hun er fôret på adrenalin alle sine år. Keo syntes treneren vår er helt fantastisk herlig, han får alltid lov å hoppe så mye han vil på han og sniker seg gjerne en godbit eller fem. Han liker generelt godt alle som går kurs hos oss som orker å gi oppmerksomhet, sniffer seg rett frem til godislomma og gjør masse tulleøvelser, men det er kun til meg han tar helt av :lol:

Felix igjen (pappas hund) tar mer av til meg enn til noen andre, selv ikke dem. Han kommer løpende ned halve trappa så slenger han seg ut og forventer at jeg tar imot, trygt i armene blir jeg angrepet av hundetunge som er umulig å vike fra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla elsker mannfolk, de kan hun nusse masse på og leke med. Da spesielt min bror og en kompis av meg. Men alle mannfolk er stas.

Maja derimot missliker mannfolk og er veldig skeptisk til om hun tillater at de er i hus med oss. Mannfolk ass, verden hadde vært bedre uten.

Maja blir helt overlykkelig av å se meg, har ikke sett at hun har reagert slik med andre enda. Det er folk hun liker bedre enn andre, mamma og mormor, men vil ikke si at hun har en favoritt av de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har flere, begge to, som gjør at de danser av lykke. Begge er veldig glad i oppdretterne sine. At Nora er glad i sin oppdretter er ikke så rart, vi ser henne med jevne mellomrom, og Nora er hos henne de få gangene jeg trenger hundepass. At Leah er så glad i sin oppdretter er litt rarere, hun ser vi jo bare 1 til 2 ganger i året, og de gangene pleier hun å bli badet, blåst og klippet, så det er jo ikke akkurat dritgøy det oppdretteren hennes gjør med henne *ler* De er også glad i Belgerpia og JeanetteH begge to, og Nora er glad i Siri, samt Ann-Merethe på kennel Montmorenja. Når vi er sammen med de, så pleier det å skje noe gøy :ahappy: Av sånne som er utenom hundeverden, er de begge veldig glade i mamma og pappa, men pappa er favoritten av de to. Alle mine hunder blir glad i pappa, han bare har en sånn greie med hunder han :)

Sånn utover det, så er Leah glad i de fleste, enten vi kjenner de eller ikke. Nora er mer likegyldig til folk vi/hun ikke har noe forhold til, men de hun blir glad i er hun veldig glad i og blir sånn halvhysterisk og hyler og hopper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze er litt realtiv, egentlig bryr hun seg ikke-men hun er kelpie. Ellers liker hun menn, hun har en forkjærlighet for de.

Talli-alle-dere-er-mine-venner, tja folk hun kjenner er selvsagt mer venner enn alle andre som 2ne, Siri, naboen, folk hun finner i skauen osv . Men jeg tror faktisk hun har en forkjærlighet for barn (om jeg kan kalle datterbarnet til 2ne det lengre :P ) det er noe som flimrer i øynene hennes da. Litt sånn tegneserie figur hjerter som popper ut av øyenne i tillegg til tungen :P

Skal ikke poste datterbarn kline bilder fra 2010 *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...