Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjør hunden din noe spesielt?


CharlotteP
 Share

Recommended Posts

Har hunden din noen særtrekk? Noen spesielt han/hun gjør som bare får hjerte ditt til og smelte litt ektra :wub: , eller noe som får deg til og smile og le? Fortell gjerne hvilken rase du har også? :D

vår lile mops liker og kjefte på ting. Om dette er et særtrekk vet jeg ikke helt, men jeg ler nå vært fall når han begynner. Han kjefter spesielt på ting han egentlig skulle spist. Som oksemuskel, griseøre osv. Det er vist veldig viktig å sjekke at "tingen" er dø!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozu har meg rundt lillefingeren når det gjelder å være i senga. Han får bare lov når jeg roper ham opp og må gå ned når jeg ber ham om det - sånn i teorien. Men det er ett område jeg ikke klarer å være streng - for han gjør ALT for å få lov å bli lenger i senga, og har funnet ut hva som får meg til å smelte.

Vi kan f.eks kose litt, også sier jeg "Gå ned!". Da lener han seg mot meg, smiler spisshundsmilet sitt, slikker meg litt på armen og dytter hele seg inn mot kroppen min. Jeg smelter og koser litt til. Så forsøker jeg å ta på meg "Nok-tull-nå-mener-jeg-det"-stemmen min. "Gå ned!" Da stiller han seg på to, hopper på meg med fremlabbene oppå skuldrene mine og er så revesøt at jeg smelter - igjen.

Og slik går nu kveldan... Jeg vet jeg bare lager ris til egen bak, men han er så søt...!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khela logrer svært lite, derfor er det ekstra koselig at hun ALLTID logrer når jeg kommer hjem og virkelig viser at hun er superhappy :wub:

Også elsker hun å bli kosa på innsiden av låret, så om hun står på gulvet eller noe og noen begynner å kose på henne løfter hun opp beinet som en hannhund, bare for å bli klødd :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Sunspring

Når jeg sitter i en lenestol og driver med pc-en eller leser, så kommer Nuna, tar nesa under armen min like ved albuen og dytter forsiktig opp mens hun ser på meg med de stoore, brune gi-meg-litt-kos øynene :wub: Smelter helt hver gang!

Og så når vi koser og hun begynner å gnage på meg, på en måte. Ikke vondt, bare merkelig og søtt :wub:

Alaska husky, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolie brøler når jeg kommer hjem (uansett om hun har vært alene eller ikke), høres ut som en dement ku... og jeg syns hun er søt :wub:. Da hun var yngre prøvde hun å hoppe opp og henge seg fast i håret mitt (hun fikk det til en gang, det er ikke godt med halvvoksen belgisk jente-Tarzan som bruker håret ditt som liane!) Nå nøyer hun seg stort sett med å vræle samtidig som hun borer seg mellom beina dine så hun står i tunnell (det siste gjør hun alltid når hun er glad). Så bruker hun munnen sin mye, til smiling, til å gripe fatt i hånden din. Og hun sover i de snodigste stillinger, må få satt sammen noen bilder etter hvert.

Luno pleide som valp å vente til du var gått forbi ham og så kaste seg frem med leke i munnen og gripe fatt rundt ene foten din med labbene. Ikke nødvendigvis det beste partytricket... Det han derimot også gjorde som valp var å konsekvent komme bompetibompetibomp sprettende opp i fanget ditt om jeg satt i skredderstilling, og det gjør han fremdeles (liten bebis på 6 år lol).

Med Nemi må det bli hvordan hun kommuniserer. Hun gjør seg så søt og sjarmerende når hun vil noe, jeg er sikker på det er hakket før hun begynner å blunke iherdig med øyenvippene. Og hun *ser* på deg, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Så lager hun utrolig styggsøte lyder som høres ut som en blanding av en mini-Chewbacca og grynting når hun er fornøyd.

De er rare alle tre... men fryktelig søte :wub:.

(Og er belgere alle tre; tervueren, groenendael, tervueren).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare lille rulle rusk nyser alltid hvis jeg nyser. Trodde dette var bare til meg, men hadde besøk av samboerens kompis en gang som skikkelig nøs. Da løp hunden min bort og nøs skikkelig hardt han også. Og så fornøyd med seg selv. :P kompisen lo så han grein.

Han gjør generelt mye rart lilletullen min. <3

Dvergpinscher aka pinne aka popcorn

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocca er veldig pratsom og kommer med mange rare lyder innimellom som er fryktelig søtt.

Hun er også verdens flinkeste til å kose og de beste er når hun legger hodet på skulderen min :wub:

Hun er en Flat coated retriever

Oskar har mange sære greier som også er ganske sjarmerende. Han er ikke veldig glad i å kose, men han liker å sitte med rumpa helt inntil meg hvis jeg sitter på gulvet og presser seg godt inntil :)

Han er en Cavalier.

Begge hundene mine gjør så mye som får meg til å smile hver eneste dag, så det er vanskelig å bare beskrive noe av det de gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg (eller pappa,) kommer hjem fra skole og jobb, blir Simba overlykkelig, før han "siger" ned på siden for å bli klødd på magen. :wub:

Oog når Simba er sulten, kommer han dit jeg er og "angriper" (dvs. hopper) på meg i 140, og "følger" meg bort til kjøkkenet. :P

Endret av Therese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilio (mopsen min) tror av og til han er en dinosaur. Lager de rareste lydene. Så hopper han fra ene siden til den andre siden. Når vi er ute og han er helt i HUNDRE, hopper han som en kanin, trodde først dette bare var pga høy snø, nå er snøen vekke og han gjør det fortsatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene hunden min er håpløs til å ville bytte ting han finner med noe godt. Når vi har spist eller det står noe annet godt på bordet, begynner han å lete opp ting han kan bytte mot å få en godbit. Det å hente tomflasker fra kjøkkenet og bytte inn i godbit har han blitt en racer på, og det blir litt mye av det gode i blant :) På vinterstid er det ikke uvanlig at det er en vedkubbe han kommer med, det meste duger synes han. Han er ganske sjarmerende når han sitter med det han vil bytte inn i munnen, og venter på å få avlevert, - mot betaling of course. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arthur har mange søte særtrekk. Han våknet alltid med tungen litt ut av munnen, og der er den en liten stund etter han har våkna. Super søt <3 Også streiker han på toppen av trappen hvis jeg prøver å ta ham ut for tidlig, sent, hvis det regner for mye eller er for kaldt. Hvis han får sjansen piiiler han inn og legger seg. Får meg til å le hver eneste gang, raringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere ting som får meg til å smile. :)

Når hun vil ha oppmerksomhet når jeg sitter ved kjøkkenbordet eller i sofaen, tar hun enten ene labben på meg og streeekker seg, eller så tar hun begge opp og sitter på to. Synes hun er så søt når hun gjør det!

Når hun kjeder seg, ruller hun på ryggen på teppet i stua, og lager merkelige grynte-lyder.

Og det vanvittig søte blikket hun har når noe skal skje (tur, mat etc.) med all forventning i verden!

Vi har også et eget ritual for hilsing om morgenen og når jeg kommer hjem. Ingen andre hun gjør det med. Hun går mellom beina på meg og strekker seg, mens jeg klør henne hunder magen. :)

Noe jeg liker godt ved henne, men som også er typisk toller, er tollerhylet, som kommer fram når hun er så gira at hun ikke klarer å holde seg. Vanligvis kommer det når vi er ute og kaster pinner i skogen eller i vannet. Det at hun sover på ryggen med synes jeg også er veldig søtt, men veldig typisk toller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å sette meg ned når jeg kommer hjem og da kommer Rico og presser hodet sitt i bryskassa mi, logrer meg hele rumpa og lukker øynene og venter på kos. Gjør forsåvidt det samme om morgenen og uten logringa for da er han for trøtt. Smelter meg hver gang.

Også snakker han i søvne. Det er helt rart å høre på, men han er jo bare så søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffel prøver alltid å vere først opp trappa, så han kan snu seg og hoppe opp og legge frambeina rundt halsen på oss før me kjem heilt opp. :heart: På eit eller anna tidspunkt kjem me til å ramle baklengs ned trappa saman.

Bamse sitt høgre øyre stikker rett ut når han vil ha godis. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Når Angus ligger i dyyyp søvn og plutselig våkner, løfter han på bakbeinet og logrer for å få kos, mens han har vrengte ører og skikkelig verandaleppe med tenna på tørk :wub: Eller så "kalver" han når han leker, det er superkos :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Når hun er for trøtt til å gjøre noe, men logrer så vidt med haletuppen når hun ser deg, da bare må man gå bort og kose litt

-Hun maler når hun er i kosemodus

-Akkurat nå, når hun ligger ved siden av meg med hodet på laptopen og ødelegger alt jeg skriver :wub:

-Når hun får frikommando etter at jeg har tatt av båndet må hun alltid ta en liten "seiersrunde" i full fres, før vi kan gå tur på normalt vis

-Når hun skjønner at vi skal leke gjemsel, på tur i skogen. Da kan dovre falle rundt oss, det eneste som teller er å få løpe og finne menneskene sine. Og hun har ikke tid for belønning, hun skal bare ha frikommando så hun kan løpe videre :wub:

-Hun er en syvsover av dimensjoner. Ikke snakk om å rulle ut av senga før 12, først da kan vi tenke på å streeeeeekke oss nedover...

-Når gjensynsgleden er så stor at du kjenner hun begynner å nappe litt i ermet med tennene, og hun løper ut i stua og kommer tilbake med en leke i munnen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yatzy gjør bare rare ting, men er vel et par ting som er sært..

For eksempel;

- Når han har spist mat får han raptus på gulvet, før han skal på fanget og sette seg og se meg dypt inn i øynene med det vakreste blikk. Også raper han- og går å legger seg... Eh? :D

- han sover i senga mi, og da skal han alltid ta med seg en "gave" som han legger på hodeputa mi. Typ dentastix, en forkule osv. Tar jeg den for å legge den på gulvet, kommer han for å si fra at hei- det er jo en gave!

- ofte skal han ha hjelp til å grave ned ting. Da finner han en plass, gjerne en gjenstand nevnt over, også kommer han å henter meg (typ som på film når bikkjene skal vise eieren sin noe). Han koser seg glugg ihjel om jeg blir med og "hjelper" til :P

- i tillegg er han søppelbikkje. Ganske praktisk egentlig - for jeg jobber i stall hvor han er med hele dagen og går løs, og spesielt når jeg setter ut hestene, finner han søppel i form av papir, pappkopper eller liknende som han tar med seg i stallen. Eller belegg eller liknende hestene surrer bort i paddock :P da slipper jeg jo å plukke det selv ;)

Ellers er han som sagt en merkelig hund, så kunne vel holdt på i mente med alt han driver med :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har også noen snåle fakter.

Han sover både i egen seng og min seng. Når han klatrer opp i min tar han enden av dyna, og flytter den vekk da han ikke liker å sove på dyne. Samme med sin egen hundeseng, nekter å sove der hvis puta til senga er i.

Ørene hans begynner å henge når han er trøtt.

Dytter leker ned i sprekker f.eks i sofa eller stoler for så å ta sats å hoppe på de(slik reven gjør for å fange mus under snø).

Fanger fluer, for så å slippe de fri fordi han vil leke med dem. Da flyer de gjerne avgårde igjen, og han må fange de på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpisen min er 10 uker, men som en miniatyrebullterrier viser han allerede typiske rasetrekk :P Han tar en snurr når han er glad og ligger i de merkeligste stillinger. Så er han utrolig søt når vi trener for han er så ivrig på godbit at han står "bamse" og hopper som en kanin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...