Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan spiser du/spiste du tresis?


tm100021
 Share

Hvordan spiste du tresis?  

101 stemmer

  1. 1.

    • Alle tre
    • Bare vanilje
    • Bare jordbær
    • Bare sjokolade
    • Sjokolade og vanilje
    • Sjokolade og jordbær
    • Jordbær og sjokolade
    • Jordbær og vanilje


Recommended Posts

Tresis husker jeg var veldig populært når jeg var yngre. Hvordan spiste/spiser du den?

Jeg ville helst ha masse vanilje og litt sjokolade, men synes jordbæren var vond. Men fikk aldri velge :( Også måtte den halv smeltet til den ble rørt til en god kremete konsistens men var fortsatt kald :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser bare jordbær. Liker ikke sjokoladeis og vaniljeis uten noe er kjedelig. :P

Fikk aldri lov til å plukke bare jordbær, men pleide å snike til meg mest jordbær og minst mulig sjokolade. :P

Nå kjøper jeg isen min selv så nå gomler jeg i meg all jordbæren og kaster resten (samboer liker ikke godteri/is/kake noe særlig og spiser sånt sjeldent). Det hender jeg tar litt vanilje for å bade den i sjokoladesaus eller ohboy.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde verdens beste venninne; hun elsket jordbærisen, jeg elsket sjokoladeisen. Så jeg spiste sjokolade og vanilje, og hun spiste jordbær og den andre halvparten av vaniljen.

Og ja, den måtte røres rundt til en halvsmeltet gjørme før den kunne spises :queen: . (jeg innrømmer at jeg ofte gjør det med is den dag i dag :innocent: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre tok jeg av, men, favoritten da - som nå, er jordbæra. Heldigvis hadde jeg en søster som IKKE likte jordbær, så da ble det gjerne mer på meg.

Jeg husker en gang for lenge lenge siden, da vi delte en halvliter tress på fire. Så ble det en liter. Så ble det en 2 liter. Jepp, vi var en isglad familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke velge? Så rart.. Haha.. Vi tok/tar det vi ville ha. Jeg likte best jordbær, og litt vanilje :)

Når det er tre søstre, en halvbror og to foreldre som alle liker is fungerer det dårlig med å "ta det du vil ha". :P

Tror det hadde vært (mer) krig i hjemmet hvis vi tre søstrene fikk ta det vi ville av ting. :P Er sånn enda til tross for at vi er 21, 25 og 27 "IKKE PELL UT ALL AVOKADOEN I SALATEN, JEG VIL OGSÅ HA!"

Så vi fikk ikke lov til å bare ta det vi likte, da blei det bare krangling. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikket i vinkel om noen tok forskjellig mengder av tressisen. Den skulle skjæres i skiver sånn at alle fikk like store biter av hver. :icon_redface: Jeg husker at ingen likte vaniljen (ikke jeg heller) så det ble alltid ujevnt i boksen. Da måtte jeg spise kun vanilje for å få det til å bli jevnt igjen. Dermed endte jeg opp med å spise det jeg ikke likte. Hmm hadde jeg tvangstanker tro :lol:

Nå tror jeg at jeg hadde driti i det, har ikke spist det siden jeg var liten. Nå er man nemlig voksen og kjøpe seg en 3 liter med sjokoladeis så slipper man å bli skrullete i hodet :rofl:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tress-is er dødskjedelig.. jeg liker ikke sjokoladeis og spiste den først for å kunne nyte resten, jordbær og vanilje rørt sammen til softis konsistens. All is burde foreligge med softis konsistens synes jeg (men softis spier jeg veldig sjeldent, det er gjerne så mektig og svakt kvalmende), er jeg borte og får servert is til dessert så skravler jeg til isen smelter litt, og så forsøker jeg diskret å røre den sammen til softis.. :icon_redface: Nei, hjelper ikke å være over 50 en gang, isen må røres..

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er tre søstre, en halvbror og to foreldre som alle liker is fungerer det dårlig med å "ta det du vil ha". :P

Tror det hadde vært (mer) krig i hjemmet hvis vi tre søstrene fikk ta det vi ville av ting. :P Er sånn enda til tross for at vi er 21, 25 og 27 "IKKE PELL UT ALL AVOKADOEN I SALATEN, JEG VIL OGSÅ HA!"

Så vi fikk ikke lov til å bare ta det vi likte, da blei det bare krangling. :P

Hehe, 5 søsken her, og to foreldre :P

Men vi var kanskje heldig med fordelingen av hva vi likte, sånn at det ble naturlig fordeling. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade og vanilje (og til nød en bitteliten dæsj jordbær)! Og hos oss kunne vi ta det vi ville, for det ble jevnt uansett: mor ville ha jordbær og vanilje, jeg ville ha sjokolade og vanilje, bror ville ha sjokolade og jordbær - og pappa litt av alt :D Og ja, det måtte røres til softis.. Mmm, nå fikk jeg lyst på is!

Men altså, i avstemningen - hva er egentlig forskjellen på "jordbær og sjokolade" og "sjokolade og jordbær"? :huh: Siden folk tilogmed har stemt forskjellig mener jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...