Gå til innhold
Hundesonen.no

Hamster!


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Har fått meg en hamster, ikke helt planlagt da jeg ikke liker hamstere men hun sjarmerte meg i senk. :) Hun heter foreløbig Hamster, i mangel på bedre navn.

Noen som har forslag til navn til en liten frøken?

Hun er ekstremt aktiv, veldig sosial og kontaktsøkende og kjempetøff i trynet. Veldig snill og søt, og hun er overhode ikke som alle andre hamstere!

10692402-3cd3-4cd6-928e-6a697202e510_zps

e12e469f-d99d-4bd3-93da-334a1ceab64c_zps

282bc611-e3b6-4b87-a139-a8d6bba04e69_zps

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dafuq`?? Får ikke Ozzy ha maten sin i fred nå ?

Hamstere skal ha gress og blomster og grønne greier og slikt. :o:GrinBlue:

Hehe, nei hu fikk smake litt og likte det veldig godt! :) Ozzy brydde seg ikke :D

De spiser det meste de, hu får smake på det meste som er OK dyre-mat. Både grønt, kjøtt og hundemat. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse navnenen kommer jeg til å bruke på mine framtidige rotter, men du kan jo få lååååne ett da!

Dandelion

Jigglypuff/Gigglypuff

Beetlejuice

Fine hamsteren! :wub:

Beetlejuice var litt kult, men veit ikke om det klinger helt til en bitteliten hamster!

Åh. søte lille - Dverg Hamsteren! :P Det er det den er :P

Tina slo meg med en gang da :P

Hysj!!! Hun blir fornærmet om du kaller henne dverg!! Kortvokst hamster heter det!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. :-)

Har hatt vanlige hamstre som ung, men dette er vel Sibirsk dverghamster, eller? Er det ikke slik at de små ikke trives alene, eller tar jeg feil nå? Mye mer peiling på rotter kjenner jeg, hehe.

Hamster Hermine, Hammie eller Hamsie?

Sibir/Sibira.

Eller hva med Ozzy og Olympia? Men så kom jeg på at du har vel katt og, du, da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt vanlige hamstre som ung, men dette er vel Sibirsk dverghamster, eller? Er det ikke slik at de små ikke trives alene, eller tar jeg feil nå? Mye mer peiling på rotter kjenner jeg, hehe.

Man må ikke putte verken syriske hamstere eller dverghamstere sammen, det ender nesten uten unntak i hefitge slosskamper og i verste fall død. Roborskvi-hamsteren er den eneste som til nød kan bo i grupper om de har god plass og nok av gjemmesteder.

Hamstere har det ypperlig alene. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Man må ikke putte verken syriske hamstere eller dverghamstere sammen, det ender nesten uten unntak i hefitge slosskamper og i verste fall død. Roborskvi-hamsteren er den eneste som til nød kan bo i grupper om de har god plass og nok av gjemmesteder.

Fra min tid som hamstergal tror jeg at jeg fikk med meg at roborowskien ikke skulle være alene, den måtte ha en artsfrend for å trives. Men det kan hende jeg tar feil, altså. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min tid som hamstergal tror jeg at jeg fikk med meg at roborowskien ikke skulle være alene, den måtte ha en artsfrend for å trives. Men det kan hende jeg tar feil, altså. :P

Ja, de trives ofte godt i grupper, men om man vil være på den sikre siden er det best å holde også dem alene. :) Det er også en del ting som burde ligge til rette for at det skal gå problemfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min tid som hamstergal tror jeg at jeg fikk med meg at roborowskien ikke skulle være alene, den måtte ha en artsfrend for å trives. Men det kan hende jeg tar feil, altså. :P

Fra min tid som hamstergal tror jeg at jeg fikk med meg at roborowskien ikke skulle være alene, den måtte ha en artsfrend for å trives. Men det kan hende jeg tar feil, altså. :P

Ja, trodde det gjaldt dvergene, men da lærte jeg noe nytt. :-)

Men de er jo sammen i grupper i dyrebutikken alltid? Men når jeg tenker meg om er kanskje vanlige hamstre og det, kanskje fordi de ofte er såpass unge at det går bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trodde det gjaldt dvergene, men da lærte jeg noe nytt. :-)

Men de er jo sammen i grupper i dyrebutikken alltid? Men når jeg tenker meg om er kanskje vanlige hamstre og det, kanskje fordi de ofte er såpass unge at det går bra?

Det er desverre ikke sjeldent at de begynner å sloss når de blir litt eldre... Har fått høre flere episoder der dyrebutikkene får både skadde og døde hamster i forsendelsen fra "oppdretter" fordi de har sloss :-/

Jeg har hatt hamster :-) Derav to dverghamster som funks bra sammen... Samt hadde jeg et lite oppdrett av dverghamster. Jeg anbefaler ikke å ha to sammen, det smeller desverre ofte.

kjempesøt hamster :-D Den må hete Snøfnugg med kallenavn "snø" eller "fnugget"!! Gled deg til sommeren. Da kan du fange gresshopper til fnugget :-D hahaha

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Så skjønn! Jeg hadde en (et)? (er det hannkjønn eller intetkjønn??) dverghamster. Han het Bob og ble 2 år gammel. Han elsket sånne larver man får kjøpt i dyrebutikken. Litt dumt når larvene ble til ekle ekle biller :x

Likte navnet Fnugg! eller Tiny :)

Det er en hamster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både en og et kan brukes på hamster faktisk. :) Hamsteret og hamsteren. :P like teit som nyre. Et nyre liksom. Det heter jo en nyre. Men begge deler er faktisk lov. Som kilo. En kilo, et kilo. :P

Anyways, navn, hva med Bolla? :lol: Eller Støvfnugget/Støvkornet/Kornet. :D

Evt løvetann! Hun minner meg om en visnet løvetann som er sånn grå med frø som man kan blåse av. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at du beholder henne :D Hva sier samboeren? ;)

Hun må selvfølgelig hete Ellinor!

Samboer sa ja til slutt. :P Mest fordi jeg har det litt vanskelig om dagen og trengte noe positivt i livet, så da fikk hun bli :)

-

Mange gode forslag her altså! Gjør det ikke noe enklere. :P

Fnugg/Fnugget et likte jeg litt, og Ellinor. Ozzy, Fredrik og Ellinor på nye eventyr. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Både en og et kan brukes på hamster faktisk. :) Hamsteret og hamsteren. :P like teit som nyre. Et nyre liksom. Det heter jo en nyre. Men begge deler er faktisk lov. Som kilo. En kilo, et kilo. :P

Anyways, navn, hva med Bolla? :lol: Eller Støvfnugget/Støvkornet/Kornet. :D

Evt løvetann! Hun minner meg om en visnet løvetann som er sånn grå med frø som man kan blåse av. :D

Ikke for å ta helt av her (:P), men jeg fikk feil på en norsklekse i 7. klasse fordi jeg skrev et hamster. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg enda med å se bildene, jeg elsker virkelig hamstre i alle varianter og farger. Har bare hatt syrisk hamster selv, totalt hatt 5 etter hverandre, 1 hunn og 4 hanner :D

Jeg syns at et hamster høres totalt feil ut, det er jo en hamster :) hamsteret sier vi heller ikke her oppe, men det er kanskje i Finnmark da, for ingen her sier et hamster eller hamsteret. Ikke som jeg har hørt i alle fall.

Blir det noe navn på lille fjonet ditt? Dverg hamster husker jeg kan ha ett skikkelig temperamang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...