Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store tråden for rare spørsmål og funderinger - hunderelatert

Recommended Posts

Guest bikkje1
Skrevet

Nå har jeg to seler, en for trekk (halvnome fra norskhundeutstyr), og en til tur (h-sele fra rukka). Men så lurte jeg på en ting.

Vil Simba skjønne forskjell på å gå pent i bånd på vanlige rusleturer i rukkaselen, og så få gå løs med den på skogsturer? Eller vil det få han til å tro at han får lov til å trekke i den selen (bruker langline/flexibånd).?

Eller noen som har tips til hvordan jeg kan løse det "problemet"? Jeg er ikke interessert i å kjøpe flere seler, bare så det er sagt. :P

• Svar 915
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det normalt å klare å skille nasjonalitet på bæsj?

Nirm hadde løsningen på lommen i øret! Der putter de alle kommandoene de ikke vil høre og så tømmer de den når de rister seg. Himmel som jeg flirer av denne tråden

Jeg lurer litt på hvilken funksjon den lille "lomma" på øret har, jeg?

Posted Images

Skrevet

Jeg har lurt på en ting i noen år nå. Jeg tar alltid inn hundene mine og av praktiske årsaker har jeg en på hver side. Hannhundene har jeg alltid holdt på venstre side og tispene på høyre. Kun av en enkel grunn. Jeg har en fiks ide om at folk synes hannhundene er litt skumle så jeg tar dem da inn og går nærme ett gjerde/vegg/what ever. MEN nå kommer spørsmålet mitt. Hvorfor i all verden skal folk også gå helt inntil (min) venstre side? Selv på tur i skogen så holder jeg meg til venstre og hundene rett plassert, men nei da, folk skal på død og liv passere hannhunden, selv om det er dansplass ved siden av oss. Hvorfor??? Selv når de har sett oss og observert at vi holder oss til venstre så holder de fortsatt farten direkte mot oss og gjør "krav" hannhundsiden. For all del, jeg prøver bare å ta hensyn og det er slettes ikke noe problem. Vi flytter oss vi, men jeg skjønner ikke helt greia?

Jeg har hundene på høyre side, og kjører helt inntil høyre side av veien (skogsløype) når jeg møter folk, for å være mellom bikkjene og den jeg møter. Hvor går folk da? Jo, de kliner seg inntil sin venstre side av veien, så jeg må bytte side for å ikke krasje. Hva er greia liksom? Hundeeiere skjønner, tegninga da, kanskje de er lurere enn de uten hund :Snowman:

• Like 1
Skrevet

Det verste er at det virker som den mest logiske forklaringa :P Oppdretteren hennes og jeg har spøkt med at hun er tvekjønna vi, og at hun egentlig har testikler og penis gjemt unna et sted :aww:

:lol:

Skrevet

Men han skal under dyna til Bonden da :lol:

Men da er jo du i nærheten :)

Nå har jeg to seler, en for trekk (halvnome fra norskhundeutstyr), og en til tur (h-sele fra rukka). Men så lurte jeg på en ting.

Vil Simba skjønne forskjell på å gå pent i bånd på vanlige rusleturer i rukkaselen, og så få gå løs med den på skogsturer? Eller vil det få han til å tro at han får lov til å trekke i den selen (bruker langline/flexibånd).?

Eller noen som har tips til hvordan jeg kan løse det "problemet"? Jeg er ikke interessert i å kjøpe flere seler, bare så det er sagt. :P

Ja, detkan han skjønne så lenge du lærer han :)

Skrevet

Kanskje ikke helt hunderelatert, men spørsmålet dukket opp på grunn av hunden, så... Kan man pusse/slipe ned dører som er, eh, *host* fulle av dype skrapemerker, eller må man bytte hele døra? Spesielt utgangsdøra ser ikke ut :| Det er en grunn til at valpis har tilnavnet "The Destroyer" :P

Puss lett, sparkle, pusse jevnt og male over :)

Skrevet

Jeg har lurt på en ting i noen år nå. Jeg tar alltid inn hundene mine og av praktiske årsaker har jeg en på hver side. Hannhundene har jeg alltid holdt på venstre side og tispene på høyre. Kun av en enkel grunn. Jeg har en fiks ide om at folk synes hannhundene er litt skumle så jeg tar dem da inn og går nærme ett gjerde/vegg/what ever. MEN nå kommer spørsmålet mitt. Hvorfor i all verden skal folk også gå helt inntil (min) venstre side? Selv på tur i skogen så holder jeg meg til venstre og hundene rett plassert, men nei da, folk skal på død og liv passere hannhunden, selv om det er dansplass ved siden av oss. Hvorfor??? Selv når de har sett oss og observert at vi holder oss til venstre så holder de fortsatt farten direkte mot oss og gjør "krav" hannhundsiden. For all del, jeg prøver bare å ta hensyn og det er slettes ikke noe problem. Vi flytter oss vi, men jeg skjønner ikke helt greia?

Jeg vil tro det henger sammen med at folk flest, meg selv inkludert, automatisk viker til høyre i et "høyrekjørt samfunn".

Guest bikkje1
Skrevet

Går det ikke an å lage en facebookgruppe for soniser, hvor folk kan legge ut om de skal trene eller lignende? Er litt enklere å følge med på facebook. :whistle:

Skrevet

Hvorfor GIDDER hundene å sprette opp på beina i løpet av et nano-sekund om jeg vrir meg litt på kontorstolen foran skrivebordet mitt hjemme så det knirker i den? De TROR da at jeg skal skyve stolen ut for å gå fra rommet, og da må de følge etter uansett hvor dypt de sov, selvsagt. Men samme hvor mange ganger det er "falsk alarm", og jeg bare skyver litt i fra for f.eks. å komme til i skuffen foran meg på skrivebordet, eller ganske enkelt vrir meg så stolen knirker, så gir de ikke opp - de er på beina, alltid redde for å ikke få fulgt etter meg rundt i huset og se hva jeg gjør eller skal gjøre.

Jeg skjønner ærlig talt ikke at de gidder. Bestandig rett opp på beina når jeg rører meg! Hva er det de sier? Sier de: "NÅ skjer det noe! NÅ skal vi gå et sted, ikke etterlat oss, vi vil bli med, se her - vi er klare, vi!"...?

PS! Jeg er hjemme hele dagen, da jeg ikke jobber, så de er ikke altfor vant til å bli etterlatt akkurat. Det er ganske sjelden de er alene hjemme.

Skrevet

Er det vanlig å sy igjen rumpehullet når hunden har store operasjoner? for å forhindre smitte?

Og hvordan kan noe så søtt som en valp, produsere fiser som kommer rett fra *******?

Skrevet

Er det vanlig at valper kan være husreine, og plutselig er de absolutt ikke husreine i en dag eller to, også er de husreine igjen? :P

Skrevet

Er det vanlig at valper kan være husreine, og plutselig er de absolutt ikke husreine i en dag eller to, også er de husreine igjen? :P

Skik var det hos oss også :) Tror det er vanlig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Hvorfor GIDDER hundene å sprette opp på beina i løpet av et nano-sekund om jeg vrir meg litt på kontorstolen foran skrivebordet mitt hjemme så det knirker i den? De TROR da at jeg skal skyve stolen ut for å gå fra rommet, og da må de følge etter uansett hvor dypt de sov, selvsagt. Men samme hvor mange ganger det er "falsk alarm", og jeg bare skyver litt i fra for f.eks. å komme til i skuffen foran meg på skrivebordet, eller ganske enkelt vrir meg så stolen knirker, så gir de ikke opp - de er på beina, alltid redde for å ikke få fulgt etter meg rundt i huset og se hva jeg gjør eller skal gjøre.

Jeg skjønner ærlig talt ikke at de gidder. Bestandig rett opp på beina når jeg rører meg! Hva er det de sier? Sier de: "NÅ skjer det noe! NÅ skal vi gå et sted, ikke etterlat oss, vi vil bli med, se her - vi er klare, vi!"...?

PS! Jeg er hjemme hele dagen, da jeg ikke jobber, så de er ikke altfor vant til å bli etterlatt akkurat. Det er ganske sjelden de er alene hjemme.

Jeg ble så lei av det der at jeg begynte å fortelle hva jeg skulle hver gang jeg beveget meg, så nå kan hun betydningen av "det er bare meg (som beveger meg)", "jeg skal bare på do" og "skal du være med?" :sleep:

Er det vanlig at tisper får tilbakefall av renslighet når de har løpetid?

Ja!

Skrevet

Hvor tillitsvekkende på en skala fra én til ti er det egentlig å bruke kun caps lock når en skal selge hund på Finn?

10. Det betyr at hunden er så bra at det må ropes ut! :lol:

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Hva i alle dager kan få en rolig hund som aldri bjeffer til plutselig å boffe mørkt og skremt flere ganger om natta? Han er 7,5 måneder, så kan det bare være hormoner og spøkelsesalder? Eller har han fått for seg at han er en varsler? Eller ser han virkelig spøkelser? :P

• 2 weeks later...
Skrevet

Har løpetisper "mens"smerter?

Hvis man går tur med høyløpsk tispe og man møter en hannulv...hva gjør man da? *ser for seg skrekkscenario*

Ja, man funderer over mye rart når man trasker i skogen :P

Skrevet

Hva i alle dager kan få en rolig hund som aldri bjeffer til plutselig å boffe mørkt og skremt flere ganger om natta? Han er 7,5 måneder, så kan det bare være hormoner og spøkelsesalder? Eller har han fått for seg at han er en varsler? Eller ser han virkelig spøkelser? :P

7,5 mnd...da kan du bare sette opp skiltet i panna på han, som varsler "ute av drift grunnet ombygging"

• Like 7
Skrevet

Har løpetisper "mens"smerter?

Hvis man går tur med høyløpsk tispe og man møter en hannulv...hva gjør man da? *ser for seg skrekkscenario*

Ja, man funderer over mye rart når man trasker i skogen :P

1. Nei, jeg er temmelig sikker på at de ikke har menssmerter da de ikke har mensen.

2. Heh, det har jeg aldri tenkt på. Begynt å planlegge salg av hybrid-valper? :P

Skrevet

Menssmerter: Jeg snakket med vet. ang dette. Nelly hadde en merkelig oppførsel ved siste løpetid. Han sa det kan være tilfelle.

Hvorfor harker/små hoster Nelly nesten hver gang hun drikker vann? Kan det ha noe med tempen på vannet?

Og hvorfor får jeg lyst på hund nr. tre, når nr. to har vært her i kun to uker?

Har nå ei på to år og en på 1 år. Hadde valget mellom hunden på 1 år og valp. Valgte 1 åring. Men nå vil jeg ha valp også.

:innocent: