Guest Sunspring Skrevet 29. November 2013 Rapporter Share Skrevet 29. November 2013 En ting er at jeg alltid har hår på klærne - men når det ligger digre, lodne hybelkaniner i trappetrinnene og i hjørnene på alle rom i kjelleren, da er ikke det bare noen hårstrå jeg transporerer med meg. Det ser jo ut som om jeg har stått og gredd de der. Oioi Noen har kakkelakker, og andre har hybelkaniner, hihi Nei, da vet jeg ikke hvordan det blir sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Luftstrømmene i huset legger igjen pelsdotter i kriker og kroker, under sofaen, i trappa osvosv 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Sunspring Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Nå har jeg kommet med mange rare spørsmål, men her er et til: Hunden min slikker hele tiden på den "kroken" man fester båndet i halsbåndet med... Lurer sånn på hvorfor! Smaker det godt? Noen andre som har hunder som gjør det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Har et mysterium her... Hvordan kan det ha seg at Tufani plutselig lukter akkurat sånn som den hundeshampoen vi har stående i dusjen som ikke har vært brukt på sikkert snart et år? Det skjedde også forrige uke. Plutselig lukter han helt nydelig, også forsvinner lukta etterhvert. I natt kom lukta tilbake (han sover i senga mi). Og ingen her har badet han. Spøker det her? Åndenes makt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Jeg lurer på hva som skjer hvis du er i en bilulykke med hundene? Jeg kunne kommet til å bli krakilsk og lite samarbeidsvillig hvis jeg ikke fikk sjekket dem først. Og hva hvis man er bevistløs?? Det har dessverre min mor opplevd. Hun fikk et illebefinnende mens hun kjørte, og bilen for av veien ut på et jorde før bilen ble splittet i to av en lyktestolpe. Hunden, lille Moyo (vår andre basenji) var løs i baksetet, men bortsett fra at hun havnet i sjokk var hun ikke fysisk skadd etter kollisjonen. Når ambulasnepersonalet kom og åpnet døren hoppet Moyo ut og forsvant. Ambulansefolkene løp ikke etter hunden, men tok seg av min mor og dro henne -mot protester- til sykehuset. Jeg ble oppringt, og kjørte så fort jeg kunne ut dit. Lette hele veien / stoppet opp/ dro til politiet, var innom bensinstasjoner etc for å lete, men Moyo var forsvunnet. Ca 3 timer etter ulykken får jeg en tlf fra noen om at de har observert henne, men de får ikke tak i henne, hun er livredd. Jeg hiver meg i bilen for å hente henne (er 5 min. unna), men rett får jeg kommer fram hopper hun ut i veien rett foran en bil og blir drept momentant. For å konkludere, ambulansepersonalet tar seg av folk først, og iallefall i vårt tilfelle tok de ikke hensyn til hunden. I etterkant har vi alltid brukt bur i bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest bikkje1 Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Noen her som vet hvordan det er å få en omplasseringshund som er eldre enn hunden du har fra før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Hvorfor vil ikke Grim spise noe før vi har gått morgentur, selv om det skriker i magen hans? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Nå har jeg kommet med mange rare spørsmål, men her er et til: Hunden min slikker hele tiden på den "kroken" man fester båndet i halsbåndet med... Lurer sånn på hvorfor! Smaker det godt? Noen andre som har hunder som gjør det samme? Jeg vil tro at siden du tar på kroken hver eneste gang du hekter det av og på, så lukter det sikkert ganske sterkt av menneske/deg der. Eller så er hunden en utspekulert liten djevel som forsøker å slikke det i oppløsning, så den kan komme seg løs en dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Dette er vel noe ett pennestrøk fikser? *teste* Nå ble det jo ingen vinkler nå jo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Noen her som vet hvordan det er å få en omplasseringshund som er eldre enn hunden du har fra før? Funka fint hos meg. Men jeg gjør ikke noe store greier av ting når det kommer ny hund i huset her, og da går det som regel veldig smertefritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest bikkje1 Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Funka fint hos meg. Men jeg gjør ikke noe store greier av ting når det kommer ny hund i huset her, og da går det som regel veldig smertefritt. Hvor gammel var hunden din før du fikk en omplasseringshund? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Hvor gammel var hunden din før du fikk en omplasseringshund? Det har vært alt fra valper til godt voksne. Hadde ei tispe på 2 år og fikk så inn ei tispe på 5,5 år. Før det var tispa mi 6 mnd da jeg overtok ei noe sær tispe på 6 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Nå har jeg kommet med mange rare spørsmål, men her er et til: Hunden min slikker hele tiden på den "kroken" man fester båndet i halsbåndet med... Lurer sånn på hvorfor! Smaker det godt? Noen andre som har hunder som gjør det samme? Min gjør det samme! Det er visst fryktelig digg. Men nå er han slikkehund, da - alt kan slikkes på. Kanskje det rett og slett er en kald og god ting å slikke på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 *teste* Nå ble det jo ingen vinkler nå jo Viskelær? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Er det ikke litt for tidlig for lille valpen min på snart fire måneder å løfte på benet når han tisser? Hvorfor i alle dager gjør han det allerede nå? Er jeg dømt til en leve med et pubertetstroll uten like om en stund? *krisemaksimerer* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Er det ikke litt for tidlig for lille valpen min på snart fire måneder å løfte på benet når han tisser? Hvorfor i alle dager gjør han det allerede nå? Er jeg dømt til en leve med et pubertetstroll uten like om en stund? *krisemaksimerer* Jeg har hatt valpekull som løftet foten ved 6 uker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Jeg har hatt valpekull som løftet foten ved 6 uker Og de endte ikke opp som testosteron-stappa troll? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Og de endte ikke opp som testosteron-stappa troll? Nopp, 3 av de er her inne. Harly, Balrog og Strider. Jeg syns i alle fall ikke de er troll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Nopp, 3 av de er her inne. Harly, Balrog og Strider. Jeg syns i alle fall ikke de er troll Flott, da er det håp! Da skal jeg ikke tilbringe lørdagskvelden under dyna med lommetørklær og drukne mine sorger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Sunspring Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Jeg vil tro at siden du tar på kroken hver eneste gang du hekter det av og på, så lukter det sikkert ganske sterkt av menneske/deg der. Eller så er hunden en utspekulert liten djevel som forsøker å slikke det i oppløsning, så den kan komme seg løs en dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Hvorfor vil ikke Grim spise noe før vi har gått morgentur, selv om det skriker i magen hans? Fordi han må mer på do enn han er sulten Jeg spiser heller ikke frokost før jeg har tissa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Hvorfor vil ikke Grim spise noe før vi har gått morgentur, selv om det skriker i magen hans? Noe må ut før man kan få mer inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Når pleier valper å få en "normal" do-rutine? Altså ikke at de er husreine, for det kan vi omtrent si at valpen er nå, men han døøøør på seg om han ikke kommer ut ASAP om morgenen (det er kanskje normalt?), og må ut hver 2-3 time om han ikke sover kjempelenge sammenhengende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Noen her som vet hvordan det er å få en omplasseringshund som er eldre enn hunden du har fra før? Jeg tok inn 5,5år gammel tispe til min 2,5år gamle tispe. Det gikk overraskende bra Men min 2,5år gamle tispe er ikke så god ilag med andre hunder, så etter 5mnd, så ble hun eldste lever tilbake. Hadde hun yngste vært normal, så hadde jeg hatt hun andre enda. Er ikke noe jeg ikke ville prøvd igjen senere, ser ikke noen problem med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest bikkje1 Skrevet 30. November 2013 Rapporter Share Skrevet 30. November 2013 Jeg tok inn 5,5år gammel tispe til min 2,5år gamle tispe. Det gikk overraskende bra Men min 2,5år gamle tispe er ikke så god ilag med andre hunder, så etter 5mnd, så ble hun eldste lever tilbake. Hadde hun yngste vært normal, så hadde jeg hatt hun andre enda. Er ikke noe jeg ikke ville prøvd igjen senere, ser ikke noen problem med det Hvor gammel burde yngste hunden være før du får en som er eldre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts