Gå til innhold
Hundesonen.no

Juleshopping i storby i Europa - hvor?


ipadda
 Share

Recommended Posts

@Kangerlussuaq : Hvis du ønsker å ta den diskusjonen, så er det kanskje mer egnet å starte opp en egen tråd? :)

Jeg kjente at jeg fikk angst og ble superstressa bare av tittelen på denne tråden jeg :lol:

Men så tenkte jeg litt på hvor enormt koselig det hadde vært. FOR en måte å komme i julestemning på. Kanskje jeg må overtale mamma om at dette er en god idé. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så voldsomt stor by, men Köln/Cologne i Tyskland er absolutt å anbefale. Var inne i et SVÆRT kjøpesenter der, eneste vi rakk dessverre. :/

Hamburg er forøvrig også en flott by, noe mer turist rettet.

Er det bare jeg som reagerer på at tilsynelatende mange som både er uten jobb og "bare er studenter" har råd til å fly til en storby og handle? Og greit, man kan ha penger fra familien, man kan ha spart, man kan ta opp lån.... Men julehandel er da dyrt, og å legge den til utlande? Symptomatisk på at reisinga er blitt latterlig billig? Og det skal sies, selv om jeg flyr billig uten å støtte sosial dumping er det ikke akkurat slik at jeg allikevel får råd til å handle så innmari mye når jeg har brukt 2000kr på hotell for 2-3 netter pluss flyreisa, mat og connecting transport (buss/taxi/tog).

Hundesonens innbyggere har tydeligvis mer spenn i kassa enn jeg egentlig har fått inntrykk av, og/eller Norges befolkning har så godt med penger samt at en flyreise har blitt billigere enn det totale matbudsjettet på en tur at man faktisk kan legge shoppingturene sine i et annet land?

Personlig så aner jeg ikke hvordan nevnte by er i jula, jeg var der i sommer i forbindelse med ferie når økonomien min var stabil. Ikke flydde vi heller, men vi kjørte.

I år blir mine julegaver av den billige sorten, kjøpt på det lokale senteret eller hjemmelagd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riga er en veldig fin by ja, og man kan bo i fine leiligheter til en veldig rimlig pris hvis man leter litt! Vi gjorde det, og husker ikke helt hvor vi bodde (begynner å bli et par år siden), men vi hadde kjempestor plass, og det var rimeligere enn et mindre hotellrom. Mye bra shopping der også, og ser for meg at det er veldig fint der i juletider :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes berlin er en bra shoppingby. Det er ofte billige reiser dit, og hotellene er billige. De har fantastisk god og rimelig mat (spesielt tyrkisk). Synes iallefal klesshopping er fint i Berlin da stilen passer min og størrelsene er vanlige (Klesshoppingi feks Spania passer ikke meg verken i størrelser eller stil). Men det er kanskje ikke så julete der. Men om du skal på januarsalg er det fantastisk, for da er alt på 70% :D

Jeg skulle gjerne reist til Wien på førjulstur, det tror jeg er veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var klassen på juletur til København, og vettu hva..Tivoli er det mest fantastiske stedet jeg har vært. Julegata i Lillehammer var MEGATRIST å komme hjem til for å si det sånn! Kjøpte masse gaver på Tivoli, godis, krydder, masse vis av fine ting :wub::wub: Også lys- vann- og lydshowet med Nøtteknekkeren - tårene rant! :cry::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har vært i Praha en gang eller to på julehandel. Hun storkoste seg med både stemingen i byen og rundt om på julemarked og andre arrangementer. Ut i fra hennes beskrivelser så frister det å ta en tur selv en gang for å få med seg julemarkedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...