Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er mankehøyden/vekt for valpen din?


bikkjene
 Share

Recommended Posts

BC-valp på 4,5mnd med rundt 45cm og 15,5kg. Han fysisk ikke overvektig mtp ribbein, bevelgelsesmønster osv, selv om man kunne tro det med de tallene. Ideal mankehøyde på hannene er 53cm, men normalen er 48-56cm. Vekten mellom 13,6-20,4kg, hentet fra Wiki :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke valp nå, men noterte ned høyde og vekt et par ganger på forrige valp (en setter).

Da han var ni uker veide han ca syv kg.

Da han var 18 uker var han 53 cm høy og veide 17 kg.

Da han var åtte måneder var han 64 cm høy og veide 28 kg.

Nå er han voksen, 66 cm høy og veier 30 kg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min valp er snart 8 mnd. Hun er en alaskan malamute. Høyden hennes ligger på 59 cm og vekt på 23 kg. Idealhøyde på tispe er 58,5 og vekt ligger vanligvis mellom 25-30 kg på tisper har jeg inntrykk av. Min andre tispe (2 åring) veier 33 kg og er 63 cm høy. Tror ikke valpen blir så stor som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BC-valp på 4,5mnd med rundt 45cm og 15,5kg. Han fysisk ikke overvektig mtp ribbein, bevelgelsesmønster osv, selv om man kunne tro det med de tallene. Ideal mankehøyde på hannene er 53cm, men normalen er 48-56cm. Vekten mellom 13,6-20,4kg, hentet fra Wiki :P

Er jo opp til 22kg for BC gutter som er normalt?

Min er 3mnd. men usikker på høyde og vekt, for jeg fikk så mye å gjøre på tampen av uka at vi ikke fikk tid til oppstilling og sånn :P Men skal sjekke når han har stått opp.

Som voksen er det som maysofie sier rett, men oppdretter sier at Keiron ikke blir så fryktelig stor, så jeg vet ikke, for han er min første hund :P Han er i all efall langbeint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige onsdag veide jeg Tetris (korthåret collie) til 11.9kg og fredag målte jeg mankehøyde og den lå på ca 44cm. Imorgen er ny veiedag og da skal jeg måle mankehøyden i samme slengen. Rasestandarden sier at vekt er 20,5-29,5kg og høyde er 56-61cm.

Oppdatering fra i dag:

12.8kg

45cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arthur er 13 uker, 20 kg og ca 40 cm i mankehøyde... :P Vanlig høyde på hannhunder er 60-70 cm og vekt er 60-70 kg :)

:o

Han var stor! Amigo, amerikansk bulldog, er snart 16 uker og veier 9-10 kg og er ca 45 cm høy.

Max, alaska husky, er nesten 15 kg og ca 47 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora, Drentsche patrijshond:

Vekt 8 uker: 5 kg

Vekt 14 måneder: 22,6 kg

Høyde 14 måneder: 57cm

Taxi, Kooikerhund:

Vekt 8 uker: 3 kg

Vekt voksen: 11,5 kg
Høyde voksen: 42,5cm

Luna, Engelsk springer spaniel:

Vekt 8 uker: 4-5 kg

Vekt voksen: 22 kg

Høyde voksen: 50cm

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Min eigen høgst uoffisielle måling:

Borde collie, åtte mnd, ca 55-56cm høg og ca 25 kg. Eg har ikkje målt høgda på han før, men han var kring 18-19 kg då han var rett over fire månader. Hadde ikkje sett for meg han skulle bli så stor. :huh:

Kjære alpakka! Det er mer enn stort for å si det mildt. Min voksne tispe er stor, hun er 53 cm og veier 19 kg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora var:

5kg. 8 uker gammel

10kg 5. mnd. gammel :)

Kjære alpakka! Det er mer enn stort for å si det mildt. Min voksne tispe er stor, hun er 53 cm og veier 19 kg.

Min på 2,5år er ca 50cm og 14kg. Mener du din er stor på vekt, eller høyde? Alle sier Nora er liten, og det synes jeg jo selv også, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nora var:

5kg. 8 uker gammel

10kg 5. mnd. gammel :)

Min på 2,5år er ca 50cm og 14kg. Mener du din er stor på vekt, eller høyde? Alle sier Nora er liten, og det synes jeg jo selv også, egentlig.

Begge deler. Hun er både høy og lang. Halvsøsteren er liten hun er 49 cm og veier 12.5 kg. Så det er stor variasjon innen rasen hvertfall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Begge deler. Hun er både høy og lang. Halvsøsteren er liten hun er 49 cm og veier 12.5 kg. Så det er stor variasjon innen rasen hvertfall.

Etter det jeg fikk beskjed om her av dem som er i gjeterhund border delen så sa dem at alt fra c 15 KG til 30 kg var naturlig for ca 5 år siden. Men så kan det også være som min tidlgere flat han var 27 kg fem - seks mnder gameml men voksen var han 28 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...