Nemz Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Jeg lurer på følgende: Hva gjør man om en hund angriper hunden din? Saken er denne: rett på nedsiden av meg bor det 2 schæfer hunder. Den ene er svært aggressiv. Den har allerede sendt 3 hunder til dyrlegen som jeg vet om . Dessverre blir den ikke avlivet. For å forklare hvordan hunden er vil jeg fortelle om mannen til venninna mi. De har en labrador tispe som ble angrepet. Han gikk på veien på utsiden av huset. Idiot eierene hadde åpen ytterdør. Den ene hunden løp da ut og attakerte hunden til venninna mi. Bitt i nakke og nedover ryggen. Hun sto 100% stille under hele hendelsen. Eieren kom etterhvert og fikk dratt med seg bikkja. Å resultatet var en hel gjeng (husker ikke hvor mange, men over 15) bitthull. Flaks det gikk bra. Så hva gjør man hvis dette skjer med min hund? Han er en liten hund på 2.5 kg. Tar man den opp? Slipper den? Hva med den andre hunden? Får den tak i min så er den jo nesten garantert skadet for livet. I værste fall død. Det er ikke nødvendig å si at man ikke skal gå der. Jeg bor på innsiden av huset og må forbi for å komme til steder å gå. Å jeg kan ikke alltid kjøre for å gå tur. Siter
SandyEyeCandy Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Jeg ville vært ekstremt årvåken idet du skal passere. Kommer denne bikkja fykende ut ville jeg brølt "NEI" eller "STOPP" eller noe annet, med mørk, brølete stemme, løfta opp bikkja mi og holdt den inn mot kroppen mens jeg snudde meg vekk. Går det hele altfor fort, ville jeg sparka det jeg hadde for å holde hunden unna mens jeg ropte på eier og får opp min hund tett inntil kroppen. Mvh løvemor 4 Siter
Tabris Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Jeg ville faktisk bært hunden forbi der denne hunden bor. Og skulle det verste skje og han faktisk blir angrepet, så er det beste du kan gjøre å ta tak i schäferens hale og dra bakover. Når du holder i halen så vil ikke hunden kunne nå deg for å bite. Når du får dratt den bort fra din hund, så vil den ofte roe seg når avstanden blir stor nok, og du kan marsjere den tilbake til eieren. Siter
Wednesday Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Jeg hadde sparka og slått alt jeg var god for. Men har eieren blitt anmeldt tidligere? Siter
Nemz Skrevet 25. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Den roer seg aldri. De gangene jeg har sett eieren selv på tur med den også er han blodig. Når noe skjer, har sett det, må eier rett og slett sloss med den. Så eier klarer ikke den hunden. Bikkja er da rasende. Biter glefser alt den kan etter eier. Skjønner ikke hvordan de holder ut egentlig. Tusen takk for svar. Kanskje jeg må begynne å bære den forbi ja. Men vil ikke det skape enda større interesse for min hund? Hvis jeg bærer den og den gale hunden ser det? Siter
Nemz Skrevet 25. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Eier har blitt anmeldt de 3 gangene jeg vet om. Alle krevde avliving og betalte veterinær kostnader. Penger fikk de, men hunden lever enda den. Å det her har pågått i flere år. Siter
SandyEyeCandy Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Tusen takk for svar. Kanskje jeg må begynne å bære den forbi ja. Men vil ikke det skape enda større interesse for min hund? Hvis jeg bærer den og den gale hunden ser det? Det er nettopp for å hindre at bytteinteressen skal våkne at du må holde den tett inntil kroppen. Kjekt dinglende fra hofta med beina løse (sånn feks jeg bærer mine om jeg skal transportere dem noe sted og de ikke hører) er det verste som finnes. Siter
roxie88 Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Jeg ville ha bært min lille hund forbi jeg, hvis han er rolig når du bærer han og ikke lager masse lyd eller noe sånt da Hold han godt inntill kroppen slik at han ikke synes så godt. Og jeg ville ha sikta på å sparke i den bløte delen av magen hvis jeg ble angrepet av en hund - ser for meg det kanskje gjør mest vondt der? Siter
Nemz Skrevet 25. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Hvis jeg løfter han opp på tur eller ute så spreller han som besatt. Fortsatt valp. Men vi har stor hage vi og kan øve på det Sparke hunden ja. Hmmmmmm. Må man så må man kanskje. Usj Siter
Gjest Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Vi har tre aggressive hunder i området her vi bor. Jeg velger å gå omveger for å unngå dem. Ene - en schæfer - angrep setteren min bakfra da hun var unghund. Jeg hoppa da mellom dem på refleks, og schæferen brårygga. Ingen fysisk skader, men jeg har i dag en setter som blir gal av raseri hver gang vi ser en schæfer… Og nå er hun så stor selv at hun svarer, og da ser jeg for meg at et utfall kan bli stygt for begge hundene. Så derfor - omveg hver gang jeg ser en av de tre det gjelder. Siter
SandyEyeCandy Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Vi har tre aggressive hunder i området her vi bor. Jeg velger å gå omveger for å unngå dem. Men så var det sånn her at hun MÅ gå forbi huset for å komme seg ut i det hele tatt... Siter
Tabris Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Kan du få med deg noen på tur som filmer det hele med mobilen? Få gjerne med deg enda flere, slik at dere er flere som kan fjerne beistet. Så kan du levere filmbeviset til politiet sammen med forklaringen om de tre andre anmeldelsene og be om at noe gjøres fordi du kommer deg ikke ut døren pga dette. Siter
Malamuten Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Jeg lurer på følgende: Hva gjør man om en hund angriper hunden din? Saken er denne: rett på nedsiden av meg bor det 2 schæfer hunder. Den ene er svært aggressiv. Den har allerede sendt 3 hunder til dyrlegen som jeg vet om . Dessverre blir den ikke avlivet. For å forklare hvordan hunden er vil jeg fortelle om mannen til venninna mi. De har en labrador tispe som ble angrepet. Han gikk på veien på utsiden av huset. Idiot eierene hadde åpen ytterdør. Den ene hunden løp da ut og attakerte hunden til venninna mi. Bitt i nakke og nedover ryggen. Hun sto 100% stille under hele hendelsen. Eieren kom etterhvert og fikk dratt med seg bikkja. Å resultatet var en hel gjeng (husker ikke hvor mange, men over 15) bitthull. Flaks det gikk bra. Så hva gjør man hvis dette skjer med min hund? Han er en liten hund på 2.5 kg. Tar man den opp? Slipper den? Hva med den andre hunden? Får den tak i min så er den jo nesten garantert skadet for livet. I værste fall død. Det er ikke nødvendig å si at man ikke skal gå der. Jeg bor på innsiden av huset og må forbi for å komme til steder å gå. Å jeg kan ikke alltid kjøre for å gå tur. Min taktikk om det kommer hunder med ymse intensjoner er og slippe min og hekte tak i den fremmede så jeg har kontroll på den. Det ville jeg gjort om bikkja skulle komme flyvende en dag. Eier har blitt anmeldt de 3 gangene jeg vet om. Alle krevde avliving og betalte veterinær kostnader. Penger fikk de, men hunden lever enda den. Å det her har pågått i flere år. Om de har krav på seg om avliving så er det vell bare og ringe politiet og fortelle at de fortsatt har hunden, så de får komme og fikse det? Siter
Nemz Skrevet 25. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Det var en god ide. Jeg kan jo faktisk egentlig filme fra min egen hage. Bare jeg går ned i det ene hjørnet.... Hmmm.. Er det lov og sette opp kamera som filmer hele tiden fra egen hage? Selv om det er rettet mot en nabo? Eller kanskje det blir overvåking. Det er jo ikke lov. Siter
Gjest Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Men så var det sånn her at hun MÅ gå forbi huset for å komme seg ut i det hele tatt... Da hadde jeg valgt å ha min egen hund helt inntil meg, på den siden som vender bort fra den andre hundens bolig. Og sørget for at min ikke bjeffer el idet vi går forbi der. Siter
Nemz Skrevet 25. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Hekte fast den hunden hadde jeg aldri turt. Det er jo når den er i bånd at eieren går med blodige hender.. Vil ikke bli bitt.. De 3 som jeg vet om klarte ikke å få hunden begjært til avliving. Det må vel attakk av barn eller at den dreper en annen hund før det skjer noe virker det som . Siter
Gjest Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Det var en god ide. Jeg kan jo faktisk egentlig filme fra min egen hage. Bare jeg går ned i det ene hjørnet.... Hmmm.. Er det lov og sette opp kamera som filmer hele tiden fra egen hage? Selv om det er rettet mot en nabo? Eller kanskje det blir overvåking. Det er jo ikke lov. Du har ikke lov å filme naboen din uten å si fra på forhånd og ha innhentet samtykke fra denne. Alle kamera som settes opp slik at andre kan fanges av dem, skal også skiltes at de er i drift. Så har du kamera som filmer din egen eiendom og grensene til denne, må du sette opp varsel om det. Siter
tulip Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Jeg ville faktisk bært hunden forbi der denne hunden bor. Og skulle det verste skje og han faktisk blir angrepet, så er det beste du kan gjøre å ta tak i schäferens hale og dra bakover. Når du holder i halen så vil ikke hunden kunne nå deg for å bite. Når du får dratt den bort fra din hund, så vil den ofte roe seg når avstanden blir stor nok, og du kan marsjere den tilbake til eieren. Det stemmer ikke, de fleste hunder er mer enn myke nok til å få tak i deg om du holder de i halen. 3 Siter
Tabris Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Det stemmer ikke, de fleste hunder er mer enn myke nok til å få tak i deg om du holder de i halen. Hm, visste jeg ikke. Jeg har skilt flere hunder på den måten, og aldri blitt bitt. De har forsøkt å snu seg, men når meg ikke. Og det var for det meste alltid schäfere. Siter
Lola Pagola Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Jeg og skulle til å reagere på dette med halen. Casper har ikke noe problem med å få tak i meg om jeg holder ham i halen (ikke for å bite, men hva **** skjer bak der liksom.... jeg holder ham ikke ofte i halen heller altså, men noen ganger er fristelsen for stor ) Og er hunden i tillegg sint vil den jo hive seg bakover med stor kraft. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Noe som vil fungere bedre er vel å ta den i begge bakbena, og holde den opp, som en trillebår. 4 Siter
AnnChristin Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Hvis noe kommer imellom slipper jeg min og har ingen grense for å sparke! Ja, da biter den kanskje meg, men da er det jo rett til dyrlegen med den også! 1 Siter
Tabris Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Mitt problem med å sparke er at en hundeslåsskamp er så kaotisk at jeg hadde vært redd for å sparke min egen hund i kaoset. Siter
tulip Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Noe som vil fungere bedre er vel å ta den i begge bakbena, og holde den opp, som en trillebår. Word. Det er det man gjøre, for å vippe bikkja ut av balanse. Siter
Tabris Skrevet 25. Oktober 2013 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Jeg og skulle til å reagere på dette med halen. Casper har ikke noe problem med å få tak i meg om jeg holder ham i halen (ikke for å bite, men hva **** skjer bak der liksom.... jeg holder ham ikke ofte i halen heller altså, men noen ganger er fristelsen for stor ) Og er hunden i tillegg sint vil den jo hive seg bakover med stor kraft. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Noe som vil fungere bedre er vel å ta den i begge bakbena, og holde den opp, som en trillebår. Kan være det har gått bra for meg fordi det hele går så fort. Jeg tar i halen og går fort bakover. Innen hunden får snudd seg for å sjekke hva som skjer, så er den allerede på så lang avstand fra den andre hunden at aggressjonen har gått over. Det er nesten fascinerende å se hvor fort det går, er som en bryter. 1 Siter
Nemz Skrevet 25. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Oktober 2013 Hvis man får vippet hunden ut av balanse med å ta begge bakbeina. Hva gjør man etter det? Er den noen måte man kan holde en rabiat stor hund i bakken til eier kommer? Så den ikke hadde fått tak i meg i mellomtiden. Ville jo aldri vippet en hund ut av balanse og ikke hatt ett "neste steg". For da blir jo jeg angrepet regner jeg med. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.