Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store, lille spørsmålstråden om LP


Tabris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 304
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ting jeg stusser på "Føreren skal ha hunden på venstre side under og mellom øvelsene. Dersom det er en fysisk grunn eller et handikap til stede, kan føreren ha hunden på høyre side under og mellom

Maria Brandel - håller lydnadssporten på att ta död på sig själv?

Fra LP Norges FB-side: SHK har hatt møte. Klasse 1, 2 og 3 innføres fra 01.01.17 og elite (FCI klasse 3) fra 01.01.16

Posted Images

Spørsmål angående rekrutt og klasse1:

Sett at vi vil prøve oss i lydighetsringen igjen til neste år eller seinere. Keo har ikke opprykk fra klasse 1 til klasse 2 (med dagens regelverk), men han har godkjent tannvisning og fellesdekk fra klasse 1. Jeg har også kritikkskjemaet tilgjengelig fra dette stevnet hvor han har godkjent. Vil vi da kunne starte i klasse 1 (med nytt regelverk)?
c123708368-REFERAT%201-15%2C%20offentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Skjønner :)

Men hvorfor er det regnet som mer naturlig å ha hendene rett ned i en militær posisjon?

Det er da ingen som har sagt at du skal gå med hendene rett ned i militær positur. Det er ikke spesielt naturlig. Jeg sa at du skal holde hendene i en naturlig posisjon. Å gå å konstant holde seg på magen er ikke naturlig. Det er en dobbeltkommando (typisk for folk som har gått mye med godbit i den hånda). Du får selvfølgelig ha naturlig bøy på armene. Men som sakt. Ingen kommer til å bry seg på bronsemerket og sansynligvis ikke i kl 1 heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål angående rekrutt og klasse1:

Sett at vi vil prøve oss i lydighetsringen igjen til neste år eller seinere. Keo har ikke opprykk fra klasse 1 til klasse 2 (med dagens regelverk), men han har godkjent tannvisning og fellesdekk fra klasse 1. Jeg har også kritikkskjemaet tilgjengelig fra dette stevnet hvor han har godkjent. Vil vi da kunne starte i klasse 1 (med nytt regelverk)?

c123708368-REFERAT%201-15%2C%20offentlig_Page_1.jpg

Ikke noe med det du spurte om, men relatert til teksten på bildet. Noen som kan utdype det punktet ang deltakelse for kastrerte/steriliserte hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe med det du spurte om, men relatert til teksten på bildet. Noen som kan utdype det punktet ang deltakelse for kastrerte/steriliserte hunder?

De har hatt møte etter dette, hvor blant annet at hele regelverket trer i kraft i 2016. Google LP Norge + så kanskje det er noe svar i et senere møtereferat? (Er på en vrang telefon, ellers skulle jeg lett selv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har hatt møte etter dette, hvor blant annet at hele regelverket trer i kraft i 2016. Google LP Norge + så kanskje det er noe svar i et senere møtereferat? (Er på en vrang telefon, ellers skulle jeg lett selv) [emoji4]

Så nå at det var referat fra februar... Lurte bare på om det hadde kommet noe nytt på den fronten, NKK fikk jo mye hets da de kom ut med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 23.10.2015, 00.08.47, tonjek skrev:

Så nå at det var referat fra februar... Lurte bare på om det hadde kommet noe nytt på den fronten, NKK fikk jo mye hets da de kom ut med det.

Ikke noe nytt enda. 

 

Synes det er veldig kjedelig. For hvis de innfører kun eliten neste år kan jeg drøye litt med å prøve meg på opprykket til eliten og heller melde på stevner jeg har lyst til å gå neste år. Men hvis alle klassene blir innført vil jeg gjerne ha det opprykket i år og dermed melde på stevner i år. Sukk, tålmodighet er en dyd :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
På 22.10.2015, 16.19.55, maysofie skrev:

Spørsmål angående rekrutt og klasse1:

Sett at vi vil prøve oss i lydighetsringen igjen til neste år eller seinere. Keo har ikke opprykk fra klasse 1 til klasse 2 (med dagens regelverk), men han har godkjent tannvisning og fellesdekk fra klasse 1. Jeg har også kritikkskjemaet tilgjengelig fra dette stevnet hvor han har godkjent. Vil vi da kunne starte i klasse 1 (med nytt regelverk)?
c123708368-REFERAT%201-15%2C%20offentlig

Slik jeg tolker dette så er nå nye regler vedtatt og jeg kan begynne å trene LP rekrutt? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
1 time siden, *Kat84* skrev:

Slik jeg tolker dette så er nå nye regler vedtatt og jeg kan begynne å trene LP rekrutt? :) 

Nja, du kan begynne å trene på nye regler, for de vil komme. Med eller uten endringer fra forslaget som ligger ute. Men det er ikke vedtatt nye regler enda nei. Etter dette referatet, så har forslaget til regelendringer vært ute på høring hos hundeklubbene. Fristen for dette gikk ut en gang i oktober. NKK er som vanlig treige og har ingen forståelse for at andre hundesporter krever mer trening enn utstilling, så fakta er at vi ikke vet enda. Og hvis de nye reglene trår i kraft som planlagt, så er det en måned til... Ja, jeg er mildt sakt lite imponert over nkk :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny informasjon om nytt regelverk kommer tidligst november/desember har nkk svart på sin Facebook-side o.O må si det er spesielt! Å evt innføre nye regler fra 1/1-16 (som det sikkert blir) og ikke godkjenne reglene og publisere nytt godkjent regelverk en mnd før de skal tre ikraft en gang!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
6 minutter siden, Ingidano skrev:

Blir spennede å se om klubbene klarer å utdanne ringledere i tide til stevnene sine. Og ikke minst få tak i det nye utstyret som kreves. 

Det blir spennende å se hvor mange stevner det blir i det hele tatt i utkant-norge i det hele tatt, hvis kravet om utdannet ringledere blir gjennomført. Man har gjerne ikke så mange som kan ta den jobben i det hele tatt, og de som kan det vil oftest konkurrere selv på de få stevene som er. Om man da i tillegg skal bruke mange tusen på å utdanne disse (for ja, fly og overnatting koster også penger), så må man utdanne ganske mange. For ingen vil være den eneste i klubben som kan være ringleder. Da får man aldri stilt selv. Og å leie inn en (igjen med fly og overnatting) hver gang blir også veldig dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Det blir spennende å se hvor mange stevner det blir i det hele tatt i utkant-norge i det hele tatt, hvis kravet om utdannet ringledere blir gjennomført. Man har gjerne ikke så mange som kan ta den jobben i det hele tatt, og de som kan det vil oftest konkurrere selv på de få stevene som er. Om man da i tillegg skal bruke mange tusen på å utdanne disse (for ja, fly og overnatting koster også penger), så må man utdanne ganske mange. For ingen vil være den eneste i klubben som kan være ringleder. Da får man aldri stilt selv. Og å leie inn en (igjen med fly og overnatting) hver gang blir også veldig dyrt...

For ikke å snakke om at det ikke er noen som kan utdanne konkurranseledere per dags dato, så vidt jeg skjønte. NKK må gi noen nye føringer som de ennå ikke har kommet med. :P Jeg har nemlig sagt at jeg vil utdanne meg, men det får jeg enn så lenge ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Snusmumrikk skrev:

Nja, du kan begynne å trene på nye regler, for de vil komme. Med eller uten endringer fra forslaget som ligger ute. Men det er ikke vedtatt nye regler enda nei. Etter dette referatet, så har forslaget til regelendringer vært ute på høring hos hundeklubbene. Fristen for dette gikk ut en gang i oktober. NKK er som vanlig treige og har ingen forståelse for at andre hundesporter krever mer trening enn utstilling, så fakta er at vi ikke vet enda. Og hvis de nye reglene trår i kraft som planlagt, så er det en måned til... Ja, jeg er mildt sakt lite imponert over nkk :hmm:

Æsj altså :(

Det er jo greit nok for meg som er helt ny, men for andre som er aktive allerede er det ekstremt dårlig gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Tuvane skrev:

For ikke å snakke om at det ikke er noen som kan utdanne konkurranseledere per dags dato, så vidt jeg skjønte. NKK må gi noen nye føringer som de ennå ikke har kommet med. :P Jeg har nemlig sagt at jeg vil utdanne meg, men det får jeg enn så lenge ikke gjort.

:o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shlush skrev:

 

Ny informasjon om nytt regelverk kommer tidligst november/desember har nkk svart på sin Facebook-side o.O må si det er spesielt! Å evt innføre nye regler fra 1/1-16 (som det sikkert blir) og ikke godkjenne reglene og publisere nytt godkjent regelverk en mnd før de skal tre ikraft en gang!! 

 

Veeel. Bruksregelverket var gjeldene fra 01.01.15. Regelverket ble publisert rundt 26.-27. 01.15.

Hurra liksom.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Christine skrev:

Hørte at en LP-dommer ikke har fått noen innføring i noen nye regler eller noe, så at de kommer fra 01.01.16 er vel heller tvilsomt?

De nye reglene for den øverste klassen "må" komme nå dersom vi skal kunne sende folk til VM (siden de nye øvelsene vil være der). Så er det jo lov å håpe at de venter med de tre andre klassene til 2017 siden det ikke er "så farlig". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
50 minutter siden, Debbie skrev:

Venter i spenning, og gjør meg mentalt klar til å rykke ned til rekrutt igjen:no:

Har ikke du start offesielt i kl 1? Nå kommer det jo an på hvilke regler og variant av reglene som det har blitt snakka om som vil gjelde, men som det sto først, så vil de som har starta i kl 1 få fortsette i kl 1 og ikke rykke ned til rekrutt (hvorfor det skal være annerledes enn de andre klassene skjønner jeg ikke). Hvis ikke får du trøste deg med at vi dumper en klasse alle sammen :D:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 8.11.2015, 11.00.30, Snusmumrikk skrev:

At bruksreglene kom så seint var vel strengt tatt ikke nkk sin feil, men ja. Veldig typisk nkk. 

Hvem ellers sin feil er det? 

Har mail fra nkk datert i begynnelsen av desember 2014 at de "snart" skal publiseres. Snart tok 1 1/2 mnd gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
På 8.11.2015, 11.00.30, Snusmumrikk skrev: At bruksreglene kom så seint var vel strengt tatt ikke nkk sin feil, men ja. Veldig typisk nkk. 

Hvem ellers sin feil er det? 

Har mail fra nkk datert i begynnelsen av desember 2014 at de "snart" skal publiseres. Snart tok 1 1/2 mnd gitt.

Var det ikke norsk brukshundsports forbund som styra den regelendringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...