Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesenger


PhoNuLi
 Share

Recommended Posts

Jeg ønsker at Stella skal kunne gå å legge seg i buret for å slappe av, gjerne på kveldstid, når hun er alene og på natten. Her har jeg ikke helt lykkes, hun legger seg aldri frivillig inn i buret, og vil (såklart) mye heller ligge i sofaen eller sengen med oss. Jeg tenker derfor å prøve å gå til anskaffelse av en hundeseng til henne, som hun forhåpentligvis trives bedre i. Har aldri hatt en egen seng til hundene mine, så er det noen som har en seng å anbefale? En som ser litt pen ut, og helst under tusenlappen! Stella er en sheltie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker at Stella skal kunne gå å legge seg i buret for å slappe av, gjerne på kveldstid, når hun er alene og på natten. Her har jeg ikke helt lykkes, hun legger seg aldri frivillig inn i buret, og vil (såklart) mye heller ligge i sofaen eller sengen med oss. Jeg tenker derfor å prøve å gå til anskaffelse av en hundeseng til henne, som hun forhåpentligvis trives bedre i. Har aldri hatt en egen seng til hundene mine, så er det noen som har en seng å anbefale? En som ser litt pen ut, og helst under tusenlappen! Stella er en sheltie

Min gitt omtrent aldri å la seg i senga si helt til denne kom i hus. Nå velger han den i steden for sofa og gulvet. post-2805-0-78376600-1382360992_thumb.jp

Denne er stooor da og er 90x70. Må si jeg var veldig imponert over kvalitetet og hvor myke og gode de var når jeg fikk de inn. Kommer i flere farger og størrelser også. Dette er expedition modellen

http://www.arivo.no/index.php?route=product/category&path=70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har noe å anbefale! :lol:

Jeg har kroniske sofaslitere, men etter at pappa kom med biabed-kopier fra Biltema, foretrekker de faktisk å ligge i dem! De koster ikke stort, er veldig lette å tørke av, og kan fylles med tepper eller brukes "bar" alt ettersom hvor varmt det er.

null_zpsfc1d1b55.jpgnull_zps6417f500.jpgnull_zpsecb99309.jpg1379338_10153341728865301_431856498_n.jp

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøkte å innføre hundeseng da vi fikk Ozu som valp, men de endte enten opp som katteseng eller tyggeleke for valpen. Men nå nettopp har vi endelig fått anskaffet oss en god seng som Ozu liker. Den er tykk og myk, men samtidig ikke for tykk og varm for en pelshund (som jo en sheltie også er).

Jeg vet ikke helt pris siden det var samboer som kjøpte den, men det var godt under tusen kroner.

post-11567-0-19450400-1382362159_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to senger til min hund. Den som står på soverommet, kjøpte jeg på Ikea for mange, mange år siden. Til den forrige hunden min. Den har vel egentlig sett sine beste dager, men den fungerer enda og hunden min liker den.

På stuen har jeg en myk hundeseng, som jeg kjøpte på Plantasjen faktisk. Teo liker nok den ganske godt, han ligger der en god del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trekk fra Molly Mutt som jeg liker veldig godt, men inni er det bare harde håndklær og gamle gardiner, så den er ikke så populær her i huset. Men praktisk, i og med at du kan putte hva som helst i den, og den finnes i mange fine stiler, og den er økologisk!

http://www.mollymutt.com/

Her i huset brukes den kun når sofaen OG stolen er opptatt - som ikke skjer så ofte.

Jeg er på jakt etter en liten, lett og myk seng, som vi kan ha med rundt på jobb og sånt. Den må ha kanter, sånn at han kan koooze seg hvor som helst. Og være myk og god, gjerne dun :P Men i min prisklasse finnes ikke den sengen, tror jeg :/ Med mindre det dukker opp noe her!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker denne fra hooks: http://www.hooks.no/product.aspx?productid=055092&deptid=1038&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

055092_01.jpg

Den er fin, synes jeg, og den er god og myk. Kledd i fleece, ikke det letteste og holde rent, men trekket er avtagbart og kan vaskes.

Ellers liker jeg bia bed type senger,

055010_01.jpg

Stilren og enkel og holde ren og pen. Har en fra biltema og har fleecepledd eller saueskinn liggende oppi for at den skal bli mykere/varmere også ser det penere ut også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen hvor jeg kan finne noe som likner disse: http://www.petshopgirls.no/html-sider/Hundesenger_4kantede.html til en billigere pris, hadde det vært perfekt :)

Denne feks? http://www.hooks.no/product.aspx?productid=055113&deptid=1038&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC Tillegg i pris for større str da, men fortsatt mye rimeligere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen hvor jeg kan finne noe som likner disse: http://www.petshopgirls.no/html-sider/Hundesenger_4kantede.html til en billigere pris, hadde det vært perfekt :)

Jeg ville ha kjøpt den fra PetShopGirls, men det er meg da.. Kvaliteten er veldig god, og sengen vil vare i mange år. Ludvig vil nok få denne i XL eller denne i L når han har bursdag i sommer :innocent: Er nok ikke lange stunden til hund nummer 2, så greit med litt størrelse.. Foreldre og annen familie må jo ha plass de også når de kommer på besøk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen hvor jeg kan finne noe som likner disse: http://www.petshopgirls.no/html-sider/Hundesenger_4kantede.html til en billigere pris, hadde det vært perfekt :)

Disse var jo helt perfekte!! Og selvsagt alt for dyre.. Synes de skal være i matt bomull i en fin og delikat grå/svart farge. Og gode og holdbare, tykk bunn og kant, men myk og fluffy inni! Den fra Hööks var veldig shiny på bildet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse var jo helt perfekte! Og selvsagt alt for dyre.. Synes de skal være i matt bomull i en fin og delikat grå/svart farge. Og gode og holdbare, tykk bunn og kant, men myk og fluffy inni! Den fra Hööks var veldig shiny på bildet... :P

Jeg fant nettsiden til Cloud7, herregud så mye fint! Men like dyrt på originalsiden... Får bli en gave til Isac når jeg er ferdig å studere!

http://cloud7.de/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bia får man også kjøpt en kopi av på biltema til en litt billigere penge. :)

Veldig mye rimeligere også. Men med tynnere skye og bløtere skumgummi, noe som gjør at den ikke er like slitesterk og kan endre formen. Jeg har en av hver, én original Bia og én kopi fra Biltema. Det er tydelig kvalitetsforskjell, men hvor lang levetid de ulike sengene har kommer jo an på bruken. Jeg har tunge hunder og i tillegg flere hunder på besøk innimellom, så brukt blir de. Biabed'en ser ut å ta tatt minst skade. Også en annen kjempefordel, og det er at den er så lett å holde ren/desinfisere. Særlig om man har hunder med støv/middallergi, for eksempel. Sand, ekskrementer, matrester osv, kan også lett vaskes og tørkes bort. Så jeg vil si at Biabed'en er verdt hver krone :)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye rimeligere også. Men med tynnere skye og bløtere skumgummi, noe som gjør at den ikke er like slitesterk og kan endre formen. Jeg har en av hver, én original Bia og én kopi fra Biltema. Det er tydelig kvalitetsforskjell, men hvor lang levetid de ulike sengene har kommer jo an på bruken. Jeg har tunge hunder og i tillegg flere hunder på besøk innimellom, så brukt blir de. Biabed'en ser ut å ta tatt minst skade. Også en annen kjempefordel, og det er at den er så lett å holde ren/desinfisere. Særlig om man har hunder med støv/middallergi, for eksempel. Sand, ekskrementer, matrester osv, kan også lett vaskes og tørkes bort. Så jeg vil si at Biabed'en er verdt hver krone :)

Det er så mange som sier så mye bra om Biabed, men jeg synes de ser så kalde og kjipe ut? Hvordan er skumgummien? Er den som en tempurmadrass så skjønner jeg jo hvorfor de er poppis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har to senger som består av to dyner (to dyner pr seng) som er brettet sammen en gang.

På den ene ligger et varmt teppe og saueskinn over der igjen, og den andre har to magnetmadrasser på toppen.

Dynesengen ble egentlig laget fordi vi hentet henne en lørdag ettermiddag og rakk ikke å kjøpe ny seng til hun, vi var usikker på størrelse på forhånd.

Hun ble så glad i denne sengen at vi byttet den ikke ut, ser ut som hun trives med å sove mykt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som sier så mye bra om Biabed, men jeg synes de ser så kalde og kjipe ut? Hvordan er skumgummien? Er den som en tempurmadrass så skjønner jeg jo hvorfor de er poppis :P

Jeg har alltid pleid å ha saueskinn, tepper eller liten barnedyne oppi. Da ser de ikke så kalde og kjipe ut :) Den biabed-en jeg har i stua her nå, den er snart 8 år gammel, og skumgummien er like god som ny. Hunden og besøkshundene har brukt den flittig. Jeg skal ha ny fordi jeg passet en tispe som lot den gjennomgå intens graving. Ikke noe alvorlig skade heller, men jeg slår til slik at jeg kan kjøpe annen farge :P Jeg kan trygt si at jeg synes at Biabed har god kvalitet. Lett renhold av sengen er også et stort pluss.

Jeg vurderer å kjøpe en "kopi", siden jeg likevel pleier å hive oppi pledd og saueskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biabed har blitt slitt ut på null komma niks her i mitt hus. Jeg har kjøpt originalen, men de går opp i sømmene. Den ene senga ble byttet en gang, den andre to, etter det har jeg sluttet å kjøpe de.

Her ligger Putle på Mollymutt, men jeg er ikke imponert over kvaliteten her heller. Det er allerede hull. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...