Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg måtte kjøpe ny klotang her for litt siden, og er ikke fornøyd. Jeg endte med denne her fra Trixie:

trixie%20klotang%20rund.jpg

Jeg har hatt en sånn en i flere år, men den falt fra hverandre. Problemet med denne, er at det øverste håndtaket er for løst, slik at det føles ut som hele tanga beveger seg. Noomi har veldig harde og litt store klør, så de er supervanskelig å få klippet med denne. Fordi den rett og slett er for rævva.

Så hvilket merke bør jeg gå for? Eller er det noen andre tenger som er bedre på harde klør?

Skrevet

Millers! Jeg rett og slett elsker Millers røde :D Den jeg har nå har vel vart i 4-5 år på 4 bikkjer, og den er like fin den dag idag :D

Skrevet

Helt enig med de andre. Har prøvd en del klotenger og enten virker de sløve eller blir fort sløve, mens Millers kutter veldig bra (uten å klemme kloa) og holder seg skarp lenge!

Skrevet

Ser ut til at jeg må kjøpe meg Millers og da! Den keg har nå er drit dårlig.. Og jeg elsker å klippe klør ofte, så trenger en ny god en. Men de har den ikke på dyrebutikken her. Må sjekke flere!

:)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Skrevet

Sier som de andre: den røde til Millers.

Jeg har to da, en her og en hos foreldrene mine. Den jeg har her er fantastisk, mens den andre ikke er fullt så god (klarer f.eks ikke skave av litt og litt, virker som om bladene sitter litt langt fra hverandre eller noe?).

Jeg har sikkert bare vært litt uheldig med ene min, men kanskje greit å vite om at det kan være litt varierende kvalitet på millers også. :) De har veldig god garanti da, så hadde sikkert fått fiksa/bytta den hvis jeg sendte den inn.

Skrevet

Millers!

Jeg er kjempefornøyd, klipper klør som de skulle vært av smør. Nesten . Og den koster under hundrelappen og!

Eneste som irriterer meg med den er den låse-fliken... den ramler hele tiden ned når jeg klipper, og låser saksen (noen som skjønner hva jeg mener?). Men nå har jeg teipet den fast, så får tangen bare ligge "åpen".

• Like 4
Skrevet

Jeg ser ikke hva som er så fantastisk med Millers jeg. Den låse-dimpen er irriterende, plasten på håndtaket sklir, og vår tang ble slarkete på et år.

• Like 3
Skrevet

Jeg ser ikke hva som er så fantastisk med Millers jeg. Den låse-dimpen er irriterende, plasten på håndtaket sklir, og vår tang ble slarkete på et år.

Ja den er irriterende...!

Plastikken på min har glidd av noen få ganger, men er ikke noe problem.

Liker veldig god millers, men når det er sagt hadde jeg en like god (kanskje enda bedre) før, som jeg kjøpte på ICA i Sverige. Hadde den i 4 år, før jeg kjente at den begynte å bli litt sløv (klipper klør ofte). Men den er fortsatt god å bruke. Skulle gjerne funnet en lik igjen, for den er litt bedre å holde i.

Men Millers slår alt annet jeg har prøvd... utrolig mye ræl der ute.... som dyrebutikker selger og.

• Like 1
Skrevet

Jeg er heller ikke noe Millersfan. Jeg liker det patentet du har kjøpt. Men du har kjøpt en billig kopi av originalen som heter Resco eller noe slikt. Den får man kjøpt nytt blad og fjær til. Jeg syns den er fantastisk fordi den høvler tynt og skarpt.

Det skal sies at jeg ikke har klippet kklør på mange år fordi jeg bruker Dremel og sliper de i stedet for. Men min Rescotang ble brukt i 30 år og var gullegod.

5_p_1028_1331.jpg

rescoklotang-340x340.jpg

Skrevet

Når jeg søker på millers så står det at den passer til små og middels store hunder. Så det er ikke sikkert den er like bra til store hunder. Vi hadde giljotin fra resco til samojeden og den holdt i alle hennes 13 leveår :)

Skrevet

Giljotin fra Resco er det eneste som duger på tømmerstokkene av noen klør borzoien har. Millers vrir hele kloa og er et yndet hatobjekt her i hus.

Når jeg søker på millers så står det at den passer til små og middels store hunder. Så det er ikke sikkert den er like bra til store hunder. Vi hadde giljotin fra resco til samojeden og den holdt i alle hennes 13 leveår :)

Jeg eeeeelsker Millers, og den funker helt fint på GD klør iallefall.

Skrevet

Veldig agreed :lol: Den låse-crap-greia får meg til å se rødt når jeg står og plages, plasten er ramla av og oppeten for lenge siden så jeg har ductapet hele driten - men det er i det minste skarp enda :P

Skrevet

Millers her også. Og med den prisen så koster det meg ikke mye å kjøpe ny med 6-12 mnd mellomrom :)

Skrevet

Blir også forbanna på den låsegreia på Millers, men klippingen er jeg storfornøyd med! Var veldig skeptisk til å begynne med siden A har kraftige klør. Null problem :)

Skrevet

GD klør er små ifht. zoi-skrulla her ;)

Javel? Bilde takk, for da må de jo være bortimot tre cm i omkrets, det er jo en grein det for svarte :lol:

Skrevet

Javel? Bilde takk, for da må de jo være bortimot tre cm i omkrets, det er jo en grein det for svarte :lol:

Jeg vet! Det ER tømmerstokker, tærne knekker lenge før klørne (og det har de gjort to ganger..). Skal se om jeg får tatt et bilde etterpå, skal prøve å få lagt dalmisen ved siden av til sammenligning :P

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...