Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Kasko sliter veldig med at han ikke får ligge mer eller mindre på babyen, og er skrekkelig kosesyk. Kjappere enn lynet med å legge seg inntil den som ikke har babyen, og vil gjerne ligge klin inntil henne. Åpenbart at vintern er på vei :lol: I dag kom tilogmed hottentotten og skulle ligge inntil Bonden. Ble litt fullt i sofaen. :aww:

10628040366_589b523312_c.jpg

Går aldri fra dem sammen, men hender jeg stikker inn på kjøkkenet og ordner ting mens ida ligger i sofaen, og da finner jeg ofte basenjien sånn her:

579240_10153452682550171_687559521_n.jpg

Hadde han fått viljen sin så hadde han nok lagt seg på fanget hennes :lol: men han skjønner heldigvis at det er en dårlig ide.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Hmm noen som vet om det kan være farlig å bli bitt gjennom huden av undulat? Har fått en hevelse der jeg ble bitt.

Hadde vanligvis ikke tenkt over det men er jo gravid så...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby: Aner ikke, jeg ble klort/bitt av kanin som gravid, tenkte egentlig aldri noe mer over at det kunne være farlig.

Har en sprellende unge i fanget, som ikke har noen som helst planer om å sove enda :lol: Hun er blid da. :aww:

Kom meg endelig ned på gulvet med henne i dag - og hun lå og sprellet og snudde seg over på ene siden mange ganger, fikk ikke helt til på andre siden, for der lå jeg i veien tror jeg. Men mage var fullstendig uaktuelt - selv med håndkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jinxet! Det er helt slutt på å sove 12 timers netter i strekk. Jeg skal være fornøyd med at hun sover fra 20.30 til 3.30, får ei flaske og sovner igjen. Men jeg blir jo lys våken. Ligger å kjenner på at jeg er litt sulten og egentlig ganske tørst.

Også synes jeg kidsexpo har et veldig uheldig ord i midten. Kunne de ikke funnet på noe annet å kalle det?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jinxet! Det er helt slutt på å sove 12 timers netter i strekk. Jeg skal være fornøyd med at hun sover fra 20.30 til 3.30, får ei flaske og sovner igjen. Men jeg blir jo lys våken. Ligger å kjenner på at jeg er litt sulten og egentlig ganske tørst.

Også synes jeg kidsexpo har et veldig uheldig ord i midten. Kunne de ikke funnet på noe annet å kalle det?

Jeg vet! Det mangler bare noen bokstaver på slutten for å bli ekstremt ekkelt.

Ask sover...

På * telle* snart 11 timen? Andre gangen på en uke han sover lenge. .. Tør ikke håpe for mye .

Spammer litt i steder.

Ask ville veldig gjerne hilse på Barbie.. Veldig. Han var veldig fascinert., Barbie var pen og han ville sitte på fanget hennes.

20131102_131332.jpg

Han liker jo å danse og han tar av når han danser..

20131102_142825.jpg

Han er ikke en rolig gutt lengre...

20131102_150808.jpg

20131102_151117.jpg

Han fløy rundt med denne til jeg klarte å rive av den øret.. Da ble han dritsur...

20131102_143718.jpg

Jeg tror han løp, hoppet eller danset fra halv tolv til halv fire. Han har blitt helt turbo og veeeeldig guttegutt den siste tiden. Han spør fortsatt på både inn og utpust, men det er tydelig at interessene hans har endret seg. Han har blitt tøffere, mer høylytt og mer fysisk. Den lille nerden min er i ferd med å forsvinne. Like greit egentlig .

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser litt forpint ut sammen Barbie der. Litt sånn elsker dette, men hater bildegreia. :lol: Men så søt da! Alltid søt han der. :)

Det var han som insisterte da :lol:

Han spurte selv faktisk. Han var jo eneste gutten i køen ( han brøytet seg frem før jeg fikk stoppet han og jeg dro han tilbake, da ble han også sur) , og den første som spurte om å sitte på fanget. Da skulle jo alle småjentene etter også sitte på fanget. og Tuva, som hilste før han, fikk dagen sin ødelagt av at HUN ikke fikk bilde med Barbie. Oh, the drama...

Folkens, la barna lage mat fra de kan gripe hvis de er interessert. Dette fikk jeg til frokost av gutten min.

Jeg hjalp til selvfølgelig, men ikke mye.

Om få år kan jeg ligge på sofaen. .

20131103_074834.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask i bilen ( på inn og utpust) :

Før vettu mamma, før jeg døde, den gangen før vettu mamma? Da var jeg i huset til tippoldefar og tippoldemor for å se om de trengte å reparere noe, det var lyst der så jeg trengte ikke lommelykt, men nå er tippoldemor og tippoldefar døde og har ikke hus mer, det var noen som ødela det helt etter jeg døde, hvem har lagd bilen vår enkli, mamma??

Whaaaat??? Noen ganger skremmer den ungen livskiten av meg :lol: Litt mindre fantasi hadde gjort seg.

For ordens skyld, tippoldeforeldrene hans på begge sider døde før jeg ble kjønnsmoden :lol: Jeg visste ikke at han kjente til betegnelsen en gang.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være så kult å følge tvillinger Wed! Tenk hvis de begynner å snakke likt?

Ask må være en av de kuleste småguttene jeg vet om :lol: For en personlighet!

Han har et interessant hode i hvertfall. Visste du at det finnes 2 av han? Den andre Ask bor et annet sted, men han kan vi ikke snakke om.

Han skal fortsatt bli hund når han bli stor, og fortsatt lage bøker. En boklagende hund. Boka skal handle om magiske vinduer og bare inneholde bokstaven A, siden det er den eneste bokstaven han kan skrive. Can't wait! Snart på et forlag nær deg....

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være så kult å følge tvillinger Wed! Tenk hvis de begynner å snakke likt?

Haha ja. Blir spennende å se om de utvikler tvillingspråk som ingen andre forstår :lol: Det fører vel gjerne til at de lærer vanlig norsk litt senere, men moro læll vel? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig wed! :wub:

Tror vi er betrakelig lengre enn en uke unna å snu seg fra mage til rygg :lol: Men hun snur seg til begge sider fra rygg da.

Nå begynner jeg endelig å føle meg som meg selv igjen - hadde virkelig ikke trodd det skulle ta en drøy uke etter en sånn liten operasjon. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja. Blir spennende å se om de utvikler tvillingspråk som ingen andre forstår :lol: Det fører vel gjerne til at de lærer vanlig norsk litt senere, men moro læll vel? :D

Er det vanlig? Vil de huske noe av "sitt eget" språk senere? Fascinerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Herlig wed! :wub:

Tror vi er betrakelig lengre enn en uke unna å snu seg fra mage til rygg :lol: Men hun snur seg til begge sider fra rygg da.

Nå begynner jeg endelig å føle meg som meg selv igjen - hadde virkelig ikke trodd det skulle ta en drøy uke etter en sånn liten operasjon. :o

Etter hva jeg husker så sa legen til meg at opprasjonen er mye større invendig enn det den ser ut til utvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg husker så sa legen til meg at opprasjonen er mye større invendig enn det den ser ut til utvendig

Det håper jeg inderlig, for jeg har fire hull i magen liksom - thats it :lol: Men de har jo fjernet ting, stoppet blødninger de laget og spylt og herja inni der. Bare jeg som overhodet ikke ante hva jeg kunne forvente meg. Aldri mer operere :aww:

Syns Heljar fortjener minst 14 dager med is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig? Vil de huske noe av "sitt eget" språk senere? Fascinerende!

Har hørt om det mange ganger, men aner ikke om de husker noe av det. Ja, det er veldig fascinerende :D Sikkert litt frustrerende for oss som er foreldre da :lol: Men jeg gleder meg til å få se "tvillingting".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om det mange ganger, men aner ikke om de husker noe av det. Ja, det er veldig fascinerende :D Sikkert litt frustrerende for oss som er foreldre da :lol: Men jeg gleder meg til å få se "tvillingting".

Jeg er tvilling, og jeg og søstra mi hadde eget språk. Vi prata visst ivei med hverandre, mamma og pappa skjønte en del, men for andre var det helt uforståelig. Var ikke noe problem før vi begynte i barnehagen. Da måtte vi snakke ordentlig skulle vi gjøre oss forstått, så jeg lærte da ikke å snakke før jeg var tre... Litt treg ja, men jeg har nok tatt det igjen i dag ;)

Vi husker ingenting av "språket" vårt i dag, men når alle andre sier "hæ?" skjønner alltid vi hva den andre sa :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tvilling, og jeg og søstra mi hadde eget språk. Vi prata visst ivei med hverandre, mamma og pappa skjønte en del, men for andre var det helt uforståelig. Var ikke noe problem før vi begynte i barnehagen. Da måtte vi snakke ordentlig skulle vi gjøre oss forstått, så jeg lærte da ikke å snakke før jeg var tre... Litt treg ja, men jeg har nok tatt det igjen i dag ;)

Vi husker ingenting av "språket" vårt i dag, men når alle andre sier "hæ?" skjønner alltid vi hva den andre sa :)

Så kult! :) Er dere enegga? Ja, man lærer vel ordentlig språk litt senere, men det er jo ikke så nøye bare det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult! :) Er dere enegga? Ja, man lærer vel ordentlig språk litt senere, men det er jo ikke så nøye bare det kommer :)

Nei, vi er toegga, og veldig forskjellig av utseende, men har en del veldig like personlighetstrekk :) Jeg tror kanskje noen rundt oss synes vi var trege med å lære å snakke, men det spilte jo virkelig ingen rolle. Det var jo ikke fordi vi var "dumme" vi ikke snakka, det var jo fordi de vi trengte at forstod oss, forstod oss med det språket vi hadde :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på 3 mnd-kontroll :) Alt bra, helsesøster fornøyd :P Blitt store gutter, 6 kg og 61 cm.

Gikk det bra med sprøyter?

Ida har hørt på klagingen min, hun ligger fremdeles ikke på magen, men hun prøver på situps :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...