Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

H har syklet masse på løpesykkelen sin, den har vært helt avgjørende for hvor fort dette har gått altså.

Men nå ble han plutselig så stor! Og søt, for han er så klar for at vi skal dra på sykkeltur som familie. Men jeg har ikke sykkel, så nå vil han knerte sparegrisen sin og kjøpe sykkel til meg for alle penga. :heart:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H har syklet masse på løpesykkelen sin, den har vært helt avgjørende for hvor fort dette har gått altså.

Men nå ble han plutselig så stor! Og søt, for han er så klar for at vi skal dra på sykkeltur som familie. Men jeg har ikke sykkel, så nå vil han knerte sparegrisen sin og kjøpe sykkel til meg for alle penga. :heart:

A har ikke vist noe særlig interesse for sykling før nå denne uken.

Han er med å fyre opp bål, ordner med kroker som vikler seg fast helt selv og er konge i skogen - men å ta i fart på huska og å tråkke på tohjulsykkel er visst mye vanskeligere :P

Vi er jo sjelden på asfalt og lekeplasser :|

Edit : kom borti post knappen :P

Så søt han er som vil kjøpe sykkel til deg! Du får la han gi en tier og spytte i resten selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H har syklet masse på løpesykkelen sin, den har vært helt avgjørende for hvor fort dette har gått altså.

Men nå ble han plutselig så stor! Og søt, for han er så klar for at vi skal dra på sykkeltur som familie. Men jeg har ikke sykkel, så nå vil han knerte sparegrisen sin og kjøpe sykkel til meg for alle penga. :heart:

Ååå :heart:

Jepp, det sies all over det, at balansesykkel/løpesykkel gjør at ungene bare hopper over trehjulssykkel og er kjappe avgårde på vanlig tohjuling. H skal få balansesykkel til bursdagen sin. Jeg tenker vi skal trille den inn når vi vekker henne om morgenen (hvis vi rekker det) og synger bursdagssang. Jeg gleder meg som en unge, hun kommer til å bli så glad :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare mer og mer morsomt å være mamma syns jeg. Ser hvor mange store ting vi har å glede oss til fremover, og hvor artig her eneste dag og hvert eneste fremskritt er nå. :wub:

Ida var med i fjøs for første gang i dag, vi hadde ku med melkefeber og jeg måtte være med å hjelpe - hun skulle ikke sove, så hun satt i vogna og titta på leeenge. (på trygg avstand selvsagt) Måtte opp på armen etterhvert da, men var tydelig at det var mer spennende enn skummelt dette, selv når jeg parkerte vogna for nært så det var ei ku som var bare 30 cm unna henne med hode.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, @ vår har iallfall vært mye brukt! Støttehjul var bare i veien for ham, de hemmer mye bevegelse på sykkelen som han var vant til å ha. Tipper sin H kommer til å bli superglad! Det er jo ikke lenge til heller :) Fine pia. Min snakker fortsatt om henne og finner ting han vil gi til henne.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare mer og mer morsomt å være mamma syns jeg. Ser hvor mange store ting vi har å glede oss til fremover, og hvor artig her eneste dag og hvert eneste fremskritt er nå. :wub:

Ida var med i fjøs for første gang i dag, vi hadde ku med melkefeber og jeg måtte være med å hjelpe - hun skulle ikke sove, så hun satt i vogna og titta på leeenge. (på trygg avstand selvsagt) Måtte opp på armen etterhvert da, men var tydelig at det var mer spennende enn skummelt dette, selv når jeg parkerte vogna for nært så det var ei ku som var bare 30 cm unna henne med hode.

Det blir virkelig bare bedre og bedre. Og bedre og bedre!

Når han var veldig liten gledet jeg meg til han ble større, nå vil jeg bare stoppe tiden og knuge øyeblikkene ihjel.

Søte fjøsnissen Ida. Tenk så mye hun skal lære i det fjøset. Heldige hun som får vokse opp så tett med dyr og se hele syklusen. Det er en veldig fin gave synes jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, han er ikke akkurat sånn med alle. Men din H gjorde inntrykk på ham! :)

Hun er jo noe helt eget hun også da ;)

Nå kom jeg på at vi fortsatt har buksa og sokkene :icon_redface: Buksa brydde du deg ikke om, var det så? Men sokkene er jo AngryBirds!

Det er forøvrig en artig historie. Vi gikk fra bilen og mot Mari-heimen. Det hadde regna, og foran oss lå tre stooore dammer før vi kom til huset. Jeg fikk lokka og lura H forbi den første og den andre dammen. Ved den tredje dammen ble fristelsen for stor, og hun sprang uti med liv og lyst. Svær dam, så jeg nådde henne ikke fra utkanten av den. Sprang rundt og tøysa og prøvde å lokke henne med meg, men neida. H springer i mindre og mindre sirkler, så da gikk det som det måtte. Hun deisa på rompa midt i dammen :teehe: Vi så ut som et vandrende spetakkel da vi omsider kom oss inn til Mari, men hun og H delte velvillig ut tørre bukser og sokker :heart:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr avgårde! I dag er det ett år siden solstrålen vår kom til verden <3

Jeg klarer ikke legge inn bilder, men hun har spist is og kost seg i finværet!

Oi, gratulerer :wub:

1 årsdag er STAS! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Isa! Et helt år! Så mye som skjer på et år, det er helt vilt. Håper dere koser dere!

@ , jeg er helt sikker på at H mener at lille H trenger et par Angry Birds sokker. Jeg tenker han bestemt mener at alle barn bør ha minst et par Angry Birds sokker. Og buksa vil jeg helst ikke se igjen. Den satt aldri godt på ham.

Og så håper jeg at lille H ikke er for rosabær når hun vokser inn i Caelum genseren slik at hun vil bruke den! :)

Etter hvert er ikke sølepytter like spennende lenger. Eller... Når sant skal sier så handler det vel mer om at de skjønner hva feil sko og klær faktisk innebærer. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, du har nok helt rett angående sokkene :) Mja, foreløpig liker hun egentlig alle farger, men det er jo en tung overvekt av rosa og lilla stæsj. Hello Kitty er innertier hver gang. Men hun ble glad da hun fikk den, så jeg håper også hun vil bruke den :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr avgårde! I dag er det ett år siden solstrålen vår kom til verden <3

Jeg klarer ikke legge inn bilder, men hun har spist is og kost seg i finværet!

:| :|

Allerede!?

Gratulerer så mye med smårolling! :D

Jeg elsket alderen fra 1-2 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går trilletur kl halv 12 om kvelden fordi hundene ikke vil gjøre ifra seg og tuppa ikke vil sove..

Alenemødre krever kredd altså!

Sent from my iPhone using Tapatalk

det er ikke ille! Gikk døgnet rundt jeg :lol:

Det er helt greit å være alenemor bare man er frisk :)

Nå vet ikke jeg om noe annet da, sånn egentlig. Sambo følger med på A noen ganger, men han er mitt ansvar og min jobb.

Helt greit.

Alenemødre med barnefedre som er til stede ser ungen mindre enn mødre i forhold.

Ca annenhver helg og en ettermiddag i uka er jeg barneløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemødre med barnefedre som er til stede ser ungen mindre enn mødre i forhold.

Ca annenhver helg og en ettermiddag i uka er jeg barneløs.

Det var faktisk nesten det mest positive med å være alenemor, jeg hadde i det minste annenhver helg og en kveld i uka til å gjøre "voksenting". Det hadde jeg ikke når vi bodde sammen.

Men jeg har et par venninner/bekjente der faren ikke er/var deltakende i det hele tatt. Det er ikke noe jeg unner noen altså. Da er du skikkelig alene, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...