Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Tuppa her er også første barnebarn på begge sider, så da vi skulle fortelle det til mine svigerforeldre, hadde svigerfar bursdag noen dager etter. Så jeg kjøpte inn krus det sto "verdens beste farfar" og lik til framor, pakka inn og la det i en pose. I kortet la jeg ved et ul-bilde, og så gav jeg dem posen og sa de måtte åpne når dem ble for nysgjerrig.

Det gikk nok en time, kanskje to, før svigermor tvang svigerfar åpne og grininga derfra tok jo aldri slutt :lol: hadde dog en liten pausen fra dagen etter til hun kom på besøk på føden.. Da starta det igjen :lol:

Det er litt merkelig når man som nybakt mor sitter der med baby i hendene, tar ting overraskende rolig og kuli, og så kommer svigermor gråtende inn. Hun hadde vist grått hele veien opp fra bilen :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

:lol: Her ble svigermor sur da hun fikk vite det, men den som gråt på barselavdelinga da hun fikk lillemor i armene, det var svigermor. Min mor ble mest furt fordi jeg ikke kom oppover i nyttårshelga som planalgt. (Lå på sykehus med intravenøs væske istedenfor :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Her ble svigermor sur da hun fikk vite det, men den som gråt på barselavdelinga da hun fikk lillemor i armene, det var svigermor. Min mor ble mest furt fordi jeg ikke kom oppover i nyttårshelga som planalgt. (Lå på sykehus med intravenøs væske istedenfor :lol: ).

Det synes jeg var i grenseland til ego av deg da, rak.. Du lå jo bare på sykehuset :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i 1 års dag til min nevø i morgen. Foreldrene sa de trengte klær, så klær er kjøpt. Men ungen syns jo ikke klær er så spennende, men hva syns egentlig en 1 åring er spennende? Tenker en liten ting jeg enten kan lage på en dag selv eller som ikke koster så mye. Han er glad i gule ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i 1 års dag til min nevø i morgen. Foreldrene sa de trengte klær, så klær er kjøpt. Men ungen syns jo ikke klær er så spennende, men hva syns egentlig en 1 åring er spennende? Tenker en liten ting jeg enten kan lage på en dag selv eller som ikke koster så mye. Han er glad i gule ting!

En pose ballonger :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har besøk av klassebamsen i helgen. For tredje gang i løpet av 1. og 2. klasse har han ligget i gangen under trappa en hel helg. Det forventes en historie og bilder av alt det morsomme han har vært med på, men jeg har ingenting å skrive ... og jeg gidder ikke mase på datteren om å ta han med seg heller, for hun synes det er kjedelig  :hmm:  

Haha! Fant bamseboka vi hadde hatt på barneskolen, og en hadde skrevet:

"Stripa har bare liggi i posa hele helga"

:lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er innpakket er spennende for en 1åring. Ofte er det nok med papiret. :P

Hva med en liten gul badeand eller lekebil? :)

Lekebil var lurt! :D Tenkte papiret kom til å være spennende, ja :)

@Krutsi Mamman er veldig flink til å pynte. Tipper hun har pyntet med masse ballonger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekebil var lurt! :D Tenkte papiret kom til å være spennende, ja :)

@Krutsi Mamman er veldig flink til å pynte. Tipper hun har pyntet med masse ballonger :P

Da får du kjøpe en sånn pose med smellerter, sånne man drar i ei snor og så sier det "popp" og så flyr det ut sånn pynteting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan det går an å savne henne sånn, hun er jo bare i barnehage. Spesielt når jeg venter på bussen hjem. Bonden sa han kunne hente etter jobb i dag, men jeg er i barnehagen før han, så det kunne han glemme :lol: 8,5 timer uten lille er nok for tenk. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt meg en app jeg som forteller som de mentale stegene til tøtta. Godt å lese at ting går over kjenner jeg..

Hva slags app?

*alltid nysgjerrige*

Veldig fint skrevet og vakkert bilde

Lov å være forelsket i eget barn :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags app? 

*alltid nysgjerrige* 

Veldig fint skrevet og vakkert bilde 

Lov å være forelsket i eget barn :wub:

The Wonder weeks..

Ikke noe særlig viktig egentlig. Men jeg synes utvikling, spesielt mentalt, er veldig artig. Så ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes barnehagen er så flinke. Tuva har jo vært borte mange dager pga sykdom. I går var hun tilbake. Hun hadde vært litt utrygg og klengete, så da hadde de en person som satt i ro på gulvet hele tiden som "trygg base" sånn at hun kunne løpe og leke trygt :) I dag gikk det mye bedre og for første gang skal hun være der til ca klokka tre, altså med to måltider. Hun gråter ved avlevering, men innen jeg har kommet ut porten hører jeg at hun leker og koser seg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjor dere det med mat på småtrollene når de ble større, men før de klarte å tygge skikkelig?

Tuppa mi vil gjerne gnage og spise selv på brødskiver, frukt osv, men får av biter. Men innimellom blir det veldig store biter og det får hun ikke til å tygge.. Noen triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilken uke dere fødte i? Mange som gikk over termin?

Jeg er førstegangs og tror ikke det skjer noe med det første, men er nå i uke 38 og de siste dagene har jeg mer eller mindre hatt konstante kynnere. Men startet permisjonen idag, så da roer det seg helt sikkert! :-) selv om ungen er velkommen til å komme når som helst nå!

Jeg fikk veldig forsinket svar på blodtypeprøven min for en liten stund siden. Jeg er visst rhesus negativ, så det var jo kjekt å få greie på før fødselen :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har prøvd vanlige h-seler med mye justering, samt trekkseler og mye annet.. jeg har ikke prøvd en step-in sele, så det skal jeg prøve - takk for tips!
    • Den det lenkes til er en vanlig H-sele, ala det jeg foreslo over. Frontfestet sele vil jeg ikke anbefale når press på luftrøret er et problem, særlig hvis hunden faktisk trekker. Jeg vil ikke anbefale å feste båndet foran i det hele tatt, da det skjeve trekket antageligvis vil presse mer.
    • Frontfestet sele? Store prisforskjeller på de som er laget spesifikt for frontfeste, og på like funksjonelle, vanlige justerbare seler på Felleskjøpet og Dogman (billigst på Plantasjen), som ikke er spesifisert som frontfestede, men har en ring en kan klipse båndet i foran.  Jeg har to stk sånne fra Trixie (M/L og L/XL) for billigsalg med brevpost, men de er ikke like justerbare i alle retninger som den fra Dogman, som antakelig tillater deg å feste båndet på ryggen og gå turer som vanlig, om du åpner den godt i halsen og korter kraftig inn under buken    Edit: Denne. En ser knapt metallringen foran på dette bildet, men den er der. Tre ulike størrelser, som ligger hver for seg i menyen: https://plantasjen.no/no/p/h-sele-iris-svart-20mm-svart-517766
    • Presser en vanlig slik H-sele for mye på luftrøret? https://dyresjappa.no/produkt/hundesele-regulerbar-svart/ Isåfall ville jeg sett etter en step-in sele ala dette, bare pass på at den ligger lavt nok foran:https://www.musti.no/basic-first-step-in-sele-svart Ellers ville jeg brukt halsbånd med grime en del for å begrense trekkingen, rett og slett.  
    • Hei! Jeg har kommet borti en ny utfordring. Min egenavlede Aussie på 7mnd hoster/harker/høres ut som den har astma når den trekker i sele. Dette har pågått i hele sommer og jeg har prøvd å finne en sele som minimerer problemet, men enda ikke lyktes.   Valpen er undersøkt av veterinær for to uker siden hvor vet tror den kan ha hatt kennelhoste og at luftrøret fremdeles er irritert. Almenntilstanden er god og har vært hele vegen. Vi skal la vær å gå tur (kun aktivisering i hagen, på rally-treninger osv) på tre uker for å se om det hjelper at luftrøret får ro. Nå har det gått to uker til uten bedring (fremdeles harking når jeg holder på luftrøret) så jeg ser for meg at vi må inn igjen for røntgen osv. Denne hostingen/harkingen kommer kun når man legger press på luftrøret, aldri ellers. Dessverre er dette en hund som er ivrig på tur og trekker en del. Men det høres jo ikke bra ut.. hvis noen har erfaring med det samme så skriv gjerne litt om det også!   Jeg ser ikke for meg at vi finner ut av/får løst dette problemet med det første, og spør derfor dere om noen vet om en spesialsele som er utviklet for å unngå press på luftrøret? Evt om noen spesialsyr?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...