Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine beste arbeidstider


Tabris
 Share

Recommended Posts

Starter denne tråden fordi jeg synes det er interessant å høre andres meninger - også kjeder jeg meg ltit. :P

Folk er jo forskjellige når det kommer til søvn- og jobbemønster. Noen trives med å jobbe skift eller natt slik at de kan sove lenge på morgenen, andre ønsker å starte på kontoret tidligst mulig for å komme tidlig hjem.

Så hvis du ser bort fra lønn og arbeidstype - hva ville vært den beste arbeidstiden for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg trives veldig godt med å jobbe 06-14.

Jeg har min drømmeturnus. Jeg jobber natt, med en uke på og en uke av. Jeg er så B menneske, at det å stå opp tidlig for å gå på jobb klokka 8 om morgenen, er HARDT. Jeg venner meg ikke til det, og de

Sånn jeg har det nå. 12-20 4 dager i uken,så har jeg dagslyset hele vintreren igjennom. Èn dag 6-14 men da kan hundene være med den første timen og løpe fritt mens jeg jobber. Jeg er glad i å stå opp tidlig så jeg rekker et par timers tur med hundene før jobb,evt som i dag: å vaske huset så jeg ikke har noe som henger over meg når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg jobber gjerne fra 7 til 15 - jeg foretrekker å ha ettermiddagen fri til egne aktiviteter. Å stå opp tidlig for å trene hund før jeg går på jobb er ikke et tema. Har ingen problemer med å komme meg opp om morran heller så det går helt fint. Dessuten er det da hjernen er mest på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid likt å jobbe tidlig, hadde 06.30-14.00 skift i butikken, det var kjempe deilig, for da hadde jeg hele ettermiddagen på hund, husarbeid, venner osv.

Men...det blir tidlig i seng av å jobbe sånne tider når man må opp 04.45 for å gå en god tur med hunden før man går på jobben, klarte aldri å se programmer som startet 21.30 ferdig, sovnet alltid på sofaen... :yawn::yawn::yawn:

Da jeg jobbet hos AquaDog så likte jeg sen skiftene (15/16-22.00), da var det mest hunder på listen (var to personer på jobb med fulle lister, MASSE å gjøre), tiden gikk fort og vi hadde masse trivelige hunder og eiere på besøk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best natta jeg, men ikke hver natt. 2 nattevakter på rad holder :) Deretter liker jeg kveldsjobbing, til sist kommer normal dagjobbing. Men det her er på den arbeidsplassen jeg jobber idag, på andre arbeidsplasser har jeg vært fornøyd med 8-16 jobb hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg jobber bra nå jeg. Fra 0630 til 1315. Elsker å ha mer fri på ettermiddagen, får gjort mye mer da. Men samtidig er jeg veldig trøtt på morgenen så jeg fungerer best hvis jeg får sovet til kl 8- 830, men jeg legger meg 2130-2200 hver dag, så jeg prøver å få mine minst 8 timer hver natt.

Jeg kunne absolutt ikke jobbet natt! Og begynne sent på jobb og jobbe utover kvelden er ikke noe for meg. Hater å måtte sitte å vente på at jeg skal på jobb og følge med klokka hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom åtte og fem en gang, med litt fleksibilitet (mulighet til å komme en halvtime tidligere/senere eller dra tre kvarter før i blant). Kjekt at jeg utdanner meg til noe hvor jeg får skikkelig standard kontortidjobb. :D

Helgene og kveldene mine er "hellige", og jeg liker å ha forutsigbarhet. Jeg har dessuten en døgnrytme hvor jeg gjerne legger meg tidlig og kommer meg opp i rett tid om morgenen. Jeg jobber forsåvidt like bra på kvelden som på formiddagen, men kveldene mine vil jeg ha i fred. :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber jeg fra 09.00-15.00. Men er tilpasningsdyktig og kan gjerne jobbe tidligere. Innenfor rimelighetens grenser da.... :lol: Skulle jeg valgt arbeidstid selv, så hadde jeg nok begynt rundt 11.00 - 12.00 :P

Jeg har jobbet natt også, men det gjør jeg nok neppe igjen. Jeg synes det er usosialt og tungt i lengden. Jeg har ikke godt av å snu døgnet heller. Jeg har jobbet i turnus også, men jeg foretrekker å jobbe på dagtid som jeg gjør nå.

Jeg er avhengig av ca 8 timer søvn hver natt. Men så er jeg veldig hardt rammet av denne lakenskrekken og ikke noe flink til å komme meg i seng tidsnok.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte tenker jeg at skift må være perfekt. Da jobber man noen ganger om dagen, og har ettermiddagene og kveldene på å være sosial, gå turer med hundene, gå på kurs osv. Også har man noen ganger muligheten til å sove lenge og gjøre ærender om dagen når man jobber kveld.

Men det vil nok være vanskelig også, fordi det gjør det jo vanskelig å f.eks melde på kurs hvis man ikke jobber fast hver ukedag. Og jeg tror nok jeg ville slitt med å jobbe om kvelden uansett.

For meg er det beste 08-16, men med fleksitid. For noen ganger liker jeg å komme syv og gå tre, andre ganger vil jeg sove lenger og jobbe åtte til fire. Også vil jeg ha muligheten til å jobbe overtid slik at jeg kan avspasere f.eks halve fredagen.

Interessant at vi er forskjellige, for jeg kan ikke tenke meg en verre arbeidstid enn 11-19. Da mister man jo absolutt hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må jeg ha en jobb hvor jeg slipper helgejobbing, så foretrekker jeg nattejobbing også kommer dagtid, helst med start kl 6 eller 7, h***** og opp om morgenen, men det er så godt og ha ettermiddagene fri, god tid før man evt skal på hundetrening/kurs, besøk til venner etc. Kveldsjobbing er forsåvidt greit det også, problemet er jo da det sosiale livet iom at folk gjerne jobber når jeg har fri og motsatt, samt vanskelig og få vært med på fellestrening og kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte synes jeg det er best å jobbe kveld, for da slipper jeg å stå opp så tidlig :P På en annen måte er det veldig greit å slutte tidlig og ha hele kvelden. Det optimale for meg er å jobbe 60-80 % i turnus, deilig å ha fri midt i uka og ikke måtte jobbe mange dager etter hverandre, få litt variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber gjerne fra 7 til 15 - jeg foretrekker å ha ettermiddagen fri til egne aktiviteter. Å stå opp tidlig for å trene hund før jeg går på jobb er ikke et tema. Har ingen problemer med å komme meg opp om morran heller så det går helt fint. Dessuten er det da hjernen er mest på.

Samme her :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig greit slik jeg jobber nå, fleksitid så jeg kommer og går nesten når jeg ønsker.

Da har jeg mulighet til å gjøre ærender iløpet av dagen og kan se ann dagsformen litt. Ikke minst har jeg muligheten til å jobbe meg opp litt tid og ta langhelger! At man har fri hver helg og alle røde dager er også ett stort pluss :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...