Gå til innhold
Hundesonen.no

Politikk


Hermes
 Share

Recommended Posts

  • Svar 437
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er blodig urettferdig at en mann ikke har noe bestemmelsesrett over sitt ufødte barn, uten tvil. Men sånn må det bare være. Her er det biologien som har bestemt for oss rett og slett, og før en ma

Eller nekte å gi krisehjelp til homofile/muslimer/jøder, tenk om det strider i mot min moralske overbevisning? Nei, helsepersonell kan ikke holde på sånn. Enkelt og greit. Vi har pliktet oss gjenno

#Minkropp Det er godt å se at grasrota engasjeres! Nå er bloggaksjonen #minkropp igang. Oppskriften til å ta kontakt med dine eller alle stortingsrepresentanter er å finne i bla dette bloggin

De hadde 8år og gjøre noe på, at jeg følte norge ble kjørt på dunken på bakgrunn av 8 års erfaring kan da ikke avskrives som det samme som å ha en mening om ministere etter et par timer og på bakgrunn av all den dritten mediene har klart å skrape opp på de få timene...

Vi får bare være enige om at vi er uenige om hva "kjørt på dunken" er.

Ny barne- og likestillingsminister i dag: – Må ha debatt om barn skal fortelles om homofili

Hvorfor ikke?

Burde de ikke først bli kjent med at pappa puttet tissen i mamma?

Hva har å putte tissen noe sted med saken å gjøre? Vi snakker om kjærlighet her, ikke reproduksjon. Og hvorfor skal vi lære ungene om heterofil kjærlighet først? Hvorfor ikke alt på en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny barne- og likestillingsminister i dag: – Må ha debatt om barn skal fortelles om homofili

Hvorfor ikke?

Burde de ikke først bli kjent med at pappa puttet tissen i mamma?

Virkelig?? Burde ikke det FØRSTE de får vite er at mennesker kan være glade i hverandre på forskjellige måter, men at det er like normalt om en gutt liker en gutt eller en gutt liker en jente? Hvorfor skal vi tviholde på at et heterofilt forhold er normalen, noe som automatisk gjør alt annet til avvik? Jeg er VELDIG skuffet over at dette i det hele tatt er et tema for likestillingsministeren den første dagen på jobb. Det en likestillingsminister i Norge i 2013 bør slå fast er at alle former for sunne kjærlighetsrelasjoner mellom samtykkende er likestilte, ikke gjøre en variant til bedre enn en annen.

Kanger: For min del handler ikke dette om forhåndsdømming, og det tror jeg få som skriver i denne tråden gjør - forhåndsdømmer. For min del har jeg lest både politiske grunnlagsdokumenter, handlingsplaner og prinsipplaner i tillegg til samarbeidsavtalen (og utsagn som kommer fra de nye ministerne), og min skepsis og negative reaksjoner er på grunnlag av den politikken de selv sier de skal jobbe ut i fra! Jeg skjønner ikke dette argumentet om "vent og se, gi de en sjanse" - de har da for lengst slått fast hva som er deres politiske hovedlinjer, det forandrer seg ikke plutselig nå? Jeg er dypt uenig i veldig mye av det de vil jobbe mot, og da hjelper det jo ikke å vente og se?

En positiv ting med den nye regjeringen må jeg også komme med (det er jo ikke bare dritt, uansett hvor uenig jeg er). Jeg synes de har en god ruspolitikk, og helseministeren virker som en klok mann. Vi får se hvor forandret helsenorge blir nå, men utgangspunktet der er ikke så hårreisende.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No shit, dette er jo omtrent barneskolepensum som vi får trødd inn kjeften alle mann her i Norge på høyde med tvangsforing av gjess til foie gras. Jeg synes det er BS fra ende til annen, man har fritt valg av studier i den moderne verden vi har i dag, arbeidslivet er mer eller mindre fritt for diskriminering (jada, ingen regel uten unntak) og sliter man med mannsdominerte styrerom så er det rett og slett fordi det er lite talentfulle damer på det tidspunktet i bransjen, som rett og slett ikke passer inn der. Jeg går selv et mannsdominert studie og har jobbet i mannsdominerte arbeidsmiljøer (OG har mannsdominerte interesser) så jeg er overhodet ikke fremmed for å sitte som alene jente med en haug menn. Både menn i aldersgruppen 20-30, 30-40, 40-50 og 50-60. Aldri om jeg har opplevd å føle meg ekskludert, utelukket eller utsatt for en eneste kjønnsdiskriminerende kommentar. Tvert i mot er jeg mer kjønnsdiskriminerende med selvironi mot meg selv enn mannfolka akkumulert over hele tidsrommet har vært mot meg.

Og ikke minst vice versa for mannfolka.

Kjønnskvotering er gammeldags og diskriminerende i seg selv, mener jeg. Det skaper ukomfortable situasjoner og interne gnisninger når damer skal presses inn på styrerom fullstendig uten kunnskap om emnet - og vice versa hvis menn skvises inn på goodwill i stedet for kunnskap. Vi er kommet så langt at menn er barnehageonkler og damer er adm.dir i konserner. Damer kan være bilmekanikere og menn kan være fantastiske sykepleiere, frisører og hjemmeværende de og.

Og ikke minst - noe som alltid blir dratt inn i dette gnellet om likestilling. Studietall som viser at til tross for at norge er likestilt så er det overvekt av jenter som velger sykepleier og overvekt av gutter som velger fysikk. SO WHAT? Hvorfor må vi endre på noe når folk har et 100% fritt valg? Hvorfor skal det være politisk korrekt å la gutter gå med rosa glitrende votter, men om de bare vil leke med biler og være brannmann i tradisjonens tro så setter alle moderne mødre paleo-dietten sin i vranghalsen? Man blir så innmari åpen for alt at huet detter ut og man er like vrangsynt bare andre veien. La folk velge selv, og skape sin egen kunnskap. La de vokse til styrerommet og oppleve å få jobben pga SINE KUNNSKAPER - ikke pga det kjønnet de ble født med.

1. Norsk arbeidsliv er aldeles ikke fritt for diskriminering. Kvinner tjener markant mindre enn menn i samme stilling. Dette er det gjort mange undersøkelser rundt - den siste jeg leste var gjort av Lederne.no

2. Det er tydelig for meg at vi forstår kjønnskvotering veldig ulikt. Så jeg gjentar meg selv: Kjønnskvotering handler ikke om å velge inn en kvinne som er dårligere kvalifisert enn en mann. Eksempelvis handler det om å gi godt kvalifiserte kvinner samme mulighet som menn med tilsvarende kvalifikasjoner i mannsdominerte felt - vise versa for menn som vil inn i kvinnedominerte yrker. Kjønnskvotering gjelder begge kjønn. Så leksa om at enhver dame kan kvoteres inn i manndominerte styrer/yrker stemmer ikke. Kvotering baseres utrolig nok både på kompetanse og kjønn.

3. Norge er ikke et likestilt samfunn - jf punkt nr 1 (som kun er et eksempel på mangelen på likestilling - og da har jeg ikke en gang begynt å ramse opp alle hindringene som finnes for funksjonshemmede som er en stor gruppe på lik linje med LHBT), så det blir vanskelig for å meg å diskutere det nærmere når vi har så vidt forskjellig utgangspunkt.

4. Kort sagt - Norge trenger en minister for likestilling. Bare så synd den som har takket ja til vervet ikke ser verdien av et likestillingsombud.

http://www.regjeringen.no/pages/38489356/PDFS/PRP201320140001GULDDDPDFS.pdf

3.8

Helse- og omsorgsdepartementet (side 36) i innledningen. Det står ikke noe mer, derfor jeg stusset litt og lurte på om du visste, men jeg tolker det i hvertfall dithen at de kommer til å prøve seg på det!

Jeg har heldigvis ikke hørt noe om økt egenandel, men jeg er veldig spent på hvordan dette statsbudsjettet kommer nok til å se ut når de blåblå er ferdige med det. De skal gjøre så innmari mye bra for rehabilitering bla.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva har å putte tissen noe sted med saken å gjøre? Vi snakker om kjærlighet her, ikke reproduksjon. Og hvorfor skal vi lære ungene om heterofil kjærlighet først? Hvorfor ikke alt på en gang?

Huh? Hvorfor blander du sex inn i dette?

Virkelig?? Burde ikke det FØRSTE de får vite er at mennesker kan være glade i hverandre på forskjellige måter, men at det er like normalt om en gutt liker en gutt eller en gutt liker en jente? Hvorfor skal vi tviholde på at et heterofilt forhold er normalen, noe som automatisk gjør alt annet til avvik? Jeg er VELDIG skuffet over at dette i det hele tatt er et tema for likestillingsministeren den første dagen på jobb. Det en likestillingsminister i Norge i 2013 bør slå fast er at alle former for sunne kjærlighetsrelasjoner mellom samtykkende er likestilte, ikke gjøre en variant til bedre enn en annen.

Fordi det er en naturlig sammenheng her mellom sex og kjærlighet som barn er opptatt av, som f.eks dems egen eksistens og opphav. Det kalles vel reproduksjon.

Skjønner at dette ikke var noe å diskutere her. :)

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er en naturlig sammenheng her mellom sex og kjærlighet som barn er opptatt av, som f.eks dems egen eksistens og opphav. Det kalles vel reproduksjon.

Skjønner at dette ikke var noe å diskutere her. :)

Det går an å gjøre det enkelt:

"Hvordan ble jeg laget mamma?" "Du ble laget fordi pappa og jeg er så veldig glade i hverandre, og da ville vi ha et barn. Derfor er pappa din pappa og jeg er din mamma. Noen barn har to mammaer og noen barn har to pappaer, og det er akkurat like bra som å ha en mamma og en pappa sånn som du har."

Insert det man ønsker av informasjon om den fysiske biten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, homofile er homofile og heterofile er heterofile, det er jo ikke sånn at det kommer til og bli en homobølge fordi det blir lest eventyr om to prinser i barnehagen.. Dessuten så er det ikke akkurat underbefolket her på jorden så reproduskjon er ikke livsviktig for menneskeheten, kjærlighet derimot det er viktig. Og barn og elske kan man adoptere om man ikke kan få selv. :) Men igjen, man er det man er, det vil ikke bli forandret av en historie i barnehagen. Det som derimot kan bli forandret av en historie i barnehagen er aksept og nestekjærlighet, noe som igjen kan ha stor innvirkning på noens liv både under oppveksten og senere.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det går an å gjøre det enkelt:

"Hvordan ble jeg laget mamma?" "Du ble laget fordi pappa og jeg er så veldig glade i hverandre, og da ville vi ha et barn. Derfor er pappa din pappa og jeg er din mamma. Noen barn har to mammaer og noen barn har to pappaer, og det er akkurat like bra som å ha en mamma og en pappa sånn som du har."

Insert det man ønsker av informasjon om den fysiske biten.

Du undervurderer barnas nysgjerrighet. Jeg står fortsatt ved min første påstand, at de bør bli kjent med og trygg på egen eksistens før de skal bli kjent med alle alternativene som finnes, identitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du undervurderer barnas nysgjerrighet. Jeg står fortsatt ved min første påstand, at de bør bli kjent med og trygg på egen eksistens før de skal bli kjent med alle alternativene som finnes, identitet.

Er helt enig, men jeg sliter med å formulere meg ang saken - så jeg orker ikke legge ut på noen større utredning.

Summa summarium er jo at det bør være opp til foreldrene å bestemme om de er komfortable med det eller ikke, og evt avtale med barnehage. Akkurat som vår nye barneosvosv minister sa på nyhetene i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Er helt enig, men jeg sliter med å formulere meg ang saken - så jeg orker ikke legge ut på noen større utredning.

Summa summarium er jo at det bør være opp til foreldrene å bestemme om de er komfortable med det eller ikke, og evt avtale med barnehage. Akkurat som vår nye barneosvosv minister sa på nyhetene i dag :)

Så hvis jeg ikke er komfortabel med at mine barn hører eventyr om folk som ikke er konforme, så skal ingen andre høre om det? Eller er da alternativet at mine barn tas ut av samlingsstund den dagen? Da får de ansatte sørge for til enhver tid å ha en liste over hvilke foreldre som godkjenner hvilke eventyr da. Om mitt barn får mareritt av Bukken Bruse, bør jo h*n få et annet alternativ, sant? Nå brukes alt for mye av barnehagens ressurser på papirarbeid isteden for pedagogisk arbeid, så det er klart at det trengs nok enda mer papirer å ta hensyn til i hverdagen. For ikke snakke om oppdaterte lister i forhold til om foreldrene er skilt og har forskjellig synspunkt, for da må man ta hensyn til hvem sin samværs uke det er i tillegg... Oh boy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig, men jeg sliter med å formulere meg ang saken - så jeg orker ikke legge ut på noen større utredning.

Summa summarium er jo at det bør være opp til foreldrene å bestemme om de er komfortable med det eller ikke, og evt avtale med barnehage. Akkurat som vår nye barneosvosv minister sa på nyhetene i dag :)

Men det kommer jo til og føre til en helt ny verden av diskriminering? Og aksept for at folk i 2013 ikke en gang vil at barna skal høre om homofili før de er godt voksne? Det sier jo bare ganske mye om hvor kort vi har kommet i Norge. Vi åpner for diskriminering og vi virker og tro at homofili er "smittsomt".. Hurra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Så hvis jeg ikke er komfortabel med at mine barn hører eventyr om folk som ikke er konforme, så skal ingen andre høre om det? Eller er da alternativet at mine barn tas ut av samlingsstund den dagen? Da får de ansatte sørge for til enhver tid å ha en liste over hvilke foreldre som godkjenner hvilke eventyr da. Om mitt barn får mareritt av Bukken Bruse, bør jo h*n få et annet alternativ, sant? Nå brukes alt for mye av barnehagens ressurser på papirarbeid isteden for pedagogisk arbeid, så det er klart at det trengs nok enda mer papirer å ta hensyn til i hverdagen. For ikke snakke om oppdaterte lister i forhold til om foreldrene er skilt og har forskjellig synspunkt, for da må man ta hensyn til hvem sin samværs uke det er i tillegg... Oh boy...

Men det kommer jo til og føre til en helt ny verden av diskriminering? Og aksept for at folk i 2013 ikke en gang vil at barna skal høre om homofili før de er godt voksne? Det sier jo bare ganske mye om hvor kort vi har kommet i Norge. Vi åpner for diskriminering og vi virker og tro at homofili er "smittsomt".. Hurra.

Noe så sort hvitt, er da ingen som sier at de ikke skal få høre om det før de er voksne. Det kan fortsatt få være en del av barnets utvikling og det bør kanskje ikke være opp til tilfeldige barnehagetanter å avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så sort hvitt, er da ingen som sier at de ikke skal få høre om det før de er voksne. Det kan fortsatt få være en del av barnets utvikling og det bør kanskje ikke være opp til tilfeldige barnehagetanter å avgjøre.

Nei, det burde nesten vært en del av pensum spør du meg. Jeg har lite problem med at man "prakker" på folk likestilling og aksept for andre istede for og tviholde på diskriminering og mindreverd og alt annet som blir et issue i slike saker. Ingen tar skade av og hore om to prinser eller prinsesser i et eventyr i barnehagen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alikevell mener du at man må finne seg selv først? Hvorfor i såfall, hva kan skje om man ikke har "funnet seg selv"?

Hvor har jeg skrevet det?

For meg ville det vært greiest om jeg selv fikk fortelle at noen barn har to mammaer og forklare rundt det, enn at førstegangs intro er ei eventyrbok fra en - nettopp - random barnehagetante som for alt vi vet kan være en del av mine klassekamerater som er ute på "jeg er arbeidsledig og må ha en jobb mens jeg søker på jobber"-adecco-oppdrag i diverse barnehager i norge. Vi har ikke mye pedagogikk i baggasjen etter 5 år med fysikk og matematikk, kan jeg fortelle deg.

Men om livets store spørsmål og vanskelige ting som hvem en selv er skal sendes på anbud ut til "gud og kvermann" så er jo det opp til en og en hver å bestemme, sant? Frihet, er noe av det vakre med denne regjeringen. Du kan få lov å bestemme selv, og det synes jeg er fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg skrevet det?

For meg ville det vært greiest om jeg selv fikk fortelle at noen barn har to mammaer og forklare rundt det, enn at førstegangs intro er ei eventyrbok fra en - nettopp - random barnehagetante som for alt vi vet kan være en del av mine klassekamerater som er ute på "jeg er arbeidsledig og må ha en jobb mens jeg søker på jobber"-adecco-oppdrag i diverse barnehager i norge. Vi har ikke mye pedagogikk i baggasjen etter 5 år med fysikk og matematikk, kan jeg fortelle deg.

Men om livets store spørsmål og vanskelige ting som hvem en selv er skal sendes på anbud ut til "gud og kvermann" så er jo det opp til en og en hver å bestemme, sant? Frihet, er noe av det vakre med denne regjeringen. Du kan få lov å bestemme selv, og det synes jeg er fantastisk.

Det var vell det som sto i innlegget til snusken som du siterte og var enig med. Men slikt er det jo med allt annet og? Barn går i barnehagen og ut i denstore verden og de får høre om ting, se ting og lære nytt, men det er liksom helt naturlig, men når det kommer til ting som homofili så er det ikke naturlig, da er det noe man føler man må sette seg ned og ha en prat om før man kan lese et eventyr for dem? Joda, man kan bestemme selv, og det er for meg helt i orden, men ikke når det betyr at man aktivt må gå inn og diskriminere noen, noen som har slitt med diskriminering og mangel på forståelse opp igjennom, det blir noe ganske annet enn valgfrihet slik jeg ser det. Man kan selvfølgelig ha den meningen man vil, uansett hva sammfunnet forøvrig mener, det er det jo ingen som kan gjøre noe med, men og skulle ta barnet ut av "timen", bytte barnehage, eller sette opp et lovverk som forbyr barnehager og lese ting som det er snakk om her, da er det reint ut diskriminering, og egentlig ganske drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg syns det er fantastisk at man tiltror det kjæreste man har i denne verdenen, til tilfeldige "gud og hvermanser fra adecco" jeg. Da skjønner jeg jo at barnehagen er ikke et pedagogisk sted for utvikling, samhandling og læring, det er kun en oppbevaringsboks av barna mens man selvrealiserer voksen egoet sitt (eller som vi andre sier; går på jobben)

(for øvrig så blir det ikke færre adecco-ansatte i barnehagene fremover om dere tror det, tvert i mot..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vell det som sto i innlegget til snusken som du siterte og var enig med. Men slikt er det jo med allt annet og? Barn går i barnehagen og ut i denstore verden og de får høre om ting, se ting og lære nytt, men det er liksom helt naturlig, men når det kommer til ting som homofili så er det ikke naturlig, da er det noe man føler man må sette seg ned og ha en prat om før man kan lese et eventyr for dem? Joda, man kan bestemme selv, og det er for meg helt i orden, men ikke når det betyr at man aktivt må gå inn og diskriminere noen, noen som har slitt med diskriminering og mangel på forståelse opp igjennom, det blir noe ganske annet enn valgfrihet slik jeg ser det. Man kan selvfølgelig ha den meningen man vil, uansett hva sammfunnet forøvrig mener, det er det jo ingen som kan gjøre noe med, men og skulle ta barnet ut av "timen", bytte barnehage, eller sette opp et lovverk som forbyr barnehager og lese ting som det er snakk om her, da er det reint ut diskriminering, og egentlig ganske drøyt.

Sex er da og helt naturlig men du leser da ikke eventyr om seksuelle akter? Og herunder særlig detaljene i de seksuelle aktene? Døden er også helt naturlig, men du leser liksom ikke et eventyr som tar opp hele "tankerekka" rundt døden heller? Eller at hunden til jens på 4 år ble avlivet i dag, det er greit at mamma tar den praten. Selv om det er helt naturlig. Som jeg forsøkte å spesifisere:

"Men om livets store spørsmål og vanskelige ting som hvem en selv er" - da vil jeg fortelle selv, og forklare selv. Det kan være mobbing, selvbilde, sex, interesser man har (ikke bare homofili, men kanskje andre spesielle seksuelle preferanser eller tanker) - døden, livet, meninga med livet - alt av de som er litt heavy for småttisene. Man nekter dem ikke å være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er da og helt naturlig men du leser da ikke eventyr om seksuelle akter? Og herunder særlig detaljene i de seksuelle aktene? Døden er også helt naturlig, men du leser liksom ikke et eventyr som tar opp hele "tankerekka" rundt døden heller? Eller at hunden til jens på 4 år ble avlivet i dag, det er greit at mamma tar den praten. Selv om det er helt naturlig. Som jeg forsøkte å spesifisere:

"Men om livets store spørsmål og vanskelige ting som hvem en selv er" - da vil jeg fortelle selv, og forklare selv. Det kan være mobbing, selvbilde, sex, interesser man har (ikke bare homofili, men kanskje andre spesielle seksuelle preferanser eller tanker) - døden, livet, meninga med livet - alt av de som er litt heavy for småttisene. Man nekter dem ikke å være noe.

Nei, men nå er det vell ikke snakk om detaljert beskrivelse av homofili, eller tankerekka rundt homofili (eller døden for den del) heller, døden er da forøvrig med i flere eventyr for barn, dog på en myk måte. Sex er helt naturlig det, men av naturlige årsaker så sitter man ikke og leser 50 shades i barnehagen, men det går vell like mye på forståelse og alder, dvs at når homofili kan taes opp som to prinser eller prinsesser så kan sex/reproduksjon taes opp som blomster og bier eller når mamma og pappa er glade i hverandre etc, så kommer detaljene senere, når de har grunnlag for og forstå litt mere.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er en naturlig sammenheng her mellom sex og kjærlighet som barn er opptatt av, som f.eks dems egen eksistens og opphav. Det kalles vel reproduksjon.

Skjønner at dette ikke var noe å diskutere her. :)

Det er mulig at barnehagene har forandret seg veldig på de 10-15 årene som har gått siden jeg hadde barnehagebarn, men man snakket ikke om å putte tisser noe som helst sted da mine var små. Det er sånt man pleier å lære om når de har seksualundervisning på skolen det.

Siden det alltid er et argument når man diskuterer ulv, så er ikke jeg komfortabel med at man lærer unger at ulver spiser småjenter og bestemødrene deres, redsel for noe som burde finnes naturlig i den norske fauna burde ikke implanteres i ungene fra de er små. Det er mindre sannsynlig å møte på en ulv som sluker to mennesker hele, enn at man møter to menn eller to damer som elsker hverandre. Jeg er heller ikke komfortabel med at det fortelles eventyr om troll, da alle veit at troll ikke finnes. Jeg syns heller ikke noe om at man lærer unger at geitebukker kan stange de ihjel, tenk om de blir redd geiter? Alle eventyr om prinsesser som skal giftes bort av konge-faren sin burde utgå, tvangsekteskap er såååå forrige årtusen og vi fordømmer den praksisen i dag, så bort med de! Jul og påskeforbredelser bør ut av både skole og barnehage, jeg vil velge selv hva mine barn lærer om religion, så slutt å fortell de om Jesus fødsel og død.

Hvordan var det med valgfrihet igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusken - jeg tror faktisk ikke jeg undervurderer barns nysgjerrighet, jeg har jobbet lenge i barnehage og vet godt hvor langt nysgjerrigheten kan strekke seg. Allikevel har jeg aldri behøvd å snakke om sex for å imøtekomme barnas nysgjerrighet når det gjelder opphav og tilblivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er mulig at barnehagene har forandret seg veldig på de 10-15 årene som har gått siden jeg hadde barnehagebarn, men man snakket ikke om å putte tisser noe som helst sted da mine var små. Det er sånt man pleier å lære om når de har seksualundervisning på skolen det.

De er da godt over nysgjerrige på det meste, og bør jo få inn det elementære først. Men er jo valgfrihet så da er det jo bare velge vekk "blomsten og bien" trenger jo ikke den, barn kan kjøpes på super'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

snusken - jeg tror faktisk ikke jeg undervurderer barns nysgjerrighet, jeg har jobbet lenge i barnehage og vet godt hvor langt nysgjerrigheten kan strekke seg. Allikevel har jeg aldri behøvd å snakke om sex for å imøtekomme barnas nysgjerrighet når det gjelder opphav og tilblivelse.

Så har jeg heller aldri ment man trenger snakke om sex, hvor får dere det fra? Man snakker om opphav og tilblivelse sånn man snakker med barn. Blomsten og bien og sånn, dette vet vel du som har jobbet i barnehage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...