Gå til innhold
Hundesonen.no

Politikk


Hermes
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Hvis man er transseksuell er det vel en del som trenger medisinsk hormonbehandlig, oppfølgning og/eller psykologisk hjelp. Er det galt å si de skal ansees som pasienter da, eller er det noe jeg har gått glipp av?

Ja det er visst galt det og.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 437
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er blodig urettferdig at en mann ikke har noe bestemmelsesrett over sitt ufødte barn, uten tvil. Men sånn må det bare være. Her er det biologien som har bestemt for oss rett og slett, og før en ma

Eller nekte å gi krisehjelp til homofile/muslimer/jøder, tenk om det strider i mot min moralske overbevisning? Nei, helsepersonell kan ikke holde på sånn. Enkelt og greit. Vi har pliktet oss gjenno

#Minkropp Det er godt å se at grasrota engasjeres! Nå er bloggaksjonen #minkropp igang. Oppskriften til å ta kontakt med dine eller alle stortingsrepresentanter er å finne i bla dette bloggin

Hvorfor det, hvorfor behandel homofile med silkehansker men ikke muslimer?

Lille Jonas som gikk på Jihadskole for å bli selvmordsbomber og dø som martyr er jo knakanes gode barnefortellinger.

Fordi det er akkurat det dere sier her, bare fordi noen skriver en bok som barnebok så er det åpenbart ikke noe å diskutere hvorvidt innholdet er noe som hører hjemme i barnehagen.

Fordi med selvmordsbomber og tvangsekteskap finnes det offer. Det går ikke utover noen andre når to kvinner gifter seg.

Du ser ikke at det er en ganske søkt sammenligning? Selvmordsbomber og homofili? Virkelig?

Men ok, vær så god:

Homofile er sidestilte med heterofile i det norske lovverk, men det finnes fortsatt mye fordommer, skevbehandling (heh), til og med mobbing og vold, derfor er det fint at det framstilles som noe helt normalt og likestilt i norske barnehager slik at vi kan få bukt med dette i framtiden.

Selvmorsbomber og tvangsekteskap er ikke tillatt i Norge, de etterlater seg offer og lidelse, og slike eventyr har dermed et innhold som ville vært rart å lese i norske barnehager.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia SV!

SV vil stoppe abort-lovendring

Jeg håper virkelig Høyre og Frp fristiller sine representanter til å stemme etter samvittigheten. Det er jo maks ironisk at mange av argumentene mot en regelendring kan klippes rett ut av Høyres prinsipprogram.

Det er jo lov å håpe at stortingsrepresentantene skal lytte til velgerne sine og ikke kun drive hestehandel.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer ikke om seksualitet dersom det fortelles homofile eventyr i barnehagen. Man lærer at det er greit å ha en annen legning :aww:

Holdninger man lærer som barn er noe man tar med seg videre i livet.

Dessuten, med tanke på hvor mange det dessverre fremdeles finnes der ute som mener at homofili er noe skammelig og unaturlig synes jeg faktisk at det bør være et samfunnsansvar å være en motvekt gjennom barnehage og skole. De er holdningsformidlere de også, ikke bare foreldrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Man lærer ikke om seksualitet dersom det fortelles homofile eventyr i barnehagen. Man lærer at det er greit å ha en annen legning :aww:

Holdninger man lærer som barn er noe man tar med seg videre i livet.

Hvem som snakker om seksualitet her?

Dessuten, med tanke på hvor mange det dessverre fremdeles finnes der ute som mener at homofili er noe skammelig og unaturlig synes jeg faktisk at det bør være et samfunnsansvar å være en motvekt gjennom barnehage og skole. De er holdningsformidlere de også, ikke bare foreldrene!

Siden alt dette med homoeventyr i barnehagen tydeligvis er ett tabu å snakke om for voksne så har jeg søkt litt på det og med litt mer informasjon om saken stiller jeg meg også helt annerledes enn med hvordan dette er fremstilt i media og her i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg. Det ville vært den eneste grunnen til å ikke fortelle eventyr med homofile forhold. Igjen - det handler om å lære hva som er naturlig og helt greit. Holdninger du vet ;)

Handler jo fortsatt om hvordan dette gjøres. Jeg har jo bare fått mine argumenter og spørsmål bekreftet, bare betenkelig at man måtte lese "Vårt land" for å få noe fakta rundt dette. Ingen andre som ser ut til å skrive noe saklig og faktabasert. Så kan en snakke om tabu, og at det nå er flyttet fra de homofile til samfunnet som har fått munnkurv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva som skal leses? At det er innenfor pedagogisk planer som etterspurt? Ikke bare tilfeldige eventyr lest av tilfeldige barnehagetanter som man kan få inntryk av. Siden vi diskuter i "politikk" og det har vært en politisk sak utover Hornes utbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Vil gi barna homo-eventyr

Selvfølgelig skal det stilles spørsmål ved, det er jo derfor dette også er utarbeidet av regjeringen, kunnskapsdep og del av en nasjonal handlingsplan. Ikke tilfeldige eventyr som ingen kan skal kunne stille spørsmål til. I artikkelen står det også endel om hvordan dette skal foregå. :)

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som snakker om seksualitet her?

Hmm.. Skal vi se?

Ny barne- og likestillingsminister i dag: – Må ha debatt om barn skal fortelles om homofili

Hvorfor ikke?

Burde de ikke først bli kjent med at pappa puttet tissen i mamma?

Det var visst du det..

Siden alt dette med homoeventyr i barnehagen tydeligvis er ett tabu å snakke om for voksne så har jeg søkt litt på det og med litt mer informasjon om saken stiller jeg meg også helt annerledes enn med hvordan dette er fremstilt i media og her i tråden.

Okay, og hvordan har dette blitt fremstilt i denne tråden som ikke stemmer overens med det du leste i den artikkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det var visst du det..

Okay, og hvordan har dette blitt fremstilt i denne tråden som ikke stemmer overens med det du leste i den artikkelen?

Ja, som i reproduksjon og opphav, ikke seksuelt.

Det har vel ikke vært ett eneste innlegg her som jeg har lest som har vist til noe av de faktiske forhold innholdet i artikkelen bekrefter.. Derfor, alt har vært synsing.

Mine argumenter og spørsmål har i hovedsak dreid seg om akkurat det over, reproduskjon og opphav, noe som bare er blitt avfeid som ubetydelig, barn skjønner ikke sånt, de er ikke interessert i sånn. De er jo ikke nysgjerrige eller de trenger bare kjærlighet. Rart da at det er akkurat det mye av dette handler om. :

Den andre bildeboken som anbefales er «Malins mamma gifter seg med Lisa». Fortellingen handler om et lesbisk par som allierer seg med et homofilt par og får barn. Når Malins mamma skal forklare datteren hvordan hun ble til, forteller hun at hun fikk babyfrø av pappa. Boken avsluttes med at også mammas nye kone Lise venter barn. Hun har fått babyfrø av pappas kjæreste Nikolas.

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se noe annet i den artikkelen enn det som har kommet frem i tråden egentlig jeg? Og jeg ser fremdeles ikke problemet. Da jeg var liten begynte det å komme barnebøker om barn med enslige foreldre. Tipper det ble en del reaksjoner da også - det truer den kjernefamilien som bør være idealet i samfunnet, liksom. Nå har vi heldigvis kommet et stykke videre, og da blir det jo helt unaturlig om ikke homofil kjærlighet og homofile samlivsformer skal være et samtaletema i barnehagen. Tilfeldigvis er det en mye brukt pedagogisk metode å lese bøker for barna som man så snakker med barna om, når slike temaer skal tas opp. Det finnes også gode barnebøker rundt sykdom, død, seksuelle overgrep og vold som benyttes - så hvorfor i all verden skal det ikke være en selvfølge at man leser bøker om barn som har foreldre av samme kjønn?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se noe annet i den artikkelen enn det som har kommet frem i tråden egentlig jeg? Og jeg ser fremdeles ikke problemet. Da jeg var liten begynte det å komme barnebøker om barn med enslige foreldre. Tipper det ble en del reaksjoner da også - det truer den kjernefamilien som bør være idealet i samfunnet, liksom. Nå har vi heldigvis kommet et stykke videre, og da blir det jo helt unaturlig om ikke homofil kjærlighet og homofile samlivsformer skal være et samtaletema i barnehagen. Tilfeldigvis er det en mye brukt pedagogisk metode å lese bøker for barna som man så snakker med barna om, når slike temaer skal tas opp. Det finnes også gode barnebøker rundt sykdom, død, seksuelle overgrep og vold som benyttes - så hvorfor i all verden skal det ikke være en selvfølge at man leser bøker om barn som har foreldre av samme kjønn?

Er ikke SÅ mange år siden Anne-Cath. Vestly ble sterkt kritisert siden hun beskrev en familie hvor far var hjemmeværende med barna og mor var i full jobb.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som har vokst opp med Trond Viggo? Hadde bok fra han med illustrasjoner og forklaringer på hele prosessen av å lage barn og hvordan barnet vokser i magen. Hadde den fra barnehage alder, og det gikk jammen meg bra.

Det er voksne som definerer for barn hva de mener faller inn under normal normen. Hadde jeg hatt barn ville jeg blitt mer overrasket om de ansatte i barnehagen hadde fortalt barnet mitt at babyer kommer med storken.

Barn bør få skikkelige svar på sin spørsmål.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sinna! :gaah: Høyre svinger partipisken og vil ikke fristille sine representanter i spørsmålet om reservasjonsrett - noe som er vanlig praksis på Stortinget, men heller overholde en avtale som majoriteten er i mot. Det er enormt frustrerende å se Høyre kaster alle premisser ut av vinduet for å holde seg inne med Krf - et parti som sto mutters alene i sin overbevisning om reservasjonsretten før valget.

Jeg synes Karin Andersen sier det bra -"Høyre argumenterer med mer frihet, men starter med mer tvang."

Super for Krf, men helt tragisk for Norges kvinner. Også stakkars Michael Tetzschner da, det er så innmari slitsomt å forholde seg engasjerte velgere... *himle*

Og forresten anbefaler jeg Marie Simonsens kronikk "Det falske flertallet" - dette lover ikke bra.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...