bikkjene Skrevet 4. September 2013 Rapporter Share Skrevet 4. September 2013 Veier dere hunden deres hos dyrlegen uten at dere har en dyrlegetime? Altså om den store vekta står på venterommet og at man kan veie hunden selv. Jeg lurer på hvor mye hundene mine veier og har ikke så bra vekt hjemme som er nøyaktig nok. Og jeg lurer på hvor vanlig det er å låne vekta hos dyrlegene. Vil ikke være den "eneste" som bare drar dit å veier uten time og å dra rett etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 4. September 2013 Rapporter Share Skrevet 4. September 2013 Nei, det er nok helt greit Jeg for min del kjører ikke til dyrlegen bare for og veie hunden min, det gjør jeg når jeg allikevell er der for vaksine, ormekur etc, men det er ikke fordi det ikke er greit, men fordi jeg ikke ser behovet i og kjøre dit i ens ærend for og sjekke vekta på hunden min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 4. September 2013 Rapporter Share Skrevet 4. September 2013 Klart man kan det. Jeg gjør det. Det er liksom litt derfor den er det tenker jeg. Hos min veterinær har de stor "yttergang" der den står så man går ikke i veien for noen heller. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 4. September 2013 Rapporter Share Skrevet 4. September 2013 Jepp, her blir vi til og med oppfordret til det sånn at hundene ikke alltid skal ha ubehagelige opplevelser hos dyrlegen. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 4. September 2013 Rapporter Share Skrevet 4. September 2013 Mange veterinærer fungerer jo også som en dyrebutikk, så om en ikke må bestille time på det stedet så synes jeg ikke det er noe rart hvertfall. Tror ikke jeg ville gjort det hos min veterinær uten time, fordi det er veldig lite og kun på timebestilling, men det er det jo langt fra alle som har. Men jeg vet det ikke hadde gjort noe av den grunn, spesielt ikke om en har vært der tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 4. September 2013 Rapporter Share Skrevet 4. September 2013 Vi pleier å oppfordre folk til å komme innom også når de ikke har time, for å veie bikkja, og kanskje ta en kopp kaffe på venterommet. Veldig bra for hunden å lære seg at det trenger ikke bare være stikk og ubehagelig når de er hos oss Så ta med deg hunden og vei den, du er garantert ikke den eneste som gjør det 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 4. September 2013 Rapporter Share Skrevet 4. September 2013 Du kan bare dra å veie så mye du vil Jeg gjorde det mye da Chicka slanket seg. Egentlig ganske lurt å gjøre det sånn også, for da blir hunden mer vant med å gå dit og skjønner at det ikke alltid er noe ekkelt som skjer når dere drar dit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idastef Skrevet 4. September 2013 Rapporter Share Skrevet 4. September 2013 Jeg gjorde det senest i dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 4. September 2013 Rapporter Share Skrevet 4. September 2013 Da vi tok vaksine sist,så snakket vi litt om vekten på Zara å slanking osv. Da sa hun at vi bare måtte komme inn å bruke vekten så mye vi ville Tror de bare synes det er bra at folk benytter seg av den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Stadig vekk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Gjør det når jeg først er innom, men drar ikke ens ærend nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Har vet'n i gangavstand hjemmefra, så vi tusler innom kun for å veie og slå av en prat ettersom jeg føler for det. Alltid like velkommen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Hm, veier bare hjemme, jeg. Veier først meg, så meg og hunden, og så trekker jeg fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Hm, veier bare hjemme, jeg. Veier først meg, så meg og hunden, og så trekker jeg fra. Det er ikke like lett for de som har større hunder 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Jeg gjør det, i hele oppveksten og rett som det er når de er voksne. Bare fordi jeg synes det er artig å følge med . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Jeg å gjør det. Både for å holde et reelt øye med vekten på hunden og for å følge med på hunder som skal opp eller ed i vekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 5. September 2013 Rapporter Share Skrevet 5. September 2013 Har vet'n i gangavstand hjemmefra, så vi tusler innom kun for å veie og slå av en prat ettersom jeg føler for det. Alltid like velkommen. Sånn gjør jeg det også, slå av en prat er alltid hyggelig, har faktisk blitt veldig godt kjent med min dyrlege og vi prater om alt, akkurat som jenter gjør 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Klematis Skrevet 6. September 2013 Rapporter Share Skrevet 6. September 2013 Jeg veier han når jeg er der og har time, men det er nok helt i orden at du bare drar dit for å veie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 6. September 2013 Rapporter Share Skrevet 6. September 2013 Veier hundene når eg er innom for andre ting, men reiser ikke ens ærend kun for veiing. Klarer å holde mine i rett vekt ved å kjenne på rygg og ribben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 6. September 2013 Rapporter Share Skrevet 6. September 2013 Jeg gjør det "titt og ofte". Tror faktisk jeg skal innom i dag.. Årsaker til at jeg veier Følger opp valp og unghund med vekt Hadde en periodevis tynn puddel som var førehund"kandidat" Har ei litt små lubben samojed tispe på 10 år En matglad samojed hann på 4 år Og så er det jo god miljøtrening for senere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Titovn Skrevet 6. September 2013 Rapporter Share Skrevet 6. September 2013 Dette har jeg også lurt på, og det fikk jeg svar på nå, tusen takk! Da blir det nok innom en liten tur snart for å veie dyret, lurer fælt på hva han veier siden vi har hatt en periode nå hvor har slitt med at vekta hans har vært for lav, men nå virker den ok igjen (jippi!) så er fryktelig nysgjerrig på hva han veier Og ja, fin miljøtrening selv om det ikke er noe jeg kommer til å gjøre støtt og stadig utenom timer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 6. September 2013 Rapporter Share Skrevet 6. September 2013 Jeg var innom veterinæren seinest i går for å veie jentene Ikke noe problem! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 8. September 2013 Rapporter Share Skrevet 8. September 2013 Jeg var å veide alle 5 i går.. Dama bak skranken foreslo at hun skulle føre inn vekta i "journalen" til hundene.. Så det ble gjort.. Hyggelig .. ble også en god miljøtrening på valpen ogaå 28,5 kg 22 kg 4,3 kg 3,6 kg og 1,7 kg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoLynx Skrevet 16. September 2013 Rapporter Share Skrevet 16. September 2013 Da jeg fikk Bridie så var det slanking på planen... Da var jeg innom klinikken minst hver 14.dag for å veie henne. Og samtidig miljøtrene henne. De syns bare det var ålreit vi kom innom da, og samtidig fikk de jo se den store fremgangen Bridie hadde Nå jobber jeg på samme klinikk og vi har fler som kommer innom bare for å veie. Nå står vekten hos oss lenger inn i gangen, så folk må snakke med oss før de går inn der. Men det er helt greit. BAre hyggelig at folk kommer innom for å veie Og vi skriver det inn i journalen om eier ønsker det. Vekt føres alltid inn i journal om det er time for andre ting da. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. September 2013 Rapporter Share Skrevet 16. September 2013 Vei i vei. Hos oss sier vi i hvert fall ikke noe på det. Kjeder meg som regel såpass på jobb at om folk kommer inn med hund jeg kan hilse på og slår av en prat er det bare koselig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts