Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny student i 2013 / 2014


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

A på hjemmeeksamen i meteorologi! Wohoo! Synd den avsluttende inneholder geofysikk, så jeg blir vel glad om jeg får karret til meg en C totalt. Men gøy likevel!

Vi hadde lesekurs her om dagen, og der fikk vi mange supre tips. Les/skriv i 15 minutter, og ta pause i 10. (Bruk stoppeklokke, og skriv opp effektiv/pause for å få oversikt over hvor effektiv du

Mitt liv for tiden: Meg: "Jeg burde virkelig sette meg ned og lese nå" : Hvorfor lese? : "Fordi du har eksamen om en uke og du har ikke begynt å lese enda!!" : Du har goood tid ... Du skul

Posted Images

At det går an å lage drama rundt en gruppeinndeling på universitetet! Føler jeg går på ungdomsskolen igjen! :P

Edit: tok vekk litt. Ble litt mye info, kom på at om noen her går i klassen min er det litt for lett å tenke seg til hvem jeg pratet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an å lage drama rundt en gruppeinndeling på universitetet! Føler jeg går på ungdomsskolen igjen! :P Red: tok vekk litt. Ble litt mye info, kom på at om noen her går i klassen min er det litt for lett å tenke seg til hvem jeg pratet om.

Trenger jo ikke noe mer info, annet enn at det blir DRAMA på universitetet?! HOW CAN IT BE?! :P Må være damer involvert, eller? :P Burde ikke være lov…. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo ikke noe mer info, annet enn at det blir DRAMA på universitetet?! HOW CAN IT BE?! :P Må være damer involvert, eller? :P Burde ikke være lov…. :(

Vet du, det er faktisk en mann (gutt?) i midten av 20-årene som lager dramaet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh... Kom som forventet ikke inn i Vancouver (skulle lest mer i høst og fått bedre karakterer...), avtalen med University of Alberta er ikke fornyet ennå så de kan ikke tilby meg plass der foreløpig. Da lurer jeg litt på om jeg skal søke København eller Wien i stedet, selv om det ikke er like eksotisk akkurat. Eller om jeg skal dra til Firenze. Eller eller. Må søke Erasmus før helga, så det er bare å bestemme seg...

I tillegg har jeg søkt én sommerjobb i år, hos Statens Vegvesen hvor jeg kan få relevante arbeidsoppgaver. Hadde ellers tenkt å jobbe i parken i sommer også, men nå har jeg fått spørsmål på å komme på intervju i en ålreit sommerjobb som jeg søkte på i fjor. Alt for mange valg! What to do!

Kjenner jeg skal ringe mamma etter skolen i dag. Pappa er på Ås i dag, vurderer nesten å innkalle ham til krisemøte selv om ingen av oss egentlig har tid. :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh... Kom som forventet ikke inn i Vancouver (skulle lest mer i høst og fått bedre karakterer...), avtalen med University of Alberta er ikke fornyet ennå så de kan ikke tilby meg plass der foreløpig. Da lurer jeg litt på om jeg skal søke København eller Wien i stedet, selv om det ikke er like eksotisk akkurat. Eller om jeg skal dra til Firenze. Eller eller. Må søke Erasmus før helga, så det er bare å bestemme seg...

I tillegg har jeg søkt én sommerjobb i år, hos Statens Vegvesen hvor jeg kan få relevante arbeidsoppgaver. Hadde ellers tenkt å jobbe i parken i sommer også, men nå har jeg fått spørsmål på å komme på intervju i en ålreit sommerjobb som jeg søkte på i fjor. Alt for mange valg! What to do!

Kjenner jeg skal ringe mamma etter skolen i dag. Pappa er på Ås i dag, vurderer nesten å innkalle ham til krisemøte selv om ingen av oss egentlig har tid. :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg ville søkt Erasmus jeg, så har du det som backup uansett. De stedene kan du jo faktisk ha med deg Geo om du vil også, og det er vel kanskje mer spennende å reise på utveksling til København eller Wien, enn å bare bli på Ås? Bestekompisen til samboeren studerer i København (du har møtt han) og han trives kjempegodt der i hvert fall. :) Og Wien er jo en kjempefin by!

Og ang. jobb, kan du ikke gå på intervju og høre litt i det minste? Da kan du jo kanskje få litt bedre innsikt i hva jobben går ut på, og så blir det kanskje litt lettere å ta det valget? :) Går du på intervju kan du jo fortsatt takke nei til jobben, om du blir tilbudt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som er gode på avkrysningsskjema i nedarving? Hvis du har denne krysningen HhLI x Hhll, hvordan deler du bokstavene i skjemaet? ( jeg vet hvordan jeg setter de sammen i nedarvingen men får ikke gjort det uten å ha de rette bokstavene på rett sted for hvert foreldredyr :P ) Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som er gode på avkrysningsskjema i nedarving?Hvis du har denne krysningen HhLI x Hhll, hvordan deler du bokstavene i skjemaet? ( jeg vet hvordan jeg setter de sammen i nedarvingen men får ikke gjort det uten å ha de rette bokstavene på rett sted for hvert foreldredyr :P ) Sent from my iPhone using Tapatalk
HL Hl hL hl x Hl hl Edit: x Hl Hl hl hl (men jeg forenkla og fjerna de som stod dobbelt) Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville søkt Erasmus jeg, så har du det som backup uansett. De stedene kan du jo faktisk ha med deg Geo om du vil også, og det er vel kanskje mer spennende å reise på utveksling til København eller Wien, enn å bare bli på Ås? Bestekompisen til samboeren studerer i København (du har møtt han) og han trives kjempegodt der i hvert fall. :) Og Wien er jo en kjempefin by!

Og ang. jobb, kan du ikke gå på intervju og høre litt i det minste? Da kan du jo kanskje få litt bedre innsikt i hva jobben går ut på, og så blir det kanskje litt lettere å ta det valget? :) Går du på intervju kan du jo fortsatt takke nei til jobben, om du blir tilbudt den.

Jeg fikk møtt pappa en halvtime i ettermiddag og tenkt litt høyt. Han er jo alt for opptatt av å ikke være førende for mine livsvalg til å gi meg ordentlige råd. :lol: Men det hjelper å bare snakke litt om det. Skal sette meg ned og skrive ordentlig pro/con-liste, men akkurat nå heller jeg mest mot København tror jeg. Må bare omstille meg litt og innse at jeg kan få minst like herlige opplevelser i Europa som i Canada. Ikke minst er nok planmiljøene bedre og mer relevante her, så jeg kan få større faglig utbytte også (særlig om jeg drar til Køben). At jeg evt kan ha med Geo spiller egentlig veldig liten rolle. Helt ærlig vil jeg gjerne ha et hundefritt semester når jeg først drar ut, i alle fall når jeg har et ok sted hunden min kan være i mellomtiden.

Også skader det jo heller ikke at Erasmusstipendet er på ca 3000 i mnd... :P

Sommerjobben takker jeg ja til å dra på intervju til, så får jeg ta det derfra tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg sååå demotivert.

Har fysikk, og det er helt gresk akkurat nåt! Skjønner ikke moment - impuls - greiene i det hele tatt! Ser masse youtube videoer, men det er søren meg ikke forståelig!

Motiverer det om jeg som nå virkelig fordyper meg i emnet ofte sitter og tenker "....dafuq did I just read" om selv elementære bølge-likninger? :P Lurt å se på youtube-videoer, men hvis du sliter mye så ville jeg kanskje fått noen til å forklare deg slik at du kan stoppe de og si "men akkurat det der forstår jeg ikke" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motiverer det om jeg som nå virkelig fordyper meg i emnet ofte sitter og tenker "....dafuq did I just read" om selv elementære bølge-likninger? :P Lurt å se på youtube-videoer, men hvis du sliter mye så ville jeg kanskje fått noen til å forklare deg slik at du kan stoppe de og si "men akkurat det der forstår jeg ikke" :)

Haha!

Ja, jeg har heldigvis regneverksted i morgen, men problemet på våre regneverksted er at du må klore til deg hjelpelærerne, for det er så syyyykt mange som trenger hjelp (har jeg nevnt at foreleseren vår i fysikk er 60+ år og forvirrer hele klassen i hver time?!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My dog ate my homework. Nesten.

Eg mista den dyre og innvikla kalkulatoren min på golvet, og Vaffel stakk av med den. No har den eit fint bitehol øverst i venstre hjørne og det går ikkje lenger an å lese det til venstre i skjermen. Då må eg rekne for hand, eller ta omvegar, om eg skal skjøne kva eg driv med. Teit, eg likar best latskap. :(

Går mest i matte og statistikk om dagen, men eg får vel nytte høvet til å lese organisasjonspsykologi. Det er like kjedeleg kvar gong eg set meg ned med det, men endar stort settalltid opp med å vere interessant alikavel. Synd eg er så dårleg på namn, hugsar aldri kven som har laga kva teori... -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Ja, jeg har heldigvis regneverksted i morgen, men problemet på våre regneverksted er at du må klore til deg hjelpelærerne, for det er så syyyykt mange som trenger hjelp (har jeg nevnt at foreleseren vår i fysikk er 60+ år og forvirrer hele klassen i hver time?!)

Oh god, det er så innmari traurig når du får en upedagogisk fyr som antakeligvis er proppfull med kunnskap men som ikke veit hvordan han skal formidle det. Kjenner til det, selv.... Hø hø hø! Men er det noe jeg har lært i det siste når jeg har tatt mye vanskelig som ofte går rett over huet på meg, er at det er greit om man sitter og får med seg "det essensielle". Ikke legg for mye fokus på at "jeg forstår ingen ting", tenk heller "forstår jeg det store bildet?". Om du gjør det er du iallefall litt på veg, så snur man det negative til det positive. Det gjør ikke noe at du ikke forstår hvordan 2+2 blir 4, hvis du iallefall får med deg at det å addere to tall gir et annet tall - if you get my wibe :P Simplifiser det vanskelige og bygg videre på det. Da føles det iallefall hakket mer overkommelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og skriver på en semesteroppgave hvor vi har fått utdelt to primærkilder som vi skal sammenligne og drøfte, og jeg vil ha med en kilde til. Denne kilden er det foreleseren min som har skrevet, og jeg sliter litt med å referere til den på en naturlig måte. :lol: "Ola Nordmann skriver i artikkelen blabla at blablabla" høres så fremmed og distansert ut når det er Ola Nordmann selv som skal sensurere oppgaven. Men kan ikke skrive "DU HAR SKREVET AT DET ER SÅNN SÅ DA ER DET SIKKERT DET DA" heller, selv om det frister litt. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Whoopsis husker du hvordan den "historetesten" dere hadde i geo1020 i fjor var?

Med Rune? Den er veldig veldig veldig lett! Ikke som de andre midtveisene i det hele tatt. Multiple choise, og "sedimentære lag legger seg alltid horisontalt", rett eller galt- type spørsmål. Om i hvilke periode man fikk landlevende dyr og sånne rett-frem ting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...