Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for oss som jogger/løper


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Åja, men hva med å sykle i skogen, og ha henne løs? Evt. legge opp turen slik at det blir mest oppoverbakker? :)

Men hvor fort er kondisjonstrening for deg, da? Simba henger med i opp mot 17-18 km/t, og tror ikke han har så mye lengre bein enn en staffe. :)

Min hund kan følge med i 12-15 km/h, hun har klart utholdenhetstesten i yngre dager. Men hvis jeg skal bli svett på sykkel må jeg ligge på 25-40km/h. Jeg føler at på skogssykling blir det mer styrke enn kondisjon, mulig jeg er sær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg melder meg offisielt inn i tråden! Sto opp 05.40 og dro på mitt livs tredje løpetur. Lagde spilleliste i går kveld og la fram klær. Hadde på pulsmåler (vi leker ikke!) og bare løp. Så himmelen lys

Jogget to dager på rad - lang tur i går med innlagt gåing (for meg er 13 km veldig langt når det kommer til jogging altså ), og ca 8 km joggetur i kveld, også med innlagt litt gåstrekker, men langt m

Jogget 5 km runden min i kveld og har siden sist uke forbedret tiden min med 2 min og kuttet ut alle 3 gåpausene og enda kjentes det lettere enn sist

Posted Images

Tren leggmuskulatur og tøy leggene skikkelig :)

Jeg trener styrke, men kanskje ikke spesielt noe for leggmuskulaturen. Har du forslag til øvelser? Jeg får bli flinkere å tøye også har jeg en foamrulle jeg får bruker mer. Er ikke så lett å få tøyd på utsiden av leggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke løpt siden i sommer og har nå så smått tatt opp løpetreninga igjen. Varierer mellom intervaller og liiitt langøkt. Men jeg blir så himla stiv i beina! Det er mest på utsiden av leggene og på slutten av økta er jeg så stiv at jeg halter og det gjør skikkelig vondt. Er det fordi det er uvant for beina mine eller? På mølla går det bra, det er ute jeg merker det. Løper på asfalt med snø/is på. Kanskje for hardt underlag? Har noen langdistansesko jeg kjøpte på Löblabbet, men de blir helt drepen for beina mine, inkludert når jeg går, så de skal jeg ikke bruke mer. Ellers har jeg løpt med Icebugs sine piggsko som er to-tre sesonger gamle, så de er klare for utskiftning. I dag varmet jeg opp ekstra lenge og det så ei stund ut til å gå bra, men etter ca halve økta begynte jeg å bli stiv, i stedenfor med nesten en gang med kortere oppvarming.

Har dere noen tips? Hva tror dere det kommer av?

Pass deg for muskellosjesyndrom. Høres veldig ut som meg (jeg er operert for det, og er MYE bedre nå :) ) Blir det værre så gå til en god fysioterapeut og få nålebehandlig, det holdt meg i sjakk i over et år da jeg spilte fotball. Prøv også sånn leggbeskytter, kompresjonsgreie, ikke dyrt og veldig behagelig :) Jeg har denne, http://www.rehband.no/Products.aspx?m=805766&m1=685008&m2=691330&p=699760
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke, men kanskje ikke spesielt noe for leggmuskulaturen. Har du forslag til øvelser? Jeg får bli flinkere å tøye også har jeg en foamrulle jeg får bruker mer. Er ikke så lett å få tøyd på utsiden av leggen.

Tåhev funker godt på leggene mine. Evt snakk med en fysio? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp lørdag og søndag, var kjempedeilig vær å løpe i. Akkurat ikke regn, og ikke så kaldt heller.
Lørdagen var jeg i storform men i går pressa jeg meg hardt og ble skikkelig sliten. Løp til og med fra 4 stk som lå foran meg, derav en mann i 40-årene-ish.
*stolt* :P

Løp 50 min ca begge dager. Veldig deilig å komme inn etterpå og få seg en varm dusj og litt mat i magen altså. Og så er man liksom så veldig kvikk resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass deg for muskellosjesyndrom. Høres veldig ut som meg (jeg er operert for det, og er MYE bedre nå :) ) Blir det værre så gå til en god fysioterapeut og få nålebehandlig, det holdt meg i sjakk i over et år da jeg spilte fotball. Prøv også sånn leggbeskytter, kompresjonsgreie, ikke dyrt og veldig behagelig :) Jeg har denne, http://www.rehband.no/Products.aspx?m=805766&m1=685008&m2=691330&p=699760

Det hørtes alvorlig og seriøst ut :/ Har kompresjonssokker og det utgjør ingen forskjell.

Tåhev funker godt på leggene mine. Evt snakk med en fysio? :)

Tåhev, ja, det skal jeg huske på. Skal til fysio senere denne uka, så får ta det opp da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes alvorlig og seriøst ut :/ Har kompresjonssokker og det utgjør ingen forskjell.

Tåhev, ja, det skal jeg huske på. Skal til fysio senere denne uka, så får ta det opp da :)

Det trenger ikke være kjeeeempe seriøst, som det gjerne ser ut på bilder altså. Men jeg hadde mye vondt foran på utsiden av leggene, kjentes ofte ut som jeg skulle få krampe og hadde veldig vondt og halta mange ganger dagen etter trening. Holdt det fint i sjakk med hjelp av fysio en gang i uka :) typisk jenteskade fikk jeg høre, så greit å være obs. Har man det hjelper det ikke å trene leggmuskler, da skal man heller avstå fra det. Ta en tur til fysio uansett tenker jeg, de kan jo også hjelpe deg med hva du kan gjøre selv om det bare er stive legger :)

Haha, nå leste jeg hva du skrev etter du svarte meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har startet på et lite treningsprogram, hvor kondisjon/jogging er den største delen av programmet. Så jeg og Freia har begynt og jogge! Forrige uke jogget vi eller hadde intervall 5 av 7 dager, satser på en like bra uke denne uken! Lite overraskende er Freia sin kondisjon mye bedre enn min, og hun henger fint med på en 30-45 minutters joggetur uten stopp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Nyttårsaften meldte jeg meg på Fredrikstadløpet (21 km) i april, for å øke motivasjonen til å løpe mer i 2015! Bare tiden og veien til å komme i noenlunde form til det nå... Andre som har planer om løpskonkurranser eller andre løpsrelaterte mål i 2015?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Nyttårsaften meldte jeg meg på Fredrikstadløpet (21 km) i april, for å øke motivasjonen til å løpe mer i 2015! Bare tiden og veien til å komme i noenlunde form til det nå... Andre som har planer om løpskonkurranser eller andre løpsrelaterte mål i 2015?

Når og hvor er dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...