Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for oss som jogger/løper


MonicaT
 Share

Recommended Posts

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg melder meg offisielt inn i tråden! Sto opp 05.40 og dro på mitt livs tredje løpetur. Lagde spilleliste i går kveld og la fram klær. Hadde på pulsmåler (vi leker ikke!) og bare løp. Så himmelen lys

Jogget to dager på rad - lang tur i går med innlagt gåing (for meg er 13 km veldig langt når det kommer til jogging altså ), og ca 8 km joggetur i kveld, også med innlagt litt gåstrekker, men langt m

Jogget 5 km runden min i kveld og har siden sist uke forbedret tiden min med 2 min og kuttet ut alle 3 gåpausene og enda kjentes det lettere enn sist

Posted Images

Nimbus faktisk... Steike :bow::bow::bow:

Jeg og ble litt sånn :blink::w00t: DE må jeg ha!

To timer tur, en times tid løpetur og en time hatha yoga. Da er vel det fysiske behovet mettet for i dag.

Jobbet med pusten i dag, og så lenge jeg holder den rolig så holder man ut hele løpeturen. Oppover, bortover og nedover. Jeg tror jammen meg jeg har fått pittelitt bedre kondis!

Nå er man er dusjet og har laget seg smoothie av jordbær, banan og vaniljeyoghurt :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ble litt sånn :blink::w00t: DE må jeg ha!

To timer tur, en times tid løpetur og en time hatha yoga. Da er vel det fysiske behovet mettet for i dag.

Jobbet med pusten i dag, og så lenge jeg holder den rolig så holder man ut hele løpeturen. Oppover, bortover og nedover. Jeg tror jammen meg jeg har fått pittelitt bedre kondis!

Nå er man er dusjet og har laget seg smoothie av jordbær, banan og vaniljeyoghurt :drool:

Høres kvalmt sprekt ut :aww:... må være Nimbus'en :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kvalmt sprekt ut :aww:... må være Nimbus'en :D.

:lol:

Og så skal det nevnes at Dany driver weight pulling med meg baki hver gang noen løper, går eller sykler forbi. Bare akkurat da, og så trekker hun vanlig igjen. Så det er klart, litt hjelp har man jo akkurat da :D

(Har dem i bånd når vi løper på grus)

Men ellers er det Nimbus'en som gjør susen. Det er derfor jeg også ser deg og Willy fly bortover vet du, når jeg er så vant til denne turboen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så seriøs som dere da ser jeg. Måler ikke prosentvis og spesifikt går inn for intervaller osv. Hos meg er det litt sånn bånn gass noen ganger, blodslit andre ganger, og ellers bare go with the flow :whistle:

Edit: ups, dobbeltpost! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Og så skal det nevnes at Dany driver weight pulling med meg baki hver gang noen løper, går eller sykler forbi. Bare akkurat da, og så trekker hun vanlig igjen. Så det er klart, litt hjelp har man jo akkurat da :D

(Har dem i bånd når vi løper på grus)

Men ellers er det Nimbus'en som gjør susen. Det er derfor jeg også ser deg og Willy fly bortover vet du, når jeg er så vant til denne turboen :lol:

:lol: Som sagt: du skal få leve med den forestillingen :lol:

Jeg er ikke så seriøs som dere da ser jeg. Måler ikke prosentvis og spesifikt går inn for intervaller osv. Hos meg er det litt sånn bånn gass noen ganger, blodslit andre ganger, og ellers bare go with the flow :whistle:

Der har du meg, liksom.... :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag klarte jeg delmål nummer 1 på løpinga mi. Dvs klare 15 minutter uten pause! Så kjempefornøyd. :ahappy: Det var to steder jeg måtte ha 3-4 gåskritt pga terrenget, men sånn er det å løpe i terreng rett og slett. Beste er jo at jeg blir tryggere på meg selv, og løper flere av de plassene jeg første gang ikke turte å løpe.

Har en fast runde. Den er sånn ca 3.5-3.6 km lang, alt etter hvor jeg starter RunkePer, og om jeg må gå tilbake å låse bilen eksempel. :P Innover til "snusteinen" min (som jeg MÅ ta på for å få lov til å snu :aww: ), så er det mest oppover. I dag løp jeg alle de tøffe partiene innover, så ble to lengre gåpauser på lettere partier. En gåpause etter jeg snudde, og så løp jeg hele veien tilbake. Da jeg kom på den siste sløyfa, så så jeg på klokka at jeg bare var 4 minutter unna målet mitt, og forbanna meg på at jeg skulle klare det. Så da måtte jeg jo løpe opp den laaaaange bakken også (den blir sikkert kortere og kortere etter hvert jeg kommer i form. :P ). Og jeg klarte det.

Total løpetid i dag ble på 24 min 21 sekunder, og prosenten på 64.7. Så det går bedre og bedre. :ahappy:

Det verste er at jeg elsker dette. Det er lykke og terapi rett og slett. Og jeg gleder meg til å løpe lengre distanser. Det er ikke rundt Sognsvann jeg ønsker å klare å løpe (som var målet mitt da jeg prøvde å løpe for 2.5 år siden, men ble jo "litt" hindret av at jeg plutselig nesten ikke kunne gå. :P ). Det er lange turer i skogen rett og slett. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er det kjerringtrim igjen her i huset, og det var nok bra med et par dagers pause, for nå kjennes helen fin ut igjen :). Får håpe det ikke kommer tilbake på turen i kveld da :). Kanskje jeg burde ta med GPS'en (jeg stoler litt mer på den enn RunkePer) for å se litt hvordan vi ligger an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjerter høst! Deilig å løpe når temperaturen har sunket ned litt og det er litt naturlig air conditioning i lufta. Løp mila i dag, ca 4 km på grus, resten på skogssti. 1 t 42 min, 950 kcal tapt, gjennomsnittspuls 147. Nydelig løpetur! Godt å bruke helga til å løpe langturer, spes nå når det blir tidligere og tidligere mørkt. Snart må vi vel finne frem hodelykta på joggeturene i uka..?

Kjøpte meg ny løpejakke på salg, en sånn som man kan glidelåse av ermene på, kan bruke den som både jakke og vest. Glimrende! Har ikke investert i kompresjonstights enda da, men tenker det er vel neste på lista, om man vil være fullutstyrt, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetur i dag, og nytt delmål nådd. :ahappy:

Runden min er på ca 3.6 km (RunkePer blir ikke alltid enig med seg selv, men det får så være!). Innover går det bare oppover, tilbake nedover og så en sløyfe som først går nedover og så oppover (veldig bra forklart, ikke sant??? :D ).

Men i dag forbanna jeg meg på at jeg SKULLE klare å løpe hele veien innover. I og med at det har regnet, og er en del fjell, så tok jeg det med ro for å lære å kjenne skoene mine også på slikt underlag. Og da jeg snudde ved stenen min, så tenkte jeg at jeg søren meg har klart å løpe tilbake en gang, så da skal jeg klare det en gang til. :lol: Og det gjorde jeg. :ahappy:

Ble da 30m42s løpetid + ca 7 min oppvarming.

Så nå jeg jeg fornøyd. På 6 økter har jeg da gått fra å klare å løpe ett minutt av gangen med mye gåpauser, til 30 min tilsammen. :)

Neste delmål er 5 km.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Løpetur i dag, og nytt delmål nådd. :ahappy:

Runden min er på ca 3.6 km (RunkePer blir ikke alltid enig med seg selv, men det får så være!). Innover går det bare oppover, tilbake nedover og så en sløyfe som først går nedover og så oppover (veldig bra forklart, ikke sant??? :D ).

Men i dag forbanna jeg meg på at jeg SKULLE klare å løpe hele veien innover. I og med at det har regnet, og er en del fjell, så tok jeg det med ro for å lære å kjenne skoene mine også på slikt underlag. Og da jeg snudde ved stenen min, så tenkte jeg at jeg søren meg har klart å løpe tilbake en gang, så da skal jeg klare det en gang til. :lol: Og det gjorde jeg. :ahappy:

Ble da 30m42s løpetid + ca 7 min oppvarming.

Så nå jeg jeg fornøyd. På 6 økter har jeg da gått fra å klare å løpe ett minutt av gangen med mye gåpauser, til 30 min tilsammen. :)

Neste delmål er 5 km.

Jeg sier det igjen jeg: Du er rå!!!!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God løpetur i går med veldig god tid :) Løp i lysløypa, svært kupert og herlig skogsbunn å løpe på. Må flire litt av min lille mini-shiba på 8 kg som tydeligvis syntes vi løp for sakte, og løp runden to ganger mer enn oss. Hun løp så eplekjekt forbi oss hver gang, men var helt med på at vi stoppa ved bilen etter siste runden :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens joggetur gikk i et litt høyere tempo enn normalt - vi hadde nemlig med oss en MANN også, og da ble det automatisk litt høyere tempo merkelig nok :D. Og som mann hadde han selvsagt også med seg sånn app og greier, så han målte turen vår til 8,2 km - og vi brukte ca 50 min inkludert pissepauser, dritepauser og drikkepauser (ja, hundene altså - vi holdt oss :lol:). Er godt fornøyd med kveldens økt. Siden jeg for tida har litt rusk i systemet fikk jeg bestemme tempo og pauser, og jeg måtte ha et par gå-strekker mer enn forrige gang, men siden tempoet var høyere jevnt over, brukte vi nok litt kortere tid likevel :). Det er godt å kjenne at man blir i stadig bedre form altså :).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg klokket inn en times tur. Det ble ikke så raskt i dag, siden jeg hadde planer om å løpe litt lenger enn runden min, og jeg tenker at det er litt som med hundetrening. Ikke trene to momenter på en gang. :P

Totalt ble det 4.85 km på den timen. Supertregt, men vi tok en ny sti i dag som havnet i ingenting, og brukte litt tid på å komme oss tilbake til en annen sti. Så mye av gåtiden gikk bort akkurat der. Løpeprosent på 65.5% i dag. Løp hele den vanlige runden min + litt til før jeg måtte gå i dag.

I dag var det pyttelitt tungt å løpe. Men veldig fornøyd med at jeg fortsatte hele runden min for det. Kjenner også at jeg nå kan starte å "hvile" litt i nedoverbakker, og hente meg inn igjen uten å måtte gå, eller redusere farten.

Men jeg har ingen date å løpe med som Siri som pusher opp farten min. Med en snerten snelle foran seg, hadde man vel løpt som bare søren. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Begynner å ane visse gris-kaill-tendenser hos Nirm nå.. *

:lol:

Kommer fra hu som driver og løper etter mannfolk på bygda. :P Regner med at det er han som drev og løp forbi da vi var på besøk. :aww: At du bare en dag kastet deg tilfeldig ut samtidig som han. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg klokket inn en times tur. Det ble ikke så raskt i dag, siden jeg hadde planer om å løpe litt lenger enn runden min, og jeg tenker at det er litt som med hundetrening. Ikke trene to momenter på en gang. :P

Totalt ble det 4.85 km på den timen. Supertregt, men vi tok en ny sti i dag som havnet i ingenting, og brukte litt tid på å komme oss tilbake til en annen sti. Så mye av gåtiden gikk bort akkurat der. Løpeprosent på 65.5% i dag. Løp hele den vanlige runden min + litt til før jeg måtte gå i dag.

I dag var det pyttelitt tungt å løpe. Men veldig fornøyd med at jeg fortsatte hele runden min for det. Kjenner også at jeg nå kan starte å "hvile" litt i nedoverbakker, og hente meg inn igjen uten å måtte gå, eller redusere farten.

Men jeg har ingen date å løpe med som Siri som pusher opp farten min. Med en snerten snelle foran seg, hadde man vel løpt som bare søren. :lol:

Hvordan ser du hvor mange løpeprosent du har? Jeg finner det ikke i runkeeper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser du hvor mange løpeprosent du har? Jeg finner det ikke i runkeeper.

Jeg løper med stoppeklokke, og klokker tiden jeg løper med den. Så sier jo RK hvor lenge jeg har vært ute, og så regner jeg ut av det. :P Så er skikkelig duppedingsløping, med både stoppeklokke, telefon og pulsklokke. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper med stoppeklokke, og klokker tiden jeg løper med den. Så sier jo RK hvor lenge jeg har vært ute, og så regner jeg ut av det. :P Så er skikkelig duppedingsløping, med både stoppeklokke, telefon og pulsklokke. :lol:

:lol:

Pokker også, jeg som trodde det var noe jeg hadde oversett i runkeeper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...