Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

Skjønner ingenting her. Nesten ikke trent de to siste ukene, sluttet å røyke for en stund siden og gått ned 1/2 kg på en drøy uke. *forvirret*

Kroppen holder på en del vann når man trener, jeg som er midt oppi tidenes tyngste treningsperiode holder på vann så det holder. Dersom jeg hadde latt treningen være en stund, så ville kroppen antakeligvis sluppet noen kilo vann :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Kroppen holder på en del vann når man trener, jeg som er midt oppi tidenes tyngste treningsperiode holder på vann så det holder. Dersom jeg hadde latt treningen være en stund, så ville kroppen antakeligvis sluppet noen kilo vann :P

Ja jeg har også hørt at kroppen til tider prøver å erstatte fettcellene med vann. Men til slutt så slipper den vannet og da raser man plutselig ned 1 kilo over natta :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting her. Nesten ikke trent de to siste ukene, sluttet å røyke for en stund siden og gått ned 1/2 kg på en drøy uke. *forvirret*

Og røyking er jo ikke bra for kroppen, så bare det og slutte kan hjelpe, så lenge man bare ikke bytter ut røyken med mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen holder på en del vann når man trener, jeg som er midt oppi tidenes tyngste treningsperiode holder på vann så det holder. Dersom jeg hadde latt treningen være en stund, så ville kroppen antakeligvis sluppet noen kilo vann :P

Har hatt treningspause på halvannen uke, og SÅ hardt trener jeg jo ikke. :P Gruppetimer i lett blanding, 1-4 ganger pr uke alt ettersom hvilke turnusuke jeg er i. Pluss turer og sykling med hundene :)

Og røyking er jo ikke bra for kroppen, så bare det og slutte kan hjelpe, så lenge man bare ikke bytter ut røyken med mat :)

De første ukene etter røykelutt var helt forferdelige, jeg har aldri vært så sulten i hele mitt liv! Følte meg som en gjennomsnitts labrador :lol: Men jeg har blitt flinkere til å drikke vann da, så det hjelper nå litt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,6 km kveldstur i dag i ganske godt tempo :) Kjenner litt på pusten allerede at røyken er vekke, men det er fremdeles langt igjen :) Aner ikke hva jeg veier og sånn nå for badevekten vår døde her for en stund siden og selv om vi byttet batteri i den, ville den ikke begynne å leve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg på meg en trang olabukse, og håndtaka/magen syntes nesten ikke under den tettsittende toppen jeg hadde på :D Feira med en kjøpepizza på den lokale pizza sjappa :P Det smaker veldig godt når man spiser det så sjeldent, men jeg er glad for at jeg spiser det såpass sjeldent, for ble litt trøblete i magen :lol:

Jeg savner seriøst ikke dritt livstilen jeg hadde før, nå har jeg så mye mer energi og føler meg så mye bedre :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker målebånd! Begynte etter at vekta sto ganske stile, men beltet i turboksa stadig måtte strammes inn, greit at lær kan strekkes, men så mye strekkes det ikke ;) Vekt er bare enn indikasjon i tillegg! Har klær jeg skal inn i, rett og slett, da er ikke vekta noe å bry seg om for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min har sluttet å fungere logisk i henhold til vekt og kalorier.

Vekten har stått helt stille i 1,5 uker. Og når jeg sier helt stille så mener jeg helt stille - det er alltid naturlige svingninger uansett, men jeg har ikke gått verken opp eller ned et eneste gram.

I går koste jeg meg ordentlig med digg for første gang på lenge - en boks øl, nesten en hel pose potetskruer og endel sjokolade. Og i i morges hadde da vekten beveget seg litt for første gang på 1,5 uker - 200g ned.

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dårlig motivasjon i det siste, mange timer overtid i uka, masse stress på jobb som sammenfaller med "den uka" - vips borte med selvkontroll. Men går ikke opp da, holder meg stille. Og vet erfaringsmessig at jeg detter ned litt etter at kroppen min er ferdig med å leke svamp :P

Og ja, måler meg med ujevne mellomrom. Mistet 3-4 cm rundt livet siste halvåret, og 1-2 cm ellers på kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ferie nå, men bor sammen med ei som tar PT-utdannelsen sin her i Orlando, og jeg har bare joinet hennes livsstil. Dvs. fire sunne måltider hver dag (jeg er en drøvtygger da, og må innimellom slenge innpå en frukt eller litt nøtter også), fysisk aktivitet hver dag. I går gikk vi en god tur i kjapt tempo (jeg var jetlagged og trøtt, orket ikke trene), i dag skal vi jogge. Det er skikkelig deilig med aktiv ferie! I helgen blir det nok ikke noe trening, men vi skal være turister og det er jo bare masse gåing, så det tror jeg går fint. Og neste uke blir det fire dager løping og en dag bootcamp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min har sluttet å fungere logisk i henhold til vekt og kalorier.

 

Vekten har stått helt stille i 1,5 uker. Og når jeg sier helt stille så mener jeg helt stille - det er alltid naturlige svingninger uansett, men jeg har ikke gått verken opp eller ned et eneste gram.

 

I går koste jeg meg ordentlig med digg for første gang på lenge - en boks øl, nesten en hel pose potetskruer og endel sjokolade. Og i i morges hadde da vekten beveget seg litt for første gang på 1,5 uker - 200g ned.

 

:blink:

Sorry dobbelpost.

Men sånn gjorde kroppen min og en uke. Stod på grammet bom stille!!

Så plutselig forsvant 1 kilo over natta. Merkelig det der.... jeg tror kroppen driver og erstatter fetceller med vann.

I de periodene må man bare holde ut selv om motivasjonen får seg en knekk :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvor teit er jeg som har lyst til å begynne å jogge med knær som har vært ekstremt vonde i vinter, men som bare er bittelitt vonde nå? Det burde jo gå bra om jeg starter ekstremt forsiktig? Sånn type 2-3 km? Og venter litt til så all isen er borte på grus/skogsstiene så jeg kan holde meg unna asfalt? Jeg er jo ikke i spesielt dårlig form, går mye i terrenget og bratte bakker, så det føles litt teit å bare skulle jogge 2 km, men kanskje jeg klarer å holde knærne i sjakk? Eller er jeg teit? ja, jeg vet, ingen av dere kan svare på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor teit er jeg som har lyst til å begynne å jogge med knær som har vært ekstremt vonde i vinter, men som bare er bittelitt vonde nå? Det burde jo gå bra om jeg starter ekstremt forsiktig? Sånn type 2-3 km? Og venter litt til så all isen er borte på grus/skogsstiene så jeg kan holde meg unna asfalt? Jeg er jo ikke i spesielt dårlig form, går mye i terrenget og bratte bakker, så det føles litt teit å bare skulle jogge 2 km, men kanskje jeg klarer å holde knærne i sjakk? Eller er jeg teit? ja, jeg vet, ingen av dere kan svare på det :P

Nå føltes mine 2,5-3km lite når du sier forsiktig :P Altså, jeg går meg opp litt, 0,5km kanskje, jogger 2,5-3km - går 1 km og jogger 2,5-3 km til. Etter det er får jeg så vondt i halsen av å puste med kjeften åpen at jeg ikke greier mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føltes mine 2,5-3km lite når du sier forsiktig :P Altså, jeg går meg opp litt, 0,5km kanskje, jogger 2,5-3km - går 1 km og jogger 2,5-3 km til. Etter det er får jeg så vondt i halsen av å puste med kjeften åpen at jeg ikke greier mer :P

Jeg mener jeg leste noe inatt om at hvis du begynner på scratch og etter 6 mnd klarer å jogge sammenhengende i 5 km så er du veldig flink :) Jeg har ikke sjangs i havet å jogge lenge om gangen, uansett hvor rolig jeg jogger. Men håper det tar seg litt opp iløpet av våren (og at jeg ikke får vondt i beina igjen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg leste noe inatt om at hvis du begynner på scratch og etter 6 mnd klarer å jogge sammenhengende i 5 km så er du veldig flink :) Jeg har ikke sjangs i havet å jogge lenge om gangen, uansett hvor rolig jeg jogger. Men håper det tar seg litt opp iløpet av våren (og at jeg ikke får vondt i beina igjen!)

Jeg begynte på scratch i september, men ikke jogging da. Det begynte jeg med for et par uker siden - men ellipsemaskina har jo vært gull for at joggingen har gått bra :) Men jeg går mye, og går veldig fort. Var litt som en tull det der med at det føltes lite ut det jeg klarte, er mer enn stolt jeg, syns bare det var litt funny at det var å starte forsiktig med 2-3km :P Men det er jo selvsagt for meg som ikke har trent en dag i mitt liv nesten før september :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nå føltes mine 2,5-3km lite når du sier forsiktig :P Altså, jeg går meg opp litt, 0,5km kanskje, jogger 2,5-3km - går 1 km og jogger 2,5-3 km til. Etter det er får jeg så vondt i halsen av å puste med kjeften åpen at jeg ikke greier mer :P

Hehe det var ikke meninga. Men nå er jeg ganske aktiv fra før da. Selv om jeg ikke trener sånn som folk flest tenker på trening. Da jeg begynte å jogge etter vintern i fjor starta jeg med runden på 2-3 km, og da begrensa jeg meg også pga knærne (og kjøpte gode tilpassa sko). Men da hadde de ikke vært så vonde som de har vært på starten i år. Men de er veldig mye bedre nå da. Jeg må vel bare prøve for å finne ut. Etter jeg har kjøpt nye, gode joggesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor teit er jeg som har lyst til å begynne å jogge med knær som har vært ekstremt vonde i vinter, men som bare er bittelitt vonde nå? Det burde jo gå bra om jeg starter ekstremt forsiktig? Sånn type 2-3 km? Og venter litt til så all isen er borte på grus/skogsstiene så jeg kan holde meg unna asfalt? Jeg er jo ikke i spesielt dårlig form, går mye i terrenget og bratte bakker, så det føles litt teit å bare skulle jogge 2 km, men kanskje jeg klarer å holde knærne i sjakk? Eller er jeg teit? ja, jeg vet, ingen av dere kan svare på det :P

Så lenge du lytter til kroppen (knærna), så er det vel bare å hive seg ut i det? :)

Fin innstilling det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...