Gå til innhold
Hundesonen.no

THAI RIDGEBACK


kmya
 Share

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Min THAI RIDGEBACK har ankommet,hun er fantastisk...........................

Tenkte å fortelle litt om ny ankommet Thai Ridgebacken min Hun er veldig herlig,viser meg masse kjærlighet å er en rolig hund inne. Ute så liker hun å gå turer,øver på å gå pent i bånd noe som går v

Posted Images

Tja, etter at en som hadde bror og søster klarte få 7 eller 8 valper på dem, så steg jo antallet litt. Men, tror vel ikke det er særlig mer enn 10-15 stykker i landet.
Dette søskenparret var en av valpene til Thaiparet som ble tatt inn fra Thailand, men begge hundene og noen av valpene havnet på Tunge Hundepensjonat, og jeg har sett at alt tre av disse valpene har stått for videresalg/omplassering.
Det var en her inne som hadde ei tispe, men, det gikk vel ikke så alt for bra tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt en utafor huset hvor jeg bor en gang og jeg hadde hjertet i halsen! Var på morgenen og jeg hadde slupet svigers hund ut for å gå på do i hagen, når han plutselig sprang bånn gass ut i veien mot Thaien. (Som jeg ikke hadde sett da den var utenfor mitt synsfelt der jeg stod, trodde han bare skulle over å hilse på naboens dalmatiner). Eierne skrek og hoya og "fåååå hunden vekk" "vår er aggresiv". Heldigvis er svigers hund særdeles lydig og en kastrert hannhund som ikke gjør en flue fortred så jeg fikk ropt han inn før han kom seg bort til thaien.

Thaien var derimot ikke utagerende på avstand i det hele tatt, at den var stiv i språket var tydelig altså, så glad at svigers hund ikke kom seg helt bort.


Hadde selv tanker om thai for en noen år tilbake, men har slått det fra meg pga vokten som er så utrolig innebyggd i dem. De er av et helt annet kaliber en vi i norge er vant med. Har selv en stemor som er fra thailand og hun sier at thai ridgen som oftest brukes til å vokte eiendommer etc der nede, ikke noe særlig å ha i hus mente hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt flere individer av denne rasen, og har møtt en tidligere oppdretter- han sluttet med oppdrett da han mente dette var hunder som ikke kunne fungere i vårt samfunn.

Alle de jeg har møtt har hatt store aggresjonsproblemer, og mye vokt og ressursforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , jeg er ny her men så at det var noen som hadde thai :) Skulle gjerne snakket litt, da jeg snart skal hente min THAI I Utlandet :)

Er det noen som vet ca hvor mange det er i Norge ?

Jeg skal hente en tispe,som er vakker :)

Hei :-) Det er 16 stk i norge av denne rasen, jeg er eier av en Thai Ridge Back som er en av disse. Dette er en hund som krever ekstremt mye, så du bør definitivt ha hatt hund før om du anskaffer deg denne rasen for det er meget viktig med kunnskap om hund for å håndtere denne rasen. Dette er IKKE noe første gangs hund for folk som ikke har hatt hund før. Jeg er født å oppvokst med Rottwailere, men Thai Ridgeback Dog er noe helt for seg selv. Om du gjør en feil så er det meget vanskelig å få rettet opp i feilen ved en senere anledning da dette er en spesiell rase, så du bør definitivt skaffe deg god kunnskap om rasen før du anskaffer deg en slik hund. De er flotte å se på, å vet om tilfelle der noen har skaffet seg en slik hund bare pga utseendet å så har de ikke klart og håndtere hunden :-( Så skaff deg ikke denne rasen om du ikke vet hva du går til, for de om de er flotte å se på !! Det forekommer og hudproblemer på denne rasen slik at du er obs på det å undersøker dette nøye for ikke alle oppdrettere fra utlandet er like seriøse :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Det er 16 stk i norge av denne rasen, jeg er eier av en Thai Ridge Back som er en av disse. Dette er en hund som krever ekstremt mye, så du bør definitivt ha hatt hund før om du anskaffer deg denne rasen for det er meget viktig med kunnskap om hund for å håndtere denne rasen. Dette er IKKE noe første gangs hund for folk som ikke har hatt hund før. Jeg er født å oppvokst med Rottwailere, men Thai Ridgeback Dog er noe helt for seg selv. Om du gjør en feil så er det meget vanskelig å få rettet opp i feilen ved en senere anledning da dette er en spesiell rase, så du bør definitivt skaffe deg god kunnskap om rasen før du anskaffer deg en slik hund. De er flotte å se på, å vet om tilfelle der noen har skaffet seg en slik hund bare pga utseendet å så har de ikke klart og håndtere hunden :-( Så skaff deg ikke denne rasen om du ikke vet hva du går til, for de om de er flotte å se på ! Det forekommer og hudproblemer på denne rasen slik at du er obs på det å undersøker dette nøye for ikke alle oppdrettere fra utlandet er like seriøse :-(

Kan du prøve å beskrive litt mer hva som er så spesielt, og hvordan det må håndteres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simira, sterkt vaktinnstinkt, høyt forsvar og veldig stor jaktlyst (katter og hunder ansees gjerne som bytte). Dette kommer i en pakke med stor selvstendighet som hos en basenji. Den gjør som den vil, er ekstremt kjapp i avtrekkeren og går inn med full styrke. Det er en hunderase som ikke samsvarer med norsk kultur, med vårt hundehold og vår måte å trene på.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simira, sterkt vaktinnstinkt, høyt forsvar og veldig stor jaktlyst (katter og hunder ansees gjerne som bytte). Dette kommer i en pakke med stor selvstendighet som hos en basenji. Den gjør som den vil, er ekstremt kjapp i avtrekkeren og går inn med full styrke. Det er en hunderase som ikke samsvarer med norsk kultur, med vårt hundehold og vår måte å trene på.

Takk, du oppsummerte det veldig fint. Jeg har lest litt om rasen, men er bare skrekkelig dårlig på å beskrive sånt, derfor jeg spør. :P Selvstendigheten kjenner jeg godt til, jaktlysten har jeg sett spor av (men kan greie meg uten mer), og vaktinstinktet er jeg meget glad rr-en ikke har oppdaget i nevneverdig grad. :P Men jeg ser godt hvordan det kan slå galt ut, en helt normal (relativt, i det minste) ridgeback er sært nok for meg. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, du oppsummerte det veldig fint. Jeg har lest litt om rasen, men er bare skrekkelig dårlig på å beskrive sånt, derfor jeg spør. :P Selvstendigheten kjenner jeg godt til, jaktlysten har jeg sett spor av (men kan greie meg uten mer), og vaktinstinktet er jeg meget glad rr-en ikke har oppdaget i nevneverdig grad. :P Men jeg ser godt hvordan det kan slå galt ut, en helt normal (relativt, i det minste) ridgeback er sært nok for meg. ;)

Bare hyggelig! Jeg har møtt en noen av disse, deriblant de tre som sto på Tunge. Ja, den er nok en stor ekstra håndfull sammenlignet med rr-en :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Det er 16 stk i norge av denne rasen, jeg er eier av en Thai Ridge Back som er en av disse. Dette er en hund som krever ekstremt mye, så du bør definitivt ha hatt hund før om du anskaffer deg denne rasen for det er meget viktig med kunnskap om hund for å håndtere denne rasen. Dette er IKKE noe første gangs hund for folk som ikke har hatt hund før. Jeg er født å oppvokst med Rottwailere, men Thai Ridgeback Dog er noe helt for seg selv. Om du gjør en feil så er det meget vanskelig å få rettet opp i feilen ved en senere anledning da dette er en spesiell rase, så du bør definitivt skaffe deg god kunnskap om rasen før du anskaffer deg en slik hund. De er flotte å se på, å vet om tilfelle der noen har skaffet seg en slik hund bare pga utseendet å så har de ikke klart og håndtere hunden :-( Så skaff deg ikke denne rasen om du ikke vet hva du går til, for de om de er flotte å se på ! Det forekommer og hudproblemer på denne rasen slik at du er obs på det å undersøker dette nøye for ikke alle oppdrettere fra utlandet er like seriøse :-(

Takk for at du tok deg tid:)

Jeg har også en rottis,har hatt Dobbermann.

Jeg har fulgt denne hunden jeg skal ha eT halv år nå,sett hvordan den /hun utvikler seg.Har lest masse om den å har forstått at den er spesiell.. Har vokst opp med hunder siden jeg var liten, så er nå iallefall ikke helt fersk.

Jeg er uheldig/heldig som får være hjemme hver dag,så vi får tid til å aktiviseres masse.Håper at tispa er av det gode slaget,det finner jeg fort ut. Og er hun ikke det så lar jeg henne få slippe,jeg liker ikke hunder med urolig sinne. Men oppdretteren virker veldig fin. Har ikke stresset med å sende henne hit for penger,her skal alt være i orden,hunden skal lære å bruke bur før flyreise osv.

Jeg får bare håpe at jeg er utrolig heldig,har aldri hatt sinte hunder. Å HAR VEL OGSÅ TROA PÅ AT EN ROLIG OG GOD OPPVEKST HAR LITT Å SI..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo gjennomtenkt ut, og det er fint! Det er jo en vakker og spennende rase, som en del synes hadde vært fint å ha på utstilling på peishylla, elns...

Importerer du fra Thailand, eller noe annet sted? Har oppdretter webside?

Håper du holder oss oppdatert med bilder og info!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo gjennomtenkt ut, og det er fint! Det er jo en vakker og spennende rase, som en del synes hadde vært fint å ha på utstilling på peishylla, elns...

Importerer du fra Thailand, eller noe annet sted? Har oppdretter webside?

Håper du holder oss oppdatert med bilder og info!

Ja det skal jeg gjøre )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Synes den så skummel ut jeg, men det kan være vinkelen hunden ligger i... Uansett, nydelig farge og det blir spennende når den kommer:) Jeg kjenner ingen som har denne rasen og vet ikke om andre enn deg nå.

Iom at det ikke er mange av de i landet så er vel også miljøet minimal? Mtp å møte andre med samme rase, dele erfaringer og opplevelser, treff osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, etter at en som hadde bror og søster klarte få 7 eller 8 valper på dem, så steg jo antallet litt. Men, tror vel ikke det er særlig mer enn 10-15 stykker i landet.

Dette søskenparret var en av valpene til Thaiparet som ble tatt inn fra Thailand, men begge hundene og noen av valpene havnet på Tunge Hundepensjonat, og jeg har sett at alt tre av disse valpene har stått for videresalg/omplassering.

Det var en her inne som hadde ei tispe, men, det gikk vel ikke så alt for bra tror jeg.

Jeg ringte på den ene valpen men trakk meg pga hanne og uten papirer.Ville ikke ha den jobben med å passe sånn på Rottisen når hun får løpetid. Jeg er også glad nå når jeg hører det var søsken som fikk valper,ikke rart at det blir hunder med vekslende gemytt. Dette mener jeg at vi som hundeeiere må passe på når vi har hunder,,,,,,,,,,,,,,alle skjønner jo at de vil parre seg.

Passer vi bedre på tispene våres under løpetiden,slipper vi alle valpe kull som ikke skulle vært her...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte på den ene valpen men trakk meg pga hanne og uten papirer.Ville ikke ha den jobben med å passe sånn på Rottisen når hun får løpetid. Jeg er også glad nå når jeg hører det var søsken som fikk valper,ikke rart at det blir hunder med vekslende gemytt. Dette mener jeg at vi som hundeeiere må passe på når vi har hunder,,,,,,,,,,alle skjønner jo at de vil parre seg.

Passer vi bedre på tispene våres under løpetiden,slipper vi alle valpe kull som ikke skulle vært her...

Hørte senest nå i dag om noen i Akershus som da altså har klart å sette rottweilerkull til verden hvor foreldrehundene er mor og sønn. Jeg blir MATT!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Synes den så skummel ut jeg, men det kan være vinkelen hunden ligger i... Uansett, nydelig farge og det blir spennende når den kommer:) Jeg kjenner ingen som har denne rasen og vet ikke om andre enn deg nå.

Iom at det ikke er mange av de i landet så er vel også miljøet minimal? Mtp å møte andre med samme rase, dele erfaringer og opplevelser, treff osv?

Jeg er så heldig å kjøpe henne av en som bryr seg,hun har sagt at er det noe så ta kontakt :) Hun vil bare hundenes beste,så hun er der hvis jeg trenger det:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...