Gå til innhold
Hundesonen.no

THAI RIDGEBACK


kmya
 Share

Recommended Posts

Tenkte å fortelle litt om ny ankommet Thai Ridgebacken min :)

Hun er veldig herlig,viser meg masse kjærlighet å er en rolig hund inne. Ute så liker hun å gå turer,øver på å gå pent i bånd noe som går veldig greit. Hun tar det utrolig fort men blir litt mer urolig i små tettsteder som det er mer trafikk. Men da er det nettopp der jeg kommer til å holde meg en stund,roer seg men trenger tid. Ja å det er som det er sagt før, hun/de er usikker på nye mennesker,trenger tid. Så da ha jeg fått det som jeg vil, vakthund :) Trives godt sammen med mine barn,går utrolig nok sammen med KATTA. Men vi trenger tid å få hun og min rottis på samme bølge:)de er ikke helt sikre på hverandre men det kommer.(fremgang hver dag) Vet ikke om alt det positive holder seg for alltid men er gledelig overasket etter alle negative omtaler av rasen.

Så jeg er STOR fornøyd

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Min THAI RIDGEBACK har ankommet,hun er fantastisk...........................

Tenkte å fortelle litt om ny ankommet Thai Ridgebacken min Hun er veldig herlig,viser meg masse kjærlighet å er en rolig hund inne. Ute så liker hun å gå turer,øver på å gå pent i bånd noe som går v

Posted Images

Du må gjerne fortsette å oppdratere i tråden, det er spennende å lese om erfaringer med såpass sjeldne og annerledes raser! :) Pen å se på er hun uansett! :D

Hun er ikke bare pen men veldig snill, usikker på fremmede men tiner opp etter en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tenkte bare at jeg ville fortelle at jeg driver å lager egen side på Daisy. Den er under oppbygging så ikke så mye ennå men må jo starte et sted. Så hvis noen vil følge Daisy så finner dere henne på wwwthainorge.no

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Drar opp denne tråden igjen litt. Jeg ser på hundehjelpen på Facebook (kanskje ikke den beste kilden? :P ) at av 25 hunder som er født/importert til Norge de siste fire årene lever kun 5, tre av den hos samme kar og de var syke/aggressive. Står det fortsatt så dårlig til med denne rasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste kullet jeg så var vel et uhellskull mellom to søsken? Ikke så heldig med tanke på gemyttet der akkurat :/

Mulig man kan finne gode eksemplarer i blant, men det er helt klart en spesiell rase. Dog har jeg ei på FB med en Thai ridgeback og ibizahund, og den virker veldig balansert og fin :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste?
Han har hatt tre "uhellskull". Mor og sønn var det ene (mener han overtok tispa som stod på Tunge og hadde fra før av en av valpene hennes som også stod på Tunge, eller om det var hun han overtok senere), så var det de to siste hvor han ike helt ante om det var mor/sønn eller bror og søster, far og datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste?

Han har hatt tre "uhellskull". Mor og sønn var det ene (mener han overtok tispa som stod på Tunge og hadde fra før av en av valpene hennes som også stod på Tunge, eller om det var hun han overtok senere), så var det de to siste hvor han ike helt ante om det var mor/sønn eller bror og søster, far og datter.

Stemmer, jeg hadde egentlig tenkt til å skrive "uhell".. :/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste?

Han har hatt tre "uhellskull". Mor og sønn var det ene (mener han overtok tispa som stod på Tunge og hadde fra før av en av valpene hennes som også stod på Tunge, eller om det var hun han overtok senere), så var det de to siste hvor han ike helt ante om det var mor/sønn eller bror og søster, far og datter.

Da er man vell ganske nært 25 hunder så da er det ikke noe rart om statistikken er dårlig om det er denne personen og slik avl som står bak alle individer i landet de siste år. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har møtt min første thai ridgeback i dag, og må si at jeg er virkelig positivt overasket! Virkelig en hærlig hund, med et rent og ryddig kropsspråk. Lydig som få og en skikkelig kosegris. Eier er riktignok veterinær, etolog og driver ett psykologisenter for hund så den er godt og etter min mening riktig oppdratt(positiv trening men uten den overdrevne klikkertreninga som jeg synes veldig mange driver med for tiden:P).

Hun blir mye brukt som veileder i trening med andre urolige/aggressive hunder fordi hun nettopp har ett kropsspråk som de fleste forstår og hun setter de "på plass" uten å faktisk gjøre noe. Hun er også veldig mild med valpene. Min som er veldig forsikitg med hunder han ikke kjenner hang på som en klegg og fikk være med på leken, hun passet godt på både min og den valpen hun bor med så de store gutta ikke skulle bli for voldsomme, og det eneste hun gjorde var å ta over leken med gutta så valpene fikk leke sammen uten forstyrrelser.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
På Friday, February 27, 2015 at 6:03 PM, Polfarer skrev:

Har møtt min første thai ridgeback i dag, og må si at jeg er virkelig positivt overasket! Virkelig en hærlig hund, med et rent og ryddig kropsspråk. Lydig som få og en skikkelig kosegris. Eier er riktignok veterinær, etolog og driver ett psykologisenter for hund så den er godt og etter min mening riktig oppdratt(positiv trening men uten den overdrevne klikkertreninga som jeg synes veldig mange driver med for tiden:P).

 

Hun blir mye brukt som veileder i trening med andre urolige/aggressive hunder fordi hun nettopp har ett kropsspråk som de fleste forstår og hun setter de "på plass" uten å faktisk gjøre noe. Hun er også veldig mild med valpene. Min som er veldig forsikitg med hunder han ikke kjenner hang på som en klegg og fikk være med på leken, hun passet godt på både min og den valpen hun bor med så de store gutta ikke skulle bli for voldsomme, og det eneste hun gjorde var å ta over leken med gutta så valpene fikk leke sammen uten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...