Gå til innhold
Hundesonen.no

Eukanuba / oppdretter- eller storforbrukeravtale


Carina
 Share

Recommended Posts

Lurer på å forsøke et forbytte, og tenker evt på å prøve Eukanuba, har aldri forsøkt dette foret før. Hva slags erfaringer har dere med dette foret? Og hvordan går en frem for å få en avtale med de, har forsøkt å titte på hjemmesiden men finner ikke frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har fungert greit på det, dog er det tydelig at det er ganske dårlig smakelighet. Høyenergi fôret er greit nok, lam og ris vil de ikke spise. Prøvd på 3 forskjellige hunder som egentlig er glad i mat og spiser det de får servert. Jeg kjøper energi fôret nå og da om jeg får det billig (salg) fordi jeg kan siden hundene fungerer på det, men stort sett ikke veldig imponert over merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Luft i magen, mye avføring og liten interesse for foret, så smakligheten falt ikke i smak her i huset. Men ellers tror jeg det er et greit for. De var i god form og hadde fin pels. Har bare prøvd adult stor og høyenergiforet. Høyenergiforet var jeg mest fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eukanuba har smaksgaranti så går jo ann å kjøpe en sekk for å prøve og skylde på smaksgarantien om bikkjene ikke tåler/liker det. :)

Av tørrfòr selger jeg RC og Eukanuba og min erfaring er at de som fungerer på Eukanuba fungerer veldig bra. Men de hundene som ikke fungerer på det syntes det GODT på avføringen. Daily Care-serien er veldig bra for hunder som sliter med ting.

Her så nekter Ozzy å spise det, men familiehunden kan ikke gå på annet en Daily Care Senior 9+ (12år gammel Toller)

(Red: Konklusjon: Prøv og se :lol: )

Endret av Ozzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sammen med Apetitt det eneste tørrfôret mine virkelig nekter å spise, jeg synes også det lukter mystisk, så jeg skjønner dem godt. Det var riktignok høyenergivarianten, meget mulig de andre er bedre. Mange flotte hunder bruker jo fôret. :)

Matmonsteret mitt NEKTER også å spise Eukanuba og hun spiser gulrot, salat, eple osv liksom... (Retriever blanding).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Eukanuba har aldri fungert på mine belgere, det har jo hendt seg at man grunnet økonomi har tenkt at det kan være lurt å prøve noen som har bedre avtaler, men min erfaring er at belgere - som jo har lite fett i huden i utgangspunktet - blir ekstremt tørre og flassete. Pelsen på mine har også blitt matt og litt trå av eukanuba. Jeg ender alltid tilbake til RC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hmm jeg er faktisk litt overraska over at så mange har dårlig erfaring med eukanuba. Jeg trodde det var et bra for og det var jeg som var utskruddet som ikke har synes det har vært noe serlig på mine hunder (bare to av dem som har prøvd eukanuba).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to forrige tisper spiste Eukanuba i mange mange år og det fungerte da veldig bra. De var friske og fine, fine og blanke i pelsen, aldri poteproblemer eller tannstein, ingen kløe eller problemer overhodet. De siste to-tre årene Babs gikk hun over på Proplan med laks (fordi den andre hunden fikk det bare fordi jeg tenkte å være vill og gæern og forsøke et annet fôr) - og det fungerte enda bedre på henne, DVs avføringen ble enda fastere (ellers ingen endring i verken pels eller tannhelse eller andre ting, bortsett fra at hunden da var 9 år og begynte å bli eldre, selvsagt - jeg brukte ikke seniorfôr på henne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...