Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor langt kan et flexi-bånd være?


Guest bikkje1
 Share

Recommended Posts

Guest bikkje1

Jeg vurderer å kjøpe meg et flexi-bånd som er så langt som mulig, siden det virker litt mer handy enn en langline når det er vått ute. Jeg vet bare om sånne bånd som er 5 meter, men jeg ville gjerne hatt et som var rundt 10 meter eller mer, om det finnes da. Link? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Jeg tror 10 meter er sånn ca. perfekt lengde. Har en langline på 15 meter, men den er 5 meter for lang (syns jeg..), OG er i nylon, så det blir kjempetungt når det blir slept rundt i regn. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Finnes ihvertfall ett på 10m men det er SVÆRT.

Ellers er 8 det lengste jeg har sett i brukbar størrelse.

Hva mener du med brukbar størrelse?

Er det selve den tingen du holder i som da blir giga? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Jeg tenker å bruke båndet som turbånd (i skog osv), som et alternativ til langline. Så jeg vil helst ha et som er så langt at han får litt frihet, og ikke MÅ vasse i føttene mine når vi er ute å går på ordentlig tur. :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hva mener du med brukbar størrelse?

Er det selve den tingen du holder i som da blir giga? :icon_confused:

Hvor stor hund har du da? Og vil du ha sånn tynn snor eller bredt bånd hele veien? Jeg syns de med bare tynt bånd er håpløse, men de gjør jo at klossen blir mye mindre og mer praktisk. Bredt bånd, for store hunder og 8m gir en gigaboks under håndtaket :P

Bare søk på flexi classic 8 m om du vil ha sånt med tynn snor :) Jeg syns 5 meter holder i massevis jeg :) Skal de løpe finner jeg et sted de kan gå løs, men flexien gir litt mer frie og naturlige bevegelser i bånd enn kort bånd gjør for store hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Jeg har en jrt-blanding, så han er ikke så stor. Men er ikke 5 meter litt lite, hvis det på en måte skal være et bånd hvor han skal kunne føle at han går fritt.

Jeg gikk en tur for noen dager siden, i regnvær med en annen bikkje foran, og med et kobbel på 1 meter ble det ikke akkurat en veldig hyggelig tur.. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg har en med tynn snor på 8 meter for hunder opp til 25 kg, den er liten og grei.

stemmer nok det, 8m er opp til 25kg. Diskriminering! for meg som skal ha over 25 er det bare den svære kolossen som er alternativet over 5m mener jeg huske. Ozzy er eksperten :-) funker greit med 5m bruker aldri noe annet lenger med en hund. Noe lenger blir bare surr må såfall være å bruke på vidda.. Da tenker jeg heller langline er bedre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et 8m Flexi Classic, altså med tråd, liggende å slenge. Blir ikke brukt her i hus, men lille snuppa på 10kg tok deg uten vansker siden det er så lett å dra ut. Ute på tur i skogen kan det jo være smart med sporsele i tillegg, så ser ingen vansker med et slikt et til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg syns disse tynne med bare en snor er litt skumle til store hunder jeg. Egentlig alle til alle. Det er umulig å se hvor snora er og gjør absurd vont å få den rundt seg. Både i fht at de brenner veldig og at de er tynne og gnager seg inn i huden om de strammes rund en. Jeg er ikke mot flexibånd i det hele tatt jeg, men jeg har fått litt for mange sånne tynne bånd rundt meg til at jeg klarer å være komfortabel med dem. Og for all del. La aldri hunden hilse på andre hunder i sånn flexi. Den brede kan jo selvfølgelig komme rundt folk og dyr den og, det er heller ikke behagelig, men den gjør ihvertfall ikke like vondt og er lettere å holde i om det skjer. Men skal du bare gå helt alene, ikke hilser på noen og hunden kommer kjapt på innkalling, så går det sikkert bra med den tynne snora også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...