Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor har dere forsikret hunden?


Nella
 Share

Recommended Posts

Vel, for meg er det av betydning at jeg får igjen rett over 2000 kr i året når jeg totalt betaler inn 7800 kr hos gjensidige i året. Det er da en ganske stor prosentandel det... Foreldrene mine som har forsikra for mye mer i gjensidige får igjen tilsvarende mye mer enn meg.

Ja? Point still stands, 2000kr er jo rimelig lite sett i betraktning på hva du har betalt inn til Gjensidige siden du starta å betale inn dit. Spør foreldrene dine hva totale innskudd til Gjensidige har vært siden de inngikk avtale med de i 19xx...... Og hvor mye de har fått tilbake siden da. Det er reklame for Gjensidige, og selvsagt en OK økonomisk lettelse for studenter og andre som har trangt om beinet, men hovedformålet er selvsagt å skape jungeltelegrafen fra Gjensidiges side. Ikke fordi de vil gjøre det billigere eller gratis å være forsikringstaker hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De siste 4 hundene mine har alle vært forsikret i Gjensidige, har vært veldig fornøyd med de. Raskt ute med oppgjør og aldri noe krangling på hva som skal dekkes el ikke

Har Gjensidige og betaler mellom 3400-3800 kr per bikkje, men jeg har + forsikringen og jeg har dessverre brukt den mye. Veldig fornøyd med kundeservice og kjappe utbetalinger uten spørsmål!

ja, hvis jeg ser en dalmatiner så banker hjertet seg nesten ut av brystet, og jeg må slippe alt jeg har for å bli en innpåsliten fremmed som bare MÅ snakke! Det verste jeg vet er når folk ikke vet hvi

Ja? Point still stands, 2000kr er jo rimelig lite sett i betraktning på hva du har betalt inn til Gjensidige siden du starta å betale inn dit. Spør foreldrene dine hva totale innskudd til Gjensidige har vært siden de inngikk avtale med de i 19xx... Og hvor mye de har fått tilbake siden da. Det er reklame for Gjensidige, og selvsagt en OK økonomisk lettelse for studenter og andre som har trangt om beinet, men hovedformålet er selvsagt å skape jungeltelegrafen fra Gjensidiges side. Ikke fordi de vil gjøre det billigere eller gratis å være forsikringstaker hos dem.

Selvsagt er det en salgstriks - hva ellers skulle det være liksom? Men så lenge kundene er fornøyde med det, ser jeg ikke noe problem i det. Liker ordningen, et par tusenlapper igjen er veldig praktisk, og da har man jo faktisk fått et par tusen billigere forsikring det året. Har man da alt en billigere totalpakke enn man ville fått i tilsvarende selskaper så vinner man på salgstrikset økonomisk.

Jatakk, sier jeg - så lenge det ikke går utover kundeservice og dekning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint gjort av Gjensidige og dele kundeutbyttet jeg, og selv om jeg hverken er student eller har det trangt om beinet så er de pengene kjekke penger :) Og selvfølgelig er det et + når de ellers er veldig flinke kundebehandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det en salgstriks - hva ellers skulle det være liksom? Men så lenge kundene er fornøyde med det, ser jeg ikke noe problem i det. Liker ordningen, et par tusenlapper igjen er veldig praktisk, og da har man jo faktisk fått et par tusen billigere forsikring det året. Har man da alt en billigere totalpakke enn man ville fått i tilsvarende selskaper så vinner man på salgstrikset økonomisk.

Jatakk, sier jeg - så lenge det ikke går utover kundeservice og dekning osv.

Jeg har ikke sagt det var et problem, har jeg? Jeg sa derimot; "salgsgimmick mer enn at det er utrolig varmende gjort". Jeg reagerer bare på at dette framstilles som en "grunn til å velge Gjensidige", hvilket ... ja. Nei. De som ser det de ser det, og om man lar seg selv forlede og selge så billig som å få noen småpenger for en milliardindustri så vær så god :P:lol: I got better things to do :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ja? Point still stands, 2000kr er jo rimelig lite sett i betraktning på hva du har betalt inn til Gjensidige siden du starta å betale inn dit. Spør foreldrene dine hva totale innskudd til Gjensidige har vært siden de inngikk avtale med de i 19xx... Og hvor mye de har fått tilbake siden da. Det er reklame for Gjensidige, og selvsagt en OK økonomisk lettelse for studenter og andre som har trangt om beinet, men hovedformålet er selvsagt å skape jungeltelegrafen fra Gjensidiges side. Ikke fordi de vil gjøre det billigere eller gratis å være forsikringstaker hos dem.

Nei vet du, jeg skjønner overhode ikke poenget ditt. Gjensidige gjør det ikke for å være snille, det er en del av avtalen man inngår når man tegner forsikring i gjensidige og en del man må ta med i beregningen når man undersøker hvilke forsikringsselskap som lønner jeg. Hvor mange år man har hatt forsikring spiller da ingen rolle? Selvfølgelig får du ikke tilbake alt du har betalt inn? Resten går til alt mulig fra utbetalinger til andre kunder som har hatt syke hunder (eller krasja bilen eller brent ned huset), administrasjon, lønninger osv osv. Det er et selskap som vil tjene penger som alle andre forsikringsselskaper. Men at man får igjen en såpass stor prosentandel av det man betaler inn en gang i året har betydning for om gjensidige lønner seg i forhold til konkurrerende selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt under 3k for 2 whippet hos Agria. Hadde Dalmatiner tidligere, der forsikring ble brukt mye på den korte tiden vi hadde han (han ble bare 1 år) og fikk direkteoppgjør fra Agria hele tiden. Var veldig greit på beløp på 13-14k å slippe unna med noen få k istedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt det var et problem, har jeg? Jeg sa derimot; "salgsgimmick mer enn at det er utrolig varmende gjort". Jeg reagerer bare på at dette framstilles som en "grunn til å velge Gjensidige", hvilket ... ja. Nei. De som ser det de ser det, og om man lar seg selv forlede og selge så billig som å få noen småpenger for en milliardindustri så vær så god :P:lol: I got better things to do :P

Eh - det blir jo en grunn til å velge gjensidige når man ender opp med billigere forsikring enn alternativene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsikring på mellompuddelen, men ikke på storpuddelen fordi vi har bestemt at hvis det skulle være sånn at hun må opereres igjen (operert en gang fordi hun slukte grillspyd og andre gangen fordi hun fikk livmorbetennelse) så skal hun avlives fordi hun takler svært dårlig tiden etter operasjonen. Er det en annen situasjon har vi råd til å betale uten å ta opp lån, og det gjorde vi når hun fikk livmorbetennelse. Når mellompuddelen fyller 7 år, så kutter vi forsikringen der også, men opererer en eventuell livmorbetennelse om det skulle skje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige har noe som heter Gjensidige +, da dekker de hunden hele livet dens. Alle mine har det (dekningen for død/tyveri/bortkomst bortfaller dog ved hovedforfall det året hunden fyller 10 år)

Begge de to veterinærene jeg har brukt i det siste er ikke fornøyd med Agria, de har opplevd at Agria har overprøvd dem opptil flere ganger. Uten at jeg skal si at jeg har noen erfaring med Agria, men det er det jeg hører titt og ofte (man finner nok folk som ikke er fornøyd med Gjensidige og) sånn vil det vel alltid være at alle kan ikke være fornøyd med alle.

Det jeg liker med Gjensidige er at de dekker den alternative behandlingen av allergien til Bodil (akupunktur) mens Agria bare fnyser av det og sier at det ikke er godt nok dokumentert virkning så de vil ikke dekke.

Gjensidige har også dekket 2 kastreringer forebyggende, uten å mukke. Så lenge dyrelegen sier det er nødvendig så virker det som om de dekker det meste :)

Kan man legge til den + forsikringen nå som hunden er 8 år?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chess er forsikret i jernbanepersonalets bank og forsikring. Vet ikke hva mamma betaler årlig for det, da det er hun som betaler forsikringen i en "pakke" med alt annet av forsikringer. Når jeg kjøper leilighet skal jeg ha foriskringene mine der jeg også (som barnebarn av jernbanepersonale). :) De er rå på pris og har egenandel på kun 500 kroner.

Leja er forsikret i Agria med spesialforsikring. Betaler vel omlag 1200 i året for henne. Kjipe med Agria er at de har bevegelig egenandel slik at det blir ganske dyrt om det er mye penger det er snakk om. Det som dog er veldig bra med Agria er muligheten for direkteoppgjør. Fint om man ikke har råd til å legge ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chess er forsikret i jernbanepersonalets bank og forsikring. Vet ikke hva mamma betaler årlig for det, da det er hun som betaler forsikringen i en "pakke" med alt annet av forsikringer. Når jeg kjøper leilighet skal jeg ha foriskringene mine der jeg også (som barnebarn av jernbanepersonale). :) De er rå på pris og har egenandel på kun 500 kroner.

Det var det jeg hadde på Elwira. Maks utbetaling gikk ned med alderen og prisen gikk opp. Når jeg satt med en regning på 30 000 betalte de kun 8 000 av det pga. en tidligere operasjon på 6 000. Mulig faren min hadde dårlig vilkår, men å betale over 3000 kr årlig på den dårlige forsikringen på en 8 år gammel hund er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg hadde på Elwira. Maks utbetaling gikk ned med alderen og prisen gikk opp. Når jeg satt med en regning på 30 000 betalte de kun 8 000 av det pga. en tidligere operasjon på 6 000. Mulig faren min hadde dårlig vilkår, men å betale over 3000 kr årlig på den dårlige forsikringen på en 8 år gammel hund er ikke aktuelt.

De har vært kun behjelpelige og greie ift. ting vi har trengt dem til på Chess. Men hun har aldri blitt operert til noen stor sum foreløpig.. Så jeg veit ikke hvordan de er der, jeg. Men de kunne ikke matche Lejas forsikring, det innrømte de selv. Spesielforsikringen har ikke de maken til. Så det med forsikring er kjempevanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 258 kr i mnd for mine to, og da er det noe tillegg på Imouto. Sjekka hva de kunne tilby meg på Gjensidige, og der skulle de jaggu ha 7500 kr for å forsikre begge to! :blink: Uansett hvor usympatiske Agira er til tider (mot andre, jeg har kun gode erfaringer) kan jeg rett og slett ikke bytte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Gjensidige.

Byttet etter at jeg måtte diskutere med Agria oppgjøret etter akutt snitt hvor jeg mistet 3 valper og moren til valpene var ikke langt unna. De mente jeg burde ventet til neste dag slik at det ikke ble på natten, og kanskje prøvd med div andre ting først slik at det ikke ble snitt. Den diskusjonen syns jeg rett og slett var for dum å ta når man sitter leser journalen om blødninger, krampe anfall, døde valper osv osv.

Det var andre gangen jeg opplevde at Agria måtte "drøye" utbetaling lengst mulig og ikke godkjente dokumentasjon. Første diskusjonen var ett kutt i poten som hadde ettervirkninger av arrvev med halting/hevelse som gjor at det ble røntgen for å sjekke benbrudd i tær o.l.

Edit:

Hadde gjensidige før Agria sin tid også, og aldri opplevd noe tull med utbetaling der. Agria har jeg bare hatt til de to jeg har nå.

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria. Betaler vel 4500 i året for dalmisen og rundt 3000 for zoien.

Oi, da betaler du enda mer for samme rasen enn det jeg gjør. Forsikring er ikke alltid lett å skjønne seg på, men kjekt og ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du stort sett det samme med i forsikringa som jeg har, bare at jeg betaler nesten 3500 kr i året. Ganske stor forskjell.

Kjenner nå at jeg er glad det er hund jeg har og ikke hest :D Det var dyrt med hest gitt.

Er ganske store forskjeller på ulike raser! Fytti!

Ja hest er ikke billig, verken å forsikre eller noe annet.

Skal sies at gampen min er forsikra i hue og ræva når det gjelder veterinær, rehabilitering og medisin (kløne på 4 bein, så alt som har med skader bruker vi ofte)

I tillegg er hun en dyr rase å forsikre, samt at hun er forsikret som sports/konkurransehest, noe som drar opp premien mye.

Godt bikkjene er billigere i drift :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesh ble opperert for ikke lenge siden, vettn har ikke direkteoppgjør men sendte papirer og alt for meg til Agria, noen dager senere fikk jeg penger inn på kontoen min uten å mukke. (oprasjonen var på over 15k.) Agria <3

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...