Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor har dere forsikret hunden?


Nella
 Share

Recommended Posts

Ser på alle svarene at det er litt forskjellig. Syns det er litt skummelt å ikke ha, da jeg selv fikk bruk for den på forrige hunden. Jeg var fornøyd med oppgjøret til Agria, men det direkteoppgjøret de skryter av merket ikke jeg noe til. Jeg mener at det er endel av poenget med å ha forsikring.

Ser på alle svarene at det er litt forskjellig. Syns det er litt skummelt å ikke ha, da jeg selv fikk bruk for den på forrige hunden. Jeg var fornøyd med oppgjøret til Agria, men det direkteoppgjøret de skryter av merket ikke jeg noe til. Jeg mener at det er endel av poenget med å ha forsikring.

Det avhenger jo av dyreklinikk, ikke forsikringsselskap i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De siste 4 hundene mine har alle vært forsikret i Gjensidige, har vært veldig fornøyd med de. Raskt ute med oppgjør og aldri noe krangling på hva som skal dekkes el ikke

Har Gjensidige og betaler mellom 3400-3800 kr per bikkje, men jeg har + forsikringen og jeg har dessverre brukt den mye. Veldig fornøyd med kundeservice og kjappe utbetalinger uten spørsmål!

ja, hvis jeg ser en dalmatiner så banker hjertet seg nesten ut av brystet, og jeg må slippe alt jeg har for å bli en innpåsliten fremmed som bare MÅ snakke! Det verste jeg vet er når folk ikke vet hvi

Har forsikring i JBF (Jernbanepersonalets Bank og Forsikring), tror de har åpnet for alle eventuelle kunder iløpet av årene. Betaler i overkant av 1500kr i året for blandingsdyret mitt, med egenandel på 500kr. Syntes det er en ganske grei deal med tanke på at forsikringssummen er inntil 30 000kr hvert forsikringsår :ahappy:

Nå kan jeg jo ikke akkurat si at jeg har mange år erfaring på min side, men JBF har alltid vært utrolig flinke med våre tidligere hunder som har lidd av diverse sykdommer, i følge min familie. Bare hatt positive erfaringer med kundeservice, og de er raske på å få ting gjort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger jo av dyreklinikk, ikke forsikringsselskap i så måte

Er det sånn det fungerer? De på dyreklinikken sa det gikk i orden og jeg betalte ingenting. Det var litt etter at jeg fikk regning på mail, med at Agria ikke gikk med på direkteoppgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn det fungerer? De på dyreklinikken sa det gikk i orden og jeg betalte ingenting. Det var litt etter at jeg fikk regning på mail, med at Agria ikke gikk med på direkteoppgjør.

Jeg har oppfattet det slik at klinikkene har avtaler med selskapene angående direkteoppgjør. Noen har bare agria, noen har bare gjensidige, andre har begge, andre har andre (??). Hvis klinikken har hatt avtale med agria om direkteoppgjør og det ikke ble godkjent er det antakeligvis pga usikkerhet om forsikringsselskapet kom til å dekke operasjonen. Jeg ringer alltid agria og hører om det er en KLAR forsikringssak og ber veterinær forhåndssende epikrise slik at situasjonen er tydelig for alle parter. Da blir det ikke misforståelser :) Aldri hatt ett eneste problem med agria og direkteoppgjør, og det har jo blitt et par i det siste.... *sukk* :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gjensidige. Husker ikke helt hvor mye jeg betaler. 2000 ett eller annet. Jeg er kjempe fornøyd! De har alltid fikset direkteoppgjør med hunden min. Hun har de siste årene vært innom en del med en knekt fot, og tre operasjoner for jursvulster. De dekket også steriliseringen som jeg har hørt ikke alle andre har dekket i sammenheng med jursvulster.

Nå vurderer jeg å bytte til Agria, ettersom at Gjensidige ikke forsikrer hunder over 10 år og min nå er blitt 8 år gammel. Men jeg skjønner ikke helt de ulike "pakkene" man kan velge der og hvilken som er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har oppfattet det slik at klinikkene har avtaler med selskapene angående direkteoppgjør. Noen har bare agria, noen har bare gjensidige, andre har begge, andre har andre (??). Hvis klinikken har hatt avtale med agria om direkteoppgjør og det ikke ble godkjent er det antakeligvis pga usikkerhet om forsikringsselskapet kom til å dekke operasjonen. Jeg ringer alltid agria og hører om det er en KLAR forsikringssak og ber veterinær forhåndssende epikrise slik at situasjonen er tydelig for alle parter. Da blir det ikke misforståelser :) Aldri hatt ett eneste problem med agria og direkteoppgjør, og det har jo blitt et par i det siste.... *sukk* :(

Mens Agria nektet å svare meg om de dekte svulst operasjon. De ba meg operere og sende inn.. Jo takk det er jo hyggelig.

Nektet meg livsforsikringer på Amiga også fordi vi avlivd henne av dyrevernsmessige årsaker men Agria sa bare nei hun har HD og moren er ikke røntget. Da dekker vi ingenting. Selvom de skal dekke ting ikke relatert til HD. De prøvde seg også på at øye betennelse var relatert til HD liksom. Aldri vært mer oppgitt over et selskap enn de.

Men de skal ha et bra punkt. Jeg flyttet mine til gjensidige. Og de har en avtale seg imellom så de dekker alle tidligere skader som skjedde mens hundene var forsikret i Agria opp til summen jeg hadde. Så de dekket nå Issi under den regelen (dog direkte oppgjør folket skjønte ikke det :-P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens Agria nektet å svare meg om de dekte svulst operasjon. De ba meg operere og sende inn.. Jo takk det er jo hyggelig.

Nektet meg livsforsikringer på Amiga også fordi vi avlivd henne av dyrevernsmessige årsaker men Agria sa bare nei hun har HD og moren er ikke røntget. Da dekker vi ingenting. Selvom de skal dekke ting ikke relatert til HD. De prøvde seg også på at øye betennelse var relatert til HD liksom. Aldri vært mer oppgitt over et selskap enn de.

Men de skal ha et bra punkt. Jeg flyttet mine til gjensidige. Og de har en avtale seg imellom så de dekker alle tidligere skader som skjedde mens hundene var forsikret i Agria opp til summen jeg hadde. Så de dekket nå Issi under den regelen (dog direkte oppgjør folket skjønte ikke det :-P)

Jeg ringte inn jeg også, og hun kunne selvfølgelig ikke si helt sikkert, men hun trodde det skulle gå bra. Det er første gangen jeg har brukt sånn forsikring,så det er mulig jeg har for høye forhåpninger. Ei venninne av meg har visst hørt flere tilfeller hvor Agria er litt vanskelige. Kanskje det kan lønne seg å høre litt rundt.

Det du skriver med oprasjon og sende inn etterpå..det er liksom der folk trenger forsikring. Det hjelper lite å ha forsikring å operere, hvis de ikke dekker det. Da er man like langt. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg fikk kredittkort gjeld etter agria slo seg vrange. De nektet å dekke avlivning og vanlige konsultasjoner på slutten, alt fordi Amiga hadde en HD diagnose og moren ikke var røntget. Og det står da at direkte relaterte ting ikke skal dekkes. Men de prøvde seg på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to er forsikret i gjensidige, da jeg har bedre erfaring med de enn hva jeg har med agria. Er også greit å ha alle forsikringene samlet (så både hund, hest, bil osv er i gjensidige)

Athena, border collie f.2013, koster 2087,- i året. Hun har 10.000 i liv, 30.000 i veterinær og 4000 i medisin - ikke noe plussdekning enda (kommer til å legge til litt ekstraforsikringer til neste år når hun starter agilitykarrieren sin)

Evita blanding f.2010, koster 2064,- i året. Hun har 3000 i liv, 30.000 i veterinær og 4000 i medisin - hun har heller ikke noe plussdekning, da jeg faktisk ikke har tenkt over det (hun har hatt samme forsikringa siden hun var valp)

Egenandel på de begge er 25/35%

Og ja, jeg synes det er billig! Er vandt til hest, så bikkjer er jo smårusk å forsikre i forhold :innocent: Hesten min koster rett over 10 lapper i året og forsikre (egentlig 12,5 lapper - men jeg har fordelsrabatter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg fikk kredittkort gjeld etter agria slo seg vrange. De nektet å dekke avlivning og vanlige konsultasjoner på slutten, alt fordi Amiga hadde en HD diagnose og moren ikke var røntget. Og det står da at direkte relaterte ting ikke skal dekkes. Men de prøvde seg på alt.

Uff, det er ikke bra. Da er liksom hele poenget borte. Tenkte jeg skulle ta en telefon til Gjensidige en av dagene. Blir jo litt skremt av det jeg hører om Agria. Men på en annen side, så kan nok de fleste forsikringsselskaper prøve å sno seg unna. Veldig synd når det blir sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to er forsikret i gjensidige, da jeg har bedre erfaring med de enn hva jeg har med agria. Er også greit å ha alle forsikringene samlet (så både hund, hest, bil osv er i gjensidige)

Athena, border collie f.2013, koster 2087,- i året. Hun har 10.000 i liv, 30.000 i veterinær og 4000 i medisin - ikke noe plussdekning enda (kommer til å legge til litt ekstraforsikringer til neste år når hun starter agilitykarrieren sin)

Evita blanding f.2010, koster 2064,- i året. Hun har 3000 i liv, 30.000 i veterinær og 4000 i medisin - hun har heller ikke noe plussdekning, da jeg faktisk ikke har tenkt over det (hun har hatt samme forsikringa siden hun var valp)

Og ja, jeg synes det er billig! Er vandt til hest, så bikkjer er jo smårusk å forsikre i forhold :innocent: Hesten min koster rett over 10 lapper i året og forsikre (egentlig 12,5 lapper - men jeg har fordelsrabatter...)

Da har du stort sett det samme med i forsikringa som jeg har, bare at jeg betaler nesten 3500 kr i året. Ganske stor forskjell.

Kjenner nå at jeg er glad det er hund jeg har og ikke hest :D Det var dyrt med hest gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke bra. Da er liksom hele poenget borte. Tenkte jeg skulle ta en telefon til Gjensidige en av dagene. Blir jo litt skremt av det jeg hører om Agria. Men på en annen side, så kan nok de fleste forsikringsselskaper prøve å sno seg unna. Veldig synd når det blir sånn.

å bytte så risikerer du da å ikke få dekket ting som har skjedd før du byttet. så jeg angrer sånnsett på at jeg byttet de andre hundene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle fem i agria, husker ikke hvor mye jeg betaler per hode, men det er en betydelig sum i året. Men på de årene jeg har hatt hund, så har agria punget ut mer på mine hunder enn hva jeg har betalt dem, så jeg syns det er helt greit å ha det sånn. Alle er fullforsikret med høyeste vetforsikring og livsforsikring, samt beaglen har eliteforsikring (jakthund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bytte så risikerer du da å ikke få dekket ting som har skjedd før du byttet. så jeg angrer sånnsett på at jeg byttet de andre hundene mine.

Aha..det tenkte jeg ikke på. Mener du foreksempel hvis han blir syk, og det viser seg at han har vært det lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha..det tenkte jeg ikke på. Mener du foreksempel hvis han blir syk, og det viser seg at han har vært det lenge?

Altså, Issi var syk ifjor, nå har hun blitt syk igjen (etter jeg byttet forsikring), så er det en gammel skade og gjensidige dekker det ikke. Men gjensidige og agria har en deal så de dekker opptil hva jeg hadde isssi forsikret for i agria. Men det var ikke noe jeg forventet kunne skje :P men om det går over 25 tusen så slutter agria å dekke og gjensidige dekker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke bra. Da er liksom hele poenget borte. Tenkte jeg skulle ta en telefon til Gjensidige en av dagene. Blir jo litt skremt av det jeg hører om Agria. Men på en annen side, så kan nok de fleste forsikringsselskaper prøve å sno seg unna. Veldig synd når det blir sånn.

Skjønner ikke hvorfor du skulle bli skremt av agria. Forsikringsvilkåreke står krystallklart og enkelt i papirene man får. De har gjort opp for alle direkteoppgjør og krav jeg har sendt til dem. Som sagt over 40-50 tusen bare på 2 år. Kort ventetid på tlf og ingen krangling.

Tror der er flere fornøyde agriakunder enn misfornøyde, og valget av selskap går nok mer på hvem du har fra før (rabatter hvis du har flere forsikringer) og e t store differanser i pris på rasehunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du skulle bli skremt av agria. Forsikringsvilkåreke står krystallklart og enkelt i papirene man får. De har gjort opp for alle direkteoppgjør og krav jeg har sendt til dem. Som sagt over 40-50 tusen bare på 2 år. Kort ventetid på tlf og ingen krangling.

Tror der er flere fornøyde agriakunder enn misfornøyde, og valget av selskap går nok mer på hvem du har fra før (rabatter hvis du har flere forsikringer) og e t store differanser i pris på rasehunder.

Nei jeg tror det er mer slik at enkelte ting går veldig lett hos de. Men ikke andre mer uspesifiserte ting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Da har du stort sett det samme med i forsikringa som jeg har, bare at jeg betaler nesten 3500 kr i året. Ganske stor forskjell.

Kjenner nå at jeg er glad det er hund jeg har og ikke hest :D Det var dyrt med hest gitt.

Prisen kommer ikke bare an på hvordan forsikring du velger. Den er også avhengig av rase. Raser som er er utsatt for sykdom og skader er også dyrere å forsikre.

Jeg har en i gjensidige og en i agria. Ingen av disse har jeg måttet bruke forsikringa på, men første hunden min ble behandla mot kreft, var forsikra i gjensidige og vi fikk dekka alt uten krangel og med kjappe utbetalinger :) Eneste grunnen til at jeg ikke forsikra valpen også i gjensidige er at de har dobla prisen (på samme rase og samme forsikring). Begge er forsikra for 45.000 og 15 % egenandel. Den voksne uten rehab, men med livsforsikring. Den voksne i gjensidige betaler jeg rett over 2000 for. Nå skulle de ha 4200 for å forsikre valpen tilsvarende (av samme rase). Jeg lurte på å legge til rehab på den voksne og ta bort livsforsikringa, men det ville ikke mannen i gjensidige anbefalle meg, for om jeg endrer noe ville han bli flytta over på nye ordninga med nye priser og jeg ville måtte betale 4200 på han og. Så jeg holder meg på gamle avtalen på han. 4200 på valpen syns jeg var brutalt, så han er forsikra i agria med 45.000 i veterinær og tilleggsforsikringene rehab og medisiner (heter vel noe annet, men ja) til 2100.

Men på den andre siden. Det er jo ikke rart forsikringene går opp i pris. Enkelte behandler jo hundene for sinnsyke summer (uten at det er negativt - for all del skal man jo behandle hundene om de blir syke), og forsikringsselskapene må jo drive så de går i pluss (en fordel til med gjensidige er at de utbetaler prosenter av overskuddet tilbake til forsikringstakerne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har agria nå, betalte 1500 kr i fjor for min mallinois, ingen tilleggsforsikringer tror jeg, om jeg husker rett. Vet ikke om jeg gidder og bytte, men neste gang jeg skal tegne forsikring blir det gjensidige. Grunnen til det er at agria i mange tilfeller er vanskelige og ha med og gjøre. Heldigvis har jeg aldrig hatt behov for og bruke forsikring, men når man trenger den så er det greit og vite at man kan stole på den forsikringen man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enda i pluss jeg, om man ser på innbetalig vs utbetaling hos forsikringselskaper, og jeg har vært hundeeier siden 96. :aww: Dvs de har utbetalt betraktelig mer på de årene enn jeg har betalt inn.

Forsikringer er når en gang lagt opp slik at de med "flaks" betaler inn i alle år uten å måtte bruke forsikringen, mens folk med mindre flaks må bruke den. Derfor vil jo nødvendigvis prisene stige sånn at selskapet går i pluss (og vel så det) hele tiden, og justeres etter raser osv.

At forsikringselskapene ikke dekker HD om ikke foreldra er røntget står krystallklart i vilkårene hos både agria og gjensidige, men kjenner igjen måten agria prøvde å vri seg unna andre ting hos anetteh med min egen korte erfaring med agria. Byttet fort tilbake til gjensidige. :aww: Men er like mange som er misfornøyd med gjensidige som agria, som jeg kjenner hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på den andre siden. Det er jo ikke rart forsikringene går opp i pris. Enkelte behandler jo hundene for sinnsyke summer (uten at det er negativt - for all del skal man jo behandle hundene om de blir syke), og forsikringsselskapene må jo drive så de går i pluss (en fordel til med gjensidige er at de utbetaler prosenter av overskuddet tilbake til forsikringstakerne).

Tja, de prosentene synes jeg er litt salgsgimmick mer enn at det er utrolig varmende gjort av Gjensidige. 2000kr (som er hva folk gjennomsnittlig fikk) er jo forsvinnende lite om man tenker hva du totalt betaler i forsikring på hus, bil, hund og hva man nå ikke har hos de. 2000kr er forsvinnende lite for Gjensidige, og teller selvsagt positivt for de som får pengene. Men Gjensidige gjør det nok fordi denne signaleffekten "shit, jeg fikk penger hos Gjensidige! :o " gjør at folk forteller om dette til alle (slik som du nettopp gjorde), dette er billig reklame og andre som hører at man kan få penger tilbake bytter forsikring. Gjensidige TJENER mer på det, enn de gikk i null for å dele ut småpenger. En digresjon, men.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gjensidige. Husker ikke helt hvor mye jeg betaler. 2000 ett eller annet. Jeg er kjempe fornøyd! De har alltid fikset direkteoppgjør med hunden min. Hun har de siste årene vært innom en del med en knekt fot, og tre operasjoner for jursvulster. De dekket også steriliseringen som jeg har hørt ikke alle andre har dekket i sammenheng med jursvulster.

Nå vurderer jeg å bytte til Agria, ettersom at Gjensidige ikke forsikrer hunder over 10 år og min nå er blitt 8 år gammel. Men jeg skjønner ikke helt de ulike "pakkene" man kan velge der og hvilken som er best.

Gjensidige har noe som heter Gjensidige +, da dekker de hunden hele livet dens. Alle mine har det (dekningen for død/tyveri/bortkomst bortfaller dog ved hovedforfall det året hunden fyller 10 år)

Begge de to veterinærene jeg har brukt i det siste er ikke fornøyd med Agria, de har opplevd at Agria har overprøvd dem opptil flere ganger. Uten at jeg skal si at jeg har noen erfaring med Agria, men det er det jeg hører titt og ofte (man finner nok folk som ikke er fornøyd med Gjensidige og) sånn vil det vel alltid være at alle kan ikke være fornøyd med alle.

Det jeg liker med Gjensidige er at de dekker den alternative behandlingen av allergien til Bodil (akupunktur) mens Agria bare fnyser av det og sier at det ikke er godt nok dokumentert virkning så de vil ikke dekke.

Gjensidige har også dekket 2 kastreringer forebyggende, uten å mukke. Så lenge dyrelegen sier det er nødvendig så virker det som om de dekker det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Tja, de prosentene synes jeg er litt salgsgimmick mer enn at det er utrolig varmende gjort av Gjensidige. 2000kr (som er hva folk gjennomsnittlig fikk) er jo forsvinnende lite om man tenker hva du totalt betaler i forsikring på hus, bil, hund og hva man nå ikke har hos de. 2000kr er forsvinnende lite for Gjensidige, og teller selvsagt positivt for de som får pengene. Men Gjensidige gjør det nok fordi denne signaleffekten "shit, jeg fikk penger hos Gjensidige! :o " gjør at folk forteller om dette til alle (slik som du nettopp gjorde), dette er billig reklame og andre som hører at man kan få penger tilbake bytter forsikring. Gjensidige TJENER mer på det, enn de gikk i null for å dele ut småpenger. En digresjon, men.... ;)

Vel, for meg er det av betydning at jeg får igjen rett over 2000 kr i året når jeg totalt betaler inn 7800 kr hos gjensidige i året. Det er da en ganske stor prosentandel det... Foreldrene mine som har forsikra for mye mer i gjensidige får igjen tilsvarende mye mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...