Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasende schæfer angrep syklist under ritt


Artemis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hunder som dette kan selvfølgelig ikke gå løse omkring, uansett rase. Det er vel alle enige om?

Men ida da, du må jo skjønne at det bare skal nevnes hvis det er en golden eller andre "snille" hunderaser. Hvis det er en "farlig" hunderase så må det for all del ikke fremheves.

Avisoverskriften skulle vel strengt tatt være - "Hund angrep en sykkel" og underteksten si at dessverre var sykkelen m/rytter med i et sykkelritt og syklistene falt av og skadet seg? Ellers - LOL

Skjønner ikke hva dere snakker om, jeg. Det ble jo fremhevet at det var en schæfer. Det er gæærnt når de sier hvilken rase det er og det er gæærnt når de ikke gjør det. Bli enige med dere selv, da!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dere snakker om, jeg. Det ble jo fremhevet at det var en schæfer. Det er gæærnt når de sier hvilken rase det er og det er gæærnt når de ikke gjør det. Bli enige med dere selv, da!

Men ida da, du må jo skjønne at det bare skal nevnes hvis det er en golden eller andre "snille" hunderaser. Hvis det er en "farlig" hunderase så må det for all del ikke fremheves.

:innocent:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ida da, du må jo skjønne at det bare skal fremheves hvis det er en golden eller andre "snille" hunderaser. Hvis det er en "farlig" hunderase så må det for all del ikke fremheves.

:innocent:

Det Bones sier! ALDRI dra frem at det er en skummel rase som verden alt har fordommer mot. Så ja, helt klart rasediskriminering! Nei til det! *gå i tog*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hvorfor det?

Fordi

Skjønner ikke hva dere snakker om, jeg. Det ble jo fremhevet at det var en schæfer. Det er gæærnt når de sier hvilken rase det er og det er gæærnt når de ikke gjør det. Bli enige med dere selv, da!

Derfor

Men ida da, du må jo skjønne at det bare skal nevnes hvis det er en golden eller andre "snille" hunderaser. Hvis det er en "farlig" hunderase så må det for all del ikke fremheves.

:innocent:

Nettopp

Det Bones sier! ALDRI dra frem at det er en skummel rase som verden alt har fordommer mot. Så ja, helt klart rasediskriminering! Nei til det! *gå i tog*

Noe mer du lurte på?

:flag: *gå i tog* :flag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisoverskriften skulle vel strengt tatt være - "Hund angrep en sykkel" og underteksten si at dessverre var sykkelen m/rytter med i et sykkelritt og syklistene falt av og skadet seg?

Ellers - LOL om rasepraten..

Susanne

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er blind, men det står ingenting i artikkelen om hvor hunden kom fra, hvor eieren/handleren var, om den var løs eller i bånd.. Ærlig talt, det står til og med at bikja gikk rett mot sykkelhjulet. Er en schæfer virkelig så lite treffsikker at den bommer på syklisten?

Jeg eier ikke geografikunnskaper, men når jeg googler så står det at Motala er i Sverige.. Trasker det eierløse lausbikjer rundt i gatene i Sverige?

Er det virkelig for alles beste å publisere saken som en direkte anklagelse på 10 setninger av bikje (og rase??) full av mangel på info og ikke et j***a menneske som tar ansvar for bikja (som tydeligvis er renrasa og mest sannsynlig ikke lausbikje) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Mulig jeg er blind, men det står ingenting i artikkelen om hvor hunden kom fra, hvor eieren/handleren var, om den var løs eller i bånd.. Ærlig talt, det står til og med at bikja gikk rett mot sykkelhjulet. Er en schæfer virkelig så lite treffsikker at den bommer på syklisten?

Jeg eier ikke geografikunnskaper, men når jeg googler så står det at Motala er i Sverige.. Trasker det eierløse lausbikjer rundt i gatene i Sverige?

Er det virkelig for alles beste å publisere saken som en direkte anklagelse på 10 setninger av bikje (og rase??) full av mangel på info og ikke et j***a menneske som tar ansvar for bikja (som tydeligvis er renrasa og mest sannsynlig ikke lausbikje) ?

Nei, altså,

Fra rasediskriminering til revolver.. Jeg har fulgt en tråd på ett terrengsykkelforum.. "**** hund" e.l. hvor syklistene viser skremmende holdninger til hund. Det dreier lite om løsninger og mer unnskyldninger til å pigge de med skistav og massekrere hjernen med forkranken o.l. Artikkelen passer dårlig i den anledning. Tråden finnes her om noen sku være interessert. Rein skjær galskap, ikke ett miljø jeg vil assosieres med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså,

Fra rasediskriminering til revolver.. Jeg har fulgt en tråd på ett terrengsykkelforum.. "**** hund" e.l. hvor syklistene viser skremmende holdninger til hund. Det dreier lite om løsninger og mer unnskyldninger til å pigge de med skistav og massekrere hjernen med forkranken o.l. Artikkelen passer dårlig i den anledning. Tråden finnes her om noen sku være interessert. Rein skjær galskap, ikke ett miljø jeg vil assosieres med..

Har du sett kommentarene under artikkelen i DB? Her ser vi faktisk at folk nesten forsvarer schæferen :o (overrasket over at schæferen slapp så billig unna folks "hat")

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har du sett kommentarene under artikkelen i DB? Her ser vi faktisk at folk nesten forsvarer schæferen :o (overrasket over at schæferen slapp så billig unna folks "hat")

Wow, nei jeg har av hensyn til egen mental helse bestemt meg for å stort sett holde meg unna kommentarfelt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, nei jeg har av hensyn til egen mental helse bestemt meg for å stort sett holde meg unna kommentarfelt.. :P

Ja bråbestemte meg for å løpe ut av den tråden du linket til. Kjente pulsen steg noen hakk etter fyren som forklare om staven mellom øya og hvilken opplevelse det var å trekke staven ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså,

Fra rasediskriminering til revolver.. Jeg har fulgt en tråd på ett terrengsykkelforum.. "**** hund" e.l. hvor syklistene viser skremmende holdninger til hund. Det dreier lite om løsninger og mer unnskyldninger til å pigge de med skistav og massekrere hjernen med forkranken o.l. Artikkelen passer dårlig i den anledning. Tråden finnes her om noen sku være interessert. Rein skjær galskap, ikke ett miljø jeg vil assosieres med..

Leste litt i tråden.. Jeg skjønner at ikke alle setter like stor pris på hund altså, men er det seriøst sånn at folk tror det er greit å banke opp et levende vesen eller t.o.m. kverke det, kun fordi det er i veien for sykkel-/skituren deres? Det er en forb**na viktig sykkeltur om du skal ta fra noen et elsket familiemedlem så du skal kunne fortsette uforstyrret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om hundeeiere har selvinnsikt nok til å innse at bikkjer på vift foran eller i syklister og skigåere er potensielt farlig, ikke bare for bikkja, men for den som sitter på sykkelen eller står på skia også? Kan det da være forståelse for at bikkjer er et irritasjonsmoment? Særlig med tanke på hvor mange hundeeiere som ikke har kontroll på bikkjene sine?

Sånn utover det, så syns jeg folk flest har en skremmende holdning til syklister. Dytt de i renna, fis forbi de i ørti km i timen på en trang vei bare fordi de irriterer deg, bann og vis finger og vær generelt pissed off bare du ser en på tråsykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om hundeeiere har selvinnsikt nok til å innse at bikkjer på vift foran eller i syklister og skigåere er potensielt farlig, ikke bare for bikkja, men for den som sitter på sykkelen eller står på skia også? Kan det da være forståelse for at bikkjer er et irritasjonsmoment? Særlig med tanke på hvor mange hundeeiere som ikke har kontroll på bikkjene sine?

Men altså, hundene mine er da bare snille. De vil jo bare leke. Syklisten og skiløperen kan vel bare styre utenom. Marka er for alle. Veien også. Jeg må jo la Fido og Fidoline løpe løs, om ikke får de jo ikke trimmen de trenger. De er jo så søte og, så at noen kan bli irritert på dem, nei det kan jeg da virkelig ikke forstå. Jeg har da selvsagt full kontroll, men når dte kommer en syklist i 100 km/t farende forbi, er det jo selvsagt at Fido gjerne lukker ørene litt da, han vil jo finne ut hva det er som raser forbi. Menkontroll har jeg altså. Og noen ganger bruker jeg flexi, og da kan jo ingen si noe, for da har jeg dem jo i bånd, om skiløperen eller syklisten ikke ser båndet tvers over sporet/gangfeltet, så er da det ikke min feil vel.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Sånn utover det, så syns jeg folk flest har en skremmende holdning til syklister. Dytt de i renna, fis forbi de i ørti km i timen på en trang vei bare fordi de irriterer deg, bann og vis finger og vær generelt pissed off bare du ser en på tråsykkel.

Du leste ikke linken jeg la ut til syklistene om hvordan de hater hunder? Du mener de er i sin fulle rett til å pigge hunder med skistaver og slakte de med kranken?

Jeg er ganske sikker på at det ville blitt er helsikes rabalder om folk begynte stå på skateboard, rollerblades o.l. på veiene.. Hvorfor det skal være greit med sykkel å sperre for normal trafikk er for meg ubegripelig og særlig når vi har sykkelstier men de er jo ikke bra nok for de talentløse racersykkeldekka som ikke tåler en flis i veibanen.. De oppfører seg ofte svært hensynsløst. De færreste er f.eks klar over at bilister ikke har vikeplikt for sykling over forgjengerfelt osv.. Nei, de har ikke min sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...