Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasende schæfer angrep syklist under ritt


Artemis
 Share

Recommended Posts

Nå snakket vi ikke om meg, men jeg spør hvorfor de velger å ikke legge seg på en fin sykkelsti uten folk.

For å presisere jeg har ikke noe i mot syklister og jeg tar hensyn!

Til ditt spørsmål: så ja, alle de andre sykler jo på veien :P Folk er stort sett oppmerksomme når jeg gir beskjed i god tid. Får øvd på brølestemmen min.

Jeg benytter meg gjerne av sykkelstier de gangene jeg sykler jeg, men jeg sykler for å trimme bikkja, ikke for å klare å sykle Trondheim-Oslo. Det er en viss forskjell, ikke sant? Vi ødelegger ikke så mye av treninga av å ha vikeplikt for alt vi, men jeg tror kanskje det er slitsomt å prøve å sykle litt i tempo og måtte vike for både biler og fotgjengere? Det er forøvrig ikke så mange sykkelstier rundt her jeg bor, selv om vi har sånt som ligner på disse bildene i artikkelen. Her på bøgda kalles sånn sykkel og gangsti det, og der går det folk. De er det ikke lov til å passere raskere enn i gangfart, fastslo vi vel i går?

Blir kanskje litt enklere om vi først ser på hva fortau er for noe merkelige greier..

Hvis du ikke har vært i byen før kan du også google "fortau" å velge bilder så får du litt å se på. :)

Ble det enklere nå?

Det er mye mer morsomt med sarkasme om den er berettiget. Nei, det ble ikke enklere nå. Det er mye mulig at byer ser annerledes ut "der nede", men de såkalte sykkelstiene dere ser på bilder, kan like gjerne være "gang- og sykkelfelt", kan det ikke?

2127010344.jpg

Fra gang- og sykkelveien langs Osloveien ved Moss. Siden du er så for googling, kan jo du søke etter flere bilder av gang- og sykkelveier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hunder som dette kan selvfølgelig ikke gå løse omkring, uansett rase. Det er vel alle enige om?

Men ida da, du må jo skjønne at det bare skal nevnes hvis det er en golden eller andre "snille" hunderaser. Hvis det er en "farlig" hunderase så må det for all del ikke fremheves.

Avisoverskriften skulle vel strengt tatt være - "Hund angrep en sykkel" og underteksten si at dessverre var sykkelen m/rytter med i et sykkelritt og syklistene falt av og skadet seg? Ellers - LOL

Er jo rart at de fleste som kjører bil klarer å legge seg ut i kanten og slippe forbi om man hindrer trafikk da.

Tilogmed klarer folk å blinke for å signalisere at det er klart.

På vei ned i Sørkedalen igår hvor jeg kjørte noen knappe km så passerte jeg 12 syklister totalt. Ofte ligger de bredt ut så motgående felt og mitt felt må passe på så vi ikke kræsjer i tillegg.

Men her er dag syklet det en dame i veien og jeg la meg rolig bak og krabbet opp bakken bak hun, så tittet hun og hopet opp på sykkelveien og fortsatte, hun fikk et vink og mange fine tanker :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart hvor greit det er for folket at hunder jakter syklister jeg. Synd jeg ikke visste det den gangen jeg hadde en syklistjaktende hund, hun kunne jo alltid gått løs hun. Jeg kan jo bare slutte å ha dårlig samvittighet for de tre stakkars pensjonistene hun jagde også, de fikk som fortjent, frekke folka som sykla forbi hagen vår :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Fra gang- og sykkelveien langs Osloveien ved Moss. Siden du er så for googling, kan jo du søke etter flere bilder av gang- og sykkelveier?

Sykkelstier er gang og sykkelstier/felt.. Sorry om jeg var noe uklar der.. Artikkelen du linker til står det sykkelsti i overskriften mens det står gang og sykkelsti under, jeg ser ikke noe feil i det. Uansett så skiller disse seg fra fortau og det var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart hvor greit det er for folket at hunder jakter syklister jeg. Synd jeg ikke visste det den gangen jeg hadde en syklistjaktende hund, hun kunne jo alltid gått løs hun. Jeg kan jo bare slutte å ha dårlig samvittighet for de tre stakkars pensjonistene hun jagde også, de fikk som fortjent, frekke folka som sykla forbi hagen vår :aww:

Det er helt utrolig hva du får ut av innlegg her inne for tiden...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelstier er gang og sykkelstier/felt.. Sorry om jeg var noe uklar der.. Artikkelen du linker til står det sykkelsti i overskriften mens det står gang og sykkelsti under, jeg ser ikke noe feil i det. Uansett så skiller disse seg fra fortau og det var poenget mitt.

Men det er gående på gang- og sykkelstier, og da er det ikke lov til å passere de i sjuhundreoghelvete, er det vel?

Det er helt utrolig hva du får ut av innlegg her inne for tiden...

Dette er en diskusjon på 5 sider, der de 4 siste sidene har handlet om hvor ****** det er at folk sykler på veiene, ikke hvor ****** det er at bikkjer angriper syklister. Why is that?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men det er gående på gang- og sykkelstier, og da er det ikke lov til å passere de i sjuhundreoghelvete, er det vel?

Like lite lov som det er å opptre hensynsløst og uaktsomt på veien.

Riktig det, forresten hvor mange gående ser du på alle bildene vi har sett på i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er gående på gang- og sykkelstier, og da er det ikke lov til å passere de i sjuhundreoghelvete, er det vel?

Dette er en diskusjon på 5 sider, der de 4 siste sidene har handlet om hvor ****** det er at folk sykler på veiene, ikke hvor ****** det er at bikkjer angriper syklister. Why is that?

Og når ble det uvanlig at tråder går litt over til noe annet? Vil det automatisk si at man er negativ til den "andre siden" av saken?

Jeg har egentlig ikke lyst til å diskutere det engang, for du har vært så negativ til alt, og det er tydeligvis "inn" å være imot strømmen i (kan ikke si alle, for jeg gidder ikke være så aktiv og lese i alt) omtrent alle diskusjoner.

men ja, selvfølgelig. HELE sonen (for ja, viktig å dra alle under en kam, minus 2ne) syns det er heeelt greit at bikkjer spiser syklister til frokost, og syns det er helt greit å kjøre ned en syklist eller to per kjøretur, fordi de sitter og sier at også syklister bør ta hensyn.. Ja det er det vi gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like lite lov som det er å opptre hensynsløst og uaktsomt på veien.

Riktig det, forresten hvor mange gående ser du på alle bildene vi har sett på i det siste?

Det er sånn passe hensynsløst og uaktsomt å presse syklister ut av veien også.

Jeg benytter meg stadig av gang- og sykkelfelt jeg. Vi har ikke så mye fortau her jeg bor, men vi har masse gang- og sykkelfelt.

Og når ble det uvanlig at tråder går litt over til noe annet? Vil det automatisk si at man er negativ til den "andre siden" av saken?

Jeg har egentlig ikke lyst til å diskutere det engang, for du har vært så negativ til alt, og det er tydeligvis "inn" å være imot strømmen i (kan ikke si alle, for jeg gidder ikke være så aktiv og lese i alt) omtrent alle diskusjoner.

men ja, selvfølgelig. HELE sonen (for ja, viktig å dra alle under en kam, minus 2ne) syns det er heeelt greit at bikkjer spiser syklister til frokost, og syns det er helt greit å kjøre ned en syklist eller to per kjøretur, fordi de sitter og sier at også syklister bør ta hensyn.. Ja det er det vi gjør...

Det er kanskje en håndfull innlegg her hvor man påpeker at hunder ikke burde angripe syklister. Kanskje. Første siden er full av innlegg om rasediskriminering, hvorvidt man burde nevne rase eller ikke i artikler som handler om hund, eller om schäfere er lite treffsikre som treffer sykkelhjul i stedet for syklisten når de angriper. Jeg syns kanskje ikke det tyder på at man syns det er noen big deal at en hund - uavhengig av rase, faktisk - angriper syklister eller syklene deres.

Men du veit det, Monica, du må ikke lese innleggene mine om de irriterer deg sånn. Du kan for det første scrolle over de, og hvis det er vanskelig, så finnes det en mulighet for å ignorere brukere du ikke vil lese innleggene til. Den anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn passe hensynsløst og uaktsomt å presse syklister ut av veien også.

Jeg benytter meg stadig av gang- og sykkelfelt jeg. Vi har ikke så mye fortau her jeg bor, men vi har masse gang- og sykkelfelt.

Det er kanskje en håndfull innlegg her hvor man påpeker at hunder ikke burde angripe syklister. Kanskje. Første siden er full av innlegg om rasediskriminering, hvorvidt man burde nevne rase eller ikke i artikler som handler om hund, eller om schäfere er lite treffsikre som treffer sykkelhjul i stedet for syklisten når de angriper. Jeg syns kanskje ikke det tyder på at man syns det er noen big deal at en hund - uavhengig av rase, faktisk - angriper syklister eller syklene deres.

Men du veit det, Monica, du må ikke lese innleggene mine om de irriterer deg sånn. Du kan for det første scrolle over de, og hvis det er vanskelig, så finnes det en mulighet for å ignorere brukere du ikke vil lese innleggene til. Den anbefales.

Jeg vet vi er enige om å være uenige, og det er egentlig ikke vits å si noe mer, ettersom det bare blir å gjenta seg om og om igjen til det kjedsommelige. Men det handler litt med hvilke øyne som leser. Og det skulle vært morsomt å sett hvor mange som har lest det samme du har lest igjennom disse 5 sidene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet vi er enige om å være uenige, og det er egentlig ikke vits å si noe mer, ettersom det bare blir å gjenta seg om og om igjen til det kjedsommelige. Men det handler litt med hvilke øyne som leser. Og det skulle vært morsomt å sett hvor mange som har lest det samme du har lest igjennom disse 5 sidene...

Det jeg hadde syns var interessant, var om du gadd å diskutere tema for tråden, enten det er schäfer som angriper syklister eller hvor irriterende syklister er, fremfor å diskutere meg som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del steder det ikke er sykkelvei (fortau er vel forbudt å sykle på?). Østover til Oslo fra Arendal er det et stykke det ikke finnes alternativ vei for syklister,der MÅ man ut på E-18. Jeg så en gang en pappa på denne strekka som hadde med seg datter på 10 (?) år ca,lille jenta lå så langt ute i kanten hun bare klarte og bilene sneiet henne med speilet,ruste forbi og det var faktisk ikke èn eneste en som gav dem plass. Det finnes veldig mange steder det ikke finnes sykkelvei,men jeg opplever ikke at bilistene er mere hensynsfulle der. Mitt argument ang kryssende utfarter er at det er tryggere å kjøre på forkjørsvei og selvsagt følge trafikkreglene der som alle andre. Sykkelveiene blir også lagt foran (forstå det de som kan hvorfor de ikke er trukket bak) buss-skur der horder ruser ut av skuret så fort bussen viser seg,ungdom knuser flasker mens de venter på bussen i helgene,de som kommer i bil utfra husene sine er kun konsentrert på trafikken på bilveien de skal ut på,de titter ikke på sykkelveien som krysser i det hele tatt. Og sykkelveiene er lagt slik at folk må stå på sykkelveien og vente når de skal ut i trafikken med bil. Her nede har de laget et sykkelfelt i veibanen på begge sider av forkjørsvei (bare noen få km inn til Arenda). Det fungerer utmerket. Skulle ønske en slik løsning fantes flere steder. Så løsningen er vel å trykke på kommunene for å legge bedre til rette for syklister (og rulleski).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...