Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasende schæfer angrep syklist under ritt


Artemis
 Share

Recommended Posts

Jeg var ute og syklet med bikkja en gang, da jeg ble forbisyklet at to kondomdresser. Den ene av dem syklet så nært meg at han var borti meg... Det er av sine egne...osv :aww:. Jeg har aldri hatt ubehagelige opplevelser med bilister når jeg har syklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hunder som dette kan selvfølgelig ikke gå løse omkring, uansett rase. Det er vel alle enige om?

Men ida da, du må jo skjønne at det bare skal nevnes hvis det er en golden eller andre "snille" hunderaser. Hvis det er en "farlig" hunderase så må det for all del ikke fremheves.

Avisoverskriften skulle vel strengt tatt være - "Hund angrep en sykkel" og underteksten si at dessverre var sykkelen m/rytter med i et sykkelritt og syklistene falt av og skadet seg? Ellers - LOL

Har dere ikke bremser på syklene sørpå? :teehe:

Prøvd å bråbremse fra 50 km/t? :) Forresten har vi akkurat avviklet dag 1 av NM med juniorer og U23. Over 200 til start i et mesterskap. Sier noe om bredden,og hvor ønsker dere at disse skal trene? . Husk på at mange av dem dere prøver å kjøre ihjel der ute er nettopp disse. Fra 12 (!) år og oppover.

Red: Og som sagt,jeg er helt for at alle skal vise hensyn,men vi sykler med livet som innsats der ute. Og mange av dem som sykler i felt legger nettopp juniorene ytterst og gubbene nærmest bilene,for å skjerme de yngste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skummelt når det liksom er allment akseptert å jævles mot syklister i veibanen. Bilførere skaper så mange livsfarlige situasjoner (med vilje) at dere vil ikke tro det før dere sitter utenfor den hvite stripa på racer. Og som sagt,sykkelveiene her i landet er ikke egnet for sånne sykler. Dere ergrer dere jo også over Fiffi og Dachsnytt i flexi (uten stoppknapp)...prøv å passere sånne i utforbakke på sykkel,feks. Jeg sykler alltid alene så jeg er ikke noe felt noen behøver å ergre seg over. Allikevel har jeg et hundretalls ganger blitt forsøkt presset av veien av billister.

Det samme sier pappa. Det samme ser jeg selv når jeg er ute og kjører bil. Jeg får helt hjertebank innimellom når folk kjører forbi syklister, de er så nær at hadde syklisten velta, så hadde de havna oppå eller under bilen.

Og seriøst Kaja. Det er når folk irriterer seg de gjør kørka ting, feilvurderer og sjanser på at ting går bra. Nei, jeg sier ikke at alle som irriterer seg kjører på eller presser syklister av veien, men irritasjon er ikke akkurat en boost for vurderingsevnen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Prøvd å bråbremse fra 50 km/t? :)

Ikke noe problem det om man velger en sykkel og utstyr som skal kunne bråbremse fra 50 km/t. ;) Ikke bare gå fort og veie lite, brukt pengene på bremser ikke karbonrammer.. Akkurat kjøpt meg ny sykkel og gikk opp på hele utstyrspakka mye pga bremsene men så sykler jo ikke jeg ute i trafikken og har bare meg selv å tenke på.. *host* Drister meg til å påstå at dagens landeveissykler overhodet ikke er laget m.t.p. trafikksikkerhet og det er jo kun etter brukernes preferanser.. At dem tørr sier jeg bare og da tenker jeg ikke på bilistene men dems egne sykler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem det om man velger en sykkel og utstyr som skal kunne bråbremse fra 50 km/t. ;) Ikke bare gå fort og veie lite, brukt pengene på bremser ikke karbonrammer.. Akkurat kjøpt meg ny sykkel og gikk opp på hele utstyrspakka mye pga bremsene men så sykler jo ikke jeg ute i trafikken og har bare meg selv å tenke på.. *host*

Mongosykkel bør sykles på sykkelvei,det er jeg helt enig i. Ikke får man opp særlig fart og de dekkene tåler asfalt som ikke er feid siden i fjor vår,og tåler å måtte ned i grøfta fordi det skal gåes to i bredden med barnevogn. Jeg sykler også ballongdekk på sykkelvei,men racer er tryggest i veibanen. Og det sier jo litt :shocked: Danskene er kjempeflinke med sykkelvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Mongosykkel bør sykles på sykkelvei,det er jeg helt enig i. Ikke får man opp særlig fart og de dekkene tåler asfalt som ikke er feid siden i fjor vår,og tåler å måtte ned i grøfta fordi det skal gåes to i bredden med barnevogn. Jeg sykler også ballongdekk på sykkelvei,men racer er tryggest i veibanen. Og det sier jo litt :shocked: Danskene er kjempeflinke med sykkelvei.

Mongosykkel, den var ny men om du tenkte på meg så er det nok stisykkel som gjelder. Har ikke noe på hverken sykkelvei eller grus å gjøre.. ;)

Var faktisk nede i landet titt på demo for litt siden, prøvde sykler av verste sort *mongosykkel*, sti / utfor. Etter å ha testet flere og vi avsluttet for dagen ble vi stående å se på en landeveissykkel, ingen hadde prøvd noen av dem og vi ble stående å lure på hvordan folk tørr å sykle på sånt.. Det er faktisk noe i det, jeg syns det sier en hel del.. Hadde jeg hatt unger hadde jeg aldri gitt dem noe sånt, heller en hjelm og sendt de ned Hafjell, mye tryggere da har de hvertfall bremser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er moro,og man har jo bremsen rett ved hånda. Hva som gjør det farlig er alle Hillbillies. Temposykkel er skumlere for da må man flytte grepet for å komme til bremsen så den bruker jeg ikke langs veldig trafikert vei.

Her motsier du deg selv. Du må flytte hånda på ett styre som er altfor smalt til å ha noenlunde kontroll for å bremse, hva er trafikksikkerheten i det?.. Galskap spør du meg og det syns jo hvordan de vingler, aldri ett ritt uten massevelt osv..

Og til det med 50km/t du syns ikke det er litt rart at du skriver det sånn om å bremse på asfalt mens andre kan bremse i full fart i nedoverbakke i terreng folk ikke går i engang? Det kan ikke forklares med noe annet enn utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her motsier du deg selv. Du må flytte hånda på ett styre som er altfor smalt til å ha noenlunde kontroll for å bremse, hva er trafikksikkerheten i det?.. Galskap spør du meg og det syns jo hvordan de vingler, aldri ett ritt uten massevelt osv..

På racer/bukkestyre har du èn finger på bremsen og trenger ikke bytte grep i det hele. Og bukkestyre er ikke smalt. Temposykkel må man flytte hånda for å bremse,og der er styret smalt. Temposykkel blir aldri syklet i felt og er ulovlig i konkurranser utover enkeltstart. To forskjellige sykler. Temposykkel er farlig i trafikken,ja.

Red: problemet er jo ikke at man ikke KAN bremse på asfalt,men farten man får opp og antallet uforutsette farlige hindringer som dukker opp på sykkelvei kontra i bilbanen. Selvsagt bråbremser man om det kommer en unge trillende ut i veien. På sykkelvei har man vikeplikt for absolutt alt pluss at man må risikere fortenner og kragebein for å ikke kjøre ihjel Fiffi feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

På racer/bukkestyre har du èn finger på bremsen og trenger ikke bytte grep i det hele. Og bukkestyre er ikke smalt. Temposykkel må man flytte hånda for å bremse,og der er styret smalt. Temposykkel blir aldri syklet i felt og er ulovlig i konkurranser utover enkeltstart. To forskjellige sykler. Temposykkel er farlig i trafikken,ja.

Ok da, er ikke så inne i det der.. :icon_redface: Men de er fortsatt smale.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går opplevde jeg noe av det mer irriterende og sjokkerende jeg har gjort i min tid som innehaver av førerkort for bil.

Det virker altså som om syklister ikke har noen form for forståelse for sin egen posisjon i samfunnet. Hadde jeg personlig sittet på sykkelen min (som nå er stjålet, men lell) uten hjelm på en 4felts veg (vi har ikke motorveg i nord-norge) og kjørt filskifter på rein måfå mens det tuter og kjører biler i 20km/t bak deg.... Nei. Dæven altså. Det får være grenser på at ANDRE skal passe på at du ikke dør, her hadde syklisten fortjent å fått en kakk på bakhjulet så man fikk litt mer behov for å BEVARE livet sitt SELV?! For å toppe hele skjiten så sykler altså denne fjotten i en 60sone, smokker rett inn i ei rundkjøring og bruker hverken retningstegn med armene eller noe. Når jeg endelig kom meg unna dusten så er det enda ei dame som sykler oppover en bakke som basically er en lang sving. Jeg har ikke sjans å passere henne pga min lave fart og dårlig sikt inn i svingen, det er et flott bredt fortau rett på andre siden av vegen hvor det ikke går EI SJÆL. Men neida, kjerringa trøkka videre og prusta og pesa oppover, tilsynelatende uberørt av de trafikale situasjonene hun skapte. Jeg hadde følt meg sinnsykt ubekvem på en 4felts veg med 60sone før jeg bare heiv meg inn i ei rundkjøring, og iallefall hadde jeg vært så egoistisk at jeg ikke en gang viker ut på fortauet eller omså litt ut i grøftekanten og venter litt slik at køen bak kan passere. Hadde det ikke vært meg kan det godt hende noen hadde pressa seg forbi og skapt farlige forbikjøringssituasjoner.

"Her kommer jeg", jadda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går opplevde jeg noe av det mer irriterende og sjokkerende jeg har gjort i min tid som innehaver av førerkort for bil.

Det virker altså som om syklister ikke har noen form for forståelse for sin egen posisjon i samfunnet. Hadde jeg personlig sittet på sykkelen min (som nå er stjålet, men lell) uten hjelm på en 4felts veg (vi har ikke motorveg i nord-norge) og kjørt filskifter på rein måfå mens det tuter og kjører biler i 20km/t bak deg.... Nei. Dæven altså. Det får være grenser på at ANDRE skal passe på at du ikke dør, her hadde syklisten fortjent å fått en kakk på bakhjulet så man fikk litt mer behov for å BEVARE livet sitt SELV?! For å toppe hele skjiten så sykler altså denne fjotten i en 60sone, smokker rett inn i ei rundkjøring og bruker hverken retningstegn med armene eller noe. Når jeg endelig kom meg unna dusten så er det enda ei dame som sykler oppover en bakke som basically er en lang sving. Jeg har ikke sjans å passere henne pga min lave fart og dårlig sikt inn i svingen, det er et flott bredt fortau rett på andre siden av vegen hvor det ikke går EI SJÆL. Men neida, kjerringa trøkka videre og prusta og pesa oppover, tilsynelatende uberørt av de trafikale situasjonene hun skapte. Jeg hadde følt meg sinnsykt ubekvem på en 4felts veg med 60sone før jeg bare heiv meg inn i ei rundkjøring, og iallefall hadde jeg vært så egoistisk at jeg ikke en gang viker ut på fortauet eller omså litt ut i grøftekanten og venter litt slik at køen bak kan passere. Hadde det ikke vært meg kan det godt hende noen hadde pressa seg forbi og skapt farlige forbikjøringssituasjoner.

"Her kommer jeg", jadda...

Var sikkert en sørlending,her nede leveres bilene uten blinklys,så da tror alle de er fritatt fra å bruke signaler i trafikken :) Som sagt,alle får ta hensyn. Barnevogner,gående,med hund,uten hund,rulleski,hest,hund,sykkel,rullestol,rollerblades...gud hjelpe meg så mye som skal ha plass i tillegg til biltrafikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg har ikke sjans å passere henne pga min lave fart og dårlig sikt inn i svingen, det er et flott bredt fortau rett på andre siden av vegen hvor det ikke går EI SJÆL.

Må da skjønne det bare er tullinger med mongosykkel og ballongdekk som kan sykle på sykkelsti! :lol:

Disse såkalte landeveissyklene må ha nypolert asfalt for ikke punktere, og gud forby om det måtte ligge noe grusrester der da vrir jo hele hjulet seg. osv osv.. Husk at disse syklene betaler de gjerne 50.000,- for at skal være lette å kunne skryte til naboen av vekta på alt karbonrælet, ikke noe annet. Da tar det seg dårlig ut på sykkelstien.. Bremser som faktisk virker skal de hvertfall ikke ha det veier jo altfor mye. :o Sånne sykler sku vel strengt tatt vært forbehold bane.. Før var det faktisk sånn, da syklet de med sånt skrammel på velodromer.

---

– De sperret oss med vilje

Tullinger, ikke noe annet.

– Jeg ble liggende bak disse i mange minutter. Vanligvis legger man seg til siden for å gi plass til trafikk som vil forbi. Disse gjorde seg enda brede da vi forsøkte å passere, forteller han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da skjønne det bare er tullinger med mongosykkel og ballongdekk som kan sykle på sykkelsti! :lol:

Disse såkalte landeveissyklene må ha nypolert asfalt for ikke punktere, og gud forby om det måtte ligge noe grusrester der da vrir jo hele hjulet seg. osv osv.. Husk at disse syklene betaler de gjerne 50.000,- for at skal være lette å kunne skryte til naboen av vekta på alt karbonrælet, ikke noe annet. Da tar det seg dårlig ut på sykkelstien.. Bremser som faktisk virker skal de hvertfall ikke ha det veier jo altfor mye. :o Sånne sykler sku vel strengt tatt vært forbehold bane.. Før var det faktisk sånn, da syklet de med sånt skrammel på velodromer.

---

– De sperret oss med vilje

Tullinger, ikke noe annet.

Gubbjævler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubbjævler!

Egentlig litt tilfeldig sitat, men du nevnte sykkelveier som ikke var rengjort og slikt.

Her i artikkelen ser vi en syklist som ligger helt ute i kanten av veien (her faller grusargumentet rett i do, for her må det jo være mye grus), mens det er en fin og flott sykkelsti på andre siden av grøfta. Hvorfor kan man ikke da sykle på sykkelstiene? Hvorfor maser man etter de men ikke bruker dem når de først har dukket opp? Til argumentet om at det er folk i veien har jeg ett forslag: Bruk plingetingen og si i fra at dere kommer, så flytter folk flest seg. Eller bruk stemmen, men en høflig stemme, funker fint det å! Jeg sykler mye på grusveier opp til Ullvålseter nå på sommeren. Her møter jeg mange joggere som bruker øreplugger, sjeldent noe problem faktisk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Sykler du i en 40-50 km/t på sykkelstier og fortau, Margrete?

Nå heter ikke jeg Margrete men

1. Greit i denne sammenheng å skille sykkelstier og fortau.

2. Jeg hadde ikke hatt noe problem om det var min greie nei, uansett en hastighet de færreste holder i snitt.. Mange steder er det da mer enn flott og fint og oversiktlig nok som f.eks her ute hvor jeg bor, masse lange strekker, åpne sletter o.l. Men er det bra nok, neida..

3. Ødelegger treningsrytmen om de skulle måtte bremse med bremsene de ikke har, gud forby!

4. Som over, sykkelstiene er avbrutt av stikkveier for bilene.. Ved å sykle på veien bruker de som argument at de har forkjørsrett selvom bilene har vikeplikt for syklister på sykkestiene.. Forstå det den som kan..

5.

6.

7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå heter ikke jeg Margrete men

1. Greit i denne sammenheng å skille sykkelstier og fortau.

2. Jeg hadde ikke hatt noe problem om det var min greie nei, uansett en hastighet de færreste holder i snitt.. Mange steder er det da mer enn flott og fint og oversiktlig nok som f.eks her ute hvor jeg bor, masse lange strekker, åpne sletter o.l. Men er det bra nok, neida..

1. Hvordan ser du at det er sykkelsti og ikke fortau på det bildet? Jeg er oppriktig nysgjerrig, jeg ville gått ut fra at det er et fortau, nemlig.

2. Hvis det er lange fine oversiktelige strekker er det vel ikke noe stress å få kjørt forbi en syklist eller to heller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

1. Hvordan ser du at det er sykkelsti og ikke fortau på det bildet? Jeg er oppriktig nysgjerrig, jeg ville gått ut fra at det er et fortau, nemlig.

Fortau her:

199020325.jpeg

Eller her:

1009856366.jpg?

:icon_confused:

2. Hvis det er lange fine oversiktelige strekker er det vel ikke noe stress å få kjørt forbi en syklist eller to heller da?

Du har tydeligvis ikke vært her nede i sommerhalvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sykkeltråden var jo stappfull av sarkasme, om man legger godviljen til, vel å merke. Vi hundefolk må slutte å være så ***** sarte, jeg leste sarkasmen i tråden på LANG vei.
OM en av mine bikkjer skulle finne på å løpe etter syklist (det etter å ha kommet seg ut av hagen, det har foreløpig aldri skjedd) - å vært ufinslig, så har jeg vel egentlig bare meg selv å skylde, eller?

Om man setter ting litt i perspektiv - man er ute å går tur/Jogger/sykkler/sett inn det som passer med bikkja, å det kommer en løsbikkje løpende i hundreåhelvette med fråden stående ut kjeften, hva ville du som hundeeier da gjort for å beskytte egen hund?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykler du i en 40-50 km/t på sykkelstier og fortau, Margrete?

Nå snakket vi ikke om meg, men jeg spør hvorfor de velger å ikke legge seg på en fin sykkelsti uten folk.

For å presisere jeg har ikke noe i mot syklister og jeg tar hensyn!

Til ditt spørsmål: så ja, alle de andre sykler jo på veien :P Folk er stort sett oppmerksomme når jeg gir beskjed i god tid. Får øvd på brølestemmen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nei, siden det er så lett å se forskjell, hvorfor ikke forklare meg hva som er hva på begge bildene, Snusken?

Blir kanskje litt enklere om vi først ser på hva fortau er for noe merkelige greier..

Fortau er den delen av en bygate som er reservert fotgjengere. Bredden kan variere fra strøk til strøk og by / land fra totalt fraværende og til mange meter.

Hvis du ikke har vært i byen før kan du også google "fortau" å velge bilder så får du litt å se på. :)

Ble det enklere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...