Gå til innhold
Hundesonen.no

Huskyliv!


tywin
 Share

Recommended Posts

Hei hei sonefolk. Har fulgt med dere i smug ganske lenge, tenkte det var på tide at jeg kaster meg inn i denne hundeverdenen på nett. Ingen anelse hva jeg skal skrive her for å presentere meg selv, tviler på at noen er så interesserte i å vite noe om meg.. Hundene mine derimot er særdeles interessante (og selvfølgelig veeerdens fineste).

Vi driver med hundekjøring, og har hovedsaklig siberian huskies. Det store målet er å delta i femundsløpet, mange mange mange år frem i tid. Nå trener vi mot våre første løp, som forhåpentligvis skal gjennomføres med glans til vinteren. Hovedsaken er jo å ha det moro med hundene, og at både vi og hundene trives. Vi har 5 siberians, 2 alaskan, 1 rottweiler, og 1 engelsk springer spaniel. Rottweileren er "bare" familiehund, men hun er verden beste til det! Spanielen trenes aktivt i lydighet, foreløbig har vi kun tatt bronsemerket, men vi håper på å tørre å delta i konkurranse etterhvert. Ellers driver vi også å tester ut utstilling, og vi sykler, svømmer, hopper og spretter med hundene. Det går mye i ren håndteringstrening, og veldig mye sosialisering med både andre hunder og folk, og andre miljøer. Men vi setter også opp små agility baner her hjemme, og trener litt enkel lydighet med alle sammen. De har jo veldig godt av å bruke huet sitt, uansett rase.

Jeg tenker at de som er nysgjerrige på oss heller kan spørre meg ;) Tenkte bare jeg skulle si HEI, og at det er trivelig å være her :-)

598790_451609208241732_2083194358_n.jpg

IMG_5102.JPG

IMG_5110.JPG

IMG_5124.JPG

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med flere som liker hundekjøring! Og flotte hunder :)

Har selv gått på hundekjørerlinje på skole i Alta blant annet, vært med som frivillig under Finnmarksløpet og er veldig interessert i det. Har nå bare en border collie jeg trener med, mens far har føglisser vi kjører med. Synes det er veldig gøy å få flere hundekjørere inn her med andre ord :D

Hvor i landet hører dere til? :) Tipper du kjenner til 7mountainhuskys her i Bergen? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med flere som liker hundekjøring! Og flotte hunder :)

Har selv gått på hundekjørerlinje på skole i Alta blant annet, vært med som frivillig under Finnmarksløpet og er veldig interessert i det. Har nå bare en border collie jeg trener med, mens far har føglisser vi kjører med. Synes det er veldig gøy å få flere hundekjørere inn her med andre ord :D

Hvor i landet hører dere til? :) Tipper du kjenner til 7mountainhuskys her i Bergen? :)

Vi holder til i Nord-Trøndelag (nesten ved nordlandsgrensen), her har vi så flotte fjell og turforhold!

Kjenner til dem ja, de har veldig pene og gode hunder :)

Velkommen hiiiit! :D Og så fine hunder da gitt :wub:

Tusen takk for det :D Ja, sant de er pene ;)

Velkommen!

Kjempe fine hunder du har :) Morro med flere hundekjørere!

Takk takk, tenkte ikke det var så mange hundekjørere her, har ikke sett noen tidligere, men flott at det er det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder til i Nord-Trøndelag (nesten ved nordlandsgrensen), her har vi så flotte fjell og turforhold!

Kjenner til dem ja, de har veldig pene og gode hunder :)

Ah :)

Ja, de har veldig fine hunder :) Kjenner de godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, tenkte ikke det var så mange hundekjørere her, har ikke sett noen tidligere, men flott at det er det :D

Vi er da flere her inne som driver med den formen for aktivitet :) noen kanskje mer aktive en andre. Flotte hunder, og velkommen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! :D Vi driver med hundekjøring! Herlig sport, herlig stemning, herligherligherlig :D Hvilket løp trener dere mot nå? :)

Takk for det! Vi tenkte å prøve oss på Dørstokkmila, eller på Vintersamlingen. Men vi må nesten se det an, vi har ett par som ikke er gamle nok til da så spørs det om vi får lånt oss noen så vi er oppe i 8 stk iallefall :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Vi tenkte å prøve oss på Dørstokkmila, eller på Vintersamlingen. Men vi må nesten se det an, vi har ett par som ikke er gamle nok til da så spørs det om vi får lånt oss noen så vi er oppe i 8 stk iallefall :)

trenger da ikke åtte hunder for å kjøre dørstokkmila eller vintersamlinga :) Den største klassen i år var seksspann 50 km, og det var også ganske mange i seksspann 16 km, samt 10 km , flere firespann var det også, og så var det flere som snørekjørte :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger da ikke åtte hunder for å kjøre dørstokkmila eller vintersamlinga :) Den største klassen i år var seksspann 50 km, og det var også ganske mange i seksspann 16 km, samt 10 km , flere firespann var det også, og så var det flere som snørekjørte :)

Sant det, vi får se det an :) Hadde vært gøy å være med, det er jo et stykke å kjøre, men hører det skal være verdt det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen! Morsomt med flere hundekjørere. Flotte hunder du har!

Selv har jeg malamuter. Den ene trenes aktivt i trekk, og den andre starter treningen så smått til høsten :)

Takk for det! Malamuter er fine hunder ja, gubben har veldig lyst på en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, vi får se det an :) Hadde vært gøy å være med, det er jo et stykke å kjøre, men hører det skal være verdt det ;)

da jeg var på min første samling for å se , hadde jeg tre hunder og en treslede. før jeg ante ordet av det hadde noen lånt meg en hund og jeg stod på startstreken med fire hunder og lånt sprintslede. Kom ikke sist engang! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var på min første samling for å se , hadde jeg tre hunder og en treslede. før jeg ante ordet av det hadde noen lånt meg en hund og jeg stod på startstreken med fire hunder og lånt sprintslede. Kom ikke sist engang! :D

Hehe, ja da er det jo virkelig gøy å dra på samling :) Vi får se hva det blir av oss, kan hende vi må utsette det et år.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge ut bilder av hele flokken da, egentlig;

IMG_2631%20copy.jpg
STELLA, alaskan husky 3 år

IMG_3484.JPGZANDRA rotttweiler 7 å

IMG_2721.JPG

SKADE siberian husky snart 5 år

IMG_5791.JPGMIKA siberian husky 1 år

IMG_4189.JPG

GAIUS engelsk springer spaniel 3 år

IMG_5118.JPGARIELLE siberian husky 4 år

IMG_4682.JPG

NARI alaskan/siberian husky 6 år

IMG_5333.JPGWUNJA siberian husky snart 5 år

IMG_5783.JPGMOOSE siberian husky 8 år i år



IMG_6604-1.JPG
Baloo siberian husky snart 9 uker gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...