Justisia Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Ja, det lurer jeg på, hvor mye penger dere bruker på utstilling i løpet av året. Da tenker jeg på påmelding, parkering, drivstoff, overnatting ol. Jeg har nemlig klart å melde på 4 utstillinger sånn på rappen. Ene er i Eskilstuna som liksom er 6 timer unna meg, så der blir det overnatting. Klarte ende opp på utstilling i nord også, så der blir det togreise, overnatting blir hos ei venninne, så den biten er grei. Til helgen skal jeg på utstilling, da jeg meldte på blingsa jeg litt og fant ut at det var 2 timer lengre unna enn hva jeg først trodde, så da slo jeg til og tar overnatting i samme slengen siden jeg fant et hotell med badeland vegg i vegg. Men bare på 4 utstillinger så ble det 1400,- i påmeldingsavgift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Jeg pleier å bruke 350 kr i året. Påmelding til én hund for én utstilling i året. Jeg får noen til å kjøre meg til utstillingen som finner sted ikke så fryktelig langt fra der jeg bor, så jeg slipper å bruke penger på parkering. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Lite hittil. Maks en 1000 lapp tipper jeg Jeg melder sjelden på, og det skal da helst være i nærheten. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Det tør jeg ikke engang å regne på... . Jeg har greid å dobbeltbooke meg den helga NKK Drammen går... Da har jeg meldt på briardspesial + seleksjon i Eskilstuna + NKK Drammen liksom... Det er åpenbart at en av dem må utgå - og jeg vurderer å få med meg spesialen i Sverige på lørdag, tøffe tilbake til Norge på kvelden og få med NKK Drammen på søndag (må jo forsøke å forsvare ledelsen som årets NKK-briard liksom...). 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Det gidder jeg rett og slett ikke regne på, men jeg veit det er altfor mye 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Ja, det lurer jeg på, hvor mye penger dere bruker på utstilling i løpet av året. Da tenker jeg på påmelding, parkering, drivstoff, overnatting ol. Det regner man ikke på.... Men mindre i år enn i fjor i alle fall 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Jeg meldte på 2 utstillinger fornoen uker siden, 1050 kr hver dag, 2100 tilsammen altså 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 I år blir det 350 kr for utstilling. + bensin dit, gjerne 1 tank som går tur/retur ca 700 kr å fylle den opp . Men tar en shoppingrunde i sammen slengen så da får man gjort mange ting på samme tid. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Alt for mye. Påmeldingsavgiften er jo bare en liten bit av pakka. Jeg er ingen ihuga utstiller, men stiller på en 4-6 utstillinger i året. Men disse koster penger da det kanskje bare er en av de jeg ikke trenger overnatting på. Ellers så er det mellom 5 og 10 timers biltur en vei. Det koster drivstoff og mat. Så kommer overnatting på campingplass eller hotell. Mer mat, litt stæsj på utstillingen + + . Jeg bruker sikkert minst 10 000; i året kun på det som har med ustilling å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Regner da ikke på hva hobby koster? I utgangspunktet er det 8-10 utstillinger i år, så bare påmeldingen til en hund kommer på 2800-3500,-. I tillegg kommer parkering, diesel, bompenger + + + og evnt overnatting på 2-4 utstillinger... Men, reiser aldri på annen ferie, og pengene hadde garantert gått ut likevel 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzenas Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Alt for mye;-) Dette året ryker det rundt 25 000- 30 000 i påmelding, reise og opphold. 4 hunder. Herregud, tror jeg bare går å legger meg! :-o 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Ett år regnet jeg på hva jeg brukte. Det året konkurrerte jeg både bruks, lp og utstilling. Jeg stoppet når jeg kom fram til at jeg hadde brukt 10000,- bare på startavgift.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Siden jeg ikke har noen hund å stille selv, men har en mor som liker premier så lar jeg henne ta mesteparten av regninga. Hun betaler alltid påmeldingsavgift til begge gutta sine. Jeg får som regel også låne deres bil og får dermed dekket reisen om det er et stykke. Alternativt gjør jeg som sist, nemlig reiser sammen med mamma og gjør det til en liten tur. Er utstillingen i nærheten pleier jeg å ta meg av parkeringsavgift og slikt selv, og som regel pleier jeg jo å fylle litt drivstoff på bilen. Litt luksus å kunne bedrive hobby uten at det koster skjorta. Gruer meg litt til jeg får utstillingsmateriale selv engang i fremtiden! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiyomi Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Ett år regnet jeg på hva jeg brukte. Det året konkurrerte jeg både bruks, lp og utstilling. Jeg stoppet når jeg kom fram til at jeg hadde brukt 10000,- bare på startavgift... Du stoppet? Eller stoppet å regne? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Du stoppet? Eller stoppet å regne? Stoppet å regne selvsagt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Sånne ting er ikke sunt å regne på. Heldigvis er jeg ikke bitt av basillen der, så hos meg kom det på rundt en tusenlapp i fjor (en utstilling i nærområdet med to påmeldte), og litt mindre året før, da var det en påmeldt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Fjoråret stilte jeg ikke spesielt mye, men kan ta et kjapt ca regnestykke 13 uts på eldstemann = ca 4500 12 uts + 2 valpeshow på yngste = ca 4500 2 Sverigeturer = ca 1000 i påmelding 2 utstillinger i DK = 600ish Bergensturen = 2 netter på hotell 2000 Rogalandsturen = 2000 hotell Herning - 2000 i hotell Vallentuna = 2000 i hotell Sofiero = 1000 i hotell Kataloger og parkeringer = sikkert 2000,- Mat (spist mye ute) = 5000,- Ferge til DK - 1000 Kjøring - 5000 i bensin, 2000 for å øke km på bilen? 34 000-ish? Pluss alt jeg har glemt her. Og det var jo et rolig år på utstillingsfronten Litauenturen i mars kom jo alene på mellom 8 og 10 lapper tipper jeg. Dyre titler 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Det har jeg heller ikke regnet på, og det tror jeg ikke at jeg skal gjøre heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Jeg skal ikke stille ut denne sommeren, derfor kan jeg ha et par snekkere her som skal bygge ny veranda til meg. Det går vel opp i opp økonomisk. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 0,- Eller, litt drivstoff, vi kjører gjerne til de lokale utstillingene for å titte litt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mollymor Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Tør ikke tenke på det... Altfor mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 På utstilling? kr 0,- En fordel med å ha bruksschäfer og Border Collie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Jeg er en utstillingsjunkie, så en kan vel egentlig konkludere med at det jeg har etter regninger, faste utgifter, litt sparing og litt mat stort sett går til utstilling. Jeg går for tiden sykemeldt, så dermed er mengden utstillinger og stevner redusert - har jeg mer penger, stiller jeg mer. Har jeg mindre penger, siler jeg ut mer hvor jeg drar. Men når en bor 3 km fra Letohallen er det jo ikke alle utstillingene som blir så dyre heller. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 På utstilling ca 700-1050 kr pr hund totalt på hundens liv.. Orker ikke stille mer enn det. Litt mer blir det nok på LP og kanskje bruks etter hvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2013 Ikke all verden. Stiller stort sett kun på de utstillinger som er innen radius på ca 10 mil. Ca 2 − 4 gg per år. Med den jobben jeg har hatt, mann i tilsvarende jobb og 4 barn som er aktive innen ulike idretter, så blir det vanskelig å reise bort pga hund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts