Gå til innhold
Hundesonen.no

Hemmelig venn?


Poter
 Share

Recommended Posts

Kan ikke vi ha hemmelig venn her på sonen? Det hadde jo vært så koselig :D

Man kan f.eks gjøre det som dette (hentet fra forumhest.no):

"Alle som ønsker å delta på en liten høstrunde med HV må melde seg på i denne tråden, samt sende meg en PM med din adresse innen 12.9. Når du melder deg på hemmelig venn må du være helt sikker på at du klarer å sende en pakke, samt legge ut bilde av pakken du selv har mottatt og gjette på hvem som er din HV.
Når du har meldt deg på er det på tide og legge ut en ønskeliste i en ønskeliste-tråd som er blitt laget for dette formålet. På denne måten blir det lettere for din HV og du slipper å få en pakke som ikke passer til dine interesser. Senest 14.9 vil alle som har sendt meg sin adresse samt skrevet i ønskeliste-tråden få tilsendt en PM med all nødvendig informasjon om sin HV.

Og det er nå moroa virkelig begynner. Du skal kjøpe en gave med verdi på max 200,- (det er også fult mulig å lage noe altså), og denne gaven skal sendes senest 21.9. Du skal da bruke min adresse som avsender på pakken, så din hemmelige venn ikke klarer å se hvor den kommer fra. Adressen blir sendt ut i samme PM som inneholder din hemmelige venn. Når pakken er sendt skal du deretter sende meg sporingsnummeret av pakken eller et bilde av den så vi har kontroll på hvor den er.

I pakken du sender må du huske å legge ved et hint av en eller annen form, som kan hjelpe din hemmelige venn med å finne ut hvem du er. Her må man tenke litt kreativt og kanskje være litt vanskelig, men husk at det skal være mulig å finne ut hvem du er selv om det blir en del tygging på hintet.

Når du selve har mottatt en pakke skal du legge ut bilde av gaven, og skrive/legge ut bilde av hintet – samt gjette hvem det er som har sendt gaven. Hvis alle er flinke og holder seg til fristene skal det ikke være noe problem å ha lagt ut bilde og ha gjettet seg frem til et svar innen 30.9.

Det er dessverre ikke et ukjent problem at noen som har meldt seg på ikke har fulgt opp.
Dette blir det nå slått ned en nulltoleranse over, og personer som ikke følger opp får ikke være med. Har du meldt deg på men ikke lagt ut ønskeliste innen fristen er det synd – for da får du ikke være med. Har ikke sendt en gave, eller lagt ut bilde av gaven du selv har mottatt får du ikke være med flere ganger. Det er selvfølgelig utrolig kjipt for den personen som venter og venter men aldri får noe, og kjipt for den personen som har brukt mye penger på en gave og aldri får høre noe mer. Dette skal være en morsom ting – så da forventer jeg at ALLE som melder seg på følger opp og gjør det de skal.

De som melder seg på er pliktet til å:
- Legge ut en ønskeliste i ønskeliste-tråden.
- Kjøpe/lage en gave og sende den, samt sende meg en PM med enten sporingsnr eller et bilde av pakken.
- Følge opp alle frister.
- Legge ut bilde av gaven og hintet, samt gjette seg frem til sin hemmelige venn.

Er det noen som ikke har fulgt opp dette i tidligere runder setter jeg stor pris på om dere kan sende meg en PM med nicket til denne personen så det er mulig å ekskludere den brukeren fra denne runden".


Hadde ikke det vært gøy?! Få pakke og kunne gi gave :D

Kanskje en av admin`ene kunne administrert det hele? Pengebeløp kan vi jo bli enige om, trenger ikke være maks 200 kr. Tror det vil være greit å bli enig om en eksakt sum slik at ikke noen bruker f.eks 200 kr og andre 50 kr. Så må det være en sum alle har råd til. Tenker det er trivelig å gi noe hunderelatert, men det trenger jo ikke å være det.

Hva tenker dere?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja ;) Må ha noen som kan organisere det. Noen som vil?

I god sonenstil, blir det vel ofte med tanken. :lol:

Men orker selv ikke å organisere noe, siden jeg står midt i et flyttelass, og aner ikke hvordan bosituasjon er framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel alltids hjelpe til. Erfaringsmessig er det best med 2 som arrangerer, så blir også vertene overrasket siden de da ikke vet hvem vennen sin er :)

Ellers synes jeg ønskeliste er lurt, evt en liste der man sier hva man ikke vil ha. Ikke alle her som kjenner hverandre så bra :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dere helt leser øverst, dette er sakset fra et annet forum og DENNE tråden er ikke om en spesifikk runde, men et spørsmål om sonen vil ha det/har lyst å arrangere dette :) tidene og alt øverst er bare for eksempelskyld.

Jeg kan alltids arrangere, men da må jeg ha med en til :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og Kaja kan arrangere da :)

Okei :)

Gi oss litt tid da ;) Men da blir det hemmelig venn hvertfall en runde.

Jeg har ikke lyst å arrangere i evigheter, men om vi lager ett oppsett som fungerer kan det lett overføres til andre :)

Å, hurra, dere er supre!! :cheerleader:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...