Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring


Recommended Posts

Hei igjen:)

Lurer på om det er noen som har noen erfaring med noen forsikringsselskaper der man kan få forsikret hunden sin? Noen som er gunstig i pris osv...? Hva bør man forsikre for? Er jo mange forskjellige ting man kan velge å ha inkludert i forsikringsavtalen.

Tar i mot alle forslag og erfaringer med et smil:)

Takk på forhånd:)

Hans Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Post hva du får som svar da.

Har god erfaring med agria og gjensidige. Nå har jeg forsikring i agria, fordi jeg får rabatter der.

Vær obs på at når du forsikrer hunden etter den er fylt 4 mnd (tror jeg det er), så mister du ganske mange av fordelene.

På mine har jeg liv, veterinær + spesial og avl.

Med en blandingshund eller eldre hund kan du vurdere om du kommer bedre ut av det ved å legge vekk noen tusenlapper i året, og spare opp tilfelle det skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria for øyeblikket og har heldigvis ikke måttet bruke den enda, men jeg fikk nye forsikringspapirer nå, og prisen har steget noe enormt og vilkårene rundt egenandel har blitt utrolig mye dårligere for meg som kunde.

Vær obs på at når du forsikrer hunden etter den er fylt 4 mnd (tror jeg det er), så mister du ganske mange av fordelene.

Noen som vet om det gjelder når man bytter forsikringsselskap etter fylte 4 mnd også? Når hunden har vært forsikret fra 8uker og skifter ved f.eks 1,5 år? Spurte DNB (som jeg vurderer å bytte til dersom hunden blir røntget fri - de dekker ikke HD/AD), men det kunne faktisk ikke rådgiveren jeg pratet med svare på :P Måtte prate med forsikringsrådgiver på mandag for svar. Men hva er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg har Agria for øyeblikket og har heldigvis ikke måttet bruke den enda, men jeg fikk nye forsikringspapirer nå, og prisen har steget noe enormt og vilkårene rundt egenandel har blitt utrolig mye dårligere for meg som kunde.

Jepp jeg byttet i fjor når premien gikk opp over 50% uten forvarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg byttet i fjor når premien gikk opp over 50% uten forvarsel.

Det var jo også en måte å kvitte seg med kunder på. Regner med at det gikk greit å si opp forsikringen raskt.

Spørsmålet mitt var om dette var Gjensidige eller Agria?

Edit. Jeg tror jeg forsto det selv med å lese en gang til, jeg er visst noe trøtt i trynet her.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar:) Da er det altså sånn å forstå at eg ikke bør tegne med Agria lenger da? pga prisnivået?

Har en Rottmann som blir 2 år i Juni. Og tenkte kanskje at det hadde vært lurt å forsikret han. Kan jo bli veldig dyrt om man er veldig uheldig. Og vil jo ikke komme bort i en situasjon der man ikke har råd til å redde hunden sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke økt hos meg (enda?).

Whippeten sin forsikring:
Agria Veterinærforsikring (30 000), 15% egenandel
Agria Livforsikring
Agria Spesial
Agria Avl liv
Agria Avl Veterinærforsikring

Pris: 1573

EDIT: Legge til at venninnen min sin forsikring hos agria, russisk toy terrier, har fordoblet seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria har økt forsikringen med nesten 1000kr på mange raser, dette er vist basert på veterinærstatistikker fra sverige. men at det gjelder så mange raser har jeg vanskelig for å tro...

jeg har agria selv, har ikke hatt noen problemer i forhold til behandling og tilbakebetaling så langt :-) men pga prisstigningen kommer jeg nok til å enten si opp eller skifte når jobbsituasjon gjør det mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke økt hos meg (enda?).

Whippeten sin forsikring:

Agria Veterinærforsikring (30 000), 15% egenandel

Agria Livforsikring

Agria Spesial

Agria Avl liv

Agria Avl Veterinærforsikring

Pris: 1573

Kommer opp i 2328 for:

Agria Veterinærforsikring (30 000), 15% egenandel

Agria livsforsikring.

Synest dette var dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det var jo også en måte å kvitte seg med kunder på. Regner med at det gikk greit å si opp forsikringen raskt.

Spørsmålet mitt var om dette var Gjensidige eller Agria?

Edit. Jeg tror jeg forsto det selv med å lese en gang til, jeg er visst noe trøtt i trynet her.. ;)

Agria ja og det er rasebetinget så man må nesten bare følge med. Uten forvarsel er vel ikke helt riktig, fikk vel regning med forfall på årsforfall husker jeg ikke helt feil, uansett nye forsikringen som ordnet oppsigelse og flytting.

Agria har også bevegelig egenandel som fast sum + %'er av utbetaling.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2 hunder forsikret hos Agria og de har gått opp mye i pris! For de 2 hundene så betaler jeg over 8500kr i året tilsammen. Nå er de forsikret så godt som de bare kan forsikres med veterinær(45.000), medisin, spesial, avl og rehabelitering. De er også livsforsikret og jeg har elite/bruks forsikring på de for en betydelig stor sum som er større enn de fleste hunder er forsikret for. Det er dyrt men jeg setter pris på en god forsikring og det skal aldri stå på pengene om jeg kan fikse hundene mine eller ikke så da får jeg bare betale. Har aldri hatt problemer med forsikringen de gangene den har blitt brukt. Har brukt den 1 gang for opperasjon når bikkja spiste sokker + oppfølging etterpå. Har også blitt brukt når andre hunden brakk kloen om måtte fjerne klokapselen og en annen gang for forskjellige undersøkelser uten at det ble stilt noen diagnose eller gjort noen funn så konklusjonen var at hunden var frisk men hadde sannsynligvis fått seg en skikkelig smell etter en ulykke og trengt tid, masasje og strekking av muskler for å komme seg. Agria betalte gledelig de selv om hunde var frisk og det ble tatt maaaange forskjellige undersøkelser og hunden kom seg etter bare noen få uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Agria, med avtalegiro, men regner med at man får papirer i posten hvis forsikringen øker i pris?

Har til nå ikke hatt problemer med Agria og utbetaling. De har dekket det de skal, og selv om de har lang behandlingstid så har de ikke kranglet på noe.
Så lenge forsikringssummen ikke blir dyrere enn hos Gjensidige så ser jeg ikke grunn til å bytte.
Man mister også mange av fordelene man hadde ved å forsikre før 4 mnd hvis man bytter forsikringsselskap, eller hvis hunden har hatt en skade o.l som gjør at de reserverer seg mot lignende senere.
Så det skal nok mye til før jeg bytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Agria, med avtalegiro, men regner med at man får papirer i posten hvis forsikringen øker i pris?

Har til nå ikke hatt problemer med Agria og utbetaling. De har dekket det de skal, og selv om de har lang behandlingstid så har de ikke kranglet på noe.

Så lenge forsikringssummen ikke blir dyrere enn hos Gjensidige så ser jeg ikke grunn til å bytte.

Man mister også mange av fordelene man hadde ved å forsikre før 4 mnd hvis man bytter forsikringsselskap, eller hvis hunden har hatt en skade o.l som gjør at de reserverer seg mot lignende senere.

Så det skal nok mye til før jeg bytter.

Du får ikke noe mer papirer enn vanlig så du selv må nok se at den er økt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke økt hos meg (enda?).

Whippeten sin forsikring:

Agria Veterinærforsikring (30 000), 15% egenandel

Agria Livforsikring

Agria Spesial

Agria Avl liv

Agria Avl Veterinærforsikring

Pris: 1573

EDIT: Legge til at venninnen min sin forsikring hos agria, russisk toy terrier, har fordoblet seg...

Det kommer når forsikringen din har "bursdag", da får du nye papirer ;)

Helt idiotisk, min steg fra 3000 i året til over 4000, og da har jeg med de samme punktene du har skrevet over. Skulle ønske jeg kunne si den opp med det samme bare for å gjøre et poeng ut av at det ikke er ok, men så får jeg ikke røntga hunden før om et halvt år, og føler det er greit å vite hvordan det ligger an der før jeg begynner å tukle med bytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket kjapt hvor mye Agria skal ha for hunden jeg får snart. 5500 i året?? Are you serious?? For veterinær og livsforsikring på en voksen og gjennomført helsetestet hund? Er det bare jeg som synes det er helt horribelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket kjapt hvor mye Agria skal ha for hunden jeg får snart. 5500 i året?? Are you serious?? For veterinær og livsforsikring på en voksen og gjennomført helsetestet hund? Er det bare jeg som synes det er helt horribelt?

Det betaler jeg for begge mine tilsammen hos Gjensidige. Synes prisen der også har gått opp mye men tar ikke sjansen på å ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betaler jeg for begge mine tilsammen hos Gjensidige. Synes prisen der også har gått opp mye men tar ikke sjansen på å ikke ha.

Jeg vetta pokker jeg nå. Var sikker på at jeg skulle ha denne gangen, Fyda hadde ikke og selv om vi hadde andre og gode løsninger så kunne det vært uøkonomisk om noe stort skjedde.

Nå er jeg i tvil.

Jeg ser jo også de negative konsekvensene av utstrakt bruk av forsikring på hund, så kanskje jeg bare dropper det denne gangen også.

Har sendt forespørsel til gjensidige og skal ringe Eika i morgen for å høre hva de tilbyr. Er helt i sjokk over 5500. Hun er beviselig frisk OG voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket kjapt hvor mye Agria skal ha for hunden jeg får snart. 5500 i året?? Are you serious?? For veterinær og livsforsikring på en voksen og gjennomført helsetestet hund? Er det bare jeg som synes det er helt horribelt?

Det er vel rasen da... ja, det var horribelt, det er jeg enig i.

Det betaler jeg for begge mine tilsammen hos Gjensidige. Synes prisen der også har gått opp mye men tar ikke sjansen på å ikke ha.

Jeg har gjentatte ganger sjekket prisen for mine i andre selskaper, bla. Gjensidige der vi har alle andre forsikringer. Det er ingen som greier å gi oss noe under det dobbelte av det vi betaler hos Agria. Nå blir nok egenandelen i praksis noe høyere hos Agria for vår del, men vi har forsikringen primært for å dekke de virkelig store kostnadene. Det å betale 5k selv i forbindelse med sykdom/uhell er ikke noe stort problem.

Men nå har jeg to relativt friske raser da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har selv Agria, med avtalegiro, men regner med at man får papirer i posten hvis forsikringen øker i pris?

Har til nå ikke hatt problemer med Agria og utbetaling. De har dekket det de skal, og selv om de har lang behandlingstid så har de ikke kranglet på noe.

Så lenge forsikringssummen ikke blir dyrere enn hos Gjensidige så ser jeg ikke grunn til å bytte.

Man mister også mange av fordelene man hadde ved å forsikre før 4 mnd hvis man bytter forsikringsselskap, eller hvis hunden har hatt en skade o.l som gjør at de reserverer seg mot lignende senere.

Så det skal nok mye til før jeg bytter.

De er nok veldig glad i kunder som deg. ;)

Som over så får du ikke andre papirer enn avtalepapirene som kommer hvert år til hovedforfall og med avtalegiro vil de kunne forsyne seg fritt om du ikke følger med i timen. Det er skremmende og burde vært regulert.

Nå husker jeg ikke eksakte tallene men var over 50% økning i mitt tilfelle i fjor. Dvs eksempelvis en forsikring som kostet 2000 gikk opp til over 3000 over natta! Noe sier meg at om bilforsikringen gikk opp tilsvarende hos ett selskap ville det vært førstesideoppslag i taboidavisene.

Det med 4 måneder er jo bare tull og gjelder vel i hovedsak bare HD. Jeg har bare forsikret voksne hunder og det er ikke noe mye annerledes med det såfremt de(n) er frisk.

Jeg endte forresten opp med Tryg fordi jeg har alle andre forsikringer der og det ble uansett gunstig. Man må se på helheten av hva de dekker, premie og ikke minst egenandel. Agria kommer jo dårlig ut allerede på egenandel får man har begynt se på resten.

Eneste vi som forbrukere kan gjøre mot denslags er faktisk bare å bytte selskap, hur enkelt som helst, gjort på minutter og du kan spare tusenlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere hunder forsikret i Agria. Hovedforfall nå og prisen hadde steget, men ikke mye. Det jeg ikke likte var at egenandelen og den bevegelige egenandelen har økt, så er uhellet ute, får jeg mindre igjen, men skal allikevel fortsette. Har aldri hatt noen problemer med utbetalinger de gangene jeg har hatt bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer når forsikringen din har "bursdag", da får du nye papirer ;)

Helt idiotisk, min steg fra 3000 i året til over 4000, og da har jeg med de samme punktene du har skrevet over. Skulle ønske jeg kunne si den opp med det samme bare for å gjøre et poeng ut av at det ikke er ok, men så får jeg ikke røntga hunden før om et halvt år, og føler det er greit å vite hvordan det ligger an der før jeg begynner å tukle med bytting.

Jeg har 4 forsikringer der, forsikret i agria de siste 5 årene, enda ikke opplevd stigning i alle fall. Krysser fingrene.. :hmm:

Har 2 veldig friske raser da.

Om prisen stiger så mye som enkelte her har opplevd, så blir vi nok å bytte tilbake til gjensidige. Eller eventuelt avvikle forsikringen helt. Kommer langt med å spare forsikringsprisen til 4 hunder da, og sjansen for at alle 4 skader seg samtidig er liten.

Man mister også mange av fordelene man hadde ved å forsikre før 4 mnd hvis man bytter forsikringsselskap,

Dersom man går fra gjensidige til agria, eller fra agria til gjensidige, så mister man ikke disse fordelene, så lenge hunden har vært forsikret kontinuerlig. Jeg har ikke sjekket for noen andre selskap.

Det med 4 måneder er jo bare tull og gjelder vel i hovedsak bare HD. Jeg har bare forsikret voksne hunder og det er ikke noe mye annerledes med det såfremt de(n) er frisk.

Det spørs nok på rase du..

På dvergpinscher, så er PL den vanligste sykdommen, venter man etter hunden er 4 mnd med å forsikre, så dekker ikke forsikringen noe i forbindelse med PL. Altså taper man en god del på å vente, en del nye valpekjøpere som har brent seg på dette. :hmm:

Jeg sjekket kjapt hvor mye Agria skal ha for hunden jeg får snart. 5500 i året?? Are you serious?? For veterinær og livsforsikring på en voksen og gjennomført helsetestet hund? Er det bare jeg som synes det er helt horribelt?

Legg på en 300 så har du prisen jeg betaler for 4 hunder i agria. Betaler 5800 jeg. Håper virkelig ikke det stiger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har - som nevnt før - Agria.

Agria Veterinær 45,000 + 25% bevegelig

Agria Veterinær Spesial

Agria Medisin

Agria Livsforsikring

Agria Rehabilitering

Betaler 2600 kr / året for denne pakka med en Labrador Retriever.

Jeg har fått tilbakebetalt godt over 70,000NOK fra Agria over de siste 2 årene, det eneste jeg har å utsette er at rehabiliteringen ikke implementerer massasjebehandling av andre veterinærer enn den som satte diagnosen i utgangspunktet.

Å forsikre hunden før 4 mnds alder dekker også korsbåndsskader (evt skal hunden være klinisk frisk og undersøkt før inngått forsikringsavtale) - noe jeg kan skrive under på i bøtter og spann er en særdeles god idé...

For meg er Agria valget jeg kommer til å ta på flere hunder følgende:

*Direkteoppgjør med mine lokale veterinærer, noe som er helt OK å ha når prisen er 26,000NOK for en operasjon.

*Med mindre du har avtalegiro får du forsikringspapirer med all info rett i postkassa hvert år. Her får du alle betingelser, endringer, oversikt osv. Har vært ekstremt greit å ha i en periode med mye sykdom på hunden, og jeg har kunnet refererere direkte til forsikringsvilkår når jeg har sendt inn brev.

*Veldig ryddig oppgjørsmetode, du kan velge å sende inn epost, brev eller faks, hva enn du måtte føle for.

*Enkle å få tak i (ikke mileslang telefonkø uansett nårtid på døgnet)

Jeg hadde undersøkt følgende ved valg av forskring

- Har min dyrelege direkteoppgjør med noen? Hvem er i så tilfelle dette?

- Hvilken pris har min rase for forsikring hos de forskjellige?

- Hva dekker de i forhold til kjente sykdommer på min rase (ikke alle dekker det samme).

Særlig dette med direkteoppgjør har jeg merka helt tett innpå sjela hvor viktig er, jeg hadde en 100% frisk hund og hadde aldri tenkt på at den brått kunne koste meg over 25 tusen kroner... Å aldri måtte bekymre seg for dette er undervurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...