Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring


Recommended Posts

Vet ikke om de har det lengre, men da jeg sjekket det ut syns jeg det var veldig dårlige betingelser. Min 7 hunder for å få det. Relativt dyrt, men litt avhengig av rase selvfølgelig. Dekningsgrad på 30.000kr pr år. Ikke så mye om man har ett par keisersnitt og noe småtterier utenom.

Ah, nei, da er det nok ikke noe for oss, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Post hva du får som svar da.

Jeg har dessverre 2 raser som er dyrere enn gjennomsnittet å forsikre. Og den ble jo enda dyrere når Agria fant ut det var en god ide å øke forsikringen med 1000 kr til, siden den ikke var dyr nok fra før. :rolleyes:

Tror jeg må velge rase etter hvor billig de er å forsikre neste gang. :P

Men venter på svar fra Gjensidige og Tryg. :)

Virker som agria har økt med ca 1000kr på mange raser. dalmatineren har også økt helt ut av det blå... Og slik jeg har forstått det så er dette basert på svenske statistikker..

Jeg sjekket også gjensidige, som desverte var myye dyrere :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss ble Agria horribelt dyrt, så vi har hunden forsikret gjennom IF. De har gode forsikringer på hund, og for oss som har alt forsikret på ett sted fikk vi selvsagt en god pris. (Tror og håper jeg...)

Ved tegning av forsikring så må man sammenligne tilbud fra de ulike selskapene, fordi det varierer så veldig ut i frabom du har forsikring hos selskapet fra før eller ikke.

Kanskje litt OT, men jeg forstårvikke de av dere som ikke har forsikret hundene deres, og jeg forstår i hvertfall ikke argumentet om at det blir så dyrt.

Det blir dyrt den dagen uhellet er ute og derevikke har forsikring.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss ble Agria horribelt dyrt, så vi har hunden forsikret gjennom IF. De har gode forsikringer på hund, og for oss som har alt forsikret på ett sted fikk vi selvsagt en god pris. (Tror og håper jeg...)

Ved tegning av forsikring så må man sammenligne tilbud fra de ulike selskapene, fordi det varierer så veldig ut i frabom du har forsikring hos selskapet fra før eller ikke.

Kanskje litt OT, men jeg forstårvikke de av dere som ikke har forsikret hundene deres, og jeg forstår i hvertfall ikke argumentet om at det blir så dyrt.

Det blir dyrt den dagen uhellet er ute og derevikke har forsikring.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Mange som ikke velger å forsikre setter av penger på konto. Har du 5-6-7 hunder og alt øker lønner det seg heller å sette av.

Forøvrig har ikke if noen av rasene mine i menyen for å kjøpe forsikring :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss ble Agria horribelt dyrt, så vi har hunden forsikret gjennom IF. De har gode forsikringer på hund, og for oss som har alt forsikret på ett sted fikk vi selvsagt en god pris. (Tror og håper jeg...)

Ved tegning av forsikring så må man sammenligne tilbud fra de ulike selskapene, fordi det varierer så veldig ut i frabom du har forsikring hos selskapet fra før eller ikke.

Kanskje litt OT, men jeg forstårvikke de av dere som ikke har forsikret hundene deres, og jeg forstår i hvertfall ikke argumentet om at det blir så dyrt.

Det blir dyrt den dagen uhellet er ute og derevikke har forsikring.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I min tanke så kunne jeg like gjerne laget meg et bra kredittkort som hadde gjort nesten samme nytten :-) Jeg forsikrer mine nettopp fordi jeg ikke har råd til høye utgifter akutt da jeg ikke er ute i full jobb enda.

Flere burde nok forsikre sine hunder :-) Men de som har flere hunder som oppdrettere osv skjønner jeg ser på andre løsninger, og dette er som oftest høyst ansvarlige og seriøse personer. De har selv tatt valget om å ikke ha forsikring og så lenge det er gjennomtenkt og de har en løsning for utgiften ved sykdom/skade osv så ser ikke jeg problemet?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min tanke så kunne jeg like gjerne laget meg et bra kredittkort som hadde gjort nesten samme nytten :-) Jeg forsikrer mine nettopp fordi jeg ikke har råd til høye utgifter akutt da jeg ikke er ute i full jobb enda.

Flere burde nok forsikre sine hunder :-) Men de som har flere hunder som oppdrettere osv skjønner jeg ser på andre løsninger, og dette er som oftest høyst ansvarlige og seriøse personer. De har selv tatt valget om å ikke ha forsikring og så lenge det er gjennomtenkt og de har en løsning for utgiften ved sykdom/skade osv så ser ikke jeg problemet?? ;-)

Kredittkort til hundene har jeg uansett fordi du ofte må legge ut, er ikke alt og alltid ting kan gå på direkte oppgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kredittkort til hundene har jeg uansett fordi du ofte må legge ut, er ikke alt og alltid ting kan gå på direkte oppgjør.

Meg og kredittkort er foreløbig ikke venner *lol* Så jeg har valgt å ikke lage meg kredittkort enda, det skal trossalt nedbetales der og. Men jeg har god familie i bakhånd som kan hjelpe meg ved nød og gi et lån ;-)

Men planen er å ha et kredittkort i baklomma til nød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikret min lille Golden gjennom sykepleierforbundet (som bruker DNB). Nå har jeg sittet og sammenlignet prisene her med Agria, og det er ikke alt for store forskjeller. Min forsikring dekker inntil 30.000 i veterinær- og medisinutgifter i året til og med året hunden er 10 år, 12.000 i dødsforsikring (frafaller når hunden fyller 7 år). Nå har jeg rabatter, men for dette betaler jeg 2200 i året. Tilsvarende hos Agria vil komme på 2600, men om jeg velger inntil 45.000 i veterinærutgifter hos Agria kommer beløpet på 3200. Når jeg leser villkårene synes jeg de stort sett dekker det samme, og da er det enkelt å velge det billigste alternativet.

Minuset med DNB er at veterinæren min ikke har direkteoppgjør, men jeg har kredittkort dersom jeg må ut med større utgifter. Har hittil benyttet meg av forsikringen 2 ganer, og ved begge anledningene ringte jeg inn, fortalte hva som hadde skjedd, henviste til utgiftene jeg hadde hatt og hadde pengene på konto dagen etterpå. Det uten å måtte sende inn kvitteringer og journal, så easypeasy forsikringsoppgjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikring hos Agria og merket meg forrige gang at det var blitt veldig mye dyrere siden forrige gang.

Jeg syntes at det å ha forsikring gir meg mer trygghet dersom det skulle skje noe alvorlig med Chicka.

Hun har også egen konto (ikke kreditt, vanlig bankkonto) som det står ganske mye penger på.

Jeg må vel innrømme at jeg er en "buffer" person som MÅ ha så og så mye buffer på både hunde og menneske kontoen.

Tenk om feks kjøleskapet slutter å funke, da er det veldig greit å ha en romslig buffer så jeg går kjøpt ny fort.

Er kanskje litt håpløs når det kommer til økonomi, alt SKAL være på stell, har aldri hatt rot i økonomien eller skikkelig dårlig råd.

Jeg kommer fra helt vanlig familie og NAV har betalt støtte til meg i mange år nå, så har ingen bra inntekt heller, bare skikkelig jernhånd på økonomien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikret tollertispa mi i Agria, men har ikke orket å sjekke priser på andre forsikringsselskap heller.. Jeg betaler 200kr i måneden, altså 2400 kr i året. Dette innebærer livforsikring på 14000,-, veterinærforsikring på 45000,- med 1800 i egenandel og 15%bevegelig andel. Og i tillegg en medisinforsikring på ca 3000 i året.

Synes ikke 200 kr i måneden er mye, da disse pengene tilsvarer 1 pizza på gatekjøkkenet.. Liker å vite at dersom ulykken er ute, så skal ikke penger bestemme hvorvidt hun skal behandles eller ikke :-) <3 Og dersom man forsikrer før valpen er 4 mnd, så kan man jo også få igjen noe dersom hunden utvikler HD :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Agria da

"Årsaken til at premien har gått opp er på grunn av en dramatisk økning av utbetalinger i skadesaker. Dette har ingenting med dine hunder og gjøre personlig, dette gjelder alle raser.

Du kan lese mer om dette i vedlegget til Forsikringsbrevet: Viktig informasjon om din forsikring under avsnittet Premie og egenandelsjusteringer."

Tryg vil kun gi meg tilbud hvis jeg flytter over mine andre forsikringer til de også. Så må tenke litt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikret alle bikkjene mine, en i IF(som jeg ikke betaler for), og to i Agria. Den ene ble forsikret da han var et år, og den andre da hun var åtte. Jeg er SÅ glad jeg har de forsikret, for det kostet 10 000 for intensivbehandling etter huggormbitt. Så mye penger hadde jeg ikke stående på en buffer konto for bikkjene. Agria er dyre, men de kunne gi meg direkteoppgjør der og da. Noe som var ekstremt godt for oss akkurat da. Men det er første gangen jeg har sett noe til direkte oppgjøret dems også.

Hva jeg gjør da vi får flere bikkjer, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...