Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring


Recommended Posts

Jeg har brukt IF gjennom mange år, og vært fornøyd med kundebehandlingen der. De har ikke direkteoppgjør, så problemet har vært at jeg har måttet legge ut og deretter få tilbake pengene fra IF. De har også hatt en maks-sum for vetrinærutgifter på kr 15000 per år, pluss ev livsforsikring/verdiforsikring. Så av den grunn (manglende direkteoppgjør, samt for lav vetrinærdekning), gikk jeg over til Agria for setteren, med 45000 + 15 % egenandel, inkluderte også rehabilitering og livsforsikring. Summen for dette ble litt over 2000 per år som var halve av hva jeg betalte til IF.
Fordi kortisen har vært sterkt plaget med allergi, ville Agria ikke forsikre henne. Så hun er fremdeles forsikret i IF. Jeg sjekka med Gjensidige, men de er dyrere enn IF. Har ikke sjekka med Tryg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Post hva du får som svar da.

Valpis sin forsikring hos Agria gikk ned med 100 kr på siste hovedforfall ;) Betaler rundt 2600 året for henne (+400 for katta) med 45000, 15% egenandel, medisin og rehabilitering. Kaja sparte vel rundt 2500 på å flytte Tesh fra Gjensidige til Agria. Oabba er ikke forsikret, hun har sitt eget kredittkort.

Gubben var også forsikret hos Agria i sin tid, og jeg har ikke et vondt ord å si om dem, de har alltid svart/betalt prompte de gangene jeg har brukt de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Agria er vel fortsatt de eneste som forsikrer bikkjer over ti år?

Mot redusert forsikringsum allerede fra fyllte 7 år ja, ikke redusert premie nei, også en av grunnene til at jeg byttet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok veldig glad i kunder som deg. ;)

Som over så får du ikke andre papirer enn avtalepapirene som kommer hvert år til hovedforfall og med avtalegiro vil de kunne forsyne seg fritt om du ikke følger med i timen. Det er skremmende og burde vært regulert.

Nå husker jeg ikke eksakte tallene men var over 50% økning i mitt tilfelle i fjor. Dvs eksempelvis en forsikring som kostet 2000 gikk opp til over 3000 over natta! Noe sier meg at om bilforsikringen gikk opp tilsvarende hos ett selskap ville det vært førstesideoppslag i taboidavisene.

Det med 4 måneder er jo bare tull og gjelder vel i hovedsak bare HD. Jeg har bare forsikret voksne hunder og det er ikke noe mye annerledes med det såfremt de(n) er frisk.

Jeg endte forresten opp med Tryg fordi jeg har alle andre forsikringer der og det ble uansett gunstig. Man må se på helheten av hva de dekker, premie og ikke minst egenandel. Agria kommer jo dårlig ut allerede på egenandel får man har begynt se på resten.

Eneste vi som forbrukere kan gjøre mot denslags er faktisk bare å bytte selskap, hur enkelt som helst, gjort på minutter og du kan spare tusenlapper.

Skjønner ikke hvorfor det skal være negativt at de er glad i kunder som meg, det gjelder begge veier, har aldri hatt noe problem med Agria. De har alltid vært billigere enn Gjensidige, og jeg har aldri hatt noe problemer med utbetalinger. Så hvorfor skal jeg bytte?

(Jeg sjekka forsikring på Kiwi når jeg fikk henne hos Agria kontra Gjensidige, og det var flere tusen i forskjell)

Regner med de ikke har lov å øke forsikringssummen midt i ett forsikringsår?

Altså de kan kun øke det når jeg begynner på år 2 av forsikringen?

Dessuten er jeg ofte nok i nettbanken til at jeg ser hvis forsikringssummen der plutselig øker.

Hvis det øker med 50% over natta så får jeg heller revurdere det da, og høre med Agria hvorfor de gjør sånt. Er jo en veldig effektiv måte å miste kunder på, og hadde det skjedd hadde jeg bedt om nytt tilbud fra Gjensidige.

Trodde det under 4 mnd greiene gjaldt flere ting enn bare HD? OCD foreks?

Og PL som noen sier?

Jeg prøvde for en tid tilbake å høre med Tryg, men de gadd ikke svare meg engang.

Dersom man går fra gjensidige til agria, eller fra agria til gjensidige, så mister man ikke disse fordelene, så lenge hunden har vært forsikret kontinuerlig. Jeg har ikke sjekket for noen andre selskap.

Minion har vært forsikret hos Agria siden 8 uker gammel, og Gjensidige har sagt selv, at hvis jeg bytter over til de så vil de reservere seg mot eventuelle kneskader (altså ikke skader hvor hun slår kneet på tur o.l), men skader de kan påstå kommer fra BMDTTAF som hun hadde. Og forsikringsselskap er veldig flinke på å reservere seg og mene at ditt og datt kommer fra noe hunden hadde tidligere, nå vet jeg Agria dekker det UANSETT, så det er en trygghet å ha forsikringen hos de.

Nå har Agria allerede reservert seg mot frambena til Kiwi, kan liksom ikke ha gjensidige som reserverer seg mot knærne til Minion også.

Endret av Taz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjensidige på mine, tror kanskje jeg skal vurdere å flytte kattene til agria, men om jeg flytter hele skiten over på Bonden så får han en haug med prosenter pga alle andre forsikringer, så tenker det er enklere og billigere. :aww:

Prisene varierer ekstremt etter raser, basenji er billig mens riesen er dyrt. Salukien ligger litt over basenjien i pris, men laaangt under riesendyret som lå på over 4000.

Når jeg engan blir råflink på å spare, og la pengene stå, så sier jeg opp dyreforsikringer og setter bort pengene heller. Men så flink er jeg ikke enda. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minion har vært forsikret hos Agria siden 8 uker gammel, og Gjensidige har sagt selv, at hvis jeg bytter over til de så vil de reservere seg mot eventuelle kneskader (altså ikke skader hvor hun slår kneet på tur o.l), men skader de kan påstå kommer fra BMDTTAF som hun hadde. Og forsikringsselskap er veldig flinke på å reservere seg og mene at ditt og datt kommer fra noe hunden hadde tidligere, nå vet jeg Agria dekker det UANSETT, så det er en trygghet å ha forsikringen hos de.

Nå har Agria allerede reservert seg mot frambena til Kiwi, kan liksom ikke ha gjensidige som reserverer seg mot knærne til Minion også.

Det skjønner jeg :)

Men så kjipt da :/ Nå er det en stund siden jeg byttet da, men da fikk jeg beskjed om at betingelsene gjaldt, så fremt hunden var frisk ved bytte, og hadde vært forsikret kontinuerlig.

Agria har i alle fall holdt det, PL ble oppdaget på hunden etter forsikringsbytte, og de dekket operasjon på henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Så fikk jeg også det store sjokket fra Agria, forsikringen har økt med 1000 kr i året over natten. :|
6000 kr for 2 hunder? Og da har jeg ikke de beste vilkårene engang. :huh:

Så nå har jeg bedt om nytt tilbud fra Gjensidige, alternativet er å være uten forsikringen, for jeg kommer til å slutte hos Agria av prinsipp. (Først sende de en mail og høre hva de holder på med)

Er det bare Gjensidige og Tryg som vil forsikre hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg også det store sjokket fra Agria, forsikringen har økt med 1000 kr i året over natten. :|

6000 kr for 2 hunder? Og da har jeg ikke de beste vilkårene engang. :huh:

Så nå har jeg bedt om nytt tilbud fra Gjensidige, alternativet er å være uten forsikringen, for jeg kommer til å slutte hos Agria av prinsipp. (Først sende de en mail og høre hva de holder på med)

Er det bare Gjensidige og Tryg som vil forsikre hund?

Jeg desverre må tilbake til Agria..

Gjensidige vil ha 7500 for å fullforsikre Pi, 3500 om jeg fjerner alt unntatt vet forsikringen, Agria gir meg 2000 på fullforsikring...

Gjensidige, Trygg, If, Obos, Dnbnor forsikrer hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del IKKE forsikre hund hos Sparebank1 !!!!

De dekker ikke behandling (etter utredning) på kroniske lidelser.

Greit nok...

De utbetaler heller ikke livsforsikringen om hunden dør som følge av kronisk sykdom.

IKKE GREIT!

Spesielt fordi de krever at man livsforsikrer.

Jeg byttet til Agria fra Sparebank1 etter å ha mistet en hund pga. kjevemyositt.

Betaler et par hundre mindre for en bedre dekning ifht. tidligere forsikring (vet.forsikring 25.000,- egenandel 20%, minimum kr. 1000,-).

To dvergpinschere koster meg ca. 4800,- i året.

1300,- fast egenandel + 15% bevegelig.

Vet.forsikring 30.000,-

Livs

Spesial

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg desverre må tilbake til Agria..

Gjensidige vil ha 7500 for å fullforsikre Pi, 3500 om jeg fjerner alt unntatt vet forsikringen, Agria gir meg 2000 på fullforsikring...

Gjensidige, Trygg, If, Obos, Dnbnor forsikrer hunder.

Jeg vegrer meg litt for å bytte fra Agria, da jeg har en bevegelig andel på 10%, og Gjensidige har bare 25% og 50%, det er stor forskjell. :hmm:

7500 kr for en corgi? :| Men 2000 kr var da ekstremt billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kommer til å forsikre hunden når jeg får valp. De nye prisene er så ufattelig høye at jeg nesten blir litt provosert. Jeg vet jo at forsikringsselskapene skal tjene penger, og høyrisikohunder koster nå mye mer, men likevel. Jeg synes forskjellene er STORE, og med så dyre forsikringer + så høye egenandeler (pr 128 dager eller noe sånt), så lurer jeg på om jeg ikke bare skal sette av penger på konto i stedet.

Edit: Samme forsikring koster 1700 for en Basenji (lavrisiko) og 5100 for en bullmastaff (høyrisiko). Greit de skal tjene penger, men jeg synes det der blir for drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vegrer meg litt for å bytte fra Agria, da jeg har en bevegelig andel på 10%, og Gjensidige har bare 25% og 50%, det er stor forskjell.  :hmm: 

7500 kr for en corgi?  :|  Men 2000 kr var da ekstremt billig? 

2000 er helt standard. Amiga kostet det. Issi koster 1700 i gjensidige og kostet 1900 o agria. Doffen koster meg 2000 i gjensidige og ca det samme i Agria.

For meg er 1500-2500 helt normal sum per hund.

Jeg kan jo topp forsikre tre hunder i Agria med høyere summer enn gjensidige før kl jeg får forsikret pi i gjensidige :-P

Ringte jo selgerne igjen og de sa at produktet hund har utgått og de bare har hund pluss som er alt dekt.. Forklarte pent at det er synd de mister kunder da for det er jo ikke aktuelt å betale 3 ganger så mye for en hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 er helt standard. Amiga kostet det. Issi koster 1700 i gjensidige og kostet 1900 o agria. Doffen koster meg 2000 i gjensidige og ca det samme i Agria.

For meg er 1500-2500 helt normal sum per hund.

Jeg kan jo topp forsikre tre hunder i Agria med høyere summer enn gjensidige før kl jeg får forsikret pi i gjensidige :-P

Ringte jo selgerne igjen og de sa at produktet hund har utgått og de bare har hund pluss som er alt dekt.. Forklarte pent at det er synd de mister kunder da for det er jo ikke aktuelt å betale 3 ganger så mye for en hund..

What? Har gjensidige fjernet produktet hund? Hvorfor? :| (hvis selgeren sa noe om det da)

Men da er det vel tvilsomt at de er billigere enn Agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Har gjensidige fjernet produktet hund? Hvorfor? :| (hvis selgeren sa noe om det da)

Men da er det vel tvilsomt at de er billigere enn Agria.

De har bare Hund+ :P og ikke vanlige Hund som man fikk kjøpt før, etter en omorganisering vil de bare selge en forsikring som dekkker alt og er det beste for hundene. Du kan dog fjerne produkter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bare Hund+ :P og ikke vanlige Hund som man fikk kjøpt før, etter en omorganisering vil de bare selge en forsikring som dekkker alt og er det beste for hundene. Du kan dog fjerne produkter da.

Begynner å bli mer komplisert og dyrere å forsikre hund jo. :P

Men hvis de bare har superforsikring hos Gjensidige, og er vel begrenset hvor mye billigere det blir selv om man fjerner produkter (?), så lønner det seg vel å beholde Agria eller finne et annet forsikringsselskap. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli mer komplisert og dyrere å forsikre hund jo. :P

Men hvis de bare har superforsikring hos Gjensidige, og er vel begrenset hvor mye billigere det blir selv om man fjerner produkter (?), så lønner det seg vel å beholde Agria eller finne et annet forsikringsselskap. *sukk*

du får høre pris på rasen din først :P Rase varierer en god del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får høre pris på rasen din først :P Rase varierer en god del

Jeg har dessverre 2 raser som er dyrere enn gjennomsnittet å forsikre. Og den ble jo enda dyrere når Agria fant ut det var en god ide å øke forsikringen med 1000 kr til, siden den ikke var dyr nok fra før. :rolleyes:

Tror jeg må velge rase etter hvor billig de er å forsikre neste gang. :P

Men venter på svar fra Gjensidige og Tryg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

BC kostet 1460kr da jeg startet forsikringen for 2 år siden, nå koster den 1900kr. Schæfer kostet nå 3300kr i motsetning til for 3 år siden da prisen var i underkant av 2300kr. Med såpass store prishopp pr år, gjør at våre (ung)hunder ikke forblir forsikret etter treårs alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Noen som vet om Agria har flokkforsikring lengre og sånn ca hva den dekker?

Vet ikke om de har det lengre, men da jeg sjekket det ut syns jeg det var veldig dårlige betingelser. Min 7 hunder for å få det. Relativt dyrt, men litt avhengig av rase selvfølgelig. Dekningsgrad på 30.000kr pr år. Ikke så mye om man har ett par keisersnitt og noe småtterier utenom.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...