Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Nå er jeg skrevet ut jeg :-P kulene vil roe seg. Skal dra hjem og ta det med ro. Spise antibiotika og slappe av. Spenstig!

:heart: Ingen oppfølging? Hva med nytt dren? What???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ser det ut til at det blir sporkur i juli, krysser fingrene for nok påmeldte :)

 

Malinka! sjekk fb :D

Yey! Det blir gøy!

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:heart: Ingen oppfølging? Hva med nytt dren? What???
Oppfølging om 3 mnd. Kan vel plusse på fem der som sist. Foreløpig ikke noe nytt dren. Skal følge med hvordan hukommelsen og hodepinen er og se om jeg klarer meg uten. Blir jeg verre de neste dagene skal jeg bare komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfølging om 3 mnd. Kan vel plusse på fem der som sist. Foreløpig ikke noe nytt dren. Skal følge med hvordan hukommelsen og hodepinen er og se om jeg klarer meg uten. Blir jeg verre de neste dagene skal jeg bare komme tilbake.

Å, nå kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt på dine vegne, jeg... For HVOR vellykket har alle disse tidlige utskrivingene vært før liksom? For det er jo ikke sånn at du ikke har vært gjennom dette før? Og det har jo ikke gått så veldig bra, eller? Nå får du i alle fall holde deg i ro, drit i alle slike treninger og konkurranseplaner og alt styr - slapp av, ta det med ro, take it easy, relax... Sant? *true med bedrevitende pekefinger*.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg og venter på at guttungen skal bli snauet hos frisøren. Eneste kravet hans var at det skal være kort sånn at det blir lenge til neste gang og mitt krav var at de skulle vaske håret først sånn at jeg vet at det er gjort skikkelig en gang dette halvåret! På en måte gleder jeg meg til puberteten slår skikkelig til, sånn at han begynner å stelle seg litt... Bare synd det følger med så mange hormoner i ubalanse

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt på dine vegne, jeg... For HVOR vellykket har alle disse tidlige utskrivingene vært før liksom? For det er jo ikke sånn at du ikke har vært gjennom dette før? Og det har jo ikke gått så veldig bra, eller? Nå får du i alle fall holde deg i ro, drit i alle slike treninger og konkurranseplaner og alt styr - slapp av, ta det med ro, take it easy, relax... Sant? *true med bedrevitende pekefinger*.

Signerer!! Nå MÅ du ta det med ro Anette! Hvis jeg ser deg på en eneste konkurranse så kommer jeg til å komme og kidnappe Issi og holde henne fanget her til du er bra :aww: Så det så!!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte innlegget ditt jeg, Anette - det var kanskje ikke så mye å like å bli utskrevet så fort. :hmm:

Håper du kommer deg fort og blir i toppform (men holder deg i ro for det!). :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine vakthundene mine forøvrig. Igår kveld kom Janka, og de reiste seg først fra sofaen når hun hadde kommet halveis inn i gangen og tatt av seg jakken :lol: Jeg hørte ikke hun kom inn med engang, og så bare hundene reiste seg etterhvert... Ikke en lyd :lol: Takk hunder, for at dere får meg til å føle meg så trygg :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heimen ser ut som et takras og en case for et eller annet skam deg-realityprogram på TV etter at jeg i en måned har fokusert på kun én ting: Eksamen.

Så snart den var levert og bestått, pakket jeg kofferten og fôr langt pokker avgårde til Ålesund for en ukes ferie.

Da jeg kom tilbake, viste det seg at husnissene ikke hadde løftet en finger for å rydde opp her (de har nå fått sparken), så nå har jeg dedikert helgen til å tømme bulende skittentøyskurver og bagger med skittentøy, vaske oppsamlet oppvask, støvsuge bort hele G- og H-kullet av hybelkaniner, skifte på senga, rydde bort eksamenspensum, og annet som må gjøres. Og når jeg får spadd meg gjennom kaoset innendørs, tror jeg det begynner å bli sommerlig nok til å begynne på sommerens utendørsprosjekt.

Og innimellom studerer jeg terminlister, og lurer på om vi skal her eller der, og tenker at jeg må legge inn noen treningsøkter framover, for nå er det GØY.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg må innrømme at jeg synes at denne var litt morsom. :P

Dear client,

Welcome to our practice. The following are some suggestions of how to make things most pleasant for our staff.

*As you have already figured out your scheduled appointment time is just a suggestion. Feel free to ignore it and do as you please.

*If you are not going to show up, please do not call. We like the suspense of trying to figure out what you are going to do. Sometimes we run bets on it. So as you can see, calling and informing us of your intentions would just take the fun out of our day.

* Verbal abuse is always appreciated. If possible, wait till the waiting room is full. Please be creative in your profanity, we all like to expand our vocabulary.

* Do not put your dog on a leash or your cat in a carrier. Just let them loose as soon as you walk in. The staff enjoys a little pandemonium.

*Bring as many small children as possible. Three or more is preferred. If you don't have that many borrow from your neighbors (look for the most poorly behaved). Make sure they all have juice and crayons because we love to clean. Also, we encourage them to jump on the furniture, play rough with the hospital cat, and go through the drawers.

*Do not bring any prior records as we request. Calling other clinics gives us time to catch up with old friends.

*We're just kidding when we suggest that you bring stool or urine. That's gross. We'll just get it off our waiting room floor after your dog relieves him/herself everywhere

*Please feel free to stay on your cell phone. Handless headsets are preferred because it really makes it challenging to figure out if you are talking to us or the person on the phone. Make sure to call back later and ask us questions about all the things we were trying to explain.

* When giving information about your pet be as vague as possible. The doctor is psychic and can communicate with your pet, so its really just a formality anyway.

* Be sure to insist we follow your breeder's recommendations. Especially about anesthesia and vaccines. Our schooling and training really doesn't teach us much, so we appreciate the guidance.

*Give medications as you see fit. We just put instruction labels on them because the label printer is cool. We understand that when the condition doesn't resolve it is our fault not yours.

*Don't tell us all the other vets had to muzzle your dog till after he/she tries to bite. Keeps our reflexes sharp. Besides, its more of a challenge to muzzle a dog once he/she is all worked up.

*If your cat is hissing and upset, please put your hands and face as close to his/her mouth as possible. He/she would never bite you. If a bite did occur from your own stupidity, it is our fault anyway.

*Ignore the 'employees only' signs. Just wander around as you please. Stick your hands in all the cages. If your child is wandering around, we prefer him/her to be barefoot.

* If your pet is sick please wait a minimum of three days before having him/her seen. Also, be sure to exhaust all treatments available over the counter or at the pet store before bringing him/her in to be examined. Oh, and ten minutes before close on a Saturday is the perfect time to call and tell us you're coming in.

* Always complain about the bill. We know our prices are too high. In general, we tend to be greedy and don't care about your animal.

*Feel free to agree verbally and in writing to all fees, especially to the expensive ones. Then, after the diagnostics/treatments are performed, and only then, inform us that you have no actual money, but that you can pay us $10 a week until it is paid off.

*Please be sure to let us know of all illnesses you THINK your pet may have because you looked it up online. Then be sure to dictate to us how your pet should be cared for.

We look forward to caring for your pet. If you have any suggestions about what we can do to make life easier for you and more difficult for us, please do not hesitate to let us know.

**In early summer we will generously vet all your injuries (physical & mental ones) when you bring us a young (preferably imprinted) wild bird you saved from its parents

:teehe:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Veldig god og rask bedring til AnetteH. Du er en tøffing er du, men nå skal du ta det med ro, som de andre sier!



Tøft synes jeg! Krysser fingre for at du får svar :).

Shopping er fiiiiin avreagering, det :). Beste terapien som finnes *ler*.

Hmmmm... jeg antar at kuler i hodet ikke er helt sånn det skal være *ønske god bedring*.

Har vi nok en sløv morgenstund her i huset :). Det er så deilig å ikke skulle stresse avgårde på ett eller annet hunderelatert altså, men bare kose seg, ta en kopp kaffe, gå og se om tulipanene har vokst litt siden i går kveld :aww:, oppdage at oi, det har dukket opp enda en spire... håpe på at Roundup'en tar knekken på noen ekle tistler som har laaaange torner, gå en runde på jordet så bikkja får løpt og luftet seg, luktet og pisset litt sånn som gutter skal gjøre, oppdage markjordbærplanter oppe ved steinrøysene på toppen av jordet (nei, her har vi ikke steinrøysa ner'i bakken - men steinrøysa oppå toppen :lol:), se på alle de fine mose- og lavartene som vokser på de gamle steinrøysene, oppdage at det begynner å komme løv på trærne, sjekke maurtua som noen laget et stort hull i tidligere i vår og se at maurene effektivt har tetta igjen hullet, høre på all travel fuglesang... Åhhhhhhh, jeg simpelthen elsker dette stedet altså :). Kanskje jeg til og med kommer til å elske sommeren? :D.

Jeg synes at hage er selve livet! Jeg er ikke så overvettes flink til å holde den fin, men planter som spirer og blomstrer gjør meg euforisk! I dag la jeg merke til at min kjære ballblom ikke var borte likevel, som jeg trodde i høst. Tvert imot har den spredd seg til fire nye steder! Blomstrende, duftende ballblom er så sommer! Nå blomstrer mengder av primula her, hagen min har ekstra mye av den lilla sorten, siden både moren min og jeg har tatt ekstra godt vare på den varianten. Tulipanene og påskeliljene har knopper, mens blåstjerne (scilla) blomstrer over alt.

Nå skal hundene og jeg ut og fortsette hagejobbingen! h058.gif

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvilken sjokolade jeg kjøpte i dag?? *neijegerikkelettpåvirkelig* :icon_redface: mumle stratos med smarties var faktisk god

Nå prøver jeg å finne ut hvilken buss jeg skal ta når jeg skal på vorspiel, det er enklere enn å ha det her, for da må jeg rydde også :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må jeg dobbelposte litt siden jeg allerede har fått noen likes på forrige innlegg:

I natt drømte jeg at jeg hadde en kjæreste, og denne kjæresten var kamerat med John Carew. Og så hadde det seg sånn at John Carew var dødelig forelsket i meg, derfor skulle han få lov av kjæresten min til å kline litt med meg. Og ettersom John Carew er litt sånn lekker så syntes jeg det var helt ok. Men etterpå ble kjæresten min sur og sa: "Jasså, så du likte å kline med John Carew ja!"

Kan ikke drømmene mine snart slutte å være på fjortisstadiet!?

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men behovet for å skryte gikk foran det å lese seg opp fra i går. Men HURRA!!! For bursdagsbarn/hunder, for store og små gleder. Stor glem for triste og leie ting :console:

Vel altså, til tross for hard konkurranse med seg selv ble Nix BIR valp i dag. Det er jo ikke så verst å bli BIR når man stiller mot seg selv. Greia var kritikken som var så knallfin at jeg fortsatt svever litt.

"Medel kraftig, mycket god typ, feminin hund med mycket bra uttrykk, bra manke, rak stram rygg (for den dommeren er det vist ett stort + i margen) noget kort kryss, bra viklet foran, mycket bra vinklet bak, parallell bak, parallell foran, bra stegslengd, presenteres i mycket god form" Dommeren er en annerkjent finsk dommer og han ønsket meg lykke til videre med en mycket bra tik! *sveve* smiley-proud2.gif

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:| Det har klikket for meg, jeg vasker, tørketromler og legger sammen klærne...

Jeg :heart: tørketrommelen min

Jeg kjøpte også tørketrommel i går! For første gang i mitt liv. Og vaskemaskin! Sa jeg måtte ha utstyr som tålte møkkete bikkjetepper og sølete turklær :lol:

Handler forresten på krita, jeg. Har aldri handlet så mye på krita som etter at jeg fikk litt penger. Godt jeg har fine permen til alt sammen, så jeg ikke går i ball. Vil ikke ha renter på sånt!

Sorry, men behovet for å skryte gikk foran det å lese seg opp fra i går. Men HURRA! For bursdagsbarn/hunder, for store og små gleder. Stor glem for triste og leie ting :console:

Vel altså, til tross for hard konkurranse med seg selv ble Nix BIR valp i dag. Det er jo ikke så verst å bli BIR når man stiller mot seg selv. Greia var kritikken som var så knallfin at jeg fortsatt svever litt.

"Medel kraftig, mycket god typ, feminin hund med mycket bra uttrykk, bra manke, rak stram rygg (for den dommeren er det vist ett stort + i margen) noget kort kryss, bra viklet foran, mycket bra vinklet bak, parallell bak, parallell foran, bra stegslengd, presenteres i mycket god form" Dommeren er en annerkjent finsk dommer og han ønsket meg lykke til videre med en mycket bra tik! *sveve* smiley-proud2.gif

Det ER jo fint at hun har rak rygg. Det er jo fantastisk at en langhåret showschæfer (eller egentlig er det jo en langhåret normal schæfer. Liker ikke showordet, jeg) gjør det så bra! Stå på for rasens gode navn og rykte, tjuhu. Herregud, når fikk jeg så mye fornuftig å si om en rase jeg vet det spøtt om? Sonen, altså :wub: og Nix :wub: og Mæggis :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dårlig gjort at det ikke ble like fint i dag som det var meldt, nå som jeg har mulighet til og sole meg liksom, men jeg fikk iallefall noen fine timer i skogen, først bare meg og varga også Tonje, aleksej, blaze og felix 4 timer totalt :) Nå sitter jeg og ser på kattehviskeren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også tørketrommel i går! For første gang i mitt liv. Og vaskemaskin! Sa jeg måtte ha utstyr som tålte møkkete bikkjetepper og sølete turklær :lol:

:lol: Jeg er helt opphengt i den nye tørketrommelen *ler* Venninnen min har sperret ordet "Tørketrommel" via en app på tlf sin *ler*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • https://www.nkk.no/om-nkk/statistikk/ Det ligger under "Dokumenter" på denne siden.
    • Min veide 11.1 ved 16 uker og endte på 19.
    • Hei, har selv samojed, men har vært borti noen lapphunder og har litt erfaring med dem. (Ikke noe erfaring med Islandsk fårehund). Men ut fra hva du skriver så tror jeg finsk lapphund kan være en god kandidat om det er den hunden du har sett litt på nå og ønsker deg😊 Men for å prøve å svare på spørsmålene dine: Kløv og trekk: - Finsk lapphund er en robust og allsidig rase som historisk har vært brukt som gjeterhund for rein. Dette gir jo den et godt grunnlag for å kunne brukes til kløv. Vil si de fleste raser kan brukes til kløvning. Men med riktig trening kan den bære en kløv på opptil 1/3 av sin egen kroppsvekt. Så ser ingenting problemer ved å la en finsk lapphund bære kløv. - Samme gjelder jo samojed, allsidig og robust rase, men kanskje litt mer egnet for kløving, men også trekking. Samojeder er jo trekkhunder, så om trekking er noe du ikke ønsker så mye fokus på er nok finsk lapphund et bedre valg. Kan jo lære en samojed å ikke trekke å, men er nok betydelig vanskeligere enn å trene en lapphund til det.   Reaksjon på sau - Finsk lapphund har mer naturlig gjeterinstinkt, så vil si med trening så er det nok lettere å trene dem til å være rolig rundt sauer enn for eksempel samojeder, som generelt har høyt jaktinstinkt og gjerne vil reagere og «ta» sau. Så klart finnes det individer som er rolige rundt sauer, og ved trening fra de er små fint kan være rundt sauer. Men generelt vil jeg si lapphund er mer pålitelig rundt sau enn samojed.   Varme - Samme som samojed så har finsk lapphund en tykk pels som gir beskyttelse mot kulde, men dette kan også gjøre den utsatt for overoppheting i varme værforhold. Som du nevner, kan dette håndteres fint med pauser, mindre vekt i kløven, og kjøling av potene.    Utholdenhet Finsk lapphund har god utholdenhet, men som med alle hunder, vil individuell kondisjon og trening påvirke hvor godt den takler lange turer med kløv. Hvis du trener hunden jevnlig og gradvis øker belastningen på kløv og lengde på tur, så vil den fint kunne håndtere lange turer over flere uker.   Trekk Selv om du primært ønsker en kløvhund, kan Finsk lapphund også trenes til å trekke, for eksempel pulk om vinteren. Dette kan gi god variasjon i treningen og hjelpe til med å bygge styrke og utholdenhet. Rasen er ikke spesielt avlet for trekk som samojeder, men med riktig trening kan den fint utføre lettere trekkoppgaver.  
    • Hva tenker dere om å bruke hund som er strømmet mot sau som kadaverhund? Har litt lyst å prøve å trene hunden min til å bli kadaverhund, men han er strømmet mot sau. Og hvis vi begynner med kadaversøk på sau, er ikke det veldig dumt? Han har jo på en måte nå lært å holde seg langt unna sauer, mens kadaverhunder vanligvis skal søke opp og finne døde sauer. Ødelegger det ikke da? Vil han ikke få interesse for sauer igjen? Tenker hvis det er en dum ide, så holder vi oss heller unna å bli kadaverhund. Viktigere for meg at han ikke har interesse for å «ta» sau.
    • Er helt enig i at det er vanskelig å velge riktig hundefôr, og mange faktorer å ta hensyn til. Synes det selv er vanskelig å finne og velge det «beste» hundefôret. Her er i alle fall en slags liste med punkter jeg prøver å tenke på når jeg velger hundefôr: 1. Alder/Livsstadie: Valper, voksne og seniorhunder har forskjellige ernæringsbehov. For din valp, som er en stor raseblanding, bør du velge et fôr formulert spesielt for valper av store raser. Dette sikrer at hun får riktig mengde kalsium og fosfor for sunn beinvekst og utvikling. 2. Rase og størrelse: Siden din valp er en blanding av langhåret Schæfer og jakt Golden Retriever, vil hun sannsynligvis vokse opp til å bli en stor hund. Fôr spesifikt laget for store raser inneholder ofte ingredienser som glukosamin og kondroitin for leddhelse. 3. Ingredienser: Se etter fôr med høy kvalitet på ingrediensene. Dette betyr at kjøtt eller fisk bør være de første ingrediensene, og at fôret inneholder alle essensielle næringsstoffer som proteiner, fett, vitaminer og mineraler. Unngå fôr med unødvendige fyllstoffer som mais, hvete eller soya. Nylig har jeg hørt kaldpresset fôr kan være et godt alternativ fordi det beholder flere næringsstoffer på grunn av den skånsomme produksjonsprosessen. 4. Spesielle behov: Hvis valpen din har sensitiv mage eller allergier, se etter hypoallergent fôr eller fôr laget for hunder med sensitive mager. Råfôr som Vom er et godt supplement hvis det fungerer bra for hunden din. Mulig fremgangsmåte hvis bytte av fôr:     1.    Start med nåværende fôr: Begynn med å fortsette med det fôret oppdretteren bruker, Hills Vet Essentials for valper av store raser, og Vom. Dette sikrer en stabil start for valpens fordøyelse.     2.    Gradvis overgang: Hvis du bestemmer deg for å bytte fôr, gjør det gradvis over 7-10 (eller mer) dager for å unngå fordøyelsesproblemer.     3.    Observasjon: Følg nøye med på valpens helse, energinivå, pels, hud og avføring. Disse indikatorene vil gi deg innsikt i hvordan fôret fungerer for henne. Men også gi det tid, ved rask overgang kan valpen få mageproblemer som diare. Fôr begge hundene på samme fôr? Hvis det er praktisk, kan du vurdere å finne et fôr som passer for både valpen og din 3 år gamle Border Collie. Eukanuba for working dogs kan være et godt alternativ når valpen blir eldre, men i valpeperioden er det viktig å gi et fôr som er spesifikt formulert for valper.   Så denne videoen hvor noen anbefalte hundefôr (https://vm.tiktok.com/ZGegMAyVJ/), hvor pålitelig den er vet jeg ikke.    Selv har hunden min prøv litt av hvert. Vi begynte å fôre Royal Canin siden det var det han var vant med fra oppdretter. Når han ble eldre ville jeg prøve gå over på vom, men så flyttet jeg, og på grunn av økonomi og mangel på tilgang til stor nok fryser gikk jeg over til tørrfôr. Har prøvd labb, men det fôret likte ikke hunden min av en eller annen grunn. Hunden til faren min spiser labb, og han elsker det og har ingen problemer med fôret. Spiser godt, fin i pels og hud, holder vekten stabil og fin avføring. Har prøvd wolf of wilderness, Alpha spirit, Essential dog food, Markus muhle, Rocco våtfôr. Har egentlig ikke merket noe spesiell stor forskjell på han når han har spist de ulike fôrene. Vil ikke si at det ene fôret ga han mye bedre pels enn det andre for eksempel. Eneste er at noen fôr smakte bedre enn andre. For eksempel likte han smaken av Alpha spirit mye bedre enn Wolf of wilderness. Skal nå prøve de fôrene som ble anbefalt i videoen for å se om det er noen hunden min liker bedre, eller om jeg ser andre forskjeller når han går på det. Har bestilt Kobers og Barfit, så får vi teste å se. Men trolig blir ikke Barfit noe vi kommer til å gå på i lengden da det er svært dyrt kontra andre fôr.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...