Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Mitt eneste alternativ hadde faktisk vært sykemelding . Jeg har ingen andre alternativer. Jeg endte med å jobbe en uke med ungen på slep i fjor , siden pappaen sviktet i siste liten. Barnehagen har stengt i hele juli, jeg har bare ferie i 3 uker i juli, så bare den siste uka er dødsproblematisk. Nå VET jeg at jeg blir forskjellsbehandlet på jobb og jeg vet det er surt for enkelte, men til gjengjeld kommer jeg feks til å jobbe fra 05 i morgen tidlig helt frivillig, jeg jobber ekstra hver eneste gang jeg kan( som tydeligvis er oftere enn både de uten barn og ev med 2 foreldre) , jeg har aldri vært hjemme pga planleggingsdag ( gjør det jeg kan med han på slep), jeg er alltid tilgjengelig per telefon og jeg har en stilling som ingen andre uansett stepper inn i. Jeg har ingen ferievikar.

Derfor får jeg ferie når jeg vil og jeg jobber når jeg vil. U give some, u loose some.

Nå ramla jeg litt av her. Som sagt, jeg blander meg ikke opp i den der ferielogikk-diskusjonen, jeg bare leste "sykemelder meg", og fyrte av litt. Det virker da åpenbart som at du har en arbeidsplass som legger til rette for at du skal få ting til å gå opp? Og i gjengjeld gir du litt ekstra resten av året? Det høres jo helt supert ut det da.

Forøvrig fikk jeg vite (av en statsansatt) at staten nå gir enkeltstående egenmeldingsdager fremfor egenmeldingsperioder med 3 og 3 dager i slengen, og at denne ordningen hadde medført en drastisk nedgang i sykefraværet. Og når denne personen forklarer det med at "og det er jo ikke så rart. Sånn det var før så mista man jo to dager om man ble sjuk på en fredag."

Sånne holdninger er så forkastelige at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Denne personen fikk en smakebit, men jeg ble så hissig at samboeren styrte praten i en totalt annen retning fortere enn fy :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Skal vi by på leilighet :D:ahappy:

Hvor, og får jeg egent rom der? :aww:

I Særp nå. Og fått pakket ut av bil og spist middag. Og denne gangen var jeg rent imponert over meg selv hvor mye jeg hadde fått med meg i den lille bilen. :D (Overser glatt AnetteHs hint til burene. :aww: ). Trur det holder med to lass til, så er det tomt (bortsett fra det som må på henger. :P ). Jeg har mye rart altså.... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ramla jeg litt av her. Som sagt, jeg blander meg ikke opp i den der ferielogikk-diskusjonen, jeg bare leste "sykemelder meg", og fyrte av litt. Det virker da åpenbart som at du har en arbeidsplass som legger til rette for at du skal få ting til å gå opp? Og i gjengjeld gir du litt ekstra resten av året? Det høres jo helt supert ut det da.

Forøvrig fikk jeg vite (av en statsansatt) at staten nå gir enkeltstående egenmeldingsdager fremfor egenmeldingsperioder med 3 og 3 dager i slengen, og at denne ordningen hadde medført en drastisk nedgang i sykefraværet. Og når denne personen forklarer det med at "og det er jo ikke så rart. Sånn det var før så mista man jo to dager om man ble sjuk på en fredag."

Sånne holdninger er så forkastelige at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Denne personen fikk en smakebit, men jeg ble så hissig at samboeren styrte praten i en totalt annen retning fortere enn fy :teehe:

Jeg liker " jeg har ikke tatt ut alle egenmeldingene mine". Som om det er rettmessige feriedager liksom. ..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med at noen (urettmessig) sykemelder seg er at det stort sett er de uten barn som blir beordret til å dekke inn om det ikke kan hentes inn vikarer utenfra. Selvfølgelig oppleves det urettferdig og irriterende, spesielt om det er noe som gjentar seg gang på gang. Jeg kan ikke forstå at det er noe å gå i forsvar for.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Jeg sykemelder meg altså ikke, jeg har en arbeidsplass som forstår at jeg er alenemor. Og hadde jeg måttet gjort det for å ta meg av ungen min så hadde jeg fortsatt ikke fått så dårlig samvittighet kjenner jeg. Mulig jeg har et særdeles lite "hellig" forhold til ferie, men barnet mitt kommer først for meg. Jeg ville som sagt foretrukket ferie i august, men det er i juli barnehagen har stengt. Jeg bestemmer ikke når jeg skal ta ut ferie på lik linje med mange andre.

Jeg skjønner godt at det er vanskelig som alenemor. Jeg har vært så heldig at barnefaren jobber i et tømrerfirma, og derfor bestendig har hatt fellesferie. På den måten har jeg bestendig ønsket ferie enten tidlig eller sent, noe mine kolleger og arbeidsgivere har satt pris på. Og på den måten hadde poden bestendig fem-seks uksers ferie :)

Nå er jeg ikke ute etter å "henge" deg. Men som regel tas det vel hensyn til eneforelder-utfordringene når ferier planlegges? Det er liksom den "da bare sykemelder jeg meg"-løsningen jeg reagerer på. Og for ordens skyld, jeg vet at du har høy arbeidsmoral og strekker deg så langt du kan :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hus like nedi veien her som jeg syns ser så koselig ut. Jeg har lurt litt på hvordan det ser ut inni da, men hagen og utsiden ser i alle fall veldig idyllisk ut. Nå er dette huset lagt ut for salg, så jeg har fått svar på hvordan det ser ut på innsiden. Det må for eksempel være en relativt psykidellisk opplevelse å gå på do:

03_884537370.jpg

Bærer litt preg av å ikke ha blitt gjort noe med på noen år. :ahappy:

Oh!! - Influensa-følelse….. :turned:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig ja. Men når jeg på 3 mnd kun hadde mulighet til å trene 1 gang med min jobb så innså jeg at det ligger ikke i kortene for meg å faktisk rundere konkurransemessig.

Så å tilbringe en uke med å rundere når jeg verken får startet og sjelene min ligger ikke helt i rundering- jeg liker spor best jeg. Så da byttet jeg gruppe og begynner med høstoppkjøringen der. :)

...har jeg kommet hjem fra jobb etter at jeg måtte jobbe overtid. Litt sliten i hode kjenner jeg og sulten :yawn:

Det forstår jeg godt! :)

Jeg begynte bare å lure på om jeg hadde kommet med på rundering og ikke du :) Da hadde det vært litt feil i systemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hus like nedi veien her som jeg syns ser så koselig ut. Jeg har lurt litt på hvordan det ser ut inni da, men hagen og utsiden ser i alle fall veldig idyllisk ut. Nå er dette huset lagt ut for salg, så jeg har fått svar på hvordan det ser ut på innsiden. Det må for eksempel være en relativt psykidellisk opplevelse å gå på do:

03_884537370.jpg

Bærer litt preg av å ikke ha blitt gjort noe med på noen år. :ahappy:

Hvilken fantastisk do :ahappy:

Forøvrig fikk jeg vite (av en statsansatt) at staten nå gir enkeltstående egenmeldingsdager fremfor egenmeldingsperioder med 3 og 3 dager i slengen, og at denne ordningen hadde medført en drastisk nedgang i sykefraværet. Og når denne personen forklarer det med at "og det er jo ikke så rart. Sånn det var før så mista man jo to dager om man ble sjuk på en fredag."

Sånne holdninger er så forkastelige at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Denne personen fikk en smakebit, men jeg ble så hissig at samboeren styrte praten i en totalt annen retning fortere enn fy :teehe:

Staten er vel en mangslungen "bedrift" og jeg tror det kan variere litt mht arbeidssted, men jeg vil anta at de aller fleste statlige etater er IA-bedrifter som derfor har 24 enkeltstående sykedager til bruk i løpet av et år (og man kan bruke egenmelding på 8 sykedager av gangen).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fantastisk do :ahappy:

Staten er vel en mangslungen "bedrift" og jeg tror det kan variere litt mht arbeidssted, men jeg vil anta at de aller fleste statlige etater er IA-bedrifter som derfor har 24 enkeltstående sykedager til bruk i løpet av et år (og man kan bruke egenmelding på 8 sykedager av gangen).

Å, er det der det kommer fra? Kan lite om IA-bedrifter jeg. Men jeg synes likevel det sier sitt om arbeidsmoralen til folk jeg, iallefall om det stemmer slik denne personen la det frem, det har jeg jo ingen garanti for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det derre ***** eksamens helvette kommer til å bli skikkelig dritt! Sitter og skal liksom vurdere meg selv på forskjellige punkter og jeg bare missforstår alle spørsmålene og fyller ut svar-feltet med masse dritt som er FEIL svar på spørsmålene fordi de formulerer seg så sinnsykt tullete og teit!!!! Jeg blir gæren, hater sånt! Hater-hater-hater det!

Hva er vitsen med at jeg må skrive ting med en PENN???!! Jeg kan jo for f ikke fjerne det igjen!!! ÅÅåååååå!!!!!!!!!! :frantics:

Nå går jeg en tur med bikkja for å grine bare fordi samboeren er en Dritt med stor D og syntes jeg overdriver.

MØKK! :frantics::frantics::frantics::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hus like nedi veien her som jeg syns ser så koselig ut. Jeg har lurt litt på hvordan det ser ut inni da, men hagen og utsiden ser i alle fall veldig idyllisk ut. Nå er dette huset lagt ut for salg, så jeg har fått svar på hvordan det ser ut på innsiden. Det må for eksempel være en relativt psykidellisk opplevelse å gå på do:

03_884537370.jpg

Bærer litt preg av å ikke ha blitt gjort noe med på noen år. :ahappy:

Og jeg synes jeg har et grønt bad...

Men grønt er skjønt, er det ikke?

Akkurat nå er jeg fornøyd med jentene. Trent LP med naboen, og Foenix måtte gjøre noe så innmari kjedelig som å sitte i ro i utgangsstilling. Det er vanskelig! Hun er liksom så kvikk og kjapp og våken og nysgjerrig og leken og vill, at hun skulle gjerne hatt med seg absolutt alt som skjer. Så da må en noen ganger trene litt på å sanse seg - selv om verdens kuleste Blaze leker ute på gresset. Jeg tror nesten Foenix fikk hodepine, stakkar.

X'en har også fått kjørt seg, selv om det var varmt holdt hun en relativt lang lineføring - men i dag ville jeg presse henne og jobbe masse motivasjon, så da stekte jeg kyllingfilet til godbiter. Det er ikke alle som får hunder som sikler under lineføringen...

Hun hoppet hinder så det sto etter, så hun ble ikke skremt etter helgas kræsj - men jeg tror jeg skal grave fram mitt eget hinder og pushe henne litt på høyde, for på to av tre starter har hun enten touchet med bakbeina eller landet oppå hinderet. Og om vi skal starte i bruks utover sommeren må hun jo få ræva over 65 cm, så vi får jobbe litt med satsen. Det hjelper ikke at hun flyr over 40, om hun braser gjennom hinderet på 60. Og det hjelper visst ikke å fortelle dommerne at hun synes hun er liten inni seg.

Og, kveldens overraskelse - budføring trente vi på sist i 2011, og da var den et deprimerende syn. Men i dag reagerte hun kjapt, løp lange strekker uten å nøle, satte seg hos Jeanette, og kom tilbake gang på gang. Kan jeg ta med Jeanette som figurant på stevner, eller bør jeg trene med flere andre??? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dette er et dumt spørsmål, så det blir utformet som om det bare er skikkelig innlysende, men det er absolutt ikke noe vits i å stille en hund 5 dager etter valpene hennes er levert, sant? Hvor teit hadde ikke det vært? Ha ha. Lol. De er 4 uker gamle nå, og hun er visst allerede litt tynn selv med så mye bra mat hun bare klarer å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det derre ***** eksamens helvette kommer til å bli skikkelig dritt! Sitter og skal liksom vurdere meg selv på forskjellige punkter og jeg bare missforstår alle spørsmålene og fyller ut svar-feltet med masse dritt som er FEIL svar på spørsmålene fordi de formulerer seg så sinnsykt tullete og teit!! Jeg blir gæren, hater sånt! Hater-hater-hater det!

Hva er vitsen med at jeg må skrive ting med en PENN???! Jeg kan jo for f ikke fjerne det igjen!! ÅÅåååååå! :frantics:

Nå går jeg en tur med bikkja for å grine bare fordi samboeren er en Dritt med stor D og syntes jeg overdriver.

MØKK! :frantics::frantics::frantics::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Bare å Pm'e neg om det kanskje kan være noe jeg kan hjelpe med. Har tatt samme faget for noen år siden, så kan jo hende jeg kan være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dette er et dumt spørsmål, så det blir utformet som om det bare er skikkelig innlysende, men det er absolutt ikke noe vits i å stille en hund 5 dager etter valpene hennes er levert, sant? Hvor teit hadde ikke det vært? Ha ha. Lol. De er 4 uker gamle nå, og hun er visst allerede litt tynn selv med så mye bra mat hun bare klarer å spise.

I henhold til utstillingsreglene får ikke tispe med valper yngre enn 75 dager gamle lov til å stille.

Edit: Altså spiller ikke kondisjon inn. Regelen er satt for at tispene skal få en pause mellom avvenning/levering og utstillingskarriere. Om valpene leveres når de er åtte uker/56 dager gamle, får tispa altså et par uker fri før hun får komme i ringen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg rent og pent bad+gang+kjøkken. I morgen kommer det elektrikere hit, og jeg innså plutselig at de ikke hadde helt ryddige forhold å jobbe i, så det måtte jeg gjøre noe med. :P Det som er litt teit er jo at de kommer til å skitne til såpass at jeg må gjenta prosedyren i morgen kveld. Jaja.

På komfyren står det en kjele med eplebiter som snart skal bli eplemos. Det blir god dessert, det! Etterpå skal Geo og jeg rusle en kveldstur, og så er det jammen meg tid for å finne senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, er det der det kommer fra? Kan lite om IA-bedrifter jeg. Men jeg synes likevel det sier sitt om arbeidsmoralen til folk jeg, iallefall om det stemmer slik denne personen la det frem, det har jeg jo ingen garanti for :)

IA står jo for Inkluderende Arbeidsliv og innebærer ganske mange forpliktelser for både arbeidsgiver og -taker, deriblant dette med 24 dagers egenmelding :). Det var vel en ganske kjent sak det, at mange tok ut 3 sykedager selv om de bare hadde behov for 1 fordi man da "mistet" 2 dager liksom - og ja, det er en skikkelig, skikkelig dårlig arbeidsmoral. For min del ble det dog en stor lettelse i hverdagen da vi ble IA-bedrift, for det betydde at jeg kunne bruke egenmeldinger de dagene jeg faktisk var dårlig pga MS'en min, og slapp å dra til legen for å få sykemelding for å være borte en dag (i starten av sykdomsutbruddet mitt hadde jeg en del trøbbel og masse behov for sykedager innimellom for å slippe å være sammenhengende sykmeldt i lengre perioder - om det var forståelig *ler*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I henhold til utstillingsreglene får ikke tispe med valper yngre enn 75 dager gamle lov til å stille.

Edit: Altså spiller ikke kondisjon inn. Regelen er satt for at tispene skal få en pause mellom avvenning/levering og utstillingskarriere. Om valpene leveres når de er åtte uker/56 dager gamle, får tispa altså et par uker fri før hun får komme i ringen igjen.

Huh, well whatta ya know. Jaja, da blir det neste år. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å Pm'e neg om det kanskje kan være noe jeg kan hjelpe med. Har tatt samme faget for noen år siden, så kan jo hende jeg kan være til hjelp.

Takk, men tror det går greit. Funnet ut at jeg legger det fra meg nå før jeg eksploderer helt, også møter jeg og sjefen opp tidlig på jobb i morgen, før de kommer, for å fylle ut resten. Så kan hun hjelpe meg med å forstå spørsmålene, og jeg har roet meg ned litt og klarer å skrive noe..

For nå fungerer jeg rett og slett ikke, er ekstremt nervøs og stressa og har bare lyst til å legge meg ned under dyna og bli der i morgen.. :/

Men takker veldig for tanken. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I henhold til utstillingsreglene får ikke tispe med valper yngre enn 75 dager gamle lov til å stille.

Edit: Altså spiller ikke kondisjon inn. Regelen er satt for at tispene skal få en pause mellom avvenning/levering og utstillingskarriere. Om valpene leveres når de er åtte uker/56 dager gamle, får tispa altså et par uker fri før hun får komme i ringen igjen.

Huh.. er det andre regler på eksteriør enn LP?!? Mente det var valper yngre enn 8 uker i LP jeg.. *lese regelverk på nytt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, well whatta ya know. Jaja, da blir det neste år. Takk for svar! :)

Men det er da flere utstillinger i Trøndelag i år.

Trondheim hundefestival i august, Steinkjer i september, Orkdal i november. Med forbehold om endringer fra fjorårets terminliste.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, well whatta ya know. Jaja, da blir det neste år. Takk for svar! :)

Trondheim Hundefestival på Støren i august er en innmari koselig utstilling :) Neida, jeg er ikke farget i det hele tatt av at Thorvald tok cert der i fjor :lol: Men sånn på ordentlig, det var en skikkelig ålreit utstilling, kosa meg der :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da flere utstillinger i Trøndelag i år.

Trondheim hundefestival i august, Steinkjer i september, Orkdal i november. Med forbehold om endringer fra fjorårets terminliste.

Helt sikkert. Men nå er jeg helt i startfasen av å vurdere å dra henne med på utstilling, og jeg tenkte at det hadde vært superkoselig å debutere på en utstilling hvor jeg vet det kommer til å være flust av soniser. Easy does it og alt det der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh.. er det andre regler på eksteriør enn LP?!? Mente det var valper yngre enn 8 uker i LP jeg.. *lese regelverk på nytt*

Jeg ser det står åtte uker i LP-regelverket - og det er nærliggende å tro at det er en glipp. Det kan da ikke være lettere å prestere i et femten minutters langt lydighetsprogram rett fra valpekassa enn å løpe tre runder i ringen? At enkelte tisper ser ut som takras etter valpekullet er neppe grunnlaget for at de har satt 75 dager i utstillingsreglene; det er tispas velferd jeg har hørt som begrunnelse da det ble endret, i hvert fall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...