Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Min far jobber fortsatt offshore, og da jeg var tenåring skulle han egentlig jobbe annenhver jul og nyttår, men det var så mange som sykemeldte seg så han måtte jobbe okke som. Til slutt gjorde han det også, da hadde han vel hatt 5 julehelger ute, etter hverandre. Det ene året skyldtes kanskje endring av skiftplan, men likevel...

Såpass! Var aldri noe problem hos oss vet jeg. Husker han var borte noen nyttårer - men han var alltid hjemme i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Google kopping så ser du hva vi mener med sugemerker/blåmerker ;)

Er ikke noe problem å gjøre det på høst/vinter/vår, men litt kjipt om sommeren når man er mer avkledd. Merkene forsvinner etter alt fra et par dager til to uker omtrent.

Nå gjorde jeg det og - AHAHAHAHAH NOPE. Noe som etterlater sånne blåmerker MÅ da gjøre vondt. :lol: Og jeg synes det gjør vondt å få sugemerker også jeg da. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle. Det har jeg hørt om før... Gjør det vondt? Stakkaren ser plaget ut, men det kan jo bare være blits og holding av hode og sånn.

Det å miste pigmentet er ikke vondt i seg selv, men de plages med uveitt, og det er jo gjerne smertefullt.

Sykdommen forbindes gjerne med akita og andre polarhundraser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Yep :aww:

Deal with it! *fnis*

:P.... men jeg tenker jo også videre, at det er jammen godt det faktisk ER noen som formerer seg da, sånn at vi har folk som kan ta seg av oss gamlingene når vi blir gamle og sitter der alene på en eller annen institusjon :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjorde jeg det og - AHAHAHAHAH NOPE. Noe som etterlater sånne blåmerker MÅ da gjøre vondt. :lol: Og jeg synes det gjør vondt å få sugemerker også jeg da. :aww:

Det ser myyye verre ut enn det er altså. Jeg hadde ikke påført meg selv noe vondt jevnlig om det ikke var verdt det. Det kjennes litt stramt ut, på en måte.. Vanskelig å forklare, men smertefullt? Niks :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vad faaaan, varfor forstår inte svenskar meeeej!!

Det er så jækla kleint å ringe svensker, jeg forstår alt de sier men de forstår jo ikke meg. Håper det ikke er som dansk for nordmenn / teller negativt at han duden ikke forstår norsk - for jeg vil ha den jobben :frantics: Vi kan jo kommunisere på engelsk? :D :D Og viktigst er jo at jeg forstår svensk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signeres! :D Har jo helt glemt å takke Pia, men TAKK PIA :D Jeg har kun hatt reaksjon på allergien min 2 ganger denne våren, forrige vår klødde jeg på øyene hele tiden og de var røde og hovne. I tillegg har jeg nesten ikke noe eksem lengre takket være kinadamen :D Jeg tenker å kanskje ta noen runder til og se om all eksemen kan gå bort :ahappy:

Wuhuuuu så kjekt :jump: Det er alltid gøy å lese at det funker for flere! Hun er fantastisk flink hun der altså. Ååå, det var gøy å lese Marie :D

Kopper? Hva hjelper de for? :D

gjør det vondt med kopper da? Leser at det kan være smertefult nemlig :P

Da skal jeg med dermografisme ikke gjøre det.. får stygge merker bare ved lett berøring :P

men sugermerker vil jeg jo ikke ha :P

Ok, litt sur og vrang igjen. Men hallo, har du virkelig vondt kan da ikke noen blåmerker som forsvinner i løpet av 10 dager bety noe som helst?! Det har ekstremt god effekt fordi det, som Marjea forklarte, øker blodsirkulasjonen veldig i tillegg til å stimulere en del punkter som stort sett gir en veldig positiv effekt. Har du virkelige smerter i hverdagen kan jeg ikke forstå at det er mulig å være så livredd for å få et sugemerke som man mer eller mindre ikke kjenner (huden strammer seg logisk nok, men det finnes ikke smertefullt). Herregud, både jeg og samboer går rundt med sexye blå blåmerker på knær, ankler, rygg og skuldre fordi vi har litt småskader her og der. Det er da tusen ganger bedre å fungere men ha et blåmerke enn å ikke funke?! :P

Kan i og for seg sende deg infoen til Kinadamen på PM, men jeg er litt skeptisk. Når du får det til å fremstå som om dette er så skummelt og farlig og "ikke vil ha blåmerker" og er livredd for potensiell smerte fra en liten nål i sideflesket, så er jeg litt usikker på om jeg vil utsette henne for dette :P

...ellers har vi kost oss i stykker på stranden med fantastiske Mokk og gjengen! Em er så badeglad nå (hun var jo vettskremt for vann i fjor husker vi) at hun sutrer og skriker så mye av forventning bare hun ser stranden liksom :lol: Det er skikkelig artig, og hun er SÅ lykkelig! Nå blir det en time på sofaen, så ut og trene. Bikiniform - here I come!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forrige jobben til Lars så var det sånn enten jul eller nyttår, og ikke diskriminering om man hadde unger eller ei. Folk kan jo ha hyggelig familieplaner selv om man ikke har barn :) Men, før han fikk unger (og meg :P ) tok han som regel skift for kompisene som hadde unger uansett om han ikke hadde jobbe år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket en del i bil, og irriterer meg litt over at den ikke er større akkurat nå. :getlost:

Jeg vil påstå at det er dine to hunder og burene som tar plass :aww: fordi min bil er ganske full av dritt og fortsatt plass til mer :P

Ikke kom med så mange smarte løsninger da! Jeg som hadde tenkt å sitte her og lulle meg selv inn i selvmedlidenhet :aww: !

Vel nå skal du heller snu deg til å være litt stolt, jeg prøvde å ringe deg fra butikken! Men jeg har nå shoppet så jeg kan lage muffins, sjokoladekake og pavlova. Alt er selvfølglig glutenfritt! MEN så fant jeg frosting hyllene, og sånne tuber og sånt så jeg kan lage de pene, også pynt også også også gikk jeg amokk :aww:

Tenk på dumme Nirm som skal sitte langt utti en skau istedenfor å kose seg med all den glutenfrie godheten liksom :aww: kan du angre nå :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P.... men jeg tenker jo også videre, at det er jammen godt det faktisk ER noen som formerer seg da, sånn at vi har folk som kan ta seg av oss gamlingene når vi blir gamle og sitter der alene på en eller annen institusjon :lol:.

:lol: ikke sant? Og julen skal være magisk for barna syns jeg - er maaange år siden julen sluttet å være magisk for meg, livets realiteter kom litt for kjapt. Men jeg kommer til å kjempe med nebb og klør for at mitt barn skal tenke på jul med stjerner i øya og glede seg til neste jul allerede 1. juledag :lol:

Nå er jeg sammen med en bonde da, så han reiser ikke bort i jula, men helligdager/langhelger osv. har vi ikke - kyrne står i fjøset, jordene må ha sitt, uansett om det er rød eller svart dag liksom. Pluss og minus med alle yrkesgrupper. Men at barnefamilier prioriteres ved høytider syns jeg bare er fint. Hilsen hun som mener hun har så fantastiske gener at hun bare måååå formere seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at det er dine to hunder og burene som tar plass :aww: fordi min bil er ganske full av dritt og fortsatt plass til mer :P

Vel nå skal du heller snu deg til å være litt stolt, jeg prøvde å ringe deg fra butikken! Men jeg har nå shoppet så jeg kan lage muffins, sjokoladekake og pavlova. Alt er selvfølglig glutenfritt! MEN så fant jeg frosting hyllene, og sånne tuber og sånt så jeg kan lage de pene, også pynt også også også gikk jeg amokk :aww:

Tenk på dumme Nirm som skal sitte langt utti en skau istedenfor å kose seg med all den glutenfrie godheten liksom :aww: kan du angre nå :aww:

Åå så flink du er Anette :D Gleder meg masse! Mobilen min er tom for strøm og Soph har gjemt laderen, soooorry :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg må ta meg en tur til kinadamen til Pia (Har du importert henne Pia?! ) når jeg er i bergen :lol:

Du kan definitivt få låne henne du altså :D Hun drittkul :lol: Jeg har nok ikke importert henne selv, men jeg har hatt en finger eller syv med i spillet for å få ha henne boende i Norge ;) Jeg elsker aksenten hennes, den er så kul at jeg håper hun kan stikke den fast i hjernen min eller noe :lol:

Men seriøst, hun har hatt noen vannvittige resultater i min bekjentskapskrets. F, som jeg bor med nå, kunne ikke være nærme hund i mer enn max 1 time selv med allergipiller. Han var regelrett hyperallergisk. Etter 10 behandlinger bor han nå her, bruker ingen piller, er ikke plaget av pollen og gress (noe han før var vannvittig hemmet av), og ja. Han har fått et helt nytt liv - ved hjelp av et par kopper og nåler! Sprøtt! Til og med legene er skikkelig amazed. En annen har slitt med magen i 20 (!) år, og etter 5 behandlinger hos Ming er hun nå så lite plaget at hun selv har takket henne for et nytt liv. Pappa har hatt kronisk senebetennelse i skuldrene i tusen år omtrent, og går fast 1 gang i måneden. Han har nå ingen plager what so ever, og etter 10 års opphold grunnet smerter, spiller han nå golf hver uke som en unghund igjen! For ikke å glemme meg selv, som fikk en vannvittig greie i nakken med beskjed om at det ville være smertefullt i 6 mnd. 2 uker tok det, så var alt gull igjen! ...og ikke minst, den eldre mannen som bare ble tjukkere og tjukkere. Hun behandlet ham mot både fedmen og den manglende energien, og han har blitt så mye bedre at hans egen fastlege nå også går til Ming. Joda, man får blåmerker der hun kopper og ser litt loco ut i 10 dager, men herregud for en bagatell i forhold til de plagene mange kommer med :) Damen er helt magisk, utdannet herfra til evigheten og tilbake, og hun kan virkelig endre liv når hun får sjansen. Å guuud jeg er så glad hun finnes :flowers:

(måtte bare lette hjertet litt, det var godt å skryte av henne igjen :lol: )

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan definitivt få låne henne du altså :D Hun drittkul :lol: Jeg har nok ikke importert henne selv, men jeg har hatt en finger eller syv med i spillet for å få ha henne boende i Norge ;) Jeg elsker aksenten hennes, den er så kul at jeg håper hun kan stikke den fast i hjernen min eller noe :lol:

Men seriøst, hun har hatt noen vannvittige resultater i min bekjentskapskrets. F, som jeg bor med nå, kunne ikke være nærme hund i mer enn max 1 time selv med allergipiller. Han var regelrett hyperallergisk. Etter 10 behandlinger bor han nå her, bruker ingen piller, er ikke plaget av pollen og gress (noe han før var vannvittig hemmet av), og ja. Han har fått et helt nytt liv - ved hjelp av et par kopper og nåler! Sprøtt! Til og med legene er skikkelig amazed. En annen har slitt med magen i 20 (!) år, og etter 5 behandlinger hos Ming er hun nå så lite plaget at hun selv har takket henne for et nytt liv. Pappa har hatt kronisk senebetennelse i skuldrene i tusen år omtrent, og går fast 1 gang i måneden. Han har nå ingen plager what so ever, og etter 10 års opphold grunnet smerter, spiller han nå golf hver uke som en unghund igjen! For ikke å glemme meg selv, som fikk en vannvittig greie i nakken med beskjed om at det ville være smertefullt i 6 mnd. 2 uker tok det, så var alt gull igjen! ...og ikke minst, den eldre mannen som bare ble tjukkere og tjukkere. Hun behandlet ham mot både fedmen og den manglende energien, og han har blitt så mye bedre at hans egen fastlege nå også går til Ming. Joda, man får blåmerker der hun kopper og ser litt loco ut i 10 dager, men herregud for en bagatell i forhold til de plagene mange kommer med :) Damen er helt magisk, utdannet herfra til evigheten og tilbake, og hun kan virkelig endre liv når hun får sjansen. Å guuud jeg er så glad hun finnes :flowers:

(måtte bare lette hjertet litt, det var godt å skryte av henne igjen :lol: )

Jeg og vil til den damen! Må ha meg en bergenstur skjønner jeg. :lol:

Fortjener jeg en is til? Si ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhuuuu så kjekt :jump: Det er alltid gøy å lese at det funker for flere! Hun er fantastisk flink hun der altså. Ååå, det var gøy å lese Marie :D

Ok, litt sur og vrang igjen. Men hallo, har du virkelig vondt kan da ikke noen blåmerker som forsvinner i løpet av 10 dager bety noe som helst?! Det har ekstremt god effekt fordi det, som Marjea forklarte, øker blodsirkulasjonen veldig i tillegg til å stimulere en del punkter som stort sett gir en veldig positiv effekt. Har du virkelige smerter i hverdagen kan jeg ikke forstå at det er mulig å være så livredd for å få et sugemerke som man mer eller mindre ikke kjenner (huden strammer seg logisk nok, men det finnes ikke smertefullt). Herregud, både jeg og samboer går rundt med sexye blå blåmerker på knær, ankler, rygg og skuldre fordi vi har litt småskader her og der. Det er da tusen ganger bedre å fungere men ha et blåmerke enn å ikke funke?! :P

Kan i og for seg sende deg infoen til Kinadamen på PM, men jeg er litt skeptisk. Når du får det til å fremstå som om dette er så skummelt og farlig og "ikke vil ha blåmerker" og er livredd for potensiell smerte fra en liten nål i sideflesket, så er jeg litt usikker på om jeg vil utsette henne for dette :P

...ellers har vi kost oss i stykker på stranden med fantastiske Mokk og gjengen! Em er så badeglad nå (hun var jo vettskremt for vann i fjor husker vi) at hun sutrer og skriker så mye av forventning bare hun ser stranden liksom :lol: Det er skikkelig artig, og hun er SÅ lykkelig! Nå blir det en time på sofaen, så ut og trene. Bikiniform - here I come!

Jeg har allerede fått informasjonen og tenkt å bestille med en time til akupunktur. Og er ikke blåmerkene i seg selv jeg er redd, derfor geipetryne. Er mer det andre rundt kopping jeg er skeptisk til. Hadde jeg vært frisk og ikke hatt dermografisme hadde jeg ikke hatt noen problemer iforhold til kopper. men så har jeg en sykdom som gjør ting ekstra utfordrende! Stryk fingen din over huden min du så får jeg hevelser og kløe fra en annen verden, i tillegg til stygge merker som sitter der lenge. Så for meg vil det utgjøre mye mer smerte og ubehag enn for hvermann i gaten.

Men du har vel kanskje rett, jeg er vel en forferdelig person som ikke må utsette andre for meg selv, så da får jeg finne noen andre. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede fått informasjonen og tenkt å bestille med en time til akupunktur. Og er ikke blåmerkene i seg selv jeg er redd, derfor geipetryne. Er mer det andre rundt kopping jeg er skeptisk til. Hadde jeg vært frisk og ikke hatt dermografisme hadde jeg ikke hatt noen problemer iforhold til kopper. men så har jeg en sykdom som gjør ting ekstra utfordrende! Stryk fingen din over huden min du så får jeg hevelser og kløe fra en annen verden, i tillegg til stygge merker som sitter der lenge. Så for meg vil det utgjøre mye mer smerte og ubehag enn for hvermann i gaten.

Men du har vel kanskje rett, jeg er vel en forferdelig person som ikke må utsette andre for meg selv, så da får jeg finne noen andre. :)

Men kanskje hun kan hjelpe deg med dermografismen din? Sånn at du tåler mer før huden reagerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Men at barnefamilier prioriteres ved høytider syns jeg bare er fint.

Det hadde vært fint, om de til gjengjeld steppet inn når barnløse kunne tenkt seg fri utenom høytider. men neeeeeida, da er det ditten og datten og hele sulamitten med unga/familien som er viktig. Det at man har unge skal ikke gå ut over kolleger uten unger, alle har like mye rett på fri ved høytider.

Jeg kommer ALDRI til å stille opp for barnefamilier igjen ved høytider, for de kan aldri jobbe for meg når jeg vil ha fri.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutre litt fordi jeg ikke skal på Sølen i år, og bare er LITT misunnelig på de som skal oppover.

Hvorfor skal ikke du på Sølen i år? Er blitt nesten en vane for meg at du er der :innocent:

Er det noen som vet hvor lang tid man bruker med bil fra Trondheim til Drammen? Sånn ca? Google maps sier ca 7 timer, men synes det høres litt lite ut? Dessuten må jeg regne med litt kø og sånt annet artig som pleier å dukke opp når man minst trenger det.

Du bruker nok ikke mer enn 7 timer nei kanskje litt mindre også..Vi kjørte vel opp på 6 timer fra Drammen til Trondheim i fjor :D

Hva skal du i Drammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje hun kan hjelpe deg med dermografismen din? Sånn at du tåler mer før huden reagerer?

Ja, det er jo en av flere ting jeg vil ha hjelp til :) Men finnes vel nok av akupunkturmennesker i denne byen så finner nok noen som kan hjelpe meg :) Kopper er nok ikke for meg i første omgang uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint, om de til gjengjeld steppet inn når barnløse kunne tenkt seg fri utenom høytider. men neeeeeida, da er det ditten og datten og hele sulamitten med unga/familien som er viktig. Det at man har unge skal ikke gå ut over kolleger uten unger, alle har like mye rett på fri ved høytider.

Jeg kommer ALDRI til å stille opp for barnefamilier igjen ved høytider, for de kan aldri jobbe for meg når jeg vil ha fri.

Det må jo være en selvfølge at det går andre veien også, ja. Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonen til jobbejuler blir grandisjul :lol:

Jeg har så mange bikkjer at palmeøy ferier er uaktuelle :lol: Men da kan jeg like greit skaffe meg en hund til, så hans side av sengen blir varm hele vinter når han ikke er der :aww:

Ha ha. Da fornærmer du tydeligvis en del mennesker, for vi hadde jo en tråd ang det en gang på sonen, der noen var opprørte fordi andre spiste Grandis på julaften. :lol:

Jeg vil påstå at det er dine to hunder og burene som tar plass :aww: fordi min bil er ganske full av dritt og fortsatt plass til mer :P

Vel nå skal du heller snu deg til å være litt stolt, jeg prøvde å ringe deg fra butikken! Men jeg har nå shoppet så jeg kan lage muffins, sjokoladekake og pavlova. Alt er selvfølglig glutenfritt! MEN så fant jeg frosting hyllene, og sånne tuber og sånt så jeg kan lage de pene, også pynt også også også gikk jeg amokk :aww:

Tenk på dumme Nirm som skal sitte langt utti en skau istedenfor å kose seg med all den glutenfrie godheten liksom :aww: kan du angre nå :aww:

Jai ikke forstå. Snakk med fetter!

Nja. Jeg trur nok jeg tar MH med hele kullet for det jeg. Selv om du skal bake kake. :P Jeg er litt mer glad i hundeting enn sosiale sammenkomster. Jeg aner jo ikke om du lurer inn noen fremmede jeg må snakke med sånn plutselig. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil til den damen! Må ha meg en bergenstur skjønner jeg. :lol:

Fortjener jeg en is til? Si ja?

Bare å komme, jeg har plass til de fleste som vil på Kinabesøk i leiligheten min jeg altså :lol::D

...og ja. Ta to :D

Jeg har allerede fått informasjonen og tenkt å bestille med en time til akupunktur. Og er ikke blåmerkene i seg selv jeg er redd, derfor geipetryne. Er mer det andre rundt kopping jeg er skeptisk til. Hadde jeg vært frisk og ikke hatt dermografisme hadde jeg ikke hatt noen problemer iforhold til kopper. men så har jeg en sykdom som gjør ting ekstra utfordrende! Stryk fingen din over huden min du så får jeg hevelser og kløe fra en annen verden, i tillegg til stygge merker som sitter der lenge. Så for meg vil det utgjøre mye mer smerte og ubehag enn for hvermann i gaten.

Men du har vel kanskje rett, jeg er vel en forferdelig person som ikke må utsette andre for meg selv, så da får jeg finne noen andre. :)

Nå går jeg ikke god for akupunktur generelt altså, for å ha det klart. Det finnes MANGE akupunktører som ikke er flink i det hele tatt, og den eneste jeg anbefaler å bruke er nettopp hun her.

Forøvrig kan du roe litt ned her altså. Jeg har ikke sagt noe som helst om at du er en forferdelig person som ikke må utsettes for noen som helst, i all verden for en sløkket ting å skrive. Jeg bare sier at jeg ikke er interessert i å sende folk til min aku-dame som er så vannvittig negativt innstilt at det å få en nål i flesket og et blåmerke på ryggen er verre enn å gå med store plager. Jeg er litt sånn... Pick your poison-type. For min del må du logisk nok gjøre akkurat hva du vil, det var bare ment som et hyggelig forslag som har hjulpet ekstremt mange. En positiv innstilling til ting er sjeldent å forakte, og jeg vil ikke ha på meg at jeg sender vrange, vriene kunder til henne. Stort sett kommer folk trippende og gleder seg til å kjenne om ting funker, de lager liksom ikke så mye fuzz av det kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at det er dine to hunder og burene som tar plass :aww: fordi min bil er ganske full av dritt og fortsatt plass til mer :P

Vel nå skal du heller snu deg til å være litt stolt, jeg prøvde å ringe deg fra butikken! Men jeg har nå shoppet så jeg kan lage muffins, sjokoladekake og pavlova. Alt er selvfølglig glutenfritt! MEN så fant jeg frosting hyllene, og sånne tuber og sånt så jeg kan lage de pene, også pynt også også også gikk jeg amokk :aww:

Tenk på dumme Nirm som skal sitte langt utti en skau istedenfor å kose seg med all den glutenfrie godheten liksom :aww: kan du angre nå :aww:

Helt seriøst, hvis jeg flytter til østlandet igjen vil jeg bli venner med dere :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Apropo barnefamilier osv. Der jeg jobba før måtte de kutte ned på en avdeling. Det var kun tre ansatte der, og en person måtte gå. Hun med lengst ansiennitet måtte gå. Grunnen? De to andre hadde partner og unger, så hos henne var det kun hun det ville gå utover. Forstå det den som kan...

Så fint vær her i dag! Ligget på latsiden i hele dag, men det blir det snudd på når kjæresten kommer med 20kg vom som skal deles opp og legges i porsjonsposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å komme, jeg har plass til de fleste som vil på Kinabesøk i leiligheten min jeg altså :lol::D

...og ja. Ta to :D

Nå går jeg ikke god for akupunktur generelt altså, for å ha det klart. Det finnes MANGE akupunktører som ikke er flink i det hele tatt, og den eneste jeg anbefaler å bruke er nettopp hun her.

Forøvrig kan du roe litt ned her altså. Jeg har ikke sagt noe som helst om at du er en forferdelig person som ikke må utsettes for noen som helst, i all verden for en sløkket ting å skrive. Jeg bare sier at jeg ikke er interessert i å sende folk til min aku-dame som er så vannvittig negativt innstilt at det å få en nål i flesket og et blåmerke på ryggen er verre enn å gå med store plager. Jeg er litt sånn... Pick your poison-type. For min del må du logisk nok gjøre akkurat hva du vil, det var bare ment som et hyggelig forslag som har hjulpet ekstremt mange. En positiv innstilling til ting er sjeldent å forakte, og jeg vil ikke ha på meg at jeg sender vrange, vriene kunder til henne. Stort sett kommer folk trippende og gleder seg til å kjenne om ting funker, de lager liksom ikke så mye fuzz av det kan man si.

Men selv om jeg for deg virker vrang her betyr det ikke at jeg er en vrang person/vrang kunde. Men det må da være lov å være skeptisk? Og er man redd så er man redd. For deg er det kanskje en nål i sideflesket, for meg er det noe alt annet enn det. Men er jo tydelig at du mangler evnen til å sette deg inn i andres situasjon når det kommer til skrekk/angst/redsel virker det som.

Uansett, om jeg går til akupunktur og om jeg går til vedkommende skal jeg passe på å ikke nevne deg med et ord, så skal du slippe å være redd for å ha sendt en vrang person dit. :)

Og med det er diskusjonen ferdig for min del :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...