Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Marthe: har gått plass på Cecilie sin sporgruppe. Mail kom i dag.

Jeg trodde du skulle rundere?

Jeg fikk mail i går :)

Kopper? Hva hjelper de for? :D

Aner ikke :P Det må Pia svare på :P

... hjemme etter et par timer i fjellet :D

Nå skal jeg lage meg middag før jeg skal på jobb :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Er det noen som vet hvor lang tid man bruker med bil fra Trondheim til Drammen? Sånn ca? Google maps sier ca 7 timer, men synes det høres litt lite ut? Dessuten må jeg regne med litt kø og sånt annet artig som pleier å dukke opp når man minst trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har dere neste år sammen, både jul og nyttår. :)

Det kan jo være så enkelt at de ikke tenkte tanken på at en av de rasene som ligger på lista ville vinne... Og at de har hatt en diskusjon på det.

Pakket en del i bil, og irriterer meg litt over at den ikke er større akkurat nå. :getlost:

Neste år er ikke Jaran sin første jul :aww: Og tror han bytter jobb neste år også, så med min flaks er han borte da også! :lol:

Jeg fortjener en fin ferie neste år ass. Eventuelt en helt fortreffelig super bursdagsgave. Og julegave. eller alt det der. Hmm, må finne meg noe jeg ønsker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om universet prøver nå om dagen å gjøre det til at det ikke er dine beste dager :aww:

Da får universet ha lykke til, jeg har ikke hatt noen "beste dager" på noen år nå.

Og jeg finner ikke de ***** bilnøkla. Jeg har lett etter de i flere dager nå, og i dag så tok jeg ut alle skoene av skohylla og sjekka om de lå i noen sko eller bak hylla, sjekka alle jakkelommer selv på jakker som ikke er mine, og de er sporløst borte. De ligger sikkert sammen med bankkortet jeg mista her i vinter.. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har gjettet, som jeg regner med er fordi sonisene sikkert visste svaret allerede, for soniser vet jo alt ( :P ). I tilfelle noen ikke vet og er nysgjerrig, så kan jeg si at dette er en labrador retriever, som var helt svart, men som har uveodermatologisk syndrom og pga. dette har mistet pigmentet. Snodige greier!

What? Går det også an? Michael Jacson hund? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år er ikke Jaran sin første jul :aww: Og tror han bytter jobb neste år også, så med min flaks er han borte da også! :lol:

Jeg fortjener en fin ferie neste år ass. Eventuelt en helt fortreffelig super bursdagsgave. Og julegave. eller alt det der. Hmm, må finne meg noe jeg ønsker meg.

Jaran kommer ikke til å huske så særlig mye av sin første jul vel uansett. :P

Men feir sammen med venner, flytt på feiringen eller noe. Jaran aner ikke om julaften er den 24 eller 22 helt enda. Og så kan du få ekstra mange pakker. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran kommer ikke til å huske så særlig mye av sin første jul vel uansett. :P

Men feir sammen med venner, flytt på feiringen eller noe. Jaran aner ikke om julaften er den 24 eller 22 helt enda. Og så kan du få ekstra mange pakker. :lol:

Ikke kom med så mange smarte løsninger da! Jeg som hadde tenkt å sitte her og lulle meg selv inn i selvmedlidenhet :aww: !

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble raskt inn igjen da himmelen åpnet seg... Mannen jobber julaften, nyttår og bursdagen min :( Jobber ikke på 1 bryllupsdagen vår, men han begynner på jobb dagen etter så må dra den dagen :cry:

Æsj så dritt :hug: Da faren min jobbet off shore så fikk somregel de som hadde små barn fri både jul og nyttår.

Hjemme, endelig! Tass var veldig flink hos vet, til hun prøvde å se på ene såret hennes - da ba jeg om munnkurv og likevel fikk vi ikke renset det opp. Så hun tilbød seg å dope han så de fikk klippet frem sårene - jeg var kjapp på å si ja, selv om det ikke er min hund, for sårstellet blir mitt ansvar. Litt flau smak i munnen av å komme med hunden en hel uke etter at jeg sa vi burde dra, hadde vært bedre å dratt for en uke siden, men sånn er det når det ikke er min hund, jeg kan ikke kreve det... Men! Nå har han fått stronghold og skal ha ny dose om fire og åtte uker. Mine holder det heldigvis med to doser på. Så får vi håpe at det og optima hudvask og spray stiller kløen nok til at huden får fred nok til å gro. Hvis ikke må vi inn igjen for å få noe mer direkte kløstillende.

Han er skamklippet på nakken, hode og et bein - stakkars. og jeg benyttet sjansen mens han var dopa å virkelig dra av all underull på den siden jeg kom til, vet. tok kløra på han også før han våknet opp. Så la igjen omtrent halve hunden. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopper? Hva hjelper de for? :D

Lager undertrykk/vakuum, og dermed øker blodsirkulasjonen i et gitt område. Særlig stive muskler i nakke/rygg har godt av det, men det brukes også for å øke sirkulasjonen andre steder f.eks etter en skade/andre vondter. "Bivirkningen" er at man kan få noen skikkelig stygge blåmerker (sugemerker) av det..så man bør tenke på hvor på kroppen man gjør det - og til hvilken årstid/hvilket vær. Ikke festlig å gå rundt med masse sirkelrunde blåmerker på ryggen i bikini f.eks., det blir nemlig mange blikk av sånt :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kom med så mange smarte løsninger da! Jeg som hadde tenkt å sitte her og lulle meg selv inn i selvmedlidenhet :aww: !

Etter å ha jobbet annenhver jul de siste 7 årene, så vet jeg at det ikke nytter å sitte å lulle seg inn i selvmedidenhet. Jula blir ikke triveligere av den grunn, mannen får fortsatt ikke fri og du må fortsatt feire den uten han. :P Da får du bare en drittjul. :P Og om han fortsatt skal jobbe i turnus, så får du en selvmedlidende drittjul annet hvert år. :P

Så nei. Ta grep om dette, og lag tradisjoner knyttet til jobbejuler i stede. Om så stikke av til en palmeøy alene og sitte på stranda og sende masse bilder tilbake til han. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager undertrykk/vakuum, og dermed øker blodsirkulasjonen i et gitt område. Særlig stive muskler i nakke/rygg har godt av det, men det brukes også for å øke sirkulasjonen andre steder f.eks etter en skade/andre vondter. "Bivirkningen" er at man kan få noen skikkelig stygge blåmerker (sugemerker) av det..så man bør tenke på hvor på kroppen man gjør det - og til hvilken årstid/hvilket vær. Ikke festlig å gå rundt med masse sirkelrunde blåmerker på ryggen i bikini f.eks., det blir nemlig mange blikk av sånt :sleep:

Da skal jeg med dermografisme ikke gjøre det.. får stygge merker bare ved lett berøring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så dritt :hug: Da faren min jobbet off shore så fikk somregel de som hadde små barn fri både jul og nyttår.

Typisk forskjellsbehandling av folk... Alltid er det de uten barn som må ta støyten for at andre folk synes de har så unike gener at de bare måååå formere seg :aww:...

:lol: :lol: :lol:.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har gjettet, som jeg regner med er fordi sonisene sikkert visste svaret allerede, for soniser vet jo alt ( :P ). I tilfelle noen ikke vet og er nysgjerrig, så kan jeg si at dette er en labrador retriever, som var helt svart, men som har uveodermatologisk syndrom og pga. dette har mistet pigmentet. Snodige greier!

I alle. Det har jeg hørt om før... Gjør det vondt? Stakkaren ser plaget ut, men det kan jo bare være blits og holding av hode og sånn.

FY SØREN så deilig vær! Jeg gikk på butikken i kjole og høyhælte sandaler og følte meg riktig så fjong. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk forskjellsbehandling av folk... Alltid er det de uten barn som må ta støyten for at andre folk synes de har så unike gener at de bare måååå formere seg :aww:...

:lol: :lol: :lol:.

:lol: Yep :aww:

Deal with it! *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så dritt :hug: Da faren min jobbet off shore så fikk somregel de som hadde små barn fri både jul og nyttår.

Min far jobber fortsatt offshore, og da jeg var tenåring skulle han egentlig jobbe annenhver jul og nyttår, men det var så mange som sykemeldte seg så han måtte jobbe okke som. Til slutt gjorde han det også, da hadde han vel hatt 5 julehelger ute, etter hverandre. Det ene året skyldtes kanskje endring av skiftplan, men likevel...

Nå har vi spist is på terrassen her, veldig deilig da softis-turen falt bort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tåler å gå rundt med sugemerker et par dager ;)

Hadde det vært normale så, men jeg har dermografisme, så selv lett berøring gir meg hevelser og veldig stygge merker, så koppebehandling spørs om jeg bør ta. Men kan forhøre meg litt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha jobbet annenhver jul de siste 7 årene, så vet jeg at det ikke nytter å sitte å lulle seg inn i selvmedidenhet. Jula blir ikke triveligere av den grunn, mannen får fortsatt ikke fri og du må fortsatt feire den uten han. :P Da får du bare en drittjul. :P Og om han fortsatt skal jobbe i turnus, så får du en selvmedlidende drittjul annet hvert år. :P

Så nei. Ta grep om dette, og lag tradisjoner knyttet til jobbejuler i stede. Om så stikke av til en palmeøy alene og sitte på stranda og sende masse bilder tilbake til han. :P

Tradisjonen til jobbejuler blir grandisjul :lol:

Jeg har så mange bikkjer at palmeøy ferier er uaktuelle :lol: Men da kan jeg like greit skaffe meg en hund til, så hans side av sengen blir varm hele vinter når han ikke er der :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg med dermografisme ikke gjøre det.. får stygge merker bare ved lett berøring :P

Google kopping så ser du hva vi mener med sugemerker/blåmerker ;)

Er ikke noe problem å gjøre det på høst/vinter/vår, men litt kjipt om sommeren når man er mer avkledd. Merkene forsvinner etter alt fra et par dager til to uker omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært normale så, men jeg har dermografisme, så selv lett berøring gir meg hevelser og veldig stygge merker, så koppebehandling spørs om jeg bør ta. Men kan forhøre meg litt om det.

Kopping kan nok utløse mye plager hos deg, kan jeg tenke meg. Spør en lege først i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...