Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Bekkenløsning 16 år etter siste svangerskap og 5 år etter at man fjerna livmora, slår meg som en skrekkelig dårlig ide.. Frisk luft og være ute i naturen er sunt sa de..

Særlig..

Poopers. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Tusen takk folkens , jeg er glad :) SFX; Ja, de var så lekre og tilbud for 20 kr (Pierre robert til og med!) så jeg kjøpte likegreit 15 stykk i vinter!

Marie; Ang gulping- Om du synes det er MYE så er det nok det! Jeg fikk først beskjed om at "det virket bare mye" Men det er sånn feks at Jaran kan aldri ligge på gulvet med de andre babyene på barselstreffet fordi han mer enn 100% garantert gulper dem ned. Det går aldri mer enn 10 min mellom hver gang han gulper, også i søvne, så han ligger på siden pga av at han ikke rekker å snu hodet til siden. Han gulper opp blank med klumper, bare blankt og selvsagt mye etter å ha spist... Gulpesmekk er å le av her hjemme siden han blir dekket fra tå til topp. Når vi var hos kiroen på torsdag og han fikk se hvor ille det var de 45 minuttene vi var der ringte han til min helsestasjon og vi får nå henvisning til sykehuset for det fordi han mente det garantert var mer enn bare noe låsning som var gulpeproblemet vårt. Stå på ditt om du tror noe ikke stemmer!

Gå etter magefølelsen. E mitt "faglige råd". Alltid. Selv om jeg er lege så mener jeg det, for leger tar feil, har dager der de et trette, ikke får med seg alt osv. Dessverre. Men slik er det.

Jeg selv var sikker på at jeg hadde kreft da jeg omsider fikk time hos spesialist. Speialisten sa "nei dette ser normalt ut". Jeg nekta å gå ut av kontoret der før alle mulige prøver var tatt selv om min kollega mene det ikke var noen grunn til å ta ekstra prøver. To uker senere fikk jeg telefon: "kreft".

Så det er viktig å ikke gi seg før man har et svar man kjenner man kan gå god for selv. Innerst inne i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaaah, hjemme fra sporkurs!

Har vært hjemme i tre kvarter, men måtte lande litt og dusje masse! Følte meg helt seig, av pølser og solkrem og skog! Herlig! :D

Hadde NESTEN ikke lyst til å dusje det vekk, for jeg har kosa meg sånn! :heart:

923501_10151620607370860_1760524803_n.jp

Kjører stil når jeg går spor.

8828176080_b5bc7f894c_z.jpg

Syyyyykt engasjert og ikke konsentrert i det HELE tatt, når Pippa går sporet. :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaaah, hjemme fra sporkurs!

Har vært hjemme i tre kvarter, men måtte lande litt og dusje masse! Følte meg helt seig, av pølser og solkrem og skog! Herlig! :D

Hadde NESTEN ikke lyst til å dusje det vekk, for jeg har kosa meg sånn! :heart:

Kjører stil når jeg går spor.

8828176080_b5bc7f894c_z.jpg

Syyyyykt engasjert og ikke konsentrert i det HELE tatt, når Pippa går sporet. :D

Dere var superflinke :D Men hvor har du fått det bildet fra? Har fotografen gjemt noen noe sted han har holdt hemmelig for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo innom og takke SFX for pass av gjengen og huset da jeg var på halliktur til Nederland. Alle lever i beste velgående,kattene også :D . Finnes ikke traumatiserte noen av dem :D . Tuuuusen takk til damen og jentene :flowers: :flowers: :flowers:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sklia mobil?

Bare i demontert tilstand - bit for bit. Steike den var tung, var den... Jeg fant også ut at rumpa mi er alt for diger for en slik sklie :aww:.

Forresten - siden jeg skal på en litt sånn heftig roadtrip neste helg (først til Eskilstuna på Briardspesial der, så til NKK Drammen dagen etter), så har jeg nå innredet bilen for overnatting (gidder ikke å dra med campingvogna for et slikt stunt) - og fikk også utmerket plass til campingdoen. Har jeg do og madrass - da har jeg et hjem :aww:. Strengt tatt burde jeg jo droppet den utstillingen i Sverige, men det er jo så moro å få sett litt andre hunder enn de samme gamle vanlige vi møter her i Norge, så.... også er det jo alltid moro å stille for spesialdommere :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra en koselig ettermiddag og kveld hos mormor og morfar. :) Jeg begynner å bli skikkelig god på å ignorere mormors irriterende masing, så da ender besøkene hos dem stort sett opp med å være hyggelige. Geo har kost seg i hagen deres og fikk dessuten være med på en liten tur som mormor og jeg ruslet. Da gikk vi gjennom gater på Bekkelaget og jeg fikk høre historiene som jeg har hørt tusen ganger før om at "der bodde hun og hun, og de vokste opp i det huset som stod der før, men nå er det revet og de hersens utbyggerne har satt opp tre tomannsboliger der ser du, helt skrekkelig." Jeg skjønner at eplehageutbygging kan være frustrerende for de som er naboer og som husker hvordan nabolaget så ut for femti år siden, men det er jo ikke sånn at alt skal stå stille i villastrøkene mens det fortettes og bygges ut absolutt alle andre steder der det er mulig. Samfunnet endrer seg jo. Noe av det fine med eplehageutbygging er at enda flere barn kan få vokse opp i nabolag hvor alle vennene bor i gata og man kan løpe fritt og trygt i veiene mens man leker gjemsel. Det er et ganske interessant tema da, syns jeg. Og det engasjerer fryktelig mange. Kanskje noe jeg kan skrive masteroppgave om? Hm.

Vel hjemme hengte jeg opp klær og kokte opp en hel pakke med hurtigris. Skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte hurtigris den gangen for et par måneder siden egentlig, men jeg endte i alle fall opp med å bare bruke det til én middag, for det smakte jo høgg. Så nå tenkte jeg at jeg kunne koke opp alt også kan Geo få det fordelt utover flere måltider. Men han syns tydeligvis det smakte høgg han også. Jeg kjølte ned en liten porsjon med vann og la i matskåla hans, han luktet litt på det, så opp på meg med et fornærmet blikk, tok et par munnfuller og la seg så ned og stirret på matskåla og sukket tungt. Jaja, så får han bare sulte, da. Jeg er litt spent på hvor mange dager han har tenkt å gå uten å få i seg ordentlig med mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo innom og takke SFX for pass av gjengen og huset da jeg var på halliktur til Nederland. Alle lever i beste velgående,kattene også :D . Finnes ikke traumatiserte noen av dem :D . Tuuuusen takk til damen og jentene :flowers: :flowers: :flowers:

Foenix var frustrert over kattenes manglende vilje til å forstå at hun ville LEKE! De bare satt og tittet oppgitt på henne som bare en katt kan, mens hun lå i lekeposisjon og logret en halvmeter unna.

Jeg kom i gang med en lenge utsatt malejobb, men gikk selvfølgelig tom for maling underveis... Jaja, jeg gikk tom midt i et første strøk, og det er skremmende stor forskjell, så det blir ikke noe problem å fortsette den dagen jeg får kjøpt nytt spann.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars samboer. Klokka 0700 starter han på jobb i dag, først nå kl 2305 var han i garderoben og klar for å dra hjem.

Folkens, dere må ikke kjøre motorsykler og havne i ulykker, klippe av eller skjære av fingre med hageredskaper og for all del ikke spikre dere mens dere pusser opp! Da må stakkarne sånn som samboeren min ha 16 timer lange jobbesøndager! :/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra en koselig ettermiddag og kveld hos mormor og morfar. :) Jeg begynner å bli skikkelig god på å ignorere mormors irriterende masing, så da ender besøkene hos dem stort sett opp med å være hyggelige. Geo har kost seg i hagen deres og fikk dessuten være med på en liten tur som mormor og jeg ruslet. Da gikk vi gjennom gater på Bekkelaget og jeg fikk høre historiene som jeg har hørt tusen ganger før om at "der bodde hun og hun, og de vokste opp i det huset som stod der før, men nå er det revet og de hersens utbyggerne har satt opp tre tomannsboliger der ser du, helt skrekkelig." Jeg skjønner at eplehageutbygging kan være frustrerende for de som er naboer og som husker hvordan nabolaget så ut for femti år siden, men det er jo ikke sånn at alt skal stå stille i villastrøkene mens det fortettes og bygges ut absolutt alle andre steder der det er mulig. Samfunnet endrer seg jo. Noe av det fine med eplehageutbygging er at enda flere barn kan få vokse opp i nabolag hvor alle vennene bor i gata og man kan løpe fritt og trygt i veiene mens man leker gjemsel. Det er et ganske interessant tema da, syns jeg. Og det engasjerer fryktelig mange. Kanskje noe jeg kan skrive masteroppgave om? Hm.

Vel hjemme hengte jeg opp klær og kokte opp en hel pakke med hurtigris. Skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte hurtigris den gangen for et par måneder siden egentlig, men jeg endte i alle fall opp med å bare bruke det til én middag, for det smakte jo høgg. Så nå tenkte jeg at jeg kunne koke opp alt også kan Geo få det fordelt utover flere måltider. Men han syns tydeligvis det smakte høgg han også. Jeg kjølte ned en liten porsjon med vann og la i matskåla hans, han luktet litt på det, så opp på meg med et fornærmet blikk, tok et par munnfuller og la seg så ned og stirret på matskåla og sukket tungt. Jaja, så får han bare sulte, da. Jeg er litt spent på hvor mange dager han har tenkt å gå uten å få i seg ordentlig med mat...

Ja, eplehageutbygging er et interessant tema. Jeg unner alle verdens barn et trivelig boområde, men Norge er et glissent befolket land, og villaområder er liksom så fine som de er, uten fortetting! Jeg skulle ønske de kunne bevares, men jeg har ikke oversikt over emnet. Jeg bare sitter her i eplehagen min og ønsker at slike områder kunne vare evig jeg, og at alle barn kan bo på trygge og pene steder. *Tvinne hår og blåse tyggisbobler*

Det var deilig å gå kveldstur i kveld. Nesten bare litt veldig vondt i beinet, men når det er sommer og fint over alt så merker jeg det nesten ikke. Nesten. Nå er det sengetid!

Edit (lakenskrekk sjø): Har dere lagt merke til at når man har sandaler på så er hunder ekstra nøye med å spøle sand når de har bæsja? Man kan ikke gi seg før sandalene er fulle sånn at menneskefolkene må vakle hjem med vondt i føttene!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Må jo være lov å prøve seg :lol:

Han var jo bare godhjertet på bunnen, men ikke en hund for hvem som helst. Det var få rundt meg som skjønte hva jeg mente , for han oppførte seg jo ikke sånn med eller rundt meg etter at han skjønte tegninga. At jeg ikke ville bare omplassere han på Finn var visst rart, med en såååå snill hund liksom. Han var jo snill! Hvis man taklet han riktig *flir*

Jeg vet liksom ikke hva det skulle være. Det er mye jeg forbinner med Loke, men ikke noe jeg ser for meg blir ok tatovering liksom.

Må dele bilde.

A ELSKER pusekatter og vice versa, men han får ikke lov å kose med de.

Så da snakkes det...

Nabokatta til bestemor har blitt fortrolig venn og samtalepartner

Hehe ja, det er greit å prøve seg. Spesielt når man fort avslører at man er mer dott enn monster og stå pent og rolig etterpå :P

Torgeir! :ahappy: Eller Reidar, som vi kaldte ham :lol: (intern greie)

SEC, Whoopsis og jeg hadde han som instrktør på NBF Sølen for noen år siden. Jeg storkoste meg og han vrei seg litt i topplokket sammen med meg, over min Jekyll and Hyde kooiker :P

Han er flink og jeg likte ham veldig godt som instruktør : )

Hehe Reidar ja :lol: Han er en trivelig kar han :) Det er forresten en helt nybegynner med på kurset Aslan. Og en som lurer på om hun skal melde på.

Sikkert derfor jeg syns hun ble så tynn når jeg begynte å nappe henne ned. :lol:

Pelsen skjuler mye, men når jeg ser andre hjortehunder som også ser ut som de har blitt nappet ned, så er de mye mykere i kantene enn Minion er, uten å være tykke på noen måte. Det er litt vanskelig å bygge muskler på en hund som bruker all maten på å holde vekten. :P Men nå er hun fortsatt for ung til at jeg skal bygger muskler på henne, men derfor jeg håpte matmengden minket når de ble voksne.

Ah, da minker sikkert behovet for så mye mat når Minion blir voksen også. :ahappy:

Greit å vite at det er en vekstgreie og ikke en myndegreie. :lol::P

Er ikke de fleste unghunder tynne og hengslete da? Det er ikke farlig å være litt tynn, men er hun ekstremt tynn, så er det selvfølgelig ikke bra.

Nå har jeg vært dyremisshandler og hatt med min stakkars 5 mnd gamle valp på 7 km tur i skogen. At han løp forran hele veien og småfjolla med pinner gjør det vel ikke mindre ille :P Også fikk Ekko et kvarter med svømming til slutt. Det hadde ikke valpen noe behov for å teste ut enda, og det er egentlig helt greit hehe. Nå burde jeg sikkert fore hunder og legge meg om jeg skal komme meg opp kl 6 i morra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit (lakenskrekk sjø): Har dere lagt merke til at når man har sandaler på så er hunder ekstra nøye med å spøle sand når de har bæsja? Man kan ikke gi seg før sandalene er fulle sånn at menneskefolkene må vakle hjem med vondt i føttene!

Jepp :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de fleste unghunder tynne og hengslete da? Det er ikke farlig å være litt tynn, men er hun ekstremt tynn, så er det selvfølgelig ikke bra.

Joda, det er jeg klar over, og det var ikke spørsmålet mitt heller, men at hun spiser uante mengder mat uten å legge på seg. :P

Men det er vel veldig typisk unghund det også. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Joda, det er jeg klar over, og det var ikke spørsmålet mitt heller, men at hun spiser uante mengder mat uten å legge på seg. :P

Men det er vel veldig typisk unghund det også. :ahappy:

Det er det. Jeg har inntrykk av at hannhundene er værst på det, men det er ganske typisk unghund ja :) Ekko trengte også absurde mengder mat for å ikke bli syltynn. Han klarte ikke å spise nok han da, så han ble fryktelig tynn, men det er nok ganske normalt ja :) Høyenergifor er ikke dumt (hvor gammel er hun), da trenger de litt mindre mengde for å få samme mengde kcal. Å tilsette fett er også lurt som du fikk tips om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det. Jeg har inntrykk av at hannhundene er værst på det, men det er ganske typisk unghund ja :) Ekko trengte også absurde mengder mat for å ikke bli syltynn. Han klarte ikke å spise nok han da, så han ble fryktelig tynn, men det er nok ganske normalt ja :) Høyenergifor er ikke dumt (hvor gammel er hun), da trenger de litt mindre mengde for å få samme mengde kcal. Å tilsette fett er også lurt som du fikk tips om :)

Jeg forer Calle på V&H, høyenergifor fra Royal Canin, og ister i ny og ne. Har lyst å få han opp i vekt, men skjønner det per i dag er greit nok å bare holde vekten (noe som kan være vanskelig nok etter 2-3 dager med mye aktivitet, og den minste lille antydning til litt fett på kroppen fordufter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit (lakenskrekk sjø): Har dere lagt merke til at når man har sandaler på så er hunder ekstra nøye med å spøle sand når de har bæsja? Man kan ikke gi seg før sandalene er fulle sånn at menneskefolkene må vakle hjem med vondt i føttene!

Prøv å gå forbi Milo med bunad, du! DET er morsomt å sparke gress, gjørme og sand på fant jeg ut på 17.mai :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg på hvor mye mat mynder på 27 kg egentlig skal ha? Spesielt når de er unghunder.

Uten at basenjien går som mynde (kanskje halvmynde?) spiser lille Kamar på litt over 10 kilo ca. 400-500 gram V&H om dagen (det har han fått siden han var unghund, muligens litt før). Men han forbrenner ting superfort, føler jeg. For han kan være litt småfeit ene dagen, og neste dag så er han like sprek og fin igjen. Og med V&H er det ikke akkurat kuruker som kommer ut andre enden, men litt sånn kaninbæsj. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen starta med tidenes kleinhet /fylla i går..

Men så ble den bare bedre å bedre, først på skytebanen, så farta vi rundtomkring, så fisketur :D Akkurat kommet hjem og er sliten men glad :D

3 samlinger igjen så er jeg jeger også :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at basenjien går som mynde (kanskje halvmynde?) spiser lille Kamar på litt over 10 kilo ca. 400-500 gram V&H om dagen (det har han fått siden han var unghund, muligens litt før). Men han forbrenner ting superfort, føler jeg. For han kan være litt småfeit ene dagen, og neste dag så er han like sprek og fin igjen. Og med V&H er det ikke akkurat kuruker som kommer ut andre enden, men litt sånn kaninbæsj. :lol:

Lille Kamar spiser like mye som Hermes på 17,5 kg. Men Hermes spiste opp mot 1 kg om dagen for et drøyt år siden. Nå trenger han ikke like mye mat lengre, og legger lettere på seg... han har vel blitt voksen, da kanskje?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tralala - gruer meg til å legge meg. :aww::lol: Kropp som hyler i protest etter dagens aktiviteter og det blir ikke bedre av å legge seg. Og enda verre, stå opp i morra :o

Men siden jeg åpenbart har vært snill, og ting løser seg for snille piker, så kaaan det hende at det blir sofa på oss om ikke så lenge, må bare få klarhet i når Bonden skal flytte svigersøster. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, det er greit å prøve seg. Spesielt når man fort avslører at man er mer dott enn monster og stå pent og rolig etterpå :P

Det stakk ikke så dypt nei. Han ga ikke like lett opp de første månedene ( jeg har fortsatt 2 fine arr, kanskje det er greit nok minne ? :lol: ) , men jeg går ikke med på at den bikkja var dominant. Han var så langt derifra :)

Oppe og gråter ikke . A gråt derimot. Han var ikke klar for å stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud har sovet så dårlig i natt! Tåler tydeligvis ikke å legge meg "tidlig"... Casper og har sovet dårlig, lå bare i sengen sin og stirret. Har drømt masse sære drømmer, som var mest irriterende. Nå er jeg så trøtt at jeg er kvalm, og om 2 timer er det muntlig. Grøss og gru. Men om 2,5 time er det sommerferie frem til 22 august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...