Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Skrevet

Nå fikk jeg en mann til å løpe bortover gaten i redsel med tissen utenfor. :lol: ikke tiss på mitt objekt når jeg står på innsiden!!

• Like 8
Skrevet

Simone Kermes :sleep:

(Herregud.... hva gjør jeg med lørdagskveldene mine :lol: )

:lol::lol:

Sikkert like mye fornuftig som jeg, som akkurat nå steller hunder på FP og leser på Freakforum :lol::lol: Ah, hvilket givende liv :P

Skrevet

Jeg tror Lady liker at jeg har vært lat og ikke ryddet opp sengene etter guttene. Hun går fra det ene stedet til det andre og ligger på dyner og soveposer og koser seg. Men nå skal vi legge oss og sove noen få timer før vi pakker sammen og reiser for å gå over 4 fjell....

Skrevet

Hehe, jeg må le litt :lol: er ikke lett å være Inya for tiden :lol: Hun er i tannfelling, og jeg finner tenner som sitter fast i alt fra tyggebein til leker :lol: Nå satt hun og prøvde å tygge på en dentastick, men alle rovtennene er borte så det er ikke så enkelt å tygge :lol:

• Like 2
Skrevet

:lol::lol:

Sikkert like mye fornuftig som jeg, som akkurat nå steller hunder på FP og leser på Freakforum :lol::lol: Ah, hvilket givende liv :P

Ja må stelle 100 hunder nå jeg og... hard knåkk laif! Med la verdi på full guffe... :lol:

Skrevet

Say no more... :D

Mocca har blitt overloadet i dag. Først fikk hun 1 1/2 time frislipp på hundejordet (vel, mesteparten av tiden ble tilbragt bak meg fordi det var schummelt, men hun tødde da opp etter hvert og sprang noen runder), så hvilte vi en stund, deretter ut på 3 1/2 km rett opp og 3 1/2 km rett ned igjen, ca litt over 2 timer, på tur i skogen. Det resulterte i vill soffahopping mens skravla gikk i ett da vi kom hjem. Bestikkelse med grisehale funket ikke, den ble behørig gravd ned i en seng. Men nå har hun funnet min seng (hva skjedde med de tre soffaene og en Biabed som er hennes?), og jammen er det stille der inne gitt. Rare, fine, goe, skjønne sjoko-bollen min :wub:

Dæmn! Men den rare damen vokser på meg. Kan hun sitte på kommando egentlig? Jeg har prøvd litt random fra hun kom, men her ene dagen så satte hun seg! :o Har ikke prøvd igjen etterpå, så var sikkert bare flaks. Men hoppe opp på høyball er hun flink til.

Vet ikke heeeeeeelt om jeg liker at hun knytter seg mer og mer til meg, var jo ikke meg hun skulle knytte seg til, var Bonden. Men er vel fordi det er jeg som er hjemme med dem, og det meste annet enn foring er det jeg som gjør.

Fine rare sjokobollen måtte avreagere litt hun. :lol:

Lupin hilser og sier at gulost er veldig veldig rart. Er ikke helt sikker på om det er belønning eller hva det er, men det går stoort sett ned.

Skrevet

Sara (min irske vakre)˙s søsken gjorde det bra i dag; Fikk i kveld beskjed om at Vimur ble BIR, 2BIS, nr 2 i konkurransen om Sølvhunden men der slått av en engelsk setter tispe. Hrymr 2 beste hannhund med cert. Irpa 2 beste tispe med reservecert.

Så jeg føler meg som en glad og stolt "tante" :)

Skrevet

Hvor lenge før man flytter bør man endre adresse i folkeregisteret?

Hvor lenge før man flytter bør man endre adresse i folkeregisteret?

Ehm, vi har bare meldt flytting samtidig som vi har flyttet inn vi :) skatteetaten sier innen 8 dager etter man har flyttet, http://www.skatteetaten.no/Skjemaer/Flyttemelding-til-folkeregisteret/ også må du dere huske å melde flytting til posten også, det ordner nemlig ikke etaten.

Har dere funnet dere et sted? :)

• Like 1
Skrevet

Dæmn! Men den rare damen vokser på meg. Kan hun sitte på kommando egentlig? Jeg har prøvd litt random fra hun kom, men her ene dagen så satte hun seg! :o Har ikke prøvd igjen etterpå, så var sikkert bare flaks. Men hoppe opp på høyball er hun flink til.

Vet ikke heeeeeeelt om jeg liker at hun knytter seg mer og mer til meg, var jo ikke meg hun skulle knytte seg til, var Bonden. Men er vel fordi det er jeg som er hjemme med dem, og det meste annet enn foring er det jeg som gjør.

Fine rare sjokobollen måtte avreagere litt hun. :lol:

Lupin hilser og sier at gulost er veldig veldig rart. Er ikke helt sikker på om det er belønning eller hva det er, men det går stoort sett ned.

Hun har aldri lært å sitte, iaf ikke av meg, men hun skjønner vel hva du vil da :) Og høyball er peanuts, der er det ofte godbiter skjønner du (lærte Mocca å hoppe opp på dinosauregg og tenk, den tok Totten også, hehe).

Knytte bånd er fint, både til Bonden og Bondekonen, hilsen Hottie :D

• Like 1
Skrevet

Åå, i dag hadde vi suprise party for en venninne som hadde bursdag mens jeg var på ferie. Det var så gøy :D Med en gang hun kommer inn døren har hun en trappe opp til leiligheten, så vi hadde lagt et helt hav med ballonger rett innenfor døren, slik at når hun åpnet den, så fløt det ballonger over henne :D Hun ble så glad at hun gråt gledestårer :wub:

Nå ser jeg Ungkaren og spiser sjokolade :ahappy:

• Like 1
Skrevet

Ja må stelle 100 hunder nå jeg og... hard knåkk laif! Med la verdi på full guffe... :lol:

Pff, du har det enkelt, du :P Jeg må stelle *telle* 175 hunder. Pluss 33 (!!) kull :|

Jeg har virkelig ikke noe liv :icon_redface::lol:

• Like 2
Skrevet

Pff, du har det enkelt, du :P Jeg må stelle *telle* 175 hunder. Pluss 33 (!) kull :|

Jeg har virkelig ikke noe liv :icon_redface::lol:

Har 25 kull eller noe :P men dem steller jeg ikke... Bortsett fra et par av dem da, som er bra kull. Resten er gordon settere som bare skal frem til perfekte gener.

Skrevet

Æsj, og huff, så utrolig dumt! :( når må dere ut? :/

1. juli.

Har kjelleren til pappa som nødplan. Ikke det kuleste i verden, men heldigvis stort hus. Og bedre enn å bo på gata. :P

Skrevet

Haha :lol: Det er så mye trist i Ungkaren med kvinner som er blitt sendt hjem når de elsker ungkaren osv, men det jeg får tårer i øynene av er hunden til produsenten eller noe slikt som fikk et slideshow på slutten av sendingen hvor det stod at den døde i 2013 :icon_cry: Hundemenneske uansett hvor og når!

Skrevet

Ost er ekkelt, hilsen Calle.

Skrevet

Advarsel: Mega sutrete innlegg fullt av selvmedlidenhet.

Akkurat fått guttungen i seng etter å ha pint meg gjennom legging. Jeg har møkkvondt i magen. Marimannen har jeg sendt på fest, for hver eneste gang vi skulla hatt voksentid den siste tiden så har sykdom inntruffet, han fortjener litt øl og masse moro.

Måtte dra fra jobb i går, magesmerter av type velkjent, ble verre i dag og tur til legevakta ble uunngålig. Der var legen snill og sa antibiotikakur i stedet for å skrive meg inn, noe som de glatt har gjort de siste 5 (fem!) gangene jeg har hatt den j*vla skiten her. Møkkasykdom som har tatt halve tykktarmen min og som truer med å ta resten. Møkkasykdom som ligger i hver eneste celle i møkkakroppen min og som gir meg herlige symptomer som kroniske leddsmerter, alvorlige tarminfeksjoner, muskelvondter, overelastikk overalt og muligheten for en tidlig død ved at hovedpulsåra mi bare finner på å sprekke. Møkkasykdom. Jesus føkk, jeg er lei og sur og har vondt.

Dette er min framtid de neste ti dagene.

Sykmelding ut uka, dobbel kombo Paracet og Ibux, en antibiotikakur av type hest, en beklagelse fra legen for at han ikke kunne skrive ut opiater til meg fordi det ikke er bra for fordøyelsen, og en streng formaning at om jeg ikke er drastisk mye bedre i morgen så blir det innleggelse. Fingre krysses gjennom bitterheten.

Prikken over i'en er at jeg blir nesten sykere av medisinen enn av sykdommen, så jeg har noen deilige dager foran meg:

8827385926_4e2202c9bd_z.jpg

Så når dere begynner å bli lei av meg i Akkurat nå i neste uke så vet dere hvorfor. Jeg skal vedde på at det blir finvær og at sola rekker ut en lang tunge i min retning, og lager verdens lengste prompelyd.

Bitter.

:hug::hug:

God bedring!!

Skrevet

Lurer jeg på hvor mye mat mynder på 27 kg egentlig skal ha? Spesielt når de er unghunder.

Har jeg begynt på sommerfrisyren til Minion i dag, børstet vekk masse masse pels og nå har nappe ned prosjektet begynt. Tror hun blir pen tilslutt jeg. :ahappy:
Jeg hadde også glemt ut at hun faktisk er brindel. :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...