Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Han reagerte jo ikke på Jonas :P

Har prøvd å lese meg opp og det er veldig merkelig at han er så mye bedre i år

Så langt gadd jeg å lese meg opp etter en lang langdag på jobb :)

Bjørka var jo så vidt kommet med museører til 17 mai og raklene ser enda ganske små og "faste" ut. Jeg merker ikke engang om jeg glemmer å ta pille en dag. Kanskje han ikke vil bli syk i år, men kanskje vi bare venter på at pollenet skal slippes skikkelig :)

http://www.pollenvarslingen.no/forsiden/varsel.aspx

Endret av ida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Jeg må ha vestkantens tøffeste hunder!! Bostonterrierene i huset lenger opp her, hadde funnet ett smutthull og de var på jakt etter kvelds! Hva er vel ikke mer naturlig enn å fly på en schæfer. Stakkars store snille dumme Asti måtte gå til mor å få hjelp han! Han ble så glad når jeg loset de små djevlene inn porten sin igjen at han måtte ta en dans og prate veldig om hvor skummelt det hadde vært! Nix? Hun synes det var rågøy med litt action så hun heiet på de som vant. Noe særlig til støttespiller for Asti var hun ikke.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så skuffa :( Har lenge prøvd å jobbe for at vi kan ha Bruks og sportshundkåring i klubben, siden vi allerede har årets utstillingshund. Fikk beskjed i dag om at "Styret vil ikke sette det igang nå, det krevesfor mye arbeid og oppfølging over tid"... :cry:

Noen
med erfaring fra slike kåringer som kan si noe om hva som kreves? Jeg hadde nå tenkt at vi i komiteen og hovedsaklig meg kunne fint få til dette. Det er ikke SÅ mange som konkurrerer offisielt med hundene sine, og de klarer det jo for utstilling :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så skuffa :( Har lenge prøvd å jobbe for at vi kan ha Bruks og sportshundkåring i klubben, siden vi allerede har årets utstillingshund. Fikk beskjed i dag om at "Styret vil ikke sette det igang nå, det krevesfor mye arbeid og oppfølging over tid"... :cry:

Noen med erfaring fra slike kåringer som kan si noe om hva som kreves? Jeg hadde nå tenkt at vi i komiteen og hovedsaklig meg kunne fint få til dette. Det er ikke SÅ mange som konkurrerer offisielt med hundene sine, og de klarer det jo for utstilling :/

Tilogmed vi har årets lydighet/agility/spor/bruks Staff, nytt fra i år så blir spennede å se hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så skuffa :( Har lenge prøvd å jobbe for at vi kan ha Bruks og sportshundkåring i klubben, siden vi allerede har årets utstillingshund. Fikk beskjed i dag om at "Styret vil ikke sette det igang nå, det krevesfor mye arbeid og oppfølging over tid"... :cry:

Noen med erfaring fra slike kåringer som kan si noe om hva som kreves? Jeg hadde nå tenkt at vi i komiteen og hovedsaklig meg kunne fint få til dette. Det er ikke SÅ mange som konkurrerer offisielt med hundene sine, og de klarer det jo for utstilling :/

Det er jo ikke så mye jobb. Man kan feks ha en ansvarlig per sport, evt en for alle. I sbt gruppa er det opp til medlemmene selv å sende inn resultaer, så regner ansvarlige ut vinner =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilogmed vi har årets lydighet/agility/spor/bruks Staff, nytt fra i år så blir spennede å se hvordan det blir :)

Det er jo ikke så mye jobb. Man kan feks ha en ansvarlig per sport, evt en for alle. I sbt gruppa er det opp til medlemmene selv å sende inn resultaer, så regner ansvarlige ut vinner =)

Ja, det er jo akkurat det jeg tenker! På utstilling har man selv ansvar for å sende inn resultater. Jeg hadde uansett tenkt å sette en strek med at kun offisielle resultater teller, nettopp for å gjøre det enklere..

Fader altså :( SKUFFA :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem fra jobb. Overtid i dag. Har tatt med rosa Hurtta flytevest som jeg skal prøve på Pim :P Kanskje hun får litt bedre svømmeteknikk i helgen.

Også gleeeeder jeg meg til Sverige i helgen!!

Nirm: vet ikke om du fikk svar, men er du tilbake i Norge tidligere enn 5 døgn etter at pillen blir tatt, så kan du ta den i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo akkurat det jeg tenker! På utstilling har man selv ansvar for å sende inn resultater. Jeg hadde uansett tenkt å sette en strek med at kun offisielle resultater teller, nettopp for å gjøre det enklere..

Fader altså :( SKUFFA :(

Vi har kun off som gjelder. Kan du ikke foreslå å ta på deg ansvaret for et år da? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun off som gjelder. Kan du ikke foreslå å ta på deg ansvaret for et år da? =)

Var det jeg gjorde uten at dét hjalp... men styret mente at det ville trenge så mye jobb lell. Men har ikke gitt opp, og har kontaktpersonen min på gli :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh - gleder meg til lege i morra, det tror jeg aldri jeg har gjort før i hele mitt liv. Men har jeg rett og det kun er pollen som plager meg så er det enkelt nok å fikse med medisiner, og innen 2-3 uker burde jeg være fit for fight og ferdig med bivirkninger. Skal skrive ut denne og ta med så jeg får grini meg til riktige medisiner. :aww: Bare håååper det er han greie legen.... Følte meg i grunnen ganske bra her et øyeblikk, og gikk ut en tur, innom kaniner, uten å røre høy siden de hadde nok - men snakket litt med dem og gikk en runde ute for å lete etter milo - vel - det bra øyeblikket gikk fort over. :aww:

Positive er at blåmann har fått seg venner :wub: Tre av unga har flytta inn til han. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så skuffa :( Har lenge prøvd å jobbe for at vi kan ha Bruks og sportshundkåring i klubben, siden vi allerede har årets utstillingshund. Fikk beskjed i dag om at "Styret vil ikke sette det igang nå, det krevesfor mye arbeid og oppfølging over tid"... :cry:

Noen med erfaring fra slike kåringer som kan si noe om hva som kreves? Jeg hadde nå tenkt at vi i komiteen og hovedsaklig meg kunne fint få til dette. Det er ikke SÅ mange som konkurrerer offisielt med hundene sine, og de klarer det jo for utstilling :/

Hvilken klubb? Raseklubb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh - gleder meg til lege i morra, det tror jeg aldri jeg har gjort før i hele mitt liv. Men har jeg rett og det kun er pollen som plager meg så er det enkelt nok å fikse med medisiner, og innen 2-3 uker burde jeg være fit for fight og ferdig med bivirkninger. Skal skrive ut denne og ta med så jeg får grini meg til riktige medisiner. :aww: Bare håååper det er han greie legen.... Følte meg i grunnen ganske bra her et øyeblikk, og gikk ut en tur, innom kaniner, uten å røre høy siden de hadde nok - men snakket litt med dem og gikk en runde ute for å lete etter milo - vel - det bra øyeblikket gikk fort over. :aww:

Positive er at blåmann har fått seg venner :wub: Tre av unga har flytta inn til han. :lol:

Jeg sier bare EN ting: AERIUS er tingen! Veldig bra medisin som få blir trett av og de fleste har god effekt av. De "eldre" preparatene blir man ofte trett og uopplagt av, så ikke la deg avspise med dem. Aerius har også gått betydelig ned i pris siste året. Så om du ikke får det på blå resept blir du ikke konkurs av å få det på hvit resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare EN ting: AERIUS er tingen! Veldig bra medisin som få blir trett av og de fleste har god effekt av. De "eldre" preparatene blir man ofte trett og uopplagt av, så ikke la deg avspise med dem. Aerius har også gått betydelig ned i pris siste året. Så om du ikke får det på blå resept blir du ikke konkurs av å få det på hvit resept.

Aerius er prøvd og forkastet tidliger hos meg. Det som funker aller best er Kestine, men den blir jeg så usansynlig trøtt av og den går ikke over, så det fungerer jeg i realiteten ikke likevel - men jeg har veldig god effekt av loratadin. Så skal mase meg til den, heldigvis regnes den som trygg i følge linken der. Er første sesongen på 11 år jeg ikke går på allergimedisiner fra januar, pga gravidieten så ville jeg prøve uten. Så har prøvd litt forskjellig. Men takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg gjorde uten at dét hjalp... men styret mente at det ville trenge så mye jobb lell. Men har ikke gitt opp, og har kontaktpersonen min på gli :)

Det er ikke SÅ mange aktive med lapphund vel? En slik uoffisiell konkurranse innad i rasen vil jo motivere folk til kanskje å prøve. :)

Vår klubb har "Årets bruksshiba" og et par andre "titler". I fjor ble Kiyomi Årets nybegynner i agility, feks. Det er ikke spesielt mye jobb, men reglene og poengene må bestemmes før konkurransen settes i gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å vite hvem man prater med her inne når flere og flere blir sjulte brukere.

Men men, det blir mer spennende og se hvem som skriver ting da :P

Jeg prøver gang på gang å bli vist bruker, men plutselig har den hoppet over på skjult igjen. Aner ikke helt hva jeg skal gjøre!

Jeg forstår deg godt jeg ;) Mitt tips: Trøndere ;)

Ha på deg en john deere genser, karsk i koppen og blunk litt til dem, så plutselig ligger de på rygg og venter på deg ;)

Aaahhh.... så det er der problemet mitt er, feil landsdel, feile klær og feil drikke.........

Bon Jovi ga seg for tidlig, men det var godt med øl og godt selskap. Musikken var bra, altså :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kveldsturen gått. Vi hilste på en hvit gjeterhund som var veldig søt. Han var liksom en stor, snill, sjenert gutt. :wub:

Nå begynner jeg å glede meg til spesialen neste helg. Må vaske og gjøre klar campingvogna en av dagene. :ahappy:

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke SÅ mange aktive med lapphund vel? En slik uoffisiell konkurranse innad i rasen vil jo motivere folk til kanskje å prøve. :)

Vår klubb har "Årets bruksshiba" og et par andre "titler". I fjor ble Kiyomi Årets nybegynner i agility, feks. Det er ikke spesielt mye jobb, men reglene og poengene må bestemmes før konkurransen settes i gang. :)

Ja det er akkurat det jeg mener og prøver å formidle og :( Har sagt at jeg tar fint på meg det arbeidet, for det er ikke såå mange som konkurrerer uansett, og folk må uansett ta ansvar for å sende inn resultater selv, det er jo allerede slik på utstillingskåringa så det er jo ikke noe rart med det.

Ja, altså, man trenger jo ikke premier eller noe engang, bare litt heder og ære på nettsida liksom, det er jo bare for moro. Ååååh, hvorfor lage problemer av alt.

Men jeg gir ikke opp, og har skikkelig lyst til det her. Godt sonen er støttende :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er akkurat det jeg mener og prøver å formidle og :( Har sagt at jeg tar fint på meg det arbeidet, for det er ikke såå mange som konkurrerer uansett, og folk må uansett ta ansvar for å sende inn resultater selv, det er jo allerede slik på utstillingskåringa så det er jo ikke noe rart med det.

Ja, altså, man trenger jo ikke premier eller noe engang, bare litt heder og ære på nettsida liksom, det er jo bare for moro. Ååååh, hvorfor lage problemer av alt.

Men jeg gir ikke opp, og har skikkelig lyst til det her. Godt sonen er støttende :hug:

Jeg foreslår at his det ikke er så mange som konkurrerer, kan du ikke bare begynne å samle resultater? Så kan du p slutten av året si at du har alt klart =) Kan sende poengsystemet til vår rasegruppe hvis du vil se på den =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aerius er prøvd og forkastet tidliger hos meg. Det som funker aller best er Kestine, men den blir jeg så usansynlig trøtt av og den går ikke over, så det fungerer jeg i realiteten ikke likevel - men jeg har veldig god effekt av loratadin. Så skal mase meg til den, heldigvis regnes den som trygg i følge linken der. Er første sesongen på 11 år jeg ikke går på allergimedisiner fra januar, pga gravidieten så ville jeg prøve uten. Så har prøvd litt forskjellig. Men takk for tips! :)

Ja svangerskap gjør jo at man ønsker å være litt forsiktig med kjemikalia. Slitsomt å gå rundt og være trett ( og i tillegg gravid som i seg selv også ofte gir tretthet). Håper du får det som funker for deg (og den lille). Vått vær for tiden. Da vaskes pollen bort. Det er lov å håpe :)

Til lykke videre med svangerskapet. Babyer (og barn) er det mest fantastiske som finnes :) Blir i godt humør bare av å tenke på gravide (selv om den fasen er over for min del-fem får holde.....) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...