Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Må si at jeg virkelig har fått sansen for Kari Jaquesson etter det ny start programmet!

Enig! Jeg har litt tilfeldig dumpa innom de programmene et par ganger, og jeg er litt imponert altså :).

Nå har jeg børsta Willy etter alle kunstens regler - igjen... *sukk*. Han skulle hatt seg et bad også, men brått var jeg visst uten vann her, jeg, så da blir det litt vanskelig å få til. Kanskje jeg skal snike meg innom riggen på Minnesund på fredag når jeg likevel skal forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

... hjemme fra sykkeltur med jentene. Jeg møtte en "hundehater" på turen. Jeg har laaaaaaaaaaaaaaang lunte for å bli tur, men denne her kjente jeg godt...

Han kommer på rulleski, og jeg stopper 20 meter før han skal passere meg. Jeg tar begge hundene på høyre side av sykkelen og ba de sitte (hundene var selvfølgelig i bånd, og alt det der, men jeg liker å ta hensyn i tilfelle folk er redde).

I det han passerer så skjer dette:

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Unnskyld?"

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Hva er problemet ditt?"

Han: "Jeg er redd hunder..."

Jeg: "Beklager, men jeg får ikke gjort noe annet enn å be de sitte på motsatt side av der du passerer"

Han: "Ditt forbanna kvinnfolk"

... altså... Sånne folk får jeg lyst til å klappe til. Dumt jeg er i mot krig og sånn :aww:

Å fy f.......

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært fast kunde i ett år da? :P

En smuuule mye lengre ja.. Jeg har hatt netcom så lenge jeg har hatt telefon... Så i.... 15 år i allefall...

Fikk to jeg :lol: En rundt jul og en rundt bursdagen min - aner ikke hvorfor. Sammen med gavekort da.

OMG!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Symra har misforstått litt når hun kommer løpende og slikker meg i hånda hvis jeg spør "Hvor er ballen?" Jeg tenkte å sjekke hvor mange forskjellige leker hun klarer å skille mellom. Foreløpig kan hun bare ballen og frosken. Men godbit er altså etter at hun har funnet ballen, ikke før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er neglene rødlakkerte så får man se om det er en farge jeg klarer å ha på neglene, er egentlig ikke så glad i fargen ellers, men uniformen min er rød...

Også håper jeg Luna syntes det blir greit å være med på jobb i morgen. Med møte rett etter jobb så får jeg vel en arbeidsdag på 12timer. Vet ihvertfall om en kollega som kommer til å bli kjempeglad for det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... hjemme fra sykkeltur med jentene. Jeg møtte en "hundehater" på turen. Jeg har laaaaaaaaaaaaaaang lunte for å bli tur, men denne her kjente jeg godt...

Han kommer på rulleski, og jeg stopper 20 meter før han skal passere meg. Jeg tar begge hundene på høyre side av sykkelen og ba de sitte (hundene var selvfølgelig i bånd, og alt det der, men jeg liker å ta hensyn i tilfelle folk er redde).

I det han passerer så skjer dette:

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Unnskyld?"

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Hva er problemet ditt?"

Han: "Jeg er redd hunder..."

Jeg: "Beklager, men jeg får ikke gjort noe annet enn å be de sitte på motsatt side av der du passerer"

Han: "Ditt forbanna kvinnfolk"

... altså... Sånne folk får jeg lyst til å klappe til. Dumt jeg er i mot krig og sånn :aww:

Åh jises... Makan.. Har nesten ikke ord jeg..! Får HÅPE han reagerte sånn fordi han har helt angst for hunde og fikk panikk, og dermed lirte av seg dumskapen... og at han virkelig ikke ER sånn til vanlig.. Folk altså..!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... hjemme fra sykkeltur med jentene. Jeg møtte en "hundehater" på turen. Jeg har laaaaaaaaaaaaaaang lunte for å bli tur, men denne her kjente jeg godt...

Han kommer på rulleski, og jeg stopper 20 meter før han skal passere meg. Jeg tar begge hundene på høyre side av sykkelen og ba de sitte (hundene var selvfølgelig i bånd, og alt det der, men jeg liker å ta hensyn i tilfelle folk er redde).

I det han passerer så skjer dette:

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Unnskyld?"

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Hva er problemet ditt?"

Han: "Jeg er redd hunder..."

Jeg: "Beklager, men jeg får ikke gjort noe annet enn å be de sitte på motsatt side av der du passerer"

Han: "Ditt forbanna kvinnfolk"

... altså... Sånne folk får jeg lyst til å klappe til. Dumt jeg er i mot krig og sånn :aww:

Jeg har møtt noen sånne selv... Tilogmed folk MED hund. Det er en grunn til at jeg liker å ferdes der det ikke er så mange andre på tur :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en samboerdiskusjon en stund, og vi blir aldri enige. Men sonen har jo svar på alt. :aww:

To stykker flytter sammen. En part har med seg et barn fra tidligere forhold og en hund, den andre parten kun en hund.

Hvordan ville dere sett det som naturlig å dele ansvaret for barn og hund? Er det kun foreldren til barnet som skal gjøre noe som helst med barnet (hente/bringe til barnehage, aktiviteter, gi leksehjelp etc), og at man tar seg kun av sin egen hund (lufteturer i hagen og rundt blokka, vi antar at folk trener sin egen hund). Eller deler man på at den som er hjemme, tar med seg begge hundene så de får lufta seg, og at også den parten som ikke er foreldre til barnet også kan bringe og hente, gi leksehjelp etc?

Jeg tenker at forelder/eier har hovedansvar, men at skal man dele liv med noen så må/bør man til en viss grad innvolvere seg. Jeg har ikke krevd stort av mine samboere mtp hundene, men så har ikke de vært hundemennesker heller og i tillegg så har ikke jeg hatt værdens enkleste hunder, så da synes jeg det blir noe annet, men og ta de med utenfor huset og lufte har aldrig vært noe problem. Barn er en litt mer spesiell situasjon, og om ikke annet så bør man involvere seg for barnet sin skyld. Det må være slitsomt for et barn og skulle bo sammen med noen som ikke gidder og løfte en finger for de, fordi det ikke er deres barn. Jeg har bodd sammen med en som hadde ei datter, og vi delte ikke 50/50, men jeg var med der det trengtes. Jeg passet henne viss han skulle bort, jeg kunne ta henne med i svømmehallen selv om ikke han ville bli med og jeg kunne ta henne med meg på shopping og skjemme henne bort litt, bare fordi hun fortjente det og fordi jeg hadde lyst, samt at jeg bidro litt med regler og 'disiplin' på hjemmebane. Hadde jeg hatt barn og skulle flytte sammen med noen så hadde jeg ikke godtatt mindre.

... hjemme fra sykkeltur med jentene. Jeg møtte en "hundehater" på turen. Jeg har laaaaaaaaaaaaaaang lunte for å bli tur, men denne her kjente jeg godt...

Han kommer på rulleski, og jeg stopper 20 meter før han skal passere meg. Jeg tar begge hundene på høyre side av sykkelen og ba de sitte (hundene var selvfølgelig i bånd, og alt det der, men jeg liker å ta hensyn i tilfelle folk er redde).

I det han passerer så skjer dette:

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Unnskyld?"

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Hva er problemet ditt?"

Han: "Jeg er redd hunder..."

Jeg: "Beklager, men jeg får ikke gjort noe annet enn å be de sitte på motsatt side av der du passerer"

Han: "Ditt forbanna kvinnfolk"

... altså... Sånne folk får jeg lyst til å klappe til. Dumt jeg er i mot krig og sånn :aww:

Det er i slike situasjoner man skulle komandert hals og sagt at "en kommentar til så slipper jeg de".. Bare synd at det neppe hjelper. Duste folk altså.

Nydelig dag altså, jeg liker når værmeldinga slår feil i positiv retning :D Var en del timer ute på formiddagen hvor vi gikk en liten runde også fikk varga bare sose rundt på gården som hun ville, mens vi holdt på og flytte/bære/rydde. Så dro vi hjem hvor jeg fikk laget middag (tacosalat :D ) til meg og flyttehjelpa og fikk hjelp til og bære opp ting samt se på bilen min, som forøvrig bare er dum! Så var jeg og varga ute og gikk to spor. Et på 150m og et på 100 m, begge med to vinkler. Ikke helt perfekt, men høy læringskurve da og varga synes det er super gøy. Må jobbe med farten, hun synes helst vi skal løpe sporet nemlig.. Jeg har fått lagt ut mange ting som jeg egentlig ikke trenger for salg også har jeg spist rester av tacosalat til kveldsmat. Effektiv og fin dag det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... hjemme fra sykkeltur med jentene. Jeg møtte en "hundehater" på turen. Jeg har laaaaaaaaaaaaaaang lunte for å bli tur, men denne her kjente jeg godt...

Han kommer på rulleski, og jeg stopper 20 meter før han skal passere meg. Jeg tar begge hundene på høyre side av sykkelen og ba de sitte (hundene var selvfølgelig i bånd, og alt det der, men jeg liker å ta hensyn i tilfelle folk er redde).

I det han passerer så skjer dette:

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Unnskyld?"

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Hva er problemet ditt?"

Han: "Jeg er redd hunder..."

Jeg: "Beklager, men jeg får ikke gjort noe annet enn å be de sitte på motsatt side av der du passerer"

Han: "Ditt forbanna kvinnfolk"

... altså... Sånne folk får jeg lyst til å klappe til. Dumt jeg er i mot krig og sånn :aww:

Jeg kunne funnet på å snudd og sykla etter ham, jeg :whistle: Jepp.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne funnet på å snudd og sykla etter ham, jeg :whistle: Jepp.

Jeg ropte drittkjerring etter en dame en gang jeg. Hun hadde slengt bort mitt oppslåtte utstillingstelt for å få plass til sitt eget ved ringen. SusanneL lo av meg resten av kvelden! :lol:

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... hjemme fra sykkeltur med jentene. Jeg møtte en "hundehater" på turen. Jeg har laaaaaaaaaaaaaaang lunte for å bli tur, men denne her kjente jeg godt...

Han kommer på rulleski, og jeg stopper 20 meter før han skal passere meg. Jeg tar begge hundene på høyre side av sykkelen og ba de sitte (hundene var selvfølgelig i bånd, og alt det der, men jeg liker å ta hensyn i tilfelle folk er redde).

I det han passerer så skjer dette:

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Unnskyld?"

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Hva er problemet ditt?"

Han: "Jeg er redd hunder..."

Jeg: "Beklager, men jeg får ikke gjort noe annet enn å be de sitte på motsatt side av der du passerer"

Han: "Ditt forbanna kvinnfolk"

... altså... Sånne folk får jeg lyst til å klappe til. Dumt jeg er i mot krig og sånn :aww:

Fantastisk, en får lyst til å knekke skistavene hans over hue på'n.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ropte drittkjerring etter en dame en gang jeg. Hun hadde slengt bort mitt oppslåtte utstillingstelt for å få plass til sitt eget ved ringen. SusanneL lo av meg resten av kvelden! :lol:

Jeg hadde ropt mye mer enn drittkjerring, jeg tror jeg hadde tilta! Det er greitt å spørre om man kan flytte teltet litt slik at man får plass, men man tar seg ikke til rette og fjerner teltet. Steike ta, på rette dagen hadde jeg campa i hennes telt, jeg!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flytta teltet til kjerringa jeg...

Fikk telefon fra mamma i kveld med beskjed om at onkelen min, dvs hennes bror, døde i kveld. Han har vært syk en stund så det kom ikke som noen overraskelse - de siste ukene har han knapt vært bevisst...

Har hatt en effektiv dag i dag synes jeg. Språkvasken er ferdig også, så da satser jeg på at de kronene snart tikker inn på kontoen også. I morra må jeg pakke litt til, men det er ikke sååå mye som gjenstår egentlig. Student i morra - godt med litt sånn avveksling i hverdagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har vi pakket dyne over hester, kaniner og marsvin - sånn nesten da. :lol: Kaninungene er supersøte nå, de begynner såvidt å kravle rundt litt, med mysende øyne og ustøe bevegelser :wub:

En liten uke til eller sånn nå, så er det vel full fart og stormende jubel. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra mamma i kveld med beskjed om at onkelen min, dvs hennes bror, døde i kveld. Han har vært syk en stund så det kom ikke som noen overraskelse - de siste ukene har han knapt vært bevisst...

Kondolerer! Men det er kanskje en viss lettelse også...

***

Foenix venter løpetid. I hvert fall kom hun joggende med en pakke bind i munnen.

Jeg var lat/sliten etter turen i går, så de fikk ligge i gangen for å tørke litt i stedet for at jeg blåste av de. Så nå har jeg sand i hele førsteetasje, og har feiet over her - inkludert i sofaen. Selv om naboen har bråket i hele dag med oppussing, behøver jeg jo ikke å støvsuge så sent på kvelden.

Foenix tror for øvrig at feiekost er noe en leker med. Den er søt, den! Heldigvis, ellers kunne hun jo bikket over til irriterende :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valper og mor skal ha fred og ro vett...

Fordi en tispe til en oppdretter har sleiket sår på magen til en 4 dager gammel valp, og da måtte dem visst sitte der 24 timer i døgnet hvis det var det som måtte til, og da spurte jeg om ikke det var normalt (at man altså satt 24 timer i døgnet sammen med mor og valper) men nei det gjorde man ikke, for mor og valper skulle ha ro, og vi bare blanda oss inn selv om vi bare satt der, og det jeg dreiv med var bare tull (jeg og Christian bytta på å være hos de de første 3 ukene, og jeg sov sammen med dem til dem var 7 uker, litt overkill sikkert, men jeg hadde både tid og lyst, derfor ble det sånn) Derfor diskutere man sånt :lol:

Da burde kanskje ikke jeg si at valpene her var med meg omtrent over alt de første nja 3 ukene. Nå var det en litt dramatisk fødsel(keisersnitt der tispen holdt på å dø) også som resulterte i at tispen trengte veldig mye hjelp. De 2 første nettene var det alltid noen som var våkne og passet på de. Resten av nettene så la de faktisk under dyna med meg helt til de begynte å bli litt mer aktive og da lå de på gulvet ved siden av sengen min når jeg trengte å sove. Det var alltid noen her hjemme for å passe på for tispen kunne fort bli veldig fortvilt hvis valpene sutret mye og hun ikke fikk de til å roe seg. Tispen sutret så fort hun vi gikk i fra henne også så hun ville veldig gjerne ha oss der. Tispen ble aldri seg selv og hadde store problemer etter keisersnittet og ble avlivet når valpene var 5uker men frem til da så var de omtrent aldri alene. De var alene kanskje en liten stund men aldri mer enn max 1time etter at de var 3uker. Det var alltid noen i huset.

På den andre siden så fikk borderen til min "svigerfar" valper og der var jeg tilstede under fødselen og det første døgnet. Etter det så ble de kun passer på fra ca 06.00 på morgene til en plass mellom 10.00 - 13.00 så var de alene kanskje helt til 20-21 på kvelden. Aldri noen problem men der var tispen veldig selvstendig og klarte alt utmerket selv. Hun hadde ingen problem med at vi var der men likte ikke at vi rørte valpene for lenge om gangen. Men under fødselen ville hun ha meg der og var i hele på meg så fort jeg prøvte å reise meg el. :) Så jo jeg synes de skal passes på og jeg hadde ikke gått i fra de i starten men alt kommer ann på tispen :)

Kurskveld nr. 5 er overstått og alle deltagerne hadde en veldig god trening i dag med stor fremgang. Ikke lenge igjen før vi starter opp 2 nye kurs og det er allerede fult og vell så det :D Hundene fikk seg et bad etter kurset. Jeg har tydeligvis fått tispe i huset for så fort jeg melder på utstilling så får dyret løpetid. Hun er snart 1år så det var på tide men den første utstillingen jeg melder henne på så merker jeg at det tydeligvis er løpetid på gang. Skulle trodd den hunden fikk betalt for å røyte! Badekaret så ikke ut og pelsen bare datt av. Bedre ble det ikke av en omgang med føneren og børsten. :hmm: Når er det egentlig normalt å se noe på tispen når de har løpetid? Hun har tydeligvis luktet godt i over en uke nå, kanskje 2 men ser ikke at hun er noe særlig hoven og ingen blod. Ivo blir bare mer og mer interessert så jeg lurer på når jeg ser noe på henne eller når hun begynner å blø. Hva er normalt liksom? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...