Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Man lærer så lenge man lever. I dag har jeg lært at allergi er miljøbettinget og jeg gjengir sånn ca det som ble sagt: Viss man forer skikkelig (les=meradog) og oppdrar hundene skikkelig, ikke lar de ligge i senga og sånnt så får de ikke allergi :lol: Bombe at det kommer fra en oppdretter eller...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Mmmmmm.......bedre der enn her :D

:lol: ! Jeg tror at ved en eventuell flyttingså skal ny eier få prate med oss, ikke deg, om hvordan hun er. :aww::lol: For her er hun virkelig ikke et problem. Hun er den enkleste av de som er her nå liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer så lenge man lever. I dag har jeg lært at allergi er miljøbettinget og jeg gjengir sånn ca det som ble sagt: Viss man forer skikkelig (les=meradog) og oppdrar hundene skikkelig, ikke lar de ligge i senga og sånnt så får de ikke allergi :lol: Bombe at det kommer fra en oppdretter eller...

Visste du ikke det? :o Godt du har lært det. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer så lenge man lever. I dag har jeg lært at allergi er miljøbettinget og jeg gjengir sånn ca det som ble sagt: Viss man forer skikkelig (les=meradog) og oppdrar hundene skikkelig, ikke lar de ligge i senga og sånnt så får de ikke allergi :lol: Bombe at det kommer fra en oppdretter eller...

Jeg flirer fortsatt av det der :D Herrejesus.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde jeg visst det så hadde jo ikke Varga fått ligge i senga :shocked: Herregud, det er vell bare et tidsspørsmål før he*****te er løst her nå da..

Derfor Noomi har allergi. :aww: I tillegg til at hun spiser V&H, for det er et bakgårdsfirma som ikke har krav til hverken innehold eller produksjonsforhold, så jeg håper ikke du gir henne det i tillegg!!!!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor Noomi har allergi. :aww: I tillegg til at hun spiser V&H, for det er et bakgårdsfirma som ikke har krav til hverken innehold eller produksjonsforhold, så jeg håper ikke du gir henne det i tillegg!!!!

Nei, har hatt flaks der da for det har hun aldri fått, bare sunt og godt tørrfor :P

Du må legge henne i bur istedenfor. Får så fine muskler av det :aww:

:lol:

Åh, herregud jeg er sliten nå, det har gått i et i ca to uker nå, vennebesøk, tur, trening, jobb, kino, ut på byen you name it og ingen tid hjemme og lite søvn, det er jo sånn jeg liker det egentlig, men det er ikke helt bra for formen min kjenner jeg. I morgen skal jeg gjøre fint lite tror jeg jeg har godt av, problemet er jo bare at jeg får angst av og sitte stille, selv om jeg er dausliten, det går i en halvtime også får jeg ikke slappe av noe mere for da er jeg lei.Og da blir jo poenget litt borte iom at jeg bare sitter og stresser og er anspent så får jeg jo egentlig ikke henta meg inn en dritt... Men en god natts søvn gjør nok underverker nå :D Go natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen gikk det med pommen med anfall?

Det går bra :) Dagen etter så fant eieren oppkast som hadde kommet på natten. Der var det masse store (i forhold til hunden) gummibiter. Helt utrolig at det "bare" var det! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, på wordfeud var det en som ikke ville spille med meg fordi jeg har bilde av en hund :lol: Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2

Det skjønner jeg da. :aww: Min første motspiller har tross alt puppebilde her. Du burde stille i den klassen. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer så lenge man lever. I dag har jeg lært at allergi er miljøbettinget og jeg gjengir sånn ca det som ble sagt: Viss man forer skikkelig (les=meradog) og oppdrar hundene skikkelig, ikke lar de ligge i senga og sånnt så får de ikke allergi :lol: Bombe at det kommer fra en oppdretter eller...

Ups... Verken jeg eller hundene vet hva meradog er, de er bortskjemte som fy, de ligger i både sofa og seng. Jeg regner med jeg kan forvente allergiske utbrudd når som helst. Det må være pur flaks at snart seks år gamle X'en ikke har klødd seg et minutt i sitt liv. Med mindre hun smugklør? Det hender nemlig at hun går opp på soverommet og legger seg der midt på dagen. Kanskje jeg nå vet hvorfor, endelig?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer så lenge man lever. I dag har jeg lært at allergi er miljøbettinget og jeg gjengir sånn ca det som ble sagt: Viss man forer skikkelig (les=meradog) og oppdrar hundene skikkelig, ikke lar de ligge i senga og sånnt så får de ikke allergi :lol: Bombe at det kommer fra en oppdretter eller...

Oi... Tuf har aldri smakt meradog, har sovet masse i senga mi, og jeg har egentlig aldri gjort noe særlig innsats hva gjelder oppdragelse... Dette forklarer jo en hel del :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg litt kynisk; hvis gifte menn prøver seg på meg så er det ikke MITT ansvar å stoppe dem. If you see what I mean? Altså, jeg er jo ikke noe mer interessert i dem, men "å ikke skjønne hvorfor han gjorde det han gjorde" - det skjønner jeg. Han er interessert i noe nytt, ergo gjør han det han gjør. Det er ikke noe etisk/moralsk bra, men that's the world for you. Hvilket gjør meg kynisk og kald i mitt syn på mennesker og deres menneskeverd :P

Jeg var ikke interessert i utgangspunktet, men JEG blir skikkelig irritert på folk som er utro. Ikke at han fikk gå så langt når jeg ikke en gang var interessert. Jeg fikk vite dagen etter at han var gift, og da plaget det meg enda mer at han var så innpåsliten som han var.. Ikke nok med at han ikke tok et hint, så var han også gift, så han burde ikke prøvd seg i det hele tatt, i mitt hode. Men folk tenker jo forskjellig om det tema. Leste en bok skrevet av en parterapaut der han sa det var greit å være utro så lenge man holdt kjæft om det, og hvis det var det som skulle til for at forholdet skulle fungere. Jeg syns ikke noe om det..
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh. Kroppen synes det var litt tungt idag :-P mest irriterende er at jeg må farte ned til Vestfold igjen etter å ha vært der hele helga :-P så får ta meg en tur etter jobb på akupunktur tur for issi. Også skal jeg bestille ny mobil.. Hmm må velge og sånt da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..siste dag jeg måtte stå opp før 6 i dag, så har jeg to fridager, men den ene skal brukes på å klippe to wheatens og en westie,
og kjenner jeg meg selv rett så må jeg klippe mine egne hunder enten i dag eller i morgen og, og der kom jeg brått på at jeg bør beregne en tur til alna for å klippe ned tispen som venter valper til helgen! Kanskje bare be de barbere henne ned selv, men det blir sjeldent pent, så får vel kanskje ta turen selv og rydde litt i henne :P

Denne uken blir det mye hund, det har det ikke vært på en stund for min del, for til helgen er det både k-test ( :o ) OG valpetreff :D

Blir så koselig å se valpene leke sammen igjen på søndag, de har ikke sett hverandre siden 3 mnd. alderen ! :)

Skal også få klippet han ene av de, og der kom jeg på at jeg tenkte meg på ringtrening i morgen med tispevalpen, da blir jeg sikkert stående å klippe på henne i morgen og før ringtreningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

OMG som dere skriver....... ja ja - sånn er det å være i skauen en helg helg.

Da har man debutert som testleder og det gikk greit uten de store tabbene - men etter en dag var jeg bare helt slutt, mista til og med orda mine på slutten og det skjer ikke så ofte. I går var jeg bare figurant, men fikk løpt litt mellom momentene da også :)

En strålende helg egentlig selv om det var litt kaldt i går, og man har fått hilse på ett par sonishunder underveis også.

Angus groenendal og Maya malamute :).

....kom hjem til rent hus, ingen tøyvask (omtrent), glad og fornøyd - og våkner til det ***** drittværet..... Jeg hadde ikke litt lyst til å ta ut bikkjene engang. Pøkk altså.

Kort uke denne uken, en liten pause midt på - det er forøvrig mange korte uker fremover og det er jo deilg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese meg opp i tråden i dag..Nettopp kommet hjem fra Leto og svever på rosa skyer lille Arla blei Norsk og Dansk champion i dag hun :bananas: Ellers så fikk jeg hilse på verdens søteste lille Shy...Stod ved siden av Lexi i gruppe ringen og hun har det søteste baby fjeset :wub:

Gratulerer så mye med titlene :D Og Arla er veldig søt hun også :wub:

Dette har vært virkelig en knallhelg. Jeg og søster'n har fine hunder vi :D Spesielt Fant da, elsker den whippetgutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, på wordfeud var det en som ikke ville spille med meg fordi jeg har bilde av en hund :lol: Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2 Det skjønner jeg da. :aww: Min første motspiller har tross alt puppebilde her. Du burde stille i den klassen. :aww:
Åå, er det en sjekketjeneste, det hadde jeg ikke fått med meg :lol: Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsov meg i dag jeg, typisk!

Og pass til Thorvald til helga fiksa. Huhr, er jeg teit som gruer meg litt til han skal passes av andre enn oppdretterne? :P Jeg gikk for ikke-hundefolkene, så får se nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...