Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

I går snuset jeg for første gang forresten :lol: kan konkludere med at jeg kler det like dårlig som alle andre. Prøvde visst den sterkeste varianten, og det var jo en artig effekt...men nei... skal ikke begynne med nikotin i siste halvdel av tjueåra, blir litt lameo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Gjør det? Hos mine tre kom det først faktisk :)

Synes nesten alle må vente lengst på AD resultater... :P Noomis bilder ankom jo NKK om fredagen, men kun HD avlest. Av mine hunder, så har alltid HD kommet først, og AD en god stund etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det endel ut til at nesten alt har falt på plass for Copenhagen Beer Celebration!!! Juhu :jump: Da blir det ølfestival i København allerede til helga!

Eneste som mangler er Thorvaldpass. Hun. Oppdretter skal bort selv så nå aaner jeg ikke hvem vi skal spørre! Har flere mulige da, men hvordan velge! :o Hundefolk? Ikke-Hundefolk som ønsker seg hund??

Æsj, er det det i neste helg? Vi tenkte oss til køben nå men crap om det er masse folk der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renraset?

Hadde vært kuuuult å sett bilde av den, for det er jo ikke direkte vanlig på rasen :)

Skal være renraset iallefall ;)

Fikk bare bilde på melding på face, og skjønner ikke helt hvordan jeg skal få putta det inn her :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det? Hos mine tre kom det først faktisk :)

Synes nesten alle må vente lengst på AD resultater... :P Noomis bilder ankom jo NKK om fredagen, men kun HD avlest. Av mine hunder, så har alltid HD kommet først, og AD en god stund etterpå...

Sikkert hatt flaks her, første ble sendt på onsdag,mottat torsdag og fredagsmorgen kom AD, og på mandag kom hd. De to siste kom ad to dager etter mottat, så hd noen timer senere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten alle må vente lengst på AD resultater... :P Noomis bilder ankom jo NKK om fredagen, men kun HD avlest. Av mine hunder, så har alltid HD kommet først, og AD en god stund etterpå...

Fordi NKK sender til veterinærhøyskolen bare på torsdager tror jeg det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert hatt flaks her, første ble sendt på onsdag,mottat torsdag og fredagsmorgen kom AD, og på mandag kom hd. De to siste kom ad to dager etter mottat, så hd noen timer senere :P

Antakelig. :P

Kjenner jeg er litt lei av å vente, særlig siden de påstod bildene ble sendt mandag fra Jeløya, for så å være hos NKK fredag. Helt ærlig, starter jeg å lure på om de ble glemt og sendt først når jeg etterlyste de. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig. :P

Kjenner jeg er litt lei av å vente, særlig siden de påstod bildene ble sendt mandag fra Jeløya, for så å være hos NKK fredag. Helt ærlig, starter jeg å lure på om de ble glemt og sendt først når jeg etterlyste de. :P

De papirene du signerer på så står det at det kan ta opp til 14 dager før de registreres hos NKK. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida, jeg leide flyttebil for å kjøre hoveddelen av lasset, og det kommer vaskere som skal ta hovedetasjen på tirsdag. Ellers har jeg gjort alt resten selv, uten hjelp fra andre. Skulle gjerne hatt det, men folk er vel opptatt med sitt.

Jeg er nok heldig som har barn og svigerbarn og venner som gjerne både bærer og kjører. Selve pakkingen gjør nok Ia og jeg, mest jeg :) Har ikke lappen en gang, jeg. Bortskjemt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten alle må vente lengst på AD resultater... :P Noomis bilder ankom jo NKK om fredagen, men kun HD avlest. Av mine hunder, så har alltid HD kommet først, og AD en god stund etterpå...

Vi fikk AD svaret først og HD svare en halv evighet etter... Alt ble sendt inn til NKK samtidig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi NKK sender til veterinærhøyskolen bare på torsdager tror jeg det er :)

Gah. Da vil det jo ta enda en uke før jeg får resultatet jo!!! Om de sendes til torsdag den uka som kommer, så blir de garantert ikke lest av før neste uke der igjen. :getlost:

Håper virkelig noen kjører de bort, og ikke bruker posten for et par-tre kilometer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De papirene du signerer på så står det at det kan ta opp til 14 dager før de registreres hos NKK. ;)

Du kan da ikke forvente at jeg skal lese slikt da. :aww:

Men jeg var i kontakt med NKK, og de sjekka at de ikke hadde fått bildene tirsdag. Så jeg vet jo at de ikke var hos NKK da. :P Så de har jo ikke liggi der, men brukt 4 dager fra Moss til Oslo... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar det lengre tid med AD resultater i Norge egentlig?

Tror det er fordi AD bare leses av en gang i uka, mens HD leses av 2-3?

Æsj, er det det i neste helg? Vi tenkte oss til køben nå men crap om det er masse folk der :P

Jess :D Bare ligg unna Nørrebro så går det sikkert bra :)

Vi skal prøve å bo privat for første gang da, det blir spennende! lå ingen hoteller i nærheten, så da prøver vi å leie leilighet privat istedetfor :)

Skal være renraset iallefall ;)

Fikk bare bilde på melding på face, og skjønner ikke helt hvordan jeg skal få putta det inn her :icon_confused:

Hvis du sitter på pc'en kan du ta kopier bildeadresse (ikke "bilde" eller "link" ellernoe), også lime det inn her med [ img ] [ /img ] uten mellomrom rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke forvente at jeg skal lese slikt da. :aww:

Men jeg var i kontakt med NKK, og de sjekka at de ikke hadde fått bildene tirsdag. Så jeg vet jo at de ikke var hos NKK da. :P Så de har jo ikke liggi der, men brukt 4 dager fra Moss til Oslo... :P

NKK forventer at det skal ta 14 dager fra det sendes til de har bildene, jeg har snakket med de selv når det tok 3 uker å få bildene til en hund. Og fikk beskjed om å kontakte dyreklinikken om de hadde ventet med å sende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK forventer at det skal ta 14 dager fra det sendes til de har bildene, jeg har snakket med de selv når det tok 3 uker å få bildene til en hund. Og fikk beskjed om å kontakte dyreklinikken om de hadde ventet med å sende.

Ikke rart folk slutter å sende brev om det er forventet postgang i Norge. :lol:

Men hu kontordama der ble så ufattelig grinete og vrang da jeg etterlyste bildene, at jeg fikk litt følelsen da at de lå der enda, og ble sendt avgårde i full fart da. :lol:

Men jeg eier ikke tålmodighet på slikt. :P Jeg vil vite NÅ. Ikke om 4 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trening på hundene idag. :) De er så sykt gira og flinke! Gøy fordi det går så bra, men får dårlig samvittighet over ikke å få trent oftere :hmm:

Har fått mange koselige hilsener fra Leto via mamma idag. :flowers:

Var på bursdagsfeiring i galskapens hundehus... selv ikke på sonen er det vanlig at det lander en tennisball midt oppå toppen av bløtkaka, eller å ha mødre som hopper opp og ned i glede fordi yngstehunden har fått løpetid, regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der mistet hottentotten noe av friheten sin gitt. :lol: Hun ER så teit. Kom seg inn på et jorde som er gjerdet inn med slitt nettinggjerde og litt strømgjerde og litt plank. Komme seg inn var enkelt. Komme seg ut var IKKE enkelt - så det løser vi med å stå å hyyyle og vente på hjelp. :lol:

Jeg "mistet" henne på et jorde helt uten gjerder jeg, det samme jordet de alltid fikk løpe på og det var ca 350 meter til bilen som alltid er parkert samme sted. Hun sto der og hylte i 1/2 time til vi andre var ferdig med runden gjennom skogen, da skjønte jeg at jeg måtte gå ned og hente henne. Der sto hun, mutters alene, midt utpå og bare ula i sin ensomhet. Er en bitteliten grunn for at jeg sier hun er bittelitt dum i hodet sitt. Snill, men dum :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et herlig bilde synes jeg! :D

Animals in the wild have to continually contend with the expansion of human civilization. Certain wild animals have learned to coexist and even thrive in urban settings, pigeons and raccoons being obvious examples.

Well, subway goers in Moscow are becoming familiar with stray dogs. These dogs have become accustomed to using the subway system as a means to travel across Moscow, even managing to catch a nap along the way. The dogs hop on in the morning and travel to the city center where they spend the day begging for scraps. At the end of the day they get back on the subway and travel to the suburbs where they sleep in relative safety.

The dogs have become experts at judging the length of time they need to stay on the train, and seem to work together to ensure that they exit the subway at the right stop.

Scientists believe this phenomenon began after the Soviet Union collapsed in the 1990s, and Russia’s new capitalists moved industrial complexes from the city center to the suburbs.

Dr Andrei Poiarkov, of the Moscow Ecology and Evolution Institute, said: “These complexes were used by homeless dogs as shelters, so the dogs had to move together with their houses. Because the best scavenging for food is in the city center, the dogs had to learn how to travel on the subway – to get to the center in the morning, then back home in the evening, just like people.”

3664_586732678014414_1626292464_n.jpg

http://www.facebook.com/IFeakingLoveScience?hc_location=stream

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en mann, så forstår vi ikke hint. :aww: Vi må ha direkte tiltale. :P

Haha, ikke bare EN mann. Flere menn. Jeg føler ihvertfall det var ganske direkte tiltale når jeg sier: "Det blir aldri noe mellom oss" og likevel fortsetter de å prøve. Men han siste var det ganske kraftige hint til da. Han var gift, så jeg skjønner ikke at han i det hele tatt gjorde det han gjorde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

X-files på TV. Agent Mulder og Agent Scully! Nå handler det om en fyr på en burgersjappe som spiser folk. Han første fortjente det da, for han var en skikkelig douchebag :P

Straks skal vi se nyeste Doctor Who episoden :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "mistet" henne på et jorde helt uten gjerder jeg, det samme jordet de alltid fikk løpe på og det var ca 350 meter til bilen som alltid er parkert samme sted. Hun sto der og hylte i 1/2 time til vi andre var ferdig med runden gjennom skogen, da skjønte jeg at jeg måtte gå ned og hente henne. Der sto hun, mutters alene, midt utpå og bare ula i sin ensomhet. Er en bitteliten grunn for at jeg sier hun er bittelitt dum i hodet sitt. Snill, men dum :lol:

Lupin har definitivt møtt sin overkvinne i dumhet. :lol: Stakkars Hottie. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Blir valpene registrert i NKK? Jeg trodde at valper fra slike avlsprosjekter (som NKK også er med på) ble registrert I så fall kan man vel få titler på hundene?   
    • Som neste hund vurderer jeg veldig en blandingshund fra cavalierprosjektet (cavalier + cocker mest sannsynlig), men ettersom det er en blanding vil den vel aldri kunne ta noen slags titler? Å jobbe mot ekstra bokstaver på stamtavle er litt av moroa for meg med å ha hund, men alle championat o.l. krever vel utstillingsresultater?
    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...